Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic
zoeken in:
0
geplaatst: 13 mei 2009, 10:47 uur
The Wire staat hier ook op het lijstje om bekeken te worden. Maar dat lijstje is best lang en ik kijk niet zoveel series (soms kijk ik ook maandenlang helemaal niets), dus het kan nog wel even duren voordat ik er aan toe kom.
Van Lost heb ik volgens mij de eerste 3/4 seizoenen gezien. Ik vond het in het begin wel erg leuk, maar op een gegeven moment weet je hoe het verhaal in elkaar steekt en is de spanning er wel een beetje vanaf. Het is goed dat ze er nu een einde aan breien.
Van Lost heb ik volgens mij de eerste 3/4 seizoenen gezien. Ik vond het in het begin wel erg leuk, maar op een gegeven moment weet je hoe het verhaal in elkaar steekt en is de spanning er wel een beetje vanaf. Het is goed dat ze er nu een einde aan breien.
0
geplaatst: 13 mei 2009, 11:28 uur
Ik wil ook gaan beginnen met Lost want ik hoor van iedereen dat het zo ontzettend fantastisch is en dat ik het zeker wil meemaken.
Dus ik ga binnenkort maar eens de eerste aflevering kijken want het klinkt als iets waar ik niet langer onwetend over wil zijn.
Dus ik ga binnenkort maar eens de eerste aflevering kijken want het klinkt als iets waar ik niet langer onwetend over wil zijn.
0
geplaatst: 13 mei 2009, 11:39 uur
Heb ooit de pilot van The Wire gekeken, maar ik vond er toen niet zoveel aan.
Iemand trouwens ook een beetje depri omdat Scrubs nu definitief is afgelopen? Ik vond de finale niet zo heel erg goed. Emotioneel zat het allemaal wel snor, maar het was gewoon niet zo grappig. Beetje jammer.
Iemand trouwens ook een beetje depri omdat Scrubs nu definitief is afgelopen? Ik vond de finale niet zo heel erg goed. Emotioneel zat het allemaal wel snor, maar het was gewoon niet zo grappig. Beetje jammer.
0
geplaatst: 13 mei 2009, 11:58 uur
herman schreef:
Ik vond het in het begin wel erg leuk, maar op een gegeven moment weet je hoe het verhaal in elkaar steekt en is de spanning er wel een beetje vanaf.
Ik vond het in het begin wel erg leuk, maar op een gegeven moment weet je hoe het verhaal in elkaar steekt en is de spanning er wel een beetje vanaf.
Ik had dat een beetje bij het begin van het huidige seizoen maar de laatste paar afleveringen zijn weer erg goed en maken het juist spannend. Lijkt me sterk dat iemand weet hoe het in elkaar steekt, behalve de schrijvers dan.
0
geplaatst: 13 mei 2009, 13:05 uur
Ik ga nu beginnen aan 4 seizoenen Battlestar Galactica, moet schijnbaar ook aardig in elkaar zitten.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 13 mei 2009, 15:23 uur
Nu pas net begonnen aan het eerste seizoen van The Sopranos, maar sjee, wat enorm goed! niet normaal. 

0
geplaatst: 13 mei 2009, 17:08 uur
Ik ben weer in de ban van Seinfeld, "The show about nothing" 
Twee weken geleden was ik begonnen bij seizoen 2 (seizoen 1 vind ik maar saai), en nu ben ik bij seizoen 4 aangekomen. Daarna nog 5 te gaan.

Twee weken geleden was ik begonnen bij seizoen 2 (seizoen 1 vind ik maar saai), en nu ben ik bij seizoen 4 aangekomen. Daarna nog 5 te gaan.

