Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic
zoeken in:
0
geplaatst: 22 januari 2014, 20:08 uur
De focus van True Detective ligt volgens mij ook meer op de twee hoofdkarakters dan op de op te lossen moord.
0
geplaatst: 22 januari 2014, 20:55 uur
Het derde seizoen van Luther gekeken, en dat was weer zeer de moeite. Weergaloos, de manier waarop Idris Elba de gedoemde DCI John Luther neerzet.
Ik ben nu wel benieuwd of er een vierde seizoen komt..
Ik ben nu wel benieuwd of er een vierde seizoen komt..
0
geplaatst: 23 januari 2014, 11:49 uur
panjoe schreef:
Heeft iemand hier de eerste afleveringen van de nieuwe serie True Detective, met Woody Harrelson en Matthew McConnaughey, gezien? De naam klinkt nogal zoutloos, en ik heb ook geen heel hoge pet op van Woody en Matt, maar de eerste berichten die ik erover hoorde waren louter positief. Op IMDb krijgt 'ie ook een 9,4...
Heeft iemand hier de eerste afleveringen van de nieuwe serie True Detective, met Woody Harrelson en Matthew McConnaughey, gezien? De naam klinkt nogal zoutloos, en ik heb ook geen heel hoge pet op van Woody en Matt, maar de eerste berichten die ik erover hoorde waren louter positief. Op IMDb krijgt 'ie ook een 9,4...
De naam is een knipoog naar het eerste true crime magazine van Amerika dat True Detective heette. En je hebt Matt zeker alleen in z'n romcom periode gezien? Die man heeft echt een gigantische omslag gemaakt met de ene na de andere goede rol de afgelopen jaren.
0
geplaatst: 23 januari 2014, 14:36 uur
Vandaag Broadchurch afgekeken...goed verhaal, goede acteurs, mooie omgeving en wat zie ik David Tennant toch graag aan het werk. 

0
geplaatst: 23 januari 2014, 19:20 uur
Lin schreef:
Vandaag Broadchurch afgekeken...goed verhaal, goede acteurs, mooie omgeving en wat zie ik David Tennant toch graag aan het werk.
Staat hier ook nog klaar. Een aanrader dus?

0
geplaatst: 24 januari 2014, 14:53 uur
Wat mij betreft wel! Echt zo'n serie waarbij ik dan lichtelijk baal dat de laatste aflevering aangebroken is 

0
geplaatst: 24 januari 2014, 16:36 uur
Tennant ken ik stiekem alleen van Doctor Who, waar ik hem zeer goed vond. Maar eens op zoek naar wat ander werk van hem, dus Broadchurch gaat ook op de lijst. Hij had blijkbaar ook auditie gedaan voor de rol van Hannibal in de gelijknamige serie en ondanks dat ik Mikkelsen daar echt geweldig vind spelen, was ik toch benieuwd hoe Tennant Hannibal had neergezet. Gelukkig komt hij waarschijnlijk nog wel een keer in de serie als seriemoordenaar =D
Ondertussen het tweede seizoen van Arrested Development afgekeken en wat was weer briljant. Zonde dat ik daar nooit eerder aan ben begonnen, een van de beste comedyseries ooit wat mij betreft!
Ondertussen het tweede seizoen van Arrested Development afgekeken en wat was weer briljant. Zonde dat ik daar nooit eerder aan ben begonnen, een van de beste comedyseries ooit wat mij betreft!
0
geplaatst: 24 januari 2014, 17:08 uur
Volgens mijn lieve ouders, die verslaafd zijn aan britse en scandinavische series, is dit: The Escape Artist met David... ook zo goed als briljant
...ga ik dus ook snel opzoeken!
...ga ik dus ook snel opzoeken!
0
Telamon
geplaatst: 24 januari 2014, 17:34 uur
Lijkt me een prima tip. Broadchurch kwam ik toevallig deze week tegen op mijnserie.nl
Begin is iig veelbelovend, en kippenvel gevend...
De serie Rake staat op mijnserie nu in de header. Kent iemand dat? Klinkt leuk: 'Criminal lawyer Cleaver Greene defends the indefensible - from bigamists to cannibals and everything in between. He is champion of the lost cause, both in the court room and in the bedroom.'
Begin is iig veelbelovend, en kippenvel gevend...
De serie Rake staat op mijnserie nu in de header. Kent iemand dat? Klinkt leuk: 'Criminal lawyer Cleaver Greene defends the indefensible - from bigamists to cannibals and everything in between. He is champion of the lost cause, both in the court room and in the bedroom.'
0
geplaatst: 25 januari 2014, 00:37 uur
Nog een onvermeld pareltje: Black Mirror.
Britse mini-serie over de invloed van technologie op ons leven. Enorm goed gemaakt.
Afleveringen staan los van elkaar. Duur 45-60 minuten. Ook te kijken als standalones dus.
Britse mini-serie over de invloed van technologie op ons leven. Enorm goed gemaakt.
Afleveringen staan los van elkaar. Duur 45-60 minuten. Ook te kijken als standalones dus.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 25 januari 2014, 03:40 uur
Ik heb gisteren de eerste aflevering van True Detective gekeken en ik weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden. De laatste tijd heb ik genoten van series als Luther en Sherlock, die er eigenlijk constant vol bovenop klappen, maar in de eerste aflevering van TD waren ze wel erg nadrukkelijk bezig om alles zorgvuldig op te bouwen. Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat, dus dat is in ieder geval een goed teken.
0
geplaatst: 25 januari 2014, 15:15 uur
De-noir schreef:
Die is inderdaad erg de moeite. Vorig jaar zijn er nog drie extra afleveringen van gemaakt, overigens. Die heb ik nog niet gezien.
0
geplaatst: 25 januari 2014, 17:07 uur
AOVV schreef:
Die is inderdaad erg de moeite. Vorig jaar zijn er nog drie extra afleveringen van gemaakt, overigens. Die heb ik nog niet gezien.
(quote)
Yep en als het goed is komen er dit jaar nog 2 extra afleveringen. Moet seizoen 2 ook nog kijken.
True Detective bevalt me erg goed tot nu toe. Het is traag en zit erg op de sfeer en de dialogen - dus het zal niet bij iedereen in de smaak vallen.
0
Telamon
geplaatst: 27 januari 2014, 10:06 uur
Broadchurch!!!! Net zo spannend en 'nog eentje, nog eentje' als The Killing/The Bridge.
Wie vermoordde de 11-jarige Danny Latimer? Vanavond gaan we de ontknoping bekijken. #spannond
Wie vermoordde de 11-jarige Danny Latimer? Vanavond gaan we de ontknoping bekijken. #spannond
0
geplaatst: 27 januari 2014, 12:54 uur
Telamon schreef:
Broadchurch!!!! Net zo spannend en 'nog eentje, nog eentje' als The Killing/The Bridge.
Ja, superserie!
Van een hele andere orde, morgenavond komt het eerste deel van Out There, docu van Stephen Fry op tv. Stephen Fry = held dus kan niet wachten

