MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:

Nog meer mensen die gister de 50th Anniversary EP van Doctor Who hebben gezien? Alles van Breaking Bad S5 was briljant, maar dit ging er wat mij betreft nog eens vol overheen

Onheilspellend schreef:
(quote)

Well, I am the one who knocks.

Overbodig bewijs:

(embed)

In het 'alternatieve einde' zegt hij I'm the one who's knocking.
Echt fantastisch gedaan van Bryan Cranston. 't Is wel overal offline gehaald, maar vroeg of laat duikt het wel weer op.

Zo meteen maar eens kijken naar de eerste 2 afleveringen van The Blacklist, een relatief nieuwe TV-reeks over een meestercrimineel die zich overlevert, met als doel andere boeven te klissen. Enfin, dat is het uitgangspunt, want ik ben vooral benieuwd waar het naartoe gaat.

Krijgt goede kritieken, en een mooie score op imdb.

Wordt uitgezonden op de Belgische zender VIER.

Staat ook geprogrammeerd op mijn settopbox. Ik ben eens benieuwd!

panjoe (moderator)
Klinkt interessant! Ik heb intussen ook het eerste seizoen van Luther gekeken. Niet erg origineel, wel erg vermakelijk en vakkundig vervaardigd.

Luther is een geweldige serie. Idris Elba is dan ook fantastisch acteur.

Linius schreef:

Inderdaad, ik ben ook wel fan van Elba. Ook in The Wire (sowieso één van de meest indrukwekkende series die ik ooit heb gezien - de DVD-box staat dan ook te blinken in mijn DVD-schap) speelt hij een geweldig personage.

The Blacklist dan: goed! Het neigt zelfs naar zeer goed, en is in ieder geval een serie waar je naar kan kijken zonder opperste concentratie, maar het zit wel goed in elkaar.

crosskip schreef:
Nog meer mensen die gister de 50th Anniversary EP van Doctor Who hebben gezien? Alles van Breaking Bad S5 was briljant, maar dit ging er wat mij betreft nog eens vol overheen

Ja, die film heb ik gezien, met drie verschillende Dr. Who's in de hoofdrollen, onnavolgbare tijds- en ruimtewisselingen, ongelofelijke effecten en ook nog een sterke boodschap. Waarom gebeurt hier in NL niets mee?

AOVV schreef:
Ook in The Wire (sowieso één van de meest indrukwekkende series die ik ooit heb gezien - de DVD-box staat dan ook te blinken in mijn DVD-schap) speelt hij een geweldig personage.

Ik heb in pakweg de afgelopen twee maanden de eerste twee seizoenen van The Wire gezien. Beide seizoen - vooral het tweede - worden heel erg geduldig opgebouwd. Bij beide seizoenen zat ik er in het begin nog niet echt in, maar halverwege verandert dat compleet. Omar is trouwens mijn favoriete karakter.

Telamon
Linius schreef:

Alice Morgan ... ook erg fijn om naar te kijken

http://cdn.uproxx.com/wp-content/uploads/2012/08/ruth-wilson-e1344519786955-650x373.jpg

ranboy schreef:
(quote)

Ja, die film heb ik gezien, met drie verschillende Dr. Who's in de hoofdrollen, onnavolgbare tijds- en ruimtewisselingen, ongelofelijke effecten en ook nog een sterke boodschap. Waarom gebeurt hier in NL niets mee?

Snap het zelf ook niet, geweldige serie waar hier in Nederland toch zeker wel een publiek voor is. Ik kijk in ieder geval al uit naar de kerstspecial en seizoen 8 met Peter Capaldi

Telamon schreef:
(quote)

(afbeelding)
]
Ziet er betrekkelijk gezond uit.

Telamon schreef:
(quote)

(afbeelding)

Ook een geweldig personage. Vooral in seizoen drie was ze tof

Ik heb gisteren ook Twin Peaks voltooid en ik moet zeggen dat het maar een vreemde serie is. Gelukkig dat het ook een goede serie is, al waren er momenten dat het niveau ietwat inkakte. Vooral het tweede seizoen had daar enorm veel last van. Ook moet ik zeggen dat ik het jammer vond dat de serie eindigde met een open einde. Veel vragen waren niet beantwoord.

Telamon
TwinPeaks... Ik kan het kippevel wat ik kreeg, toen Laura's vader (Ben?) in de spiegel keek, nu nog voelen

Serie 2 werd helaas, vanwege de commercie, onnodig uitgerekt.

De afgelopen dagen de Britse miniserie Hit & Miss (2012) gekeken. Als onderhoudend, twisted en vrij origineel ervaren.

