MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Zit momenteel helemaal in True Detective. Nooit gedacht dat ik nog een serie zou tegenkomen die ik net zo goed als Breaking Bad zou vinden maar het is toch gebeurd. Dat hele duistere beetje depressieve sfeertje dat in die serie hangt is zo sterk gedaan. Evenals de hele manier van storytelling en heel goed uitgediepte personages maakt het dat ik dit één van de beste series ooit vind.

Utopia.

Er gebeurt vrijwel niets en ik raadt het ook niemand aan om te kijken.
Ik blijf wel kijken, volg het al vanaf het begin en zie het verval van de deelnemers.....

panjoe (moderator)
Gisteren heb ik de eerste twee afleveringen van Black Mirror gekeken. Het is een serie die hier al eerder is genoemd, bestaande uit op zichzelf staande verhaaltjes over de beperkingen en mogelijkheden van moderne mediatechnologieën. Al is de uitwerking niet altijd even sterk, en mist het wat consistentie doordat de afleveringen op het overkoepelende thema na totaal niets met elkaar te maken hebben, is het erg leuk om te kijken. En het lichtelijk technofobische idee erachter is, voornamelijk door de vraagtekens die onvermijdelijk worden gezet bij het huidige leven van alledag, erg prikkelend.

Na de zinderende laatste afleveringen van Breaking Bad zit ik met een keuze. Twin Peaks, House of Cards, Mad Men of The Sopranos?

sxesven
House of Cards geweldig, Sopranos geweldig én afgelopen, dus da's wel tof, kun je meteen in één keer doorkijken. Twin Peaks ook erg tof maar haalt het niet bij die twee, Mad Men was ik zelf niet zo gecharmeerd van. Veel stijl, weinig inhoud, en w.m.b. dus niet echt een geschikte serie na zoiets ultiem briljants als Breaking Bad.

Bedankt voor de tip, dan wordt het waarschijnlijk eerst House of Cards. Sopranos staat niet op Netflix zag ik net.

Telamon
vergeet Luther en/of Sherlock niet. Erg goede BBC series en te vinden op Netflix!

verder de moeite waard op netflix:
Lilyhammer, met Steven Van Zandt (Sopranos) die vlucht voor de maffia en in Noorwegen een nieuw bestaan opbouwt. Komt soms amateuristisch over, maar heeft leuke wendingen in de verhaallijnen. Ik kijk uit naar serie 3.
Weeds, jaren geleden gekeken. De eerste seizoenen zijn erg leuk. Moeder begint wiet te verbouwen/verkopen. (heeft dus wel wat weg van Breaking bad ) 'zwartkomedisch'
The Bletchley Circle, vrij aardige korte serie over vier vrouwen die in WOII samen geheime codes van de duitsers kraakten, en na de oorlog een seriemoordenaar proberen te vinden (want de politie gelooft hen uiteraard niet)
Californication: luchtige serie over schrijver Hank Moody die losgaat aan drank, drugs en vrouwen, met grote kans op veel bloot

daarnaast de alom bekende topseries: The Bridge en The Killing

Zelf gisteren begonnen aan Jonathan Creek. De omschrijving klonk aardig: 'Jonathan Creek, ontwerper van trucs voor illusionist, en Maddie Magellan, onderzoeksjournalist, terwijl ze samen werken aan het onderzoeken en oplossen van ongelooflijke misdaden, die anderen niet konden verklaren. Creeks inbreng hierin is zijn geweldige brein, dat ongewone oplossingen voor problemen kan bedenken. Magellan kan goed liegen, en weet altijd binnen te dringen op plekken waar ze niet mag komen.'

*is ondertussen groot fan van Netflix*

zalwelnikszijn!
Dan kijk je, Vishnoe weet waarom, naar iets dubieus als Walking Dead, met haar nietszeggende verhaal, slechte acteurs en die alomtegenwoordige irritante Amerikaanse moraal, en dan is daar ineens True Detective. Zo hé, een openbaring. Gelaagd, gedetailleerd, een fantastische McCoauneaaueahey. Op de achtergrond een broeiende Bayou, de mystiek en het bovennatuurlijke, goed gedoseerd. Ik ben diep onder de indruk. En heb totaal geen idee hoe alles in de laatste aflevering gaat lopen. Ik verheug me nu al op het herkijken.

ps; mbt. Walking Dead: ik vermoed dat een uit elkaar spattend zombiehoofd toch veel goedmaakt.

