MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Mja, ik heb seizoen 2 nog niet gezien en je verklapt meteen al dat de moord op LP snel wordt opgelost. De rest heb ik gelukkig niet gelezen.

Ben in ieder geval net weer gaan kijken, na ooit al alleen seizoen 1 gezien te hebben.

Ponty Mython
Okee, aangepast.

Daar ben ik het overigens niet mee eens. Net die sfeer overbrengen van het schijnbaar rustige Twin Peaks doet David Lynch fantastisch. Dat de moord vrij snel wordt opgelost geeft je zogezegd een pak minder om naar uit te kijken, maar maakt het allesbehalve minder interessant voor mijn gevoel. Al begrijp ik dat sommige mensen het gebrek aan een deftig framework enerverend vinden.

Ik zit overigens ook elke dag weer gekluisterd aan het scherm voor Twin Peaks, hoewel ik het al een keertje gezien heb. De hoeveelheid donuts en rode lichten die mijn ogen al te verduren hebben gekregen zijn ontelbaar geworden, vrees ik.

AOVV schreef:
Nu seizoen 5 op Acht (alweer). En van Breaking Bad moet ik de laatste 3 afleveringen van seizoen 4 nog kijken!
You're in for a great finale!

Ponty Mython
Overigens heeft David Lynch natuurlijk niet elke episode zelf geschreven en geregisseerd, wat vooral in seizoen twee goed merkbaar is.

Vanaf 5 september op Vier komt: Under The Dome naar het beste boek ooit in mijn ogen allertijden (Stephen King).

kobe bryant fan schreef:
Vanaf 5 september op Vier komt: Under The Dome naar het beste boek ooit in mijn ogen allertijden (Stephen King).

Ja, heb ik ook opgemerkt. Met Dean Norris (Hank uit Breaking Bad). Ga ik misschien wel kijken.

Ik ga zeker kijken, nog nooit een beter boek gelezen.
Serie lijkt me wel wat Hollywood achtig, terwijl het boek lekker rauw was maar sowieso verplichte kost voor me!

AOVV schreef:
[

Met Dean Norris (Hank uit Breaking Bad).

Interesse is gewekt!

Ploppesteksel schreef:
(quote)
You're in for a great finale!

Vanavond de laatste 3 afleveringen van seizoen 4 gekeken, de term "a great finale" is nog een verschrikkelijke tekortdoening! Verbluffend goed.

Ben nu op de helft van seizoen 3 van Workaholics, heerlijke humor

AOVV schreef:
(quote)

Vanavond de laatste 3 afleveringen van seizoen 4 gekeken, de term "a great finale" is nog een verschrikkelijke tekortdoening! Verbluffend goed.

Toevallig heb ik ook gisteren de laatste aflevering van seizoen vier gekeken en ik werd volledig weggeblazen. Ik heb al veel series gezien, maar het vierde seizoen van Breaking Bad is het beste wat ik al ooit gezien heb.

IllumSphere schreef:

Toevallig heb ik ook gisteren de laatste aflevering van seizoen vier gekeken en ik werd volledig weggeblazen. Ik heb al veel series gezien, maar het vierde seizoen van Breaking Bad is het beste wat ik al ooit gezien heb.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Niet normaal goed.

kobe bryant fan schreef:

Dat is best snel, seizoen 1 is in Amerika nog bezig.
Het is leuk amusement, maar verwacht er niet te veel van. Dean Norris is een fantastische acteur, maar voor de rest laat het acteerwerk echt wel wat te wensen over.
Na 10 afleveringen kijk ik er nog altijd met plezier naar, hoor, maar het verhaal boeit steeds minder.

JSPR_G schreef:
Dat is best snel, seizoen 1 is in Amerika nog bezig.

Dat vind ik altijd wel tof, dat men zo kort op de bal speelt. Homeland binnenkort ook weer seizoen 3, als ik me niet vergis..

Ponty Mython
Bij de hedendaagse tv-programma's heb ik steeds vaker de neiging om mijn afstandsbediening naar de televisie te gooien. Ik krijg een punthoofd van domme reality-shows met nog dommere landgenoten.

