Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juni 2013, 10:32 uur
Eveningguard schreef:
Ik heb gister avond een stukje Dexter gekeken op de VPRO. Is de hele serie een beetje de moeite waard? Ik vond het uitgangspunt wel intressant.
Ik heb gister avond een stukje Dexter gekeken op de VPRO. Is de hele serie een beetje de moeite waard? Ik vond het uitgangspunt wel intressant.
Ja hoor, juist seizoen 2 vond ik vrij matig, maar de meeste andere seizoenen zijn echt de moeite waard. Ik kijk al uit naar het laatste seizoen dat deze zomer uitkomt. Zo is in seizoen 4 de Trinity Killer echt gaaf en wat later een seriemoordenaar die de bijbel als uitgangspunt neem ook echt fantastisch.

En om even door te gaan op GoT, ik was echt sprakeloos toen ik die scène zag en ik was er ook even niet goed van. Zeker omdat het op dat moment nog zowat de enige 'goeien' zijn in de serie. Ik had wel ergens een stukje gelezen dat Martins absoluut tegen het voorspelbare verhaal was. Zo was het in seizoen 1 te voor de hand liggend dat Ned Stark alles eens terug zou herstellen opdat alles in orde zou komen. Zo vond hij ook dat in Seizoen 3 het te vanzelfsprekend en voorspelbaar zou zijn dat Rob Stark als oudste zoon van Ned even wraak zou kunnen nemen.
Hoewel ik de boeken niet lees voorspel ik wel dat we niet echt op een happy ending van deze serie moeten rekenen.

0
sxesven
geplaatst: 6 juni 2013, 10:35 uur
Geniaal, Dexter. De consensus is een beetje dat seizoen 3 wat zwakker was en dat het met de latere seizoenen sowieso allemaal wat minder werd, maar persoonlijk vind ik dat maar gezemel (Lumen
DDK
). Heerlijke serie, één van de favorieten hier thuis; kijk het altijd samen met mijn vrouw en dan jassen we er in twee avonden alle 12 afleveringen van het nieuwe seizoen doorheen. Zeker proberen!
DDK
). Heerlijke serie, één van de favorieten hier thuis; kijk het altijd samen met mijn vrouw en dan jassen we er in twee avonden alle 12 afleveringen van het nieuwe seizoen doorheen. Zeker proberen!
0
geplaatst: 9 juni 2013, 18:24 uur
Mensen die S03E09 van Game of Thrones gezien hebben, hebben vast ook al gezien dat er nogal veel reactievideo's op het net te vinden zijn.
Deze reactie vind ik fantastisch
:
(SPOILERS, of toch een beetje, voor mensen die de aflevering nog niet gezien hebben)
: (SPOILERS, of toch een beetje, voor mensen die de aflevering nog niet gezien hebben)
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 juni 2013, 19:05 uur
JSPR_G schreef:
Mensen die S03E09 van Game of Thrones gezien hebben, hebben vast ook al gezien dat er nogal veel reactievideo's op het net te vinden zijn.
:
(SPOILERS, of toch een beetje, voor mensen die de aflevering nog niet gezien hebben)
(embed)
: (SPOILERS, of toch een beetje, voor mensen die de aflevering nog niet gezien hebben)
(embed)

0
geplaatst: 15 juni 2013, 12:04 uur
Ik heb daarnet die beruchte negende aflevering gezien en ik kan maar twee dingen zeggen: Fuck Game of Thrones! Dit gaat serieus de eerste serie zijn die ik niet meer wil kijken omdat het zo goed is. Bij deze kijk ik niet meer verder.. .. tot vanavond. 

0
geplaatst: 20 juni 2013, 15:59 uur
Jongens, meisjes, Rop, morgen is het weer Pokémondag. Doen jullie allemaal weer vrollijk mee? 

