MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
GrafGantz schreef:
Stalin die niet van gezelligheid houdt. Waarom verbaast me dat niet?

Stalin is gek op gezelligheid, vooral op Kerstmis...

Deranged
Matthijs van Nieuwkerk is geen presentator maar een acteur.

Dat lijkt mij wat teveel eer.

Deze voormiddag de laatste twee aflevering van The Killing III gezien (Forbrydelsen, de originele serie dus), en hoewel het ten opzichte van de eerste reeks wat magertjes afsteekt, was het toch weer beklemmend. De makers weten als geen ander een donkere, onheilspellende sfeer neer te zetten. De finale was bovendien toch wel verrassend, en explosief. Zeker beter dan de wat mindere tweede jaargang, en ik heb in spanning zitten kijken. Nu op naar seizoen 2 van The Bridge!

AOVV schreef:
Deze voormiddag de laatste twee aflevering van The Killing III gezien (Forbrydelsen, de originele serie dus), en hoewel het ten opzichte van de eerste reeks wat magertjes afsteekt, was het toch weer beklemmend. De makers weten als geen ander een donkere, onheilspellende sfeer neer te zetten. De finale was bovendien toch wel verrassend, en explosief. Zeker beter dan de wat mindere tweede jaargang, en ik heb in spanning zitten kijken. Nu op naar seizoen 2 van The Bridge!

Om eerlijk te zijn vond ik het tweede seizoen het best.

Ik ben, heel tegendraads hè, per ongeluk met het derde seizoen begonnen. Vond ik sterker dan het wat langzame eerste seizoen. Nu wachten tot ik het tweede seizoen bij de bieb kan lenen. Broen vond ik overigens ook ijzersterk, eens zien of ik aan het tweede seizoen kan komen.

Telamon
Vanavond genoten van de docu over Doe Maar. Mooi om te zien hoe Henny aan Ernst vertelde dat hij vlak voor t stoppen moedwillig het maken van nieuwe liedjes stagneerde)

En gelukkig geen Voice of Holland voor dochterlief8, maar van Doe Maar zong ze echter alles mee (behalve Heroine en Nederwiet die ik altijd skip in de auto).

Martial
AOVV schreef:
Nu op naar seizoen 2 van The Bridge!

Daar ga je geen spijt van krijgen, geweldig weer dit 2e seizoen

Zo meteen de laatste aflevering van The Americans kijken. Ik schreef hier eerder het volgende over de pilootaflevering:

AOVV schreef:
Vrijdagavond op Canvas ook de pilootaflevering van 'The Americans' gekeken, en ik weet nog niet of ik het verder ga volgen. Ik vond het niet fantastisch, maar zieltogend slecht is het ook niet, natuurlijk. Enfin, we shall see.

En ik ben blij dat ik ben blijven kijken; het is er eigenlijk alleen maar beter op geworden. De spionagewereld ten tijde van de Koude Oorlog vanuit interessante perspectieven in beeld gebracht. Veel paranoia, tweedracht en twijfels.

Ja, heb ik een weekje geleden gekeken. Best een leuke serie om zo af en toe te kijken. Het huiselijk drama is voldoende boeiend en de spanningen en leugens van de spionnen is erg vermakelijk. Verder ook gewoon leuke humor en duidelijk een kabelproduct van The FX. Voor de rest is het allemaal niet echt bijzonder en briljant, maar vermakelijk is het wel.

Op het moment volg ik (niet allemaal al te serieuze, maar vermakelijk goede series):

Momenteel nog uitgezonden:
Arrow S2
The Walking Dead S4
Revenge S3
Community S5
HIMYM S9
The Vampire Diaries S5
The Tomorrow People S1
Brooklyn Nine-Nine S1
Dracula S1
Agents of S.H.I.E.L.D. S1

En dingen die ik op mijn eigen tempo kijk:
Shameless (UK) S2
Supernatural S2
The West Wing S4
Heroes S1
Burn Notice S1
Shingeki no Kyojin S1
Treme S1

En daar komt waarschijnlijk LOST nog bij die ik eigenlijk wel weer voor de 2e keer wil herzien.

Ataloona schreef:
En daar komt waarschijnlijk LOST nog bij die ik eigenlijk wel weer voor de 2e keer wil herzien.

Ben ik nu mee bezig, Ataloona. Ik kijk regelmatig eens een aflevering, ben nu aanbeland ergens halverwege seizoen 3. En hoewel er veel mensen vinden dat het een schoolvoorbeeld is van het uitmelken van een serie, blijf ik het toch wel zeer goed vinden.

Wat The Americans betreft, heb je helemaal gelijk. Niet briljant, maar zeer gedegen.

Toen ik LOST nog volgde toen het nog op de televisie was, vond ik de laatste seizoenen enorm teleurstellend. Vond de richting die de makers opgingen enorm zonde van de potentie. Ze konden het niet laten om alle antwoorden in te vullen ipv. alles gewoon mysterieus te laten. Het mythische vlak van de serie en het eiland verdween daar wat mij betreft gewoon mee en het had gewoon zoveel meer moeten zijn.

Maar na de serie nog eens helemaal herzien te hebben ben ik een stuk positiever geworden. Het eind is nog altijd niet mijn ideale invulling, maar slecht is het allerminst. Uiteindelijk gewoon een hele fijne serie met de eerste 3 seizoenen van een geweldig niveau met een aantal pracht personages. Vooral Mr. Eko

Over TV kijken gesproken...

