MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
tip_of.yourstar schreef:
Deze week heb ik seizoen 7 van Dexter afgerond. In z'n geheel was het niet zo'n sterk seizoen, maar de finale heeft me toch behoorlijk aangegrepen.

Dan staat me dus nog wel wat te wachten. Heb nu tot aflevering 8 gekeken.

Seizoen 1 van 'The Walking Dead' viel me goed mee, maar kan toch beter. In zes afleveringen kan je natuurlijk nog niet echt diep ingaan op de karakters, hopelijk gebeurt dit meer in seizoen 2, waarvan ik de eerste aflevering al heb gezien.

'Luther' is ook een erg sterke reeks, net seizoen 2 gekeken, en dan valt me wel op dat ik seizoen 1 beter vond. Maar ik heb dan ook nauwelijks iets beter gezien in mijn leven, echt meesterlijke serie. Idris Elba is fantastisch, natuurlijk.

'Game of Thrones' ook bijna het eerste seizoen uitgekeken, zit nu bij de ontknoping (nog 1 aflevering). Geen idee of men daarna meteen seizoen 2 uitzendt, mocht dit niet het geval zijn, dan kijk ik de serie wel op een andere manier, want het is echt geweldig, en ik zou de boeken van Martin toch ook 'ns moeten lezen.

Iemand gisteren gekeken naar Humo's Comedy Cup?
Vond het bij momenten erg grappig. Vooral William.

tip_of.yourstar schreef:
Deze week heb ik seizoen 7 van Dexter afgerond. In z'n geheel was het niet zo'n sterk seizoen, maar de finale heeft me toch behoorlijk aangegrepen.

Had precies hetzelfde ja. Vaak redde het einde van een een aflevering de boel, want het was vaak wat slap liefdesgezanik

Hm ja, de finale was toch weer erg sterk. Van Dexter, bedoel ik. Nu is het wachten op het allerlaatste seizoen, zeker? Ben benieuwd. Het niveau van de eerste seizoenen (met het Trinity-seizoen als hoogtepunt) zal niet meer gehaald worden, vrees ik, maar seizoen 7 was toch weer wat beter dan 5 en 6.

Nu de laatste afleveringen van Boardwalk Empire S02 kijken. Whisky drinken!

Morgenavond begint American Horror Story op 2BE, iemand die deze serie al gezien heeft? Is het de moeite om het te volgen?

JSPR_G schreef:
Morgenavond begint American Horror Story op 2BE, iemand die deze serie al gezien heeft? Is het de moeite om het te volgen?

Ik was het wel van plan, volgt toch meteen op The Walking Dead, dus dat is handig. Wordt over het algemeen goed gewaardeerd (HUMO, onder andere), al is dat niet altijd een garantie, natuurlijk. Maar ik ga 'm wel proberen. Als het niets is, dan laat ik het gewoon lopen.

The Killing is opnieuw dodelijk voor mijn nachtrust, hoe verslavend blijft dat! Het is gewoon niet te doen om daarvan een aflevering per dag te bekijken, je wilt altijd maar nog eentje, nog eentje ...
Vanavond gaan we door tot het bittere einde

Ik heb iets van drie weken moeten wachten op de laatste twee afleveringen. Was echt een marteling, elke keer weer kijken of er al ondertiteling was, maar die kwam maar niet. Een paar weken geleden kon ik het eindelijk afkijken dankzij de BBC.

Nog iemand die Ronald Goedemondt heeft gekeken op de VARA? Zit nu even een stukje terug te kijken op Uitzending Gemist, hij is weer op dreef

5 minuten ofzo. Wel Theo Maassen helemaal gezien, maar wat was dat matig. Onbegrijpelijk die goede ontvangsten...

Ronald Goedemondt was weer erg hilarisch.
Theo Maassen heb ik opgenomen. Maar daar verwacht ik minder van.

Ronald Goedemondt was inderdaad geweldig.

2BE gaat trouwens Homeland volgende week uitzenden. Blijkbaar is dat ook geen slechte serie, dus ben ik er wel benieuwd naar.

Wie is de Mol is weer begonnen! Wat een feest!
De eerste aflevering zag er weer mooi uit, volgens mij wordt het een mooi seizoen.

AOVV schreef:
(quote)

Ik was het wel van plan, volgt toch meteen op The Walking Dead, dus dat is handig. Wordt over het algemeen goed gewaardeerd (HUMO, onder andere), al is dat niet altijd een garantie, natuurlijk. Maar ik ga 'm wel proberen. Als het niets is, dan laat ik het gewoon lopen.

Ik heb net naar de eerste aflevering gekeken. Wat een rare boel allemaal! In elke scène gebeurt wel iets waarvan je denkt 'wtf'.
't Is misschien wat overdreven maar ik vond het alleszins erg onderhoudend.

IllumSphere schreef:
2BE gaat trouwens Homeland volgende week uitzenden. Blijkbaar is dat ook geen slechte serie, dus ben ik er wel benieuwd naar.

Ga ik ook kijken.

JSPR_G schreef:
(quote)

Ik heb net naar de eerste aflevering gekeken. Wat een rare boel allemaal! In elke scène gebeurt wel iets waarvan je denkt 'wtf'.
't Is misschien wat overdreven maar ik vond het alleszins erg onderhoudend.