0
Telamon
geplaatst: 21 juni 2013, 22:28 uur
Aanradert: Da Vinci's Demons
Zojuist deel 2 gezien, en zonder 3 kleine kinderen thuis waren we doorgegaan voor deel 3 t/m 8
'Het verhaal draait om Leonardo da Vinci, een bastaardzoon wiens vader hoog in aanzien staat. Da Vinci woont in Florence, waar hij uitvinder, ingenieur en kunstenaar is. Hij komt in contact met de familie De' Medici, de heersers van Florence. De familie is tolerant, en is zeer populair in Florence. Graaf Riario, neef van de paus, is van plan in oorlog te gaan met Florence, om zo weer het land terug te nemen wat ooit bij Rome hoorde. Door de dreigende oorlog huurt de heerser van Florence, Lorenzo I de' Medici, Leonardo in als wapenontwerper, waarna een oorlog tussen de Kerkelijke Staat en Florence steeds dreigt.'
Zojuist deel 2 gezien, en zonder 3 kleine kinderen thuis waren we doorgegaan voor deel 3 t/m 8

'Het verhaal draait om Leonardo da Vinci, een bastaardzoon wiens vader hoog in aanzien staat. Da Vinci woont in Florence, waar hij uitvinder, ingenieur en kunstenaar is. Hij komt in contact met de familie De' Medici, de heersers van Florence. De familie is tolerant, en is zeer populair in Florence. Graaf Riario, neef van de paus, is van plan in oorlog te gaan met Florence, om zo weer het land terug te nemen wat ooit bij Rome hoorde. Door de dreigende oorlog huurt de heerser van Florence, Lorenzo I de' Medici, Leonardo in als wapenontwerper, waarna een oorlog tussen de Kerkelijke Staat en Florence steeds dreigt.'
0
geplaatst: 22 juni 2013, 19:56 uur
Eerder deze week de eerste 5 afleveringen van Weeds gezien, en meteen begeesterd door Mary-Louise Parker. En echt een grappige, originele serie ook. Ik ga deze serie zeker verder kijken, en heb blijkbaar nog een hoop seizoenen in te halen.
0
geplaatst: 22 juni 2013, 20:01 uur
AOVV schreef:
Eerder deze week de eerste 5 afleveringen van Weeds gezien, en meteen begeesterd door Mary-Louise Parker. En echt een grappige, originele serie ook. Ik ga deze serie zeker verder kijken, en heb blijkbaar nog een hoop seizoenen in te halen.
Die moet ik ook eens zien, 'k heb daar al veel goeds over gehoord.
Telamon schreef:
Da Vinci's Demons heb ik ook gevolgd. Boeiende serie, dat wel. Er werd redelijk wat kritiek op geleverd omdat het 'historisch niet correct' was en zo, maar zolang je u daar niets van aantrekt is het gewoon een erg onderhoudende serie met een goede cast. Jammer dat de cgi er vaak nogal nep uitziet.
0
Telamon
geplaatst: 22 juni 2013, 20:36 uur
AOVV schreef:
Is zeker een leuke originele serie. Had na 2 seizoenen gewoon moeten stoppen ipv uitmelken.
Geldt ook voor Misfits Ook een bijzondere serie, het kijken waard. 'Heroes' maar dan met britse humor. Leuk om 1 seizoen van te zien. Ook nog eens met een geweldige soundtrack.
En als we dan toch bezig zijn: moet ook opeens weer denken aan Human target Ook een grappig tussendoortje. Flinke over the top actie a la James Bond.
0
Improvision
geplaatst: 22 juni 2013, 21:03 uur
Twin Peaks uitgekeken, dat eerste anderhalve seizoen moet tot het beste behoren in de televisiegeschiedenis. 
Laatste halve seizoen moddert maar wat aan.
Nu maar wachten tot Breaking Bad weer begint in Augustus.

0
Telamon
geplaatst: 22 juni 2013, 21:34 uur
Improvision schreef:
Twin Peaks uitgekeken, dat eerste anderhalve seizoen moet tot het beste behoren in de televisiegeschiedenis.