0
geplaatst: 13 mei 2009, 18:50 uur
Ik ga me ook maar eens wagen aan Battlestar Galactica, the Sopranos & The Wire. The Wire & the Sopranos worden binnenkort overigens uitgezonden op een nieuwe zender genaamd 'Acht'. Ik vrees wel dat deze niet in Nederland beschikbaar is en misschien zelfs enkel digitaal voor de Belgen.
Ik volgde sinds kort ook Deadwood op Canvas, maar daar ben ik mee gestopt. Het leek me wel deftig materiaal, maar er zat echt géén vaart in; net iets té gezapig.
Nog niet veel reeksen heb ik mogen aanschouwen, maar ik blijf fan van Twin Peaks
Ik volgde sinds kort ook Deadwood op Canvas, maar daar ben ik mee gestopt. Het leek me wel deftig materiaal, maar er zat echt géén vaart in; net iets té gezapig.
Nog niet veel reeksen heb ik mogen aanschouwen, maar ik blijf fan van Twin Peaks

0
Antonio
geplaatst: 14 mei 2009, 00:43 uur
Game schreef:

Samen met Curb Your Enthousiasm, het eerste seizoen van Twin Peaks, Top Gear, The Persuaders en bepaalde seizoenen van The X-Files, de allerbeste serie allertijden !!!
Op seizoen 1 en 2 na, heb ik alle seizoenen op DVD in de kast staan en kan ze allemaal grotendeels dromen.
Zo af en toe zet ik het weer eens op en het blijft geniaal

Had niet gedacht dat Larry David ooit nog in de buurt zou kunnen/willen komen van het succes van Seinfeld, maar Curb Your Enthousiasm is zonodig nog grappiger

0
geplaatst: 14 mei 2009, 11:11 uur
Curb Your Enthousiasm heb ik nog nooit gezien maar wil die wel eens proberen. Het schijnt dat ze bij het nieuwe seizoen een reünie met de Seinfeld cast gaan doen. 

0
geplaatst: 14 mei 2009, 17:46 uur
Ik ben op het moment helemaal verslingerd aan Veronica Mars, helaas zijn er nog maar 20 afleveringen te gaan en dan is het af
.
Battlestar Galactica, Dexter, House, Firefly en Sliders liggen nog klaar.
.Battlestar Galactica, Dexter, House, Firefly en Sliders liggen nog klaar.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 18:14 uur
Dexter en Firefly zijn erg goed. Helaas heeft Fox die laatste door wanbeleid de nek omgedraaid.
0
Leidenaar187
geplaatst: 16 mei 2009, 20:00 uur
Lost,beste serie ooit.
Deze week de finale gekeken van seizoen 5 en ben nog steeds niet bijgekomen..
Daarna OZ,Sopranos,24 en seizoen 1 van prison break,de rest was klote..
Deze week de finale gekeken van seizoen 5 en ben nog steeds niet bijgekomen..
Daarna OZ,Sopranos,24 en seizoen 1 van prison break,de rest was klote..
0
Leidenaar187
geplaatst: 16 mei 2009, 20:01 uur
herman schreef:
The Wire staat hier ook op het lijstje om bekeken te worden. Maar dat lijstje is best lang en ik kijk niet zoveel series (soms kijk ik ook maandenlang helemaal niets), dus het kan nog wel even duren voordat ik er aan toe kom.
Vertel jij dan maar ff hoe het allemaal in elkaar steekt want juist bij lost weet niemand dat...
0
Leidenaar187
geplaatst: 16 mei 2009, 20:02 uur
Begonnen met dexter,seizoen 1 was vermakelijk,maar viel zwaar tegen...
0
geplaatst: 17 mei 2009, 16:11 uur
Leidenaar187 schreef:
Vertel jij dan maar ff hoe het allemaal in elkaar steekt want juist bij lost weet niemand dat...
(quote)
Grofweg is het gewoon weer een verhaal van 2 jonge gasten die op een gegeven moment elkaars antogonisten werden en iets te veel macht kregen. Je moet het denk ik abstract zien en niet het idee hebben dat elk raadseltje een antwoord heeft. [/quote]
Ik heb seizoen 5 trouwens nog niet gezien.
/me is wel net klaar met seizoen 3 van X-Files. Seizoen 4 valt een dezer dagen op de mat, dus dan kan ik weer verder.