Ik ken het gevoel, gisteren nog meegemaakt tijdens 'De Val Van 1 Miljoen', een draak van een programma als je 't mij vraagt. Jammer, want in België worden vaak enorm kwaliteitsvolle programma's gemaakt.

Ponty Mython schreef:
Bij de hedendaagse tv-programma's heb ik steeds vaker de neiging om mijn afstandsbediening naar de televisie te gooien. Ik krijg een punthoofd van domme reality-shows met nog dommere landgenoten.

Ik probeer dat soort shows angstvallig te mijden, en me te focussen op andere dingen. Dat lukt zeer goed. Vanavond begint wel een nieuw seizoen van De Slimste Mens ter Wereld. Ik ga toch weer kijken, vorig seizoen een beetje links laten liggen (reclame..), maar een paar afleveringen gezien, en dat viel al bij al nog wel mee.

Ponty Mython
En dan zijn er nog bepaalde lieden (met een bepaald stemgedrag) die graag zouden zien dat de publieke omroep verdwijnt, omdat het zogenaamd uit hun portemonnee zou worden betaald. Het spijt me, maar programma's zoals bv. Zomergasten, Keuringsdienst van Waarde, De Slag om Nederland, Buitenhof en al die (Oost-)Europese detective series zul je nooit en te nimmer zien op een commerciele omroep.

Dat is dan ook de reden waarom ik als Netflix geïntroduceerd wordt in België de kabel zal opzeggen. Ik hoef het niet meer.

panjoe (moderator)
De laatste drie afleveringen van Breaking Bad waren echt karig . Ik hoop maar dat ze naar een epische conclusie toe bouwen.

Karig? Hoe zo dan? Ik merk wel dat een serie als Breaking Bad veel beter tot zijn recht komt als je gewoon alles in een ruk kunt uitkijken. Moet nu iedere keer een week wachten en dan is het toch moeilijk om de enorme suspense te behouden..

Onweerwolf
panjoe schreef:
De laatste drie afleveringen van Breaking Bad waren echt karig . Ik hoop maar dat ze naar een epische conclusie toe bouwen.

Karig?

De aflevering van vorige week was wat mij betreft juist de beste ooit en de andere twee doen er niet veel voor onder. Ik vind het nu al compleet episch.

panjoe (moderator)
De eerste van de tweede seizoenshelft, waarin Walt en Hank lijnrecht tegenover elkaar stonden, vond ik geniaal. De drie die erop volgden vond ik weliswaar boeiend (die tape die Walt stuurde was bijvoorbeeld briljant) maar het tempo lag m.i. een paar tandjes te laag - zeker als je het vergelijkt met het meesterlijke vierde seizoen. Ik had gehoopt op meer dramatische gebeurtenissen en minder dramatische gesprekken. Maar goed, waarschijnlijk is dit allemaal de opzet voor de dramatische gebeurtenissen waarmee de serie gaat eindigen.

Onweerwolf
Ohja 4 zijn er al weer geweest. Maar die met die tape vond ik inderdaad fenomenaal.

Ik hou sowieso wel meer van de dramatische gesprekken (Skyler vs Marie met de baby) dan de dramatische gebeurtenissen. Al zullen die vast nog wel volgen, gezien ook de eerste paar minuten van de eerste aflevering.

Het is nu gewoon baas tegen baas om te kijken wie de eindbaas wordt.

Sinds gisteren zendt Canvas de nieuwe reeks van 'belpop' uit: elke week een boeiende documentaire over een fenomeen uit de Belgische muziekgeschiedenis. Gisteren ging het over de new beat. Volgende week maandag wordt Jazz Bilzen behandeld.

Zeker een aanrader!

panjoe schreef:

De voorbije 2 afleveringen waren echt ziek. Spanning alom.

Hmm... ik vond de laatste twee afleveringen juist duidelijk minder.

Minder? Hoe dan? By far de meest intense episodes van het seizoen.

Nog maar 2 afleveringen te gaan. Alles wijst op een episch Scarface achtig einde. Of op zijn minst een shoot-out met Walt's 'little friend'

TheArtfulDodger
Albert Verlinde en Onno(zele) Hoes:

Onweerwolf
Teunnis schreef:
Hmm... ik vond de laatste twee afleveringen juist duidelijk minder.

Wat?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:26 uur

geplaatst: vandaag om 14:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.