MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Assurancetourix
Of de Cubanen daar blij mee zijn, is een tweede

Assurancetourix schreef:
Of de Cubanen daar blij mee zijn, is een tweede

Na het zien van de Masturbating Bear zullen Fidel en Raul vast spijt krijgen van de toenadering...
Een interview van Triumph The Insult Comic Dog met Fidel Castro zou overigens legendarisch zijn
Overigens kregen ze er onlangs bij de compleet overschatte Jimmy Fallon flink van langs door Triumph

Kijk nu seizoen 1 van The Bridge, twee afleveringen gezien en ziet er erg goed uit, sfeervol en met boeiende personages.

Ben trouwens afgehaakt bij Game of Thrones, drie seizoenen gezien en vind er maar weinig meer aan.

trebremmit schreef:
Kijk nu seizoen 1 van The Bridge

De Zweeds/Deense versie? Die is inderdaad erg tof, vooral Saga Noren. En deel twee wil maar niet op Netflix verschijnen.

Ja, is er nog een andere versie dan?

Telamon
Ja. De US versie.

Fathead schreef:
(quote)

De Zweeds/Deense versie? Die is inderdaad erg tof, vooral Saga Noren. En deel twee wil maar niet op Netflix verschijnen.

Deel 2 ligt voor ca 20 euro in de winkel - reeds gezien en opnieuw de moeite waard. Deel 3 wordt dit jaar opgenomen.

Die US-versie van Millenium is ook k met p en die Engelse Wallander, met Kenneth Branagh, is ook k* (alles is Zweeds, behalve de taal en dan worden Zweedse aanduidingen/namen wel erg hilarisch uitgesproken).

Telamon schreef:
Ja. De US versie.

Dat wist ik niet, is die ook de moeite waard?

Edit: ik zie dat er ook nog een Brits-Franse remake is die The Tunnel heet.

Die Engelse Wallander vond ik trouwens wel mooi en laatst ook op tv de Zweedse Wallander gezien, ook de moeite waard maar ik heb liever een lang verhaal dan iedere keer een afgerond geheel.

FRIPI
De US versie is heel slecht en komt niet in de buurt van de Zweedse/Deense versie.

trebremmit schreef:
Die Engelse Wallander vond ik trouwens wel mooi en laatst ook op tv de Zweedse Wallander gezien, ook de moeite waard maar ik heb liever een lang verhaal dan iedere keer een afgerond geheel.

Jawel, maar door de Zweedse serie heen loopt weer een ander verhaal: de ontwikkeling van de karakters, de aftakeling van Wallander zelf, de moeizame vader - dochterrelatie; en er zit ook nog een tragische dimensie achter: het lot van Johanna Sällström die eerst de rol van Linda Wallander speelde, het uit de serie verdwijnen van Ola Rapace (lang echtgenoot van Naomi Rapace - a.ka. Lisbet Salander uit Millenium). En het rare van de - wel goed gefilmde - Engelse versie is gewoon dat iedereen Engels met een accentje praat, terwijl de setting op en top Zuid-Zweden is; bovendien beschikt Branagh niet over die zelfkritische, tongue-in-cheek humor als Krister Henriksson.

Daar ben ik het wel mee eens, ik vond de Engelse versie zelfs mooier gefilmd. Maar de Zweedse is verder wel beter, vond alleen de aftakeling van Wallander wel zwaar om te zien.

The X-Files | Latest Buzz - fox.com

Zes nieuwe afleveringen van een serie waar ik als puisterige puber aardig wat jaren aan verslaafd ben geweest.
Zal mij benieuwen...

Komt mooi uit, ik ben nu bijna klaar met seizoen 8 (ben het al zo'n twee jaar aan het kijken, maar zeker de laatste seizoenen gaat het stroef).

Telamon
Na me geërgerd te hebben aan s01e01 van het te gelikte The Returned op Netflix, kwam ik erachter dat het origineel Frans is, Les Revenants. Blijkt zelfs enkele maanden geleden te zijn uitgezonden op npo2.

Kent iemand deze serie? Deel 1 van Les Revenants was iig een stuk rauwer dan de Amerikaanse.

http://www.betc-life.com/wp-content/uploads/2012/10/REVENANTS_NOUNOURS_SS_DATE_320x240.jpg

'In een dorpje in de Franse Alpen verschijnen ineens mensen die al jaren dood zijn. Ze hebben niet door dat ze ooit zijn gestorven en pakken het leven op waar ze waren gebleven. De dorpelingen noemen de uit de dood teruggekeerden 'les revenants'.

'Onder de teruggekeerden zijn een meisje van vijftien, die omkwam in een ongeluk met een bus, een jongen van acht die werd vermoord, een man die zelfmoord pleegde op zijn huwelijksdag, maar ook een seriemoordenaar is weer levend. '

Ik heb zeer genoten van Les Revenants. Bijzondere sfeer, boeiend verhaal, bijzondere personages, sterk acteerwerk en mooie muziek van Mogwai. Het is wel een zéér open einde, maar er komt in het najaar een tweede seizoen, normaal gezien (met opnieuw muziek van Mogwai).
Ik heb op Netflix ook vlug eens door die eerste aflevering van de Amerikaanse versie geskipt. Dat zag er in vergelijking met het origineel vrij dramatisch uit.

Les Revenants vind ik prachtig, mooie mystieke sfeer beetje a la Twin Peaks. Ook mooie muziek en prachtnatuur.