0
geplaatst: 31 januari 2014, 15:02 uur
Vanavond allemaal even naar De Social Club kijken, 19.55u op Nederland 3. Ik zit in een kort hiphopitem. Het stelt niet heel veel voor maar het is wel leuk. En ik ben knap.
0
Telamon
geplaatst: 31 januari 2014, 15:09 uur
Deze week is er weer een nieuwe serie begonnen: Black Sails. gaat over Stevensons' schateiland, maar dan 20 jaar eerder. Dus met kapitein Flint als zeerover, en een aanmonsterende John Silver die zich als scheepskok voor doet.
Klinkt aardig, helaas is er wel erg gecast op goodlooking piraatjes, zowel mannelijke als vrouwelijke.
net als True detective voorlopig maar t voordeel van de twijfel.
Klinkt aardig, helaas is er wel erg gecast op goodlooking piraatjes, zowel mannelijke als vrouwelijke.
net als True detective voorlopig maar t voordeel van de twijfel.
0
geplaatst: 15 februari 2014, 14:46 uur
0
geplaatst: 17 februari 2014, 08:32 uur
Lemmy maar weer eens gekeken. Al eens gezien, maar hij was op tv dus.. Mooi portret van een vriendelijk maar eigenzinnig figuur. Beetje aandoenlijk soms. De docu is een aaneenschakeling van briljante quotes en anekdotes. Iets zegt me dat binnenkort sommigen van ons obligate 'rust zacht' berichtjes in het r.i.p.-topic zullen tikken.
0
Dennisami
geplaatst: 17 februari 2014, 16:18 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Vanavond allemaal even naar De Social Club kijken, 19.55u op Nederland 3. Ik zit in een kort hiphopitem. Het stelt niet heel veel voor maar het is wel leuk. En ik ben knap.
Kan ik dit nog ergens terug kijken?
0
geplaatst: 17 februari 2014, 17:02 uur
Ja het was zo leuk natuurlijk dat je het nog een keer wilt zien.
De Social Club: vr 31 jan 2014, 19:55 - Uitzending Gemist - uitzendinggemist.nl
0
geplaatst: 17 februari 2014, 17:02 uur
/edit: potver Rob, je bent me te snel af. Scheelde volgens mij niet veel meer dan 13/1000 van een seconde.
0
geplaatst: 17 februari 2014, 17:03 uur
GrafGantz schreef:
/edit: potver Rob, je bent me te snel af. Scheelde volgens mij niet veel meer dan 3/1000 van een seconde.
(quote)
/edit: potver Rob, je bent me te snel af. Scheelde volgens mij niet veel meer dan 3/1000 van een seconde.
0
geplaatst: 19 februari 2014, 22:47 uur
Net de eerst aflevering van True Detective gezien. Zwaar onder de indruk.
0
geplaatst: 21 februari 2014, 15:19 uur
madmadder schreef:
Heb inmiddels ook de vijfde episode gezien. Ik was al erg onder de indruk na de eerste episode, maar inmiddels overtreft het alle verwachtingen. Fenomenale serie tot nu toe.
Voor mensen die geen idee hebben waar we het over hebben:
0
geplaatst: 22 februari 2014, 10:05 uur
Lin schreef:
Wat mij betreft wel! Echt zo'n serie waarbij ik dan lichtelijk baal dat de laatste aflevering aangebroken is
Ik heb gisteren de laatste 4 afleveringen gekeken, en je had helemaal gelijk! Een bescheiden wow-gevoel overviel me na de apotheose. Lang geleden dat ik nog een serie heb gezien die zo beklemmend, meeslepend en spannend was. En ongelooflijk goed in mekaar zit, bovendien! Aanrader!
Broadchurch dus.

0
geplaatst: 22 februari 2014, 13:17 uur
Onheilspellend schreef:
Heb inmiddels ook de vijfde episode gezien. Ik was al erg onder de indruk na de eerste episode, maar inmiddels overtreft het alle verwachtingen. Fenomenale serie tot nu toe.
(embed)
(quote)
(embed)
Yep True Detective wordt beter en beter.
Ben nu ook bij de 4e aflevering van het nieuwe seizoen van House of Cards (geregisseerd door David Fincher). Begon traag maar het niveau is inmiddels al hoger dan het eerste seizoen.
Enorm goed acteerwerk. Kevin Spacey is een baas.
0
geplaatst: 23 februari 2014, 17:33 uur
* denotes required fields.