MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
sq
Nu op TV bij Arte: Live concert met allemaal vrouwelijke artiesten. Nu bijvoorbeeld Asa, zojuist The Kills. Alela Diane komt ook nog.

edit: nu Jane Birkin

Net de laatste aflevering van House gezien van het 4de jaargang. Vorige week was deel 1 en nu dus deel 2. Vond het altijd wel geniaal maar die laatste 2 zijn gewoon ronduit briljant in mijn ogen. Wat een acteerprestaties, emotie en verhaal .

DonDijk
Wie van jullie heeft muziekzender VH1?

Echt zo'n toffe muziekzender, gisteravond was het weer VH1Rocks,
met een gewéldige live-clip van The Who (Won't get fooled again). Zulke clips zie je nooit ergens anders.

Rhythm & Poetry schreef:
Net de laatste aflevering van House gezien van het 4de jaargang. Vorige week was deel 1 en nu dus deel 2. Vond het altijd wel geniaal maar die laatste 2 zijn gewoon ronduit briljant in mijn ogen. Wat een acteerprestaties, emotie en verhaal .

de sountrack wordt ook steeds beter. heb zelf de eerste 5 afleveringen van seizoen 5 al gezien. het blijft van hoge kwaliteit.

Ik merkte onlangs dat men nu ook 'Tomtesterom' op Holland uitzendt. Wat vinden de Hollanders ervan ?

Ikzelf vond het best een vermakelijk programma, niet geweldig maar wel onderhoudend.

Ik kijk tegenwoordig ook Ranking the Stars, Paul de Leeuw is gewoon erg leuk.

En afkicken op BNN is ook weer begonnen, vind ik ook interessant.

Kos
Afkicken van BNN lijkt me ook een goed programma.

Is echt heftig hoor en ook nog allemaal mensen van in de 20, en ik weet het niet, dan lijkt het dichtbij te komen dus dan leef ik nog meer mee.

(en voel mezelf dan saai )

Gisteren voor de eerste keer Heima van Sigur Rós gezien op Canvas.

Damn, wat is House weer spannend

aire.
Scrubs is mijn nieuwe kindje

Ik heb net het groot dictee der Nederlandse taal gemaakt, 27 foutjes.

Mr. Rock schreef:
Ik heb net het groot dictee der Nederlandse taal gemaakt, 27 foutjes.

Netjes, dikke pluim. Choed zo.

fastpulseboy
Ik zie nu ene Leon Verdonschot op tv....
Prima kerel lijkt me hoor....Maar allemachtig dat accent. Vind ik niet kunnen op tv. Het lijkt wel een prins carnaval interpretatie door Theo Maasen.

Zo'n beetje 's Neerlands meest gevierde popjournalist van de laatste tijd, zeker in de (beeldende) media. Hij heeft ook een eigen programma op Het Gesprek. Maar ik snap ook niet echt waarom... prima kerel hoor, maar waarom ze zo met hem weglopen.

Echt treurig dat zoveel Nederlanders problemen hebben met een accent. Op de Engelse tv hoor je niet anders.

fastpulseboy
Misschien komt het doordat ik als ABN prater opgroeide in Dinther (hehehe, echt boordappel) buiten de boot viel bij accentpraters (niet allemaal, geen generalisatie) En ik dat al een beetje zielig vond.

Het is toch het accent waarmee zo'n 25 kilometer ten zuiden van je woonplaats gesproken wordt.

P.S. Nog naar de Popquiz in Lux geweest; ik was helaas te laat voor kaartjes; stond voor een gesloten deur.

fastpulseboy
deric raven schreef:
Het is toch het accent waarmee zo'n 25 kilometer ten zuiden van je woonplaats gesproken wordt.

P.S. Nog naar de Popquiz in Lux geweest; ik was helaas te laat voor kaartjes; stond voor een gesloten deur.

idd, daar ook! het echte Nijmeegs klinkt overigens ook verschrikkelijk hahaha. Ja de popquiz! vrienden van me hebben nog meegedaan, schijnt wel een leuk feestje te zijn geweest.

Niks zo storend dan een Hagenees op Televisie qua accent, daar heb ik dan weer moeite mee. Leon Verdonschot presenteerd ook programma´s op L1 (Limburgse zender', maar ik vind hem juist op televisie niet zo sterk over komen+ eerder iets onzeker.

Sheplays
BoordAppel schreef:
Echt treurig dat zoveel Nederlanders problemen hebben met een accent. Op de Engelse tv hoor je niet anders.

Eem engelstalig persoon verstaat meestal net zo min Welsh als ik Fries of Limburgs. Het is toch niet treurig als we allemaal ABN spreken om elkaar te kunnen verstaan?

Ik kan het wel ABN, maar een accent zul je altijd blijven houden.
Het is anders dan dialect te praten, dan met een accent.
Een accent is vrijwel niet af te leren.

Opzich heb ik niet zoveel problemen met accenten, het is een leuke sport om te horen wat je er van kan verstaan. Wel ben ik van mening dat programma's voor algemeen belang zoveel mogelijk in het ABN zijn. Dus geen nieuwslezers die een taal spreken die niet te volgen is tot betrekking waar de bom gaat vallen.

Voor een quiz of soap is een accentje een aardige bijeenkomstigheid het voegt een moeilijksgraad toe en daarnaast kan het de sfeer verhogen van hetgeen er geboden wordt. Een carbaretier als Herman Finkers blijft leuk al praat hij in het plat bijvoorbeeld.

Sheplays schreef:
(quote)

Eem engelstalig persoon verstaat meestal net zo min Welsh als ik Fries of Limburgs. Het is toch niet treurig als we allemaal ABN spreken om elkaar te kunnen verstaan?

Fries is een andere taal, dat lijkt me inderdaad niet handig om te gaan spreken als iedereen het moet verstaan. Het gaat er meer om dat sommige mensen al een allergische reactie krijgen als ze iemand met een licht Limburgs accent horen praten. Vreemd genoeg mag een accent in Nederland niet op tv. Kijk voor de gein eens naar de BBC. Echt niet normaal wat je daar allemaal aan accenten voorbij hoort komen. Maakt het allemaal veel leuker.

BoordAppel schreef:

Ik heb geen probleem met zijn accent, het is meer dat ie steeds vaker als 'de' kenner wordt opgevoerd, terwijl ie dat in mijn ogen helemaal niet zo is (al vind ik het wel verdienstelijk journalist).

Een accent heeft Noraly Beyer ook en die heeft meer dan 20 jaar het NOS journaal gepresenteerd.
Een licht accent moet kunnen, of je het mooi vind is een kwestie van smaak. Piet Paulusma vind ik zelf niet goed overkomen en dan ga je je eerder storen aan zijn accent.
Herman Finkers en Ilse de Lange vind ik vaak ontwapenend charmant en het zijn mede-Almeloërs.

TV kijken doe ik niet vaak, maar gisterenavond toch maar wel Het Uur Van De Wolf : Who's Pink ? Documantaire over Pink Floyd, met voor mij veel nog nooit geziene beelden. Ook boeiend om te horen hoe de 4 leden uit de tijd 1968-1984 ( Waters, Gilmour, Mason en Wright ) de breuk ervaren hebben, en hoe daar nu op teruggekeken werd. Doet mij nu pas beseffen hoe fantastisch die tijd eigenlijk wel was.

Vanavond om half 9 op rtl5 de serie Life (zie mijn eerdere berichten)
Toffe serie.

RedLightCityBoy
Wie is de mol! nieuw seizoen! ik kijk nu, ga dat zien! ned1

Vera is de mol.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:56 uur

geplaatst: vandaag om 06:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.