MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
FRIPI
Wat ik wel leuk vind is al dat kritiek van er gebeurt weinig terwijl de serie als Drama wordt bestempeld.

David Lynch Pulls Out of "Twin Peaks", Though Show May Continue Without Him
Sta-link

Twin Peaks won't be the same when directed by someone else.

vleertje schreef:
Twin Peaks won't be the same when directed by someone else.

Mee eens, maar waarom vertel je ons dat in het Engels?

Ja dat weet ik eigenlijk ook niet. Het zal de kater zijn die mijn Engelstalige typecentrum aangezet heeft.

Het was ook te mooi om waar te zijn... Al vind ik het vreemd dat iemand als Lynch geld als een reden opgeeft.

IllumSphere schreef:
Het was ook te mooi om waar te zijn... Al vind ik het vreemd dat iemand als Lynch geld als een reden opgeeft.

Precies, als je ziet hoe 'Inland Empire' tot stand is gekomen, verbaast dit mij wel.
Erg jammer.

Had dan even gewacht met de aankondiging...

Je kan deze petitie tekenen om Lynch te laten zien dat hij wereldwijd gewild is als regisseur!

Het hoofd van Showtime heeft overigens te kennen gegeven dat hij alsnog Lynch is aan het proberen te overtuigen. Het zou zonde zijn als hij geen enkele episode regisseert, maar ook in de vorige twee seizoenen heeft hij niet bijzonder veel afleveringen geregisseerd. Als het script van hem en Frost al af is en gewoon wordt gebruikt, heb ik nog altijd goede hoop op een waardig derde seizoen.

Nog liefhebbers van Mad Men hier? Gister is de serie hervat met de laatste 7 episodes... en het was weer fabelachtig mooi.

Ploppesteksel schreef:
Je kan deze petitie tekenen om Lynch te laten zien dat hij wereldwijd gewild is als regisseur!

Het hoofd van Showtime heeft overigens te kennen gegeven dat hij alsnog Lynch is aan het proberen te overtuigen. Het zou zonde zijn als hij geen enkele episode regisseert, maar ook in de vorige twee seizoenen heeft hij niet bijzonder veel afleveringen geregisseerd. Als het script van hem en Frost al af is en gewoon wordt gebruikt, heb ik nog altijd goede hoop op een waardig derde seizoen.

Ik moet zeggen dat ik de door hem geregisseerde afleveringen (en de film Fire Walk With Me, wel weer heel anders qua sfeer) vaak wel het beste vind.

Dat ben ik het wel met je eens hoor. Ik hoop dus ook dat Lynch aan boord blijft, maar ik hoop vooral dat de reeks (indien er al een script van Lynch & Frost is!) toch sowieso wordt gemaakt.

De-noir schreef:
Nog liefhebbers van Mad Men hier? Gister is de serie hervat met de laatste 7 episodes... en het was weer fabelachtig mooi.

Ik ben momenteel bezig met het vierde seizoen, dus nog enkele weken en ik ben mee.

IllumSphere schreef:
(quote)

Ik ben momenteel bezig met het vierde seizoen, dus nog enkele weken en ik ben mee.

Doe maar rustig aan. Mad Men kun je beter in laag tempo bekijken, zodat alle symboliek en dubbele lading beter op je in kan werken

De-noir schreef:
(quote)

Doe maar rustig aan. Mad Men kun je beter in laag tempo bekijken, zodat alle symboliek en dubbele lading beter op je in kan werken

Ik kijk iedere dag een aflevering, dus zo snel ga ik nu ook weer niet. En met mijn 'Mad Men'-verslaving' kan ik niet anders.

Archief Rembo en Rembo online.
VPRO

Ter ere van het feit dat het archief van de serie nu online staat, interviewde de VPRO Gids Hartman en Wesselo. Nou was Rembo en Rembo al absurdistisch, een gesprek met de twee, achttien jaar na de laatste aflevering, is onnavolgbaar. Zoals Hartman ook terecht zegt in het stuk: “Wij zijn samen gevaarlijk. We staan in de top dertig van moeilijk te interviewen mensen.”