Telamon
Ik zit er nu ook helemaal in.
S01E04 zojuist bekeken. En idd, de geheimzinnigheid van Twin Peaks zit ook in deze serie. De muziek maakt het extra mystiek. Mooie onderhuidse spanning zit er in. En die Viktor... wat geweldig gecast.

Ponty Mython
Die Jimmy Fallon is een echte slijmbal en iemand die het hardste lacht om zijn eigen flauwe grappen.

Telamon schreef:
En die Viktor... wat geweldig gecast.

Echt top, inderdaad!

Ponty Mython schreef:
Die Jimmy Fallon is een echte slijmbal en iemand die het hardste lacht om zijn eigen flauwe grappen.

Inderdaad...ik snap niet waarom deze man zo'n programma mag presenteren.
Altijd maar stom lachen en alle gasten zijn per definitie helemaal te gek.

Geef mij maar Conan O'Brien.
Kijk ik al naar sinds mijn ouders ooit een jaar lang NBC konden ontvangen.
Veel te veel hilarische hoogtepunten, sketches, terugkerende karakters en interviews op om te noemen.
Als Conan de studio weer eens verruild voor interviews/opnames op straat, zoals laatst op Cuba, dan is hij misschien wel op zijn best.

Ik zag gister voor het eerst sinds jaren weer eens een aantal van zijn Via Satellite-sketches.
Vooral om die van Schwarzenegger en Bush lig ik nog steeds dubbel.

Telamon
JSPR_G schreef:
Ik heb zeer genoten van Les Revenants. Bijzondere sfeer, boeiend verhaal, bijzondere personages, sterk acteerwerk en mooie muziek van Mogwai. Het is wel een zéér open einde, maar er komt in het najaar een tweede seizoen, normaal gezien (met opnieuw muziek van Mogwai).
Ik heb op Netflix ook vlug eens door die eerste aflevering van de Amerikaanse versie geskipt. Dat zag er in vergelijking met het origineel vrij dramatisch uit.

Wat een teleurstellende slotaflevering. Zag er behoorlijk afgeraffeld uit. Zonde want met de eerste zeven afleveringen kon je nog alle kanten op. Nu lijkt het net alsof het verhaal is ingekort en er in dit laatste deel een eind aan moest worden gemaakt. Een open eind ook nog eens. Jammer, Was veelbelovend.

Ja, inderdaad, moest er geen tweede seizoen komen zou ik kwaad geweest zijn.

Ik vond het anders een prima slot, vooral omdat het een open einde bevat zodat je zeker niet kan wachten tot dat tweede seizoen nu komt.

Ja, ook gekeken, Les Revenants. Ik kijk ontzettend uit naar seizoen 2. Ik had al zo'n vermoeden dat de slotaflevering het raadsel alleen nog maar zou vergroten, want al die losse lijntjes krijg je echt niet fatsoenlijk in één slotaflevering aan elkaar geknoopt. Neen, we doen er nog een paar fijne plottwists bij en uw vriend Sean Paul van Ostaijen kan niet wachten tot het volgende seizoen.

Overigens is vanavond de seizoensfinale van Devious Maids. Gaan jullie ook kijken?

Heeft er niemand de seizoensfinale van The Walking Dead gezien? Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de evolutie van deze serie en dat ik eigenlijk niet kan wachten tot seizoen 6! En ik kijk tevens ook uit naar de spin-off 'Fear the Walking Dead' die deze zomer te zien zal zijn.

FRIPI
Wat gek dat deze serie doorgaat want hij stond al een tijd stil.

Ik volg zowel Resurrection wat ik de betere US versie vind. Ik kijk ook naar The Returned en is anders maar beter dan remakes zoals The Bridge.

FRIPI
IllumSphere schreef:
Heeft er niemand de seizoensfinale van The Walking Dead gezien? Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de evolutie van deze serie en dat ik eigenlijk niet kan wachten tot seizoen 6! En ik kijk tevens ook uit naar de spin-off 'Fear the Walking Dead' die deze zomer te zien zal zijn.

Nee nog niet. Hoop dat ik hem nog binnen krijg maar hij schijnt ook 1,5 uur te zijn (ergens gelezen).

IllumSphere schreef:

Gezien, al had ik verwacht dat er meer zou gebeuren, wel een geweldige serie.

IllumSphere schreef:

Seizoen 5 was verrassend sterk. Zeker de eerste aflevering en de laatste 3 afleveringen waren van het beste van de serie. De seizoensfinale vond ik top, vooral omdat ik verwacht had dat het verhaal anders zou evolueren. Ik verwachtte dat Rick zou verbannen worden en dan oorlogje voeren met Alexandria, maar blijkbaar zullen Rick en de bende dus samen met Alexandria vechten tegen de Wolven in seizoen 6.
Ik kijk dus zeker ook uit naar seizoen 6! Hopelijk gaan ze het wel niet te lang rekken. Het zal moeilijk worden om na 6-7 seizoenen niet te veel in herhaling te vallen. Vandaar dat ik ook wat mijn twijfels heb over de toegevoegde waarde van de spin-off. Maar wie weet valt die spin-off even goed mee als Better Call Saul, de spin-off van Breaking Bad.

FRIPI schreef:
(quote)

Nee nog niet. Hoop dat ik hem nog binnen krijg maar hij schijnt ook 1,5 uur te zijn (ergens gelezen).

90 minuten inclusief reclame, 64 minuten zonder reclame. Een goeie 20 minuten langer dan normaal, dus.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:30 uur

geplaatst: vandaag om 02:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.