Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juli 2013, 15:03 uur
Ik vond het gisteren weer tegenvallen. Vooral Lucas en Démira begin ik een beetje vervelend te vinden. Die elektrische gitaar van de laatste voegde niets toe en dat stemmetje begint echt vervelend te worden. Lucas vind ik sowieso gewoon een droeftoet. Jeroen Kant was wel goed bezig. Wie was z'n muzikale held nu precies?
0
geplaatst: 2 juli 2013, 15:30 uur
Verschrikkelijk duo blijft dat inderdaad. Kun je je echt heerlijk aan ergeren. Jeroen zijn held was Tom Waits als ik me niet vergis. Ik vond Michael ook vrij aardig met zijn bluesnummer. Wel bizar toeval dat Maaike een ode bracht aan Maarten van Roozendaal op de dag dat hij overleed.
0
geplaatst: 2 juli 2013, 16:33 uur
Ik vond Démira wel erg knap, maar verder... Eigenlijk vond ik alleen Jeroen echt goed, verder zo af en toe wel aardig en meestal weinig bijzonders.
0
geplaatst: 15 juli 2013, 23:30 uur
Haha dat ze die Jeroen dan naar huis sturen, de enige nog wel ergens op leek. Dat hij dan moet gaan terwijl Judy, Jasper, Lucas en Démira mogen blijven. De kenners laten zich weer zien.
0
geplaatst: 16 juli 2013, 11:08 uur
Ik vond Lucas echt tenenkrommend. En inderdaad, Jeroen naar huis sturen sloeg nergens op. 

0
geplaatst: 16 juli 2013, 11:35 uur
Lucas was zelfs voor zijn doen enorm slecht inderdaad. Maarja die jury kramen ook enkel onzin uit (met name Sanne Hans heeft nog nooit iets zinnings gezegd).
Wel grappig om te zien hoe aardig Seasick Steve is trouwens. Leek oprecht echt een hele vriendelijke man.
Wel grappig om te zien hoe aardig Seasick Steve is trouwens. Leek oprecht echt een hele vriendelijke man.
0
geplaatst: 16 juli 2013, 11:51 uur
Ward schreef:
Haha dat ze die Jeroen dan naar huis sturen, de enige nog wel ergens op leek. Dat hij dan moet gaan terwijl Judy, Jasper, Lucas en Démira mogen blijven. De kenners laten zich weer zien.
Tja, het heet de beste singer/songwriter. Zingen kan hij niet - vaak geeft dat juist wat extra's, maar bij Jeroen is het soms niet om aan te horen.
Jeroen kan beter liedjes schrijven voor anderen - want schrijven kan hij wel, of voor een heel klein publiek blijven optreden. Dat laatste zal het wel worden.
Als ik 16 was, of 17, was ik verliefd geworden op Démira. Om vervolgens afgewezen te worden, uiteraard.
0
geplaatst: 16 juli 2013, 11:57 uur
Dat is toch subjectief? Ik vind Jeroen een betere zanger dan bijna alle andere deelnemers. Hij weet zijn liedjes namelijk perfect over te brengen.
0
geplaatst: 16 juli 2013, 11:57 uur
Ik stoor me niet aan zijn zang, maar het is ook singer/songwriter en dan is hij toch gewoon 800x verder dan Judy, Jasper, Lucas en Démira. Ik vond dat hij de afgelopen twee weken en zeker gisteren gewoon weer het beste liedje had geschreven.
Aan de andere moet je je als artiest denk ik alleen maar zorgen maken als Sanne Hans het goed zou vinden. Bovendien denk ik dat ze Leonard Cohen ook niet door zouden laten omdat hij niet kan zingen, ze een hook missen en zijn teksten te vaag vinden. Kun je beter als Lucas vorige week met een zin als: 'mother, I love youuuuu!' komen
Aan de andere moet je je als artiest denk ik alleen maar zorgen maken als Sanne Hans het goed zou vinden. Bovendien denk ik dat ze Leonard Cohen ook niet door zouden laten omdat hij niet kan zingen, ze een hook missen en zijn teksten te vaag vinden. Kun je beter als Lucas vorige week met een zin als: 'mother, I love youuuuu!' komen