Heftige, maar wel mooie aflevering vanavond van The Walking Dead.

Vond ik ook. Zo mag 'The Walking Dead' van mij verder gaan. De afleveringen met alleen maar zombiekills heb ik wel gezien en gehad!

this song should be on walking dead

panjoe (moderator)
Uiteindelijk toch volledig overtuigd door True Detective. Erg fijne serie.

Even iets anders. Heb je, net zoals ik, een onnatuurlijke interesse voor seriemoordenaars, gore, kannibalisme en andere onethische en onsmakelijke shizzle? Deel je daarbij mijn liefde voor verse cinematografie, goed uitgedachte dialogen, en verrassende, niet-chronologische verhaallijnen? Vond je ook dat Dexter deze elementen wel had, maar er eigenlijk niet ver genoeg in ging - en uiteindelijk zelfs uitmondde in slap gezever?

Nee? Nou, alsnog zou ik je aanraden de serie Hannibal te checken. Een redelijk nieuwe serie (ze zijn nu halverwege seizoen twee) gebaseerd op de boeken over Hannibal Lecter. Je weet wel, die totaal geschifte en hoogst intelligente seriemoordenaar en -kannibaal van Silence of the Lambs en zo. Ik wil er verder niet al te veel over kwijt, behalve dat ik zit te genieten. In twee mooie Engelse woorden gekarakteriseerd: deliciously cringeworthy.

Improvision
Ik zou ook Twin Peaks eens checken dan als ik jou was. Ik kreeg soms een Twin Peaks-achtige vibe bij het bekijken van True Detective.

Ik hoor het andersom heel vaak en ga binnenkort dus maar eens aan True Detective beginnen. Ook in de Volkskrant las ik ergens lovende woorden over True Detective.

True Detective is inderdaad geweldig. Veruit de beste serie die ik in 2014 heb gezien.

Ben laatst ook maar eens aan Broadchurch begonnen; blijft toch wel onderhoudend en intrigerend. Morgen de finale maar eens kijken.

Gedaan met Treme, wat ga ik die serie missen, jammer dat het al gedaan is.

Ik zal dan maar eens beginnen met Borgen (ligt hier toch in huis), iemand anders nog tips?

Zoveel series ken ik nog niet maar The Wire, Treme en House of Cards zijn toch wel de beste series die ik al gezien heb.

Ik bekijk wel liefst maar series die al gedaan zijn of bijna gedaan zijn zodat ik niet op afleveringen moet wachten. Alleen bij House of Cards is dit anders verlopen omdat je direct een seizoen kon bekijken en ik dacht dat er maar 1 seizoen ging van komen.

jassn schreef:
Ik zal dan maar eens beginnen met Borgen (ligt hier toch in huis), iemand anders nog tips?
Oz, Six Feet Under & The Sopranos zijn nog 3 HBO-toppers die ik in je rijtje van beste series mis.

Ik ben ook weer een heleboel aan het volgen (te veel om nog gezond te zijn, eigenlijk.. ), en moet zeggen dat er toch nog steeds mooie dingen te ontdekken zijn. Zo heb ik nu het eerste seizoen van 'Girls' (op de laatste aflevering na, die moet ik nog kijken) er in het weekend doorgejaagd, en dat beviel me prima. Interessante karakters, en net humoristisch genoeg.

Ook op onze Belgische staatszender één zijn toch weer enkele goeie dingen te zien, waaronder 'The White Queen' en 'Marsman', geschreven door Matthias Sercu. Ik heb de eerste aflevering met veel plezier gekeken, aanrader dus.

Op Canvas is er uiteraard 'Breaking Bad', al zenden die het tweede deel van het laatste seizoen pas later uit. Omdat dit vrijwel simultaan op Nederland 3 loopt (het tweede deel, dus), schakel ik daar meteen over. Klassereeks, echt waar.

Nog iets? O ja, het onderhoudende 'The Blacklist', het laatste seizoen van 'Aspe' (een soort guilty pleasure van me) en, omdat er ook nog eens mag worden gelachen, 'De Ideale Wereld'; actuele kolder van de bovenste plank.

Verder staan ook het laatste seizoen van 'Borgen' en een flink aantal afleveringen van 'Deadwood' in de wachtrij. En dan zal ik er nog wel enkele vergeten, vermoed ik.. Ach, natuurlijk; op Comedy Central heb ik al enkele afleveringen van 'Workaholics' gekeken, en die vond ik bij momenten gewoon belachelijk grappig. Dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk mijn volgende tv-verslaving.