Ik heb de eerste aflevering ook gekeken. Het is zo over the top dat het geinig is, dus ik blijf gewoon kijken. Begrijp in die optiek de goeie commentaren wel.

Iemand anders die ook kijkt naar de Zweedse serie Real Humans? Erg verslavend.

10 afleveringen van elk 1 uur. Ik heb Real Humans op 1 dag uitgekeken. Verslavend is dus zeker het juiste woord.
Komt er daar een tweede seizoen van?

Ik vind Mad Men ook redelijk verslavend. Ben nu bij de elfde aflevering van het eerste seizoen sinds ik een paar dagen terug ben begonnen met kijken. Erg tof!

Ik ben trouwens bezig met het tweede seizoen van Game of Thrones en heb maar één ding te zeggen: Holy fuck. Het eerste seizoen bracht wereldschokkende dingen, maar het tweede seizoen doet dit maal 10. Het geweldige aan deze serie is dat ze zo min mogelijk censureren waardoor dingen soms wel te overdreven kunnen zijn. Nu is dat niet echt een minpunt voor mij, maar mensen met een tere ziel kunnen beter iets anders zoeken. Na deze serie begin ik met Band of Brothers en The Pacific die ik vorige week gekregen heb op blu-ray.

Ook op de televisie volg ik een aantal kwalitatieve series zoals American Horror Story en Breaking Bad die bijna op zijn eind loopt. Gelukkig gaat dat grotendeels gecompenseerd worden door de start van Homeland morgen en binnen enkele weken gaat er weer een kwalitatieve Vlaamse serie starten op Vier. Woestijnvis heeft eerder bewezen dat ze kwalitatieve reeksen kunnen maken en daarom ben ik ook enorm benieuwd. Ik volg trouwens ook Blue Bloods die toont dat (Amerikaanse) politieseries ook wat minder groots kunnen, maar toch niet moeten inboeten in kwaliteit.

Voor de geïnteresseerden; de nieuwe serie van Alan Ball (Six Feet Under en True Blood), Banshee genaamd, begint deze vrijdag en enkele weken later start House of Cards. Wederom een nieuwe serie en deze keer van Kevin Spacey (American Beauty) en David Fincher. Grote namen die de interesse moeten wekken.

Onweerwolf
IllumSphere schreef:
Het geweldige aan deze serie is dat ze zo min mogelijk censureren waardoor dingen soms wel te overdreven kunnen zijn

Toch is de serie nog wel wat netter dan de boeken.

Banshee had ik al m'n serie schema gezet. House of Cards zal ik eens checken, Spacey en Fincher wekt altijd wel interesse natuurlijk.

sxesven
Heb net Homeland seizoen 1 gekocht; had de naam al 100 keer voorbij horen komen maar had eigenlijk niet meegekregen wat het moest voorstellen. Na de plotsamenvatting te hebben gelezen en 30 seconden van de trailer te hebben gezien meteen maar in huis gehaald. Ziet er echt ontzettend tof uit. Vanavond kijken, ben heel benieuwd!

Vandaag de laatste drie afleveringen van het zestiende seizoen van South Park gekeken, en dit seizoen is - net als de meest recente seizoenen overigens - niet meer wat het geweest is. South Park heeft ingeboet aan "kleinheid", en de afleveringen hebben een hoog hit-and-missgehalte.

Nu volg ik op TV nog The Walking Dead, American Horror Story, herhalingen van House M.D., Breaking Bad en Homeland. Een mens moet toch wat. Ik kijk ook in spanning uit naar enkele Vlaamse fictiereeksen.

The Killing S02 staat ook al een tijdje in de wachtrij, net als Game of Thrones S02.

Improvision
Californication is sinds vorige week ook weer begonnen. Blijft toch een briljante serie.

Jammer dat er dit seizoen geen Eddie Nero meer gaat in zitten. Misschien wel 1 van de beste tijdelijke personages in de tv-geschiedenis:

Als je geen genoeg kan krijgen van Rob Lowe moet je gewoon Parks & Recreation gaan kijken. Zie je meteen één van de beste comedy's van dit moment.

Dit weekend is Community eindelijk terug.

sxesven
sxesven schreef:
Heb net Homeland seizoen 1 gekocht; had de naam al 100 keer voorbij horen komen maar had eigenlijk niet meegekregen wat het moest voorstellen. Na de plotsamenvatting te hebben gelezen en 30 seconden van de trailer te hebben gezien meteen maar in huis gehaald. Ziet er echt ontzettend tof uit. Vanavond kijken, ben heel benieuwd!

Was geweldig trouwens, echt jammer dat het zo snel weer eindigde. Kan niet wachten op seizoen 2 (op DVD in september)!

Was vol goede moed na Homeland aan 24 seizoen 8 begonnen maar die was echt vreselijk slecht. Na drie afleveringen maar even mee gestopt. Net seizoen 1 van The Shield gekocht, ben benieuwd. Eerste indruk was goed in ieder geval. Zou mooi zijn, zeven seizoenen van een goede serie in het verschiet.

Checken hier mensen Breaking Bad? Ben hier sinds eergisteren aan begonnen, nadat zowat iedereen in m'n omgeving deze serie had aangeraden. Geweldig, bijna 2 seizoenen in 2 dagen uitgekeken.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:38 uur

geplaatst: vandaag om 20:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.