Zoals zo vaak werd ook David Lynch gedwongen de serie uit te melken.
Indertijd stond er wekelijks in de HP-De Tijd een stukje over de serie. (heb alle kopieen nog ergens in n map bewaard) Waar je allemaal op moest letten, alle dubbelzinnigheden, hints, voorbodes etc. Geweldige interessante serie, maar idd een stuk of 10 delen te lang.
0
geplaatst: 22 juni 2013, 22:41 uur
Kijkt er overigens iemand naar The Mighty Boosh? Wat een serie! 

0
geplaatst: 24 juni 2013, 21:33 uur
Ik heb even gemist wie er vandaag afgevallen zijn. Joëlle en wie nog meer? Ik vond het niveau deze keer trouwens redelijk laag liggen; wat mij betreft had het grootste deel naar huis gestuurd moeten worden. Het liedje over Maaike was wel heel goed en Maaike zelf ook.
0
geplaatst: 24 juni 2013, 21:38 uur
Net weer de Beste Singer-Songwriter van Nederland gezien. Wat een verzameling vervelende personen bij elkaar zeg. Met als dieptepunt Lucas en Démira, verschrikkelijk irritant. Al die meisjes maken ook dezelfde 13-in-een-dozijn muziek. Bij de jongens zit iets meer talent, al halen Jasper en Lucas (wat een neppe Jeff Buckley) het niveau flink naar beneden.
0
geplaatst: 24 juni 2013, 21:41 uur
Dat is toch dat hipster programma waarin ze overal om janken? Heb zo'n sterk gevoel dat dit de aftrap is voor weer een hele reeks aan wegwerp televisie.
0
geplaatst: 24 juni 2013, 21:46 uur
Vertel mij nu maar gewoon wie er afgevallen zijn. Démira moet trouwens woorden fatsoenlijk uitspreken, de helft is onverstaanbaar. En Lucas met z'n 'Afraid for' 

0
geplaatst: 24 juni 2013, 22:29 uur
Slowgaze schreef:
Démira moet trouwens woorden fatsoenlijk uitspreken, de helft is onverstaanbaar. En Lucas met z'n 'Afraid for'
Dat krijg je als je in een verzonnen iers accent zingt. Best veel zijn vrij matig in engels. Schrijf dan in het Nederlands als je engels niet machtig bent, denk ik dan.Démira moet trouwens woorden fatsoenlijk uitspreken, de helft is onverstaanbaar. En Lucas met z'n 'Afraid for'
0
geplaatst: 25 juni 2013, 11:32 uur
Ik vond Démira deze keer ook totaal niet leuk meer. Eigenlijk vond ik ze bijna allemaal ook zeer matig.
0
geplaatst: 25 juni 2013, 11:34 uur
Ward schreef:
(quote)
Dat krijg je als je in een verzonnen iers accent zingt. Best veel zijn vrij matig in engels. Schrijf dan in het Nederlands als je engels niet machtig bent, denk ik dan. Of laat in elk geval je tekst controleren door iemand die de Engelse taal wel machtig is.
0
geplaatst: 26 juni 2013, 14:17 uur
Ik heb het 2 jaar terug een paar keer gezien. Zeer vermakelijk ja! 

0
geplaatst: 26 juni 2013, 15:03 uur
Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het wist me nooit te pakken. Terwijl ik toch wel enorm van Britse komedie houd. Wat Britse komedie series betreft kan ik Garth Marenghi's Darkplace en vooral Black Books erg aanraden.
0
geplaatst: 1 juli 2013, 11:55 uur
0
geplaatst: 1 juli 2013, 12:22 uur
Teeuwen is al een keer bij de Belgische Zomergasten geweest, dus het is wel redelijk voorspelbaar al die aflevering. Ben meer benieuwd naar Beatrice de Graaf en Daan Roosegaarde.
0
geplaatst: 1 juli 2013, 13:32 uur
herman schreef:
Teeuwen is al een keer bij de Belgische Zomergasten geweest
Wat is Belgische zomergasten?Teeuwen is al een keer bij de Belgische Zomergasten geweest
* denotes required fields.