0
geplaatst: 16 juli 2013, 12:00 uur
Maargoed, dan kan je beter Demira naar huis sturen, want door haar verschrikkelijke accent waar ze zelf heel trots op lijkt te zijn klinkt haar zang ook nergens naar.
0
geplaatst: 16 juli 2013, 12:02 uur
Ja, daarom geef ik hier mijn mening. Net als jij.
Ik vind Jeroen een betere zanger dan bijna alle andere deelnemers. Hij weet zijn liedjes namelijk perfect over te brengen.
Soms wel, soms niet. De laatste twee liedjes vond ik vrij matig, ook qua gevoel. Z'n zang was voor mij te zwak om er in te komen.
Van mij had hij er niet uit gehoeven, er zitten een aantal singer/songwriters bij die een stuk minder interessant zijn.
0
geplaatst: 16 juli 2013, 12:04 uur
Arrie schreef:
Maargoed, dan kan je beter Demira naar huis sturen, want door haar verschrikkelijke accent waar ze zelf heel trots op lijkt te zijn klinkt haar zang ook nergens naar.
Inderdaad. Buiten haar neppe accent vind ik ook dat ze haar stem sowieso nogal geforceerd gebruikt. Komt allemaal nogal nep over, net als haar hele persoonlijkheid. Démira en Lucas wordt wel een van de meest misselijkmakende stelletjes uit de tv-geschiedenis. Zij gebruikt ook gewoon altijd hetzelfde (Mumford & Sons) trucje.Maargoed, dan kan je beter Demira naar huis sturen, want door haar verschrikkelijke accent waar ze zelf heel trots op lijkt te zijn klinkt haar zang ook nergens naar.
0
geplaatst: 16 juli 2013, 12:08 uur
Wat mij betreft steken nu Maaike en Michael er nog bovenuit. Dus die zullen er komende weken wel uitvliegen. 
Edit: of zal er niemand meer afvallen? Geen idee hoe het werkt eigenlijk.

0
geplaatst: 16 juli 2013, 12:12 uur
Ja met kop en schouders. Al vind ik dat Maaike de laatste twee weken een beetje verzandt in nietszeggendheid. Ik denk dat de bandopdracht haar ook het slechtste lag, werd meteen een beetje muzak. Michael heeft sowieso de beste stem wat mij betreft (doet me soms zelfs wat aan Patrick Watson denken). Ik vond het liedje gisteren alleen een tikkeltje te braaf (een te hoog Coldplay-gehalte). Maar hij verdient wat mij betreft wel te winnen.
Volgens mij valt er niemand meer af. Wordt er op het einde gewoon een winnaar aangewezen.
Volgens mij valt er niemand meer af. Wordt er op het einde gewoon een winnaar aangewezen.
0
geplaatst: 16 juli 2013, 14:24 uur
Even via YouTube terug gekeken en wat mij betreft is Michael de beste. Maar ik hoop niet dat hij wint, veel te mooi om door een grote platenmaatschappij te laten verzieken.
0
geplaatst: 16 juli 2013, 14:39 uur
Nicolage Rico schreef:
Als ik 16 was, of 17, was ik verliefd geworden op Démira. Om vervolgens afgewezen te worden, uiteraard.
Dat heb ik dus ook...
0
geplaatst: 16 juli 2013, 17:38 uur
Arrie schreef:
Wat mij betreft steken nu Maaike en Michael er nog bovenuit. Dus die zullen er komende weken wel uitvliegen.

Ik verwacht dat het tussen Michael, Maaike en Démira zal gaan.
Hoewel... Michael wint met kop en schouders.
0
geplaatst: 22 juli 2013, 23:40 uur
Vandaag de aflevering van vorige week ingehaald en natuurlijk zonde dat Jeroen Kant er uit is, maar soit, niet 3FM genoeg natuurlijk. De duetaflevering vandaag was goed te pruimen. Maaike en Michael deden een uitstekende cover en een mooi duet samen, al had ik liever Maaike en Jeroen samen gehoord, maar dat terzijde. Met de andere duetten kon ik meestal aanzienlijk minder, al was de uitvoering van 'Love the Way You Lie' eigenlijk best prima.
0
geplaatst: 22 juli 2013, 23:44 uur
Die samenzang van Judy en Jasper was echt niet om aan te horen vond ik. Ook wel mooi dat Démira bij die Shakira-cover haar afgrijselijke neppe accent vergat te gebruiken. Ik dacht dat dat haar 'natuurlijke' accent was 

0
geplaatst: 24 juli 2013, 14:03 uur
Dat nog niet, maar ik ben stiekem wel een beetje jaloers op die vervelende Lucas