0
geplaatst: 17 mei 2009, 17:44 uur
Misschien mis ik iets, maar is dit grappig?
@ Blue Velvet; ja, je mist iets........
een muzikale samenvatting dan maar?
alle vijf series in 5 minuten: sheeeit
0
geplaatst: 18 mei 2009, 23:07 uur
Ik heb bij The Wire de eerste zoveel afleveringen gezien, maar vond het maar een saaie bedoening.
Six Feet Under heb ik hier liggen, daar heb ik anderhalf seizoen van gezien en dat vond ik echt meesterlijk. Binnenkort ga ik netjes weer bij seizoen 1, aflevering 1 beginnen. Sowieso vind ik die Michael C. Hall echt magistraal, in Dexter speelt 'ie ook al de sterren van de hemel. Bij Dexter is het eerste seizoen het beste, maar seizoen 2 en 3 vond ik ook erg sterk.
Voor de liefhebbers van seriemoordenaars e.d. is de Britse politieserie Wire in the Blood een aanrader. Hoofdpersoon is de warrige klinisch psycholoog Tony Hill die de plaatselijke politie helpt als er weer eens moorden, verkrachtingen en ontvoeringen in Bradfield plaatsvinden (blijkbaar een behoorlijk gevaarlijke stad
). Typisch Brits, dus kwaliteit boven kwantiteit met drie à vier afleveringen per seizoen, maar die duren dan wel gelijk weer anderhalf uur per stuk. Keurig één (afgeronde) zaak per aflevering.
Ik heb onlangs alle afleveringen van The Sopranos gezien, erg goede serie, maar naar het einde toe vond ik het echt aan kwaliteit inboeten en de laatste aflevering was zelfs een grote teleurstelling. Ik heb trouwens nog La Piovra liggen, die moet ik ook nog gaan zien. Kortom: hoef me niet te vervelen.
Six Feet Under heb ik hier liggen, daar heb ik anderhalf seizoen van gezien en dat vond ik echt meesterlijk. Binnenkort ga ik netjes weer bij seizoen 1, aflevering 1 beginnen. Sowieso vind ik die Michael C. Hall echt magistraal, in Dexter speelt 'ie ook al de sterren van de hemel. Bij Dexter is het eerste seizoen het beste, maar seizoen 2 en 3 vond ik ook erg sterk.
Voor de liefhebbers van seriemoordenaars e.d. is de Britse politieserie Wire in the Blood een aanrader. Hoofdpersoon is de warrige klinisch psycholoog Tony Hill die de plaatselijke politie helpt als er weer eens moorden, verkrachtingen en ontvoeringen in Bradfield plaatsvinden (blijkbaar een behoorlijk gevaarlijke stad
). Typisch Brits, dus kwaliteit boven kwantiteit met drie à vier afleveringen per seizoen, maar die duren dan wel gelijk weer anderhalf uur per stuk. Keurig één (afgeronde) zaak per aflevering.Ik heb onlangs alle afleveringen van The Sopranos gezien, erg goede serie, maar naar het einde toe vond ik het echt aan kwaliteit inboeten en de laatste aflevering was zelfs een grote teleurstelling. Ik heb trouwens nog La Piovra liggen, die moet ik ook nog gaan zien. Kortom: hoef me niet te vervelen.

0
Antonio
geplaatst: 29 mei 2009, 13:59 uur
Vanavond om 23.05 op Nederland 2 : Uur Van De Wolf over Phil Spector, misschien wel 1 van de meest treffende en schrijnende voorbeelden van hoe dicht genialiteit en gekte in een persoon bij elkaar kunnen liggen...
0
Antonio
geplaatst: 29 mei 2009, 14:06 uur
herman schreef:
me is wel net klaar met seizoen 3 van X-Files. Seizoen 4 valt een dezer dagen op de mat, dus dan kan ik weer verder.
me is wel net klaar met seizoen 3 van X-Files. Seizoen 4 valt een dezer dagen op de mat, dus dan kan ik weer verder.
Wat is naar jou mening het beste seizoen van The X Files ???
Vroeger, toen ik een jaar of 15 was heb ik het jaren trouw gevolgd, ik geloof elke donderdagavond op Veronica.
De laatste paar seizoenen werden steeds ongeloofwaardiger en kreeg naar mijn mening een te hoog soapserie-gehalte.
En bovendien hebben ze Mulder op een gegeven moment min of meer omgeruild voor die andere agent (die vloeibare robot uit Terminator, als ik me niet vergis...) en toen ben ik ook ergens afgehaakt...
Heb het jaren niet meer gezien, maar heb vorig jaar bij de plaatselijke Media Markt wel Seizoen 5 gekocht en dat was toch wel weer fijn om terug te zien.
Had jij ook altijd een zwak voor Gillian Anderson (Scully) ???