Tweet Peter R. de Vries over The Killing zorgt voor stroom grappen

NRC

Was begonnen aan Control, maar regisseur heeft zich blijkbaar nog nooit zelf opgehangen. Jammer, snel gestopt

Ponty Mython
Was begonnen aan serie ‘#Dexter', maar de schrijver is kennelijk nooit een echte seriemoordenaar geweest. Jammer, snel gestopt.

Ik hoor er maar weinig mensen over in dit topic, maar de BBC serie Sherlock is weer begonnen. Absolute aanrader - met Benedict Cumberbatch en Martin Freeman. Score op imdb zegt genoeg.

Stijn_Slayer
Was begonnen aan Springsteen & I, maar de schrijver is kennelijk nooit Bruce Springsteen of mezelf geweest. Jammer, snel gestopt.

In werkelijkheid vind ik Springsteen minstens zo vervelend als Peter

Improvision
Was gestopt met Memento, maar de schrijver heeft kennelijk nooit zelf geheugenverlies gehad. Jammer, snel begonnen.

Telamon
De-noir schreef:
Ik hoor er maar weinig mensen over in dit topic, maar de BBC serie Sherlock is weer begonnen. Absolute aanrader - met Benedict Cumberbatch en Martin Freeman. Score op imdb zegt genoeg.

Sherlock is geweldig! Op zaterdag (of zondag?) ook op Canvas.

Ik heb vandaag ziek op bed tijd doorgebracht met het kijken van de eerste delen van de Britse serie Utopia (nee, niet die van De Mol) en so far lijkt dit de moeite waard om aan te raden.

Serie gaat over een aantal fans van een cult-comic die elkaar kennen van een forum (kent u dat soort mensen?). Als ze afspreken begint de ellende: mensen die iets met het onbekende deel 2 te maken kunnen hebben worden vermoord. Het groepje moet op de vlucht, kan niemand meer vertrouwen want er zit een organisatie achter hen aan dat overal invloeden heeft, van ministers tot MI5 tot CIA.

Veel vluchten, niemand kunnen vertrouwen, veel geweld en een comic waarin mogelijk aanwijzingen staan naar epidemieën als SARS.

Zo'n serie die je door wilt kijken, wat ik nu dan ook ga doen

Net begonnen aan het vijfde seizoen van Dexter en wat een goede serie is me dat zeg. Van de week 's avonds laat de laatste drie afleveringen van het vierde seizoen gekeken (Trinity-killer) - wat een einde zeg! Moest wel eventjes hard slikken...

Het was moeilijk om daarna de slaap te vatten, meer mensen die daar last van hadden?

De eerste vier seizoenen van Dexter zijn inderdaad erg indrukwekkend. Daarna wordt het wel wat minder en seizoen 8 is gewoon vrij matig vergeleken met de rest.

Maar ik had om een of andere reden geen moeite om na Dexter in slaap te vallen, terwijl dat vooral bij Twin Peaks wel eens anders was.

Och, ik ben ook wel een watje wat dat betreft hoor...

sxesven
Ik vond Dexter tot en met seizoen 6 fantastisch; Lumen was geweldig en ook DDK vond ik ontzettend tof. Seizoen 7 vond ik echter wel wat minder, en vooral het einde vond ik ronduit belabberd. Zie dan ook niet zo meer uit naar seizoen 8.

Onlangs Walking Dead S3 gekeken die weer erg fijn was en S1 van American Horror Story, wat best aardig was.

Momenteel echter (eindelijk!) bezig met Breaking Bad, net aangeland bij S3. Wat een fokking heerlijke serie zeg, in tijden niet zoiets geweldigs gekeken. Meesterlijk!

Gister is op HBO de nieuwe detectiveserie 'True Detective' gereleased. Net de pilot gekeken en ik moet zeggen: onder de indruk! IJzersterke acteerprestaties van Matthew McConaughey en Woody Harrelson, goede dialogen, mooi vormgegeven (prachtige beelden van het treurig ogende Louisiana, "a place that's like somebody's memory of a town and the memory's fading,", aldus één van de detectives) en Michelle Monaghan. Nu al zin in Episode 2!

Deranged
Dr. Phil gaat zo weer reclame maken voor zijn nieuwe boek Life Code.

Hij heb een boek geschreven en het heet.

Life Code.

bol.com | Life Code, Dr. Phil McGraw | 9780985462758 | Boeken

panjoe (moderator)
Het derde seizoen van Sherlock was weer fantastisch. Samen met Luther toch wel de beste Britse serie die ik ken.

Heeft iemand hier de eerste afleveringen van de nieuwe serie True Detective, met Woody Harrelson en Matthew McConnaughey, gezien? De naam klinkt nogal zoutloos, en ik heb ook geen heel hoge pet op van Woody en Matt, maar de eerste berichten die ik erover hoorde waren louter positief. Op IMDb krijgt 'ie ook een 9,4...

Staat op mijn Externe HDD en ga ik waarschijnlijk vanavond bekijken. Al kan het ook goed zijn dat ik zal beginnen met The Wire.

Telamon
Ik heb de eerste aflevering van True Detective gezien. Ik vond het wat traag en ook niet erg origineel (seriemoordenaar) maar ben wel van plan dit weekend deel 2 te gaan bekijken.

Kreeg een beetje een Hell on Wheels gevoel. Ook zo'n serie die met veel bombarie werd aangekondigd maar tegenviel. (Al zag ik zojuist dat die serie wel al een aantal seizoenen draait...)

Gast
geplaatst: vandaag om 19:44 uur

geplaatst: vandaag om 19:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.