0
geplaatst: 28 juli 2013, 22:58 uur
Iemand Hans Teeuwen gezien bij Zomergasten? Hij wordt een grote zeikerd als hij geen grapjes maakt. Wilfried de Jong valt me overigens alleszins mee als interviewer. Ik verheug me nu al op de volgende uitzending...
Hoewel ik toch ook wel een paar keer heb moeten lachen:
- Ik heb me altijd ingezet voor Staatsbosbeheer.
- Generaliseren. Bedoel je dat in het algemeen, Wilfried?
Hoewel ik toch ook wel een paar keer heb moeten lachen:
- Ik heb me altijd ingezet voor Staatsbosbeheer.

- Generaliseren. Bedoel je dat in het algemeen, Wilfried?

0
geplaatst: 29 juli 2013, 00:19 uur
Mij viel vooral op dat, hetzelfde geval bij College Tour, interviewer en geïnterviewde niet op één lijn dachten. Teeuwen dacht altijd, om in schaaktermen te spreken, één stap verder vooruit dan de Jong, die toch een bepaalde fantasie, het knopje 'absurdisme', miste. Jammer, en wellicht onoverkomelijk; welke mensen denken nou eenmaal wel op dezelfde 'lijn'? Toch stoort het me en vind ik het jammer. Een voorbeeld:
De Jong die het huilen van Kaufman niet doorzag.
De Jong die het huilen van Kaufman niet doorzag.
0
geplaatst: 29 juli 2013, 14:30 uur
Vanavond de finale, jungs. Wat denken jullie? Ik gun het Maaike natuurlijk, maar ik denk dat Démira gaat winnen, die toch wel het meest 3FM-erige. Michael Prins zou ook geen heel verkeerde winnaar zijn.
0
geplaatst: 29 juli 2013, 14:42 uur
Net teruggezien; ik heb een beetje met half plezier zitten kijken. Hans Teeuwen adoreer ik toch om zijn shows. Hier zie fragmentjes voorbijkomen, waar de één leuker is dan de ander. Het gedoe over religie/Islam werd ook iets te veel uitgekauwd. Het hoogtepunt vind ik het stuk met Herman van Veen!
Wilfried de Jong vond ik overigens ijzersterk hoor. Hans Teeuwen mag best een beetje in de tang gehouden worden, lijkt me geen onvermogen van Wilfrieds kant. Het voorbeeld wat Wouter noemt begrijp ik ook niet helemaal. Hij stonk er even in, maar hij begreep het gewoon aan het eind en dat lijkt me gewoon een normale gang van zaken.
Wilfried de Jong vond ik overigens ijzersterk hoor. Hans Teeuwen mag best een beetje in de tang gehouden worden, lijkt me geen onvermogen van Wilfrieds kant. Het voorbeeld wat Wouter noemt begrijp ik ook niet helemaal. Hij stonk er even in, maar hij begreep het gewoon aan het eind en dat lijkt me gewoon een normale gang van zaken.
0
geplaatst: 29 juli 2013, 18:21 uur
Slowgaze schreef:
Vanavond de finale, jungs. Wat denken jullie? Ik gun het Maaike natuurlijk, maar ik denk dat Démira gaat winnen, die toch wel het meest 3FM-erige. Michael Prins zou ook geen heel verkeerde winnaar zijn.
Mijn voorgevoel zegt Michael, zou ook wel terecht zijn. Vind ik als singer-songwriter het verst in zijn ontwikkeling. Maaike gun ik het wel, maar moet muzikaal echt enorm verbeteren. Haar teksten zijn best aardig, maar goede liedjes zijn het vaak niet. Démira zou ik echt lachwekkend vinden, maar ik zou er niet van opkijken. De andere drie lijken mij volstrekt kansloos.Vanavond de finale, jungs. Wat denken jullie? Ik gun het Maaike natuurlijk, maar ik denk dat Démira gaat winnen, die toch wel het meest 3FM-erige. Michael Prins zou ook geen heel verkeerde winnaar zijn.
0
geplaatst: 29 juli 2013, 21:40 uur
Was dat nog spannend dan?
Met grote afstand de beste. Zou me niet verbazen als hij ook internationaal doorbreekt.
Schitterend liedje ook.
Met grote afstand de beste. Zou me niet verbazen als hij ook internationaal doorbreekt.
Schitterend liedje ook.
* denotes required fields.