Een mooie vrouw, met veel humor, wat ze tijdens een interview bij David Letterman ooit bewees...
0
geplaatst: 31 mei 2009, 20:11 uur
Het beste seizoen... ik denk seizoen 2, maar 1 en 3 zijn ook prima. Verder had ik zo'n beetje dezelfde ervaring als jij: destijds de serie gevolgd via Veronica en de BBC, maar op een gegeven moment afgehaakt omdat ik de rode draad kwijt was. Tegen de tijd dat Mulder was ingeruild keek ik al niet meer...
En voor Gillian Anderson had ik toen ook wel een zwak.
En voor Gillian Anderson had ik toen ook wel een zwak.

0
geplaatst: 20 juni 2009, 17:47 uur
Na mijn grote Six Feet Under verslaving ben ik begonnen aan The Sopranos. Daar begin ik komende week aan het laatste seizoen. Niet zo verpletterend als SFU maar wel een ongelooflijk geweldige en wederom verslavende serie.
Nu wil ik als dit is afgelopen beginnen aan Lost waar ik veel over hoor of Nip/Tuck waar ik maar weinigen over hoor. Iemand bekend met Nip/Tuck?
Nu wil ik als dit is afgelopen beginnen aan Lost waar ik veel over hoor of Nip/Tuck waar ik maar weinigen over hoor. Iemand bekend met Nip/Tuck?
0
geplaatst: 20 juni 2009, 18:24 uur
Ik alvast niet. Twin Peaks al gezien aERO ? 
Skins vind ik ook prima. En ook de fragmenten die ik van Oz al heb gezien, zijn erg leuk.
Vrijdag is er op Canvas ook een 'nieuwe' interessante reeks. 'Monkey Dust' zit boordevol zwarte humor en levert, op een leuke, creatieve manier kritiek op de maatschappij.
Verder vind ik 'Flight of the Conchords' op Acht ook wel aardig.

Skins vind ik ook prima. En ook de fragmenten die ik van Oz al heb gezien, zijn erg leuk.
Vrijdag is er op Canvas ook een 'nieuwe' interessante reeks. 'Monkey Dust' zit boordevol zwarte humor en levert, op een leuke, creatieve manier kritiek op de maatschappij.
Verder vind ik 'Flight of the Conchords' op Acht ook wel aardig.
0
geplaatst: 24 juni 2009, 15:29 uur
Vanavond eerste 2 afleveringen van Madmen op Ned2. Is van figuren van de Soprano's. 

0
geplaatst: 24 juni 2009, 16:32 uur
Vorige week voor de eerste keer Monkey Dust gezien. Een komedische animatiereeks van Britse makelijk. In de stijl van Southpark maar geraffineerder, straffer, en meer in sketchvorm. Komedie van hoog niveau. Dan heb ik maar ineens de drie seizoenen gevonden en meegepakt. Héérlijk!
0
geplaatst: 24 juni 2009, 17:36 uur
tsja ben een groot Simpsons fan. Tegenwoordig komt dat niet echt meer. Gelukkig zijn er dvd boxen en downloads. 

0
geplaatst: 25 juni 2009, 17:24 uur
Band of Brothers was ook een goede serie. Ik heb nu de complete Box met alle afleveringen. 

0
geplaatst: 25 juni 2009, 17:48 uur
Ploppesteksel schreef:
Twin Peaks al gezien aERO ?
Twin Peaks al gezien aERO ?
Vaak over gedacht maar trekt me niet zo. Indertijd op tv waagde ik een poging maar daar liet ik het bij. Misschien heroverwegen.
En ook de fragmenten die ik van Oz al heb gezien, zijn erg leuk.
Heb ik seizoen 1 van op dvd en daarna nooit verder gegaan, moet ik inderdaad ook maar weer eens doen

Ik ga overigens na Sopranos maar eens aan Nip/Tuck beginnen en kijken of dat wat is.
* denotes required fields.