Interview

Dat is toch niet normaal. Dat is toch niet te geleuven.

FRIPI
Ik denk dat Twin Peaks gewoon geen leuke serie meer is. Vroeger wel gezien maar denk dat het meer nostalgisch leuk is dan wooow factor. Als dezelfde regisseurs en script schrijvers hieraan meewerken zie ik het somber in.

IllumSphere schreef:
(quote)

Ik kijk iedere dag een aflevering, dus zo snel ga ik nu ook weer niet. En met mijn 'Mad Men'-verslaving' kan ik niet anders.

Dat zou voor mijn doen echt sneltreinvaart zijn.

Ponty Mython
Stalin schreef:
Archief Rembo en Rembo online.
VPRO

(quote)

Interview

Dat is toch niet normaal. Dat is toch niet te geleuven.

Ze zaten bij DWDD en Van Nieuwkerk wist duidelijk niet wat 'ie er mee moest.

Arrie schreef:
(quote)

Dat zou voor mijn doen echt sneltreinvaart zijn.

Het is ook maar voor eventjes dat ik iedere dag een aflevering kijk. Als school weer begint, dan kan ik niet anders dan ieder weekend een paar afleveringen bekijken.

Seizoen twee van Hell on Wheels gezien, niet zo goed als het eerste seizoen maar de laatste twee afleveringen waren wel erg sterk. En The Swede wordt steeds enger.
Wel jammer dat Lilly Bell (Dominique McElligott) vermoord werd, erg knappe vrouw en een leuke rol.

'Twin Peaks' Revival Is Back On, David Lynch Announces (Again)
“This damn fine cup of coffee from Mark and David tastes more delicious than ever. Totally worth the extra brewing time and the cup is even bigger than we expected … Pre-production starts now!!” said David Nevins, president of Showtime Networks, in a statement.

And the news gets better: Nevins also revealed that the Twin Peaks revival will be bigger than first announced. “David will direct the whole thing which will total more than the originally announced nine hours,” the executive said.

Sta-link

Nog een paar dagen en dan helaas einde van een tijdperk...

David Letterman: Happy at Last

Sta-link

Ik heb net de voorlaatste aflevering gezien van het vijfde seizoen van Mad Men en ik ben even sprakeloos. Aan de ene kant is het heerlijk als een serie er in geslaagd is om je mee te laten leven met een personage, maar als ze dat personage dan op een gruwelijke manier aan zijn einde laat komen en dat dan ook toont dan voelt het aan alsof het met een dichte vriend gebeurt is. En dat gevoel is allesbehalve fijn.

Spoiler!

Arrie schreef:
Spoiler!

Ik zeg niet met wie. Maar ik zal even een mod contacteren om het te wijzigen.

Telamon
Geen tv, wel een leuke film: The Secret Life Of Walter Mitty (IMDB 7.4)

..en met een heel aardig 'duet': Kristen Wiig (actrice in de film) zingt Space Oddity en achteraf krijgen ze van Bowie toestemming ook zijn stem te gebruiken. Mooi resultaat!

sxesven
Tijdje terug in een klein filmtheater hier gezien, heel erg leuk inderdaad.

Deze week bij NPO doc Themaweek: Rednecks & Dixie Chicks met woensdag de prachtige documentaire Heartworn Higways met o.a. alt. country artiesten als Townes Van Zandt, Guy Clark en Steve Earle. Een aanrader voor de liefhebbers.

Iemand de laatste tijd nog Pokémon gekeken? Ik zag laatst een nieuwe aflevering, maar dat was met mega-evoluties of zo en dat snapte ik niet meer en ik voelde me opeens heel oud.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:18 uur

geplaatst: vandaag om 23:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.