Echt, wat is Hannibal aan een belachelijk goed seizoen bezig zeg. Het eerste seizoen was al best goed, maar dit slaat echt alles. Al zeven afleveringen achter elkaar een zeer hoog niveau met de ene geweldige scene/dialoog/plotwending naar de ander. Daarnaast ziet het er allemaal ook nog eens prachtig uit, wat een serie _0_

jassn schreef:
Gedaan met Treme, wat ga ik die serie missen, jammer dat het al gedaan is.

The Killing natuurlijk (Scandinavische versie), en de al vermelde Sopranos en Six Feet Under.
The West Wing en Breaking Bad mogen er zeker ook bij!

panjoe (moderator)
Sinds het huidige seizoen is begonnen ben ik ook echt enthousiast geworden over Hannibal. Het eerste seizoen draaide me toch iets te veel om het 'bijpersonage' Will Graham, in seizoen twee is die focus er niet meer en wordt veel meer een mozaïekperspectief aangenomen rondom Hannibal Lecter.

Oh, en Improvision, thanks voor de tip. Twin Peaks staat al langer in de planning maar nu ga ik het zeker checken. Ik heb ze al binnengehengeld, nu nog het geschikte moment vinden om er eens goed voor te gaan zitten.

Een reality aanrader, The Devils Ride op Discovery Channel.

Een motorclub in Californie wordt gevolgd dus veel haantjesgedrag, (overdreven) broederschap en geweld.
Een inkijk in een wereldje die zover van mij afstaat dat het fascineert.....

Sigur Rós met The Rains of Castamere op het huwelijksfeest van King Joffrey in Game of Thrones (S04E02). YouTube - Sigur Rós in Game of Thrones

Ik weet nu wat er gebeurt als je munten naar Sigur Rós gooit!

Telamon
voor de liefhebbers van Lost: wordt momenteel meegezogen in de serie Fringe ('08).
Opstapeling van mysterieuze gebeurtenissen die telkens iets te maken hebben met 'The Pattern' en tevens leiden naar een groot bio-bedrijf. Net zoals bij Lost waar het eiland steeds mysterieuzer wordt met vreemde types en gebeurtenissen, heeft Fringe dat ook in zich. In de zojuist bekeken aflevering zat er bv een vreemde capsule waar 'men' achteraan zit, en een 'bold man' met bijzondere eigenschappen.

So far so good, en met vijf seizoenen voorlopig wat te kijken.

Telamon schreef:
voor de liefhebbers van Lost: wordt momenteel meegezogen in de serie Fringe ('08).
Opstapeling van mysterieuze gebeurtenissen die telkens iets te maken hebben met 'The Pattern' en tevens leiden naar een groot bio-bedrijf. Net zoals bij Lost waar het eiland steeds mysterieuzer wordt met vreemde types en gebeurtenissen, heeft Fringe dat ook in zich. In de zojuist bekeken aflevering zat er bv een vreemde capsule waar 'men' achteraan zit, en een 'bold man' met bijzondere eigenschappen.

So far so good, en met vijf seizoenen voorlopig wat te kijken.

Jammer dat men er op het laatst zo een soep van maakt. Het blijft een goede serie, maar vanaf het vierde seizoen hebben ze de storyline ietwat naar de kloten geholpen.

Wow, wat is Adventure Time de laatste tijd sterk bezig. De laatste grofweg tien afleveringen van het vijfde seizoen waren grandioos en de dubbele openingsaflevering was nog beter. Volgens mij gaat deze serie alleen maar beter en beter worden, want er is nog heel veel ruimte voor meer diepgang in de verhaallijnen en meer ontwikkeling van de karakters.

Als ik een lijstje moest maken zou Adventure Time nu op gelijke hoogte staan met Twin Peaks - bovenaan wel te verstaan.

Zie net dat Take Shelter (2011) vanavond wordt uitgezonden op Ned 3 om 22:50. Wat mij betreft wel de moeite waard.

Onheilspellend schreef:
Zie net dat Take Shelter (2011) vanavond wordt uitgezonden op Ned 3 om 22:50. Wat mij betreft wel de moeite waard.

(embed)

Doe niet zo raar, dan is het ESF nog gewoon bezig

Gast
geplaatst: vandaag om 11:32 uur

geplaatst: vandaag om 11:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.