Twin Peaks

Ik zie zelf ook zeker wel de mankementen, maar met zo'n magische sfeer en zulke torenhoge pieken stoor ik me daar geen moment aan. Op zijn beste momenten is Twin Peaks beter dan welke film dan ook.

Ik heb nooit meer genot van een tas koffie gehad, dan tijdens het bekijken van een aflevering van het eerste seizoen van Twin Peaks. Heerlijk sfeertje.

Gisteren 'Madrigal' gezien, de tweede aflevering van het laatste seizoen Breaking Bad. En meteen één van de beste uit de hele reeks tot dan. Ik kan me in feite nauwelijks bedwingen om de hele serie in één ruk uit te kijken, maar ik ga het toch maar doen.

Weer een enorm indrukwekkende openingsscène, daar zijn de makers toch wel bijzonder straf in..

Adventure Time leek steeds minder te gaan worden, maar de laatste paar afleveringen zijn weer erg sterk Family Guy daarentegen kan je afschrijven tenzij ze Brian weer tot leven wekken in de volgende afleveringen.

Telamon
ranboy schreef:
(quote)

Ook maar eens aan Dr Who begonnen. Netflix biedt 7 seizoenen aan, en deel 1 was best aardig.

Goed bezig! Het eerste seizoen is wel wat matig vergeleken de rest, dus dat wordt even doorbijten. Vanaf seizoen 2 wordt het wel per seizoen steeds beter.

Martial
Inmiddels begonnen aan The Bridge 2 en het is weer behoorlijk verslavend mag ik wel zeggen, nu draag ik de Scandinavische series toch wel op handen, maar deze behoort toch wel bij de topfavorieten.

Gisteravond op Canvas onderstaande documentaire gezien...

Though Rio de Janeiro will host the Summer Olympics in 2016, the city currently remains crippled by a war raging between police and powerful drug gangs. Over 2,000 Brazilian military have taken to the streets in a largest offensive in decades. They are taking on the Red Command and Amigos de Amigos, two powerful gangs, in an attempt to regain control of the city’s hilltop favelas before the world’s eyes focus on Brazil as it hosts the 2014 World Cup and 2016 Summer Olympics.

Rio’s murder rate is said to be falling, yet missing persons cases are dramatically on the rise. “Is this ‘social cleansing’?,” Hoagland asks. “Where are the bodies?” As he journeys deeper into the dangerous streets he finds some of the answers – disturbing images of bodies in alleys, buried in wells or burned beyond recognition.

De finale van Homeland

Hij is er weer. De Top 2000 op tv.
Mooie docu's, quiz, verhalen, lijstduwers en goede muziek.
Mijn favoriete programma.
Belangrijk ook voor pop quiz deelnemers.
De docu gezien van Albert Hammond die het nummer geschreven heeft van de Hollies: The Air That I Breath. Vooral de link naar het nummer Creep van Radiohead was verrassend.
Albert deelt voor 1/3 in de royalties omdat Radiohead Creep schreef en werd geinspireerd door dit nummer.
Morgen weer. Jammie.

Ponty Mython
Elk jaar weer hetzelfde gewauwel en geveinsde enthousiasme van Blokhuis en Van Nieuwkerk en elk jaar weer dezelfde oubollige clipjes en nummers. Joepie. Ik snap niet dat er nog mensen zijn die er warm voor lopen. Al die filmpjes kun je ook op Youtube vinden als je zo nodig de behoefte hebt om ze te beluisteren.

Ponty Mython schreef:
Elk jaar weer hetzelfde gewauwel en geveinsde enthousiasme van Blokhuis en Van Nieuwkerk en elk jaar weer dezelfde oubollige clipjes en nummers. Joepie. Ik snap niet dat er nog mensen zijn die er warm voor lopen. Al die filmpjes kun je ook op Youtube vinden als je zo nodig de behoefte hebt om ze te beluisteren.

Mee eens

Sowiso een hekel aan de maand december.
1 dag sinterklaas en 2 dagen kerst lijken wel 30 dagen te duren.
Elk jaar weer dezelfde voorspelbare eindlijstjes, kerstliedjes, films en andere geforceerde ellende !

Stalin die niet van gezelligheid houdt. Waarom verbaast me dat niet?

Stalin schreef:
(quote)

Mee eens

Sowiso een hekel aan de maand december.
1 dag sinterklaas en 2 dagen kerst lijken wel 30 dagen te duren.
Elk jaar weer dezelfde voorspelbare eindlijstjes, kerstliedjes, films en andere geforceerde ellende !

Je vergeet het ergste: elk jaar weer dat vreselijke gedoe met die cadeautjes!

Gast
geplaatst: vandaag om 11:35 uur

geplaatst: vandaag om 11:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.