Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 augustus 2009, 20:44 uur
Ik kijk tegenwoordig; Wie is mijn ex?
Vreemd raadspelletje maar Chantal Jansen is erg grappig.
Vreemd raadspelletje maar Chantal Jansen is erg grappig.
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 18:00 uur
Vorigeweek zomergasten helaas gemist.
Gisteren met Prem was een goede aflevering, maar die Margriet van der Linden vind ik dus totaal ongeschikt als presentatric
Ze is net zo onbekwaam als die muts die De Zomer Draait Door deed gelukking is dat van de buis.
Gisteren met Prem was een goede aflevering, maar die Margriet van der Linden vind ik dus totaal ongeschikt als presentatric
Ze is net zo onbekwaam als die muts die De Zomer Draait Door deed gelukking is dat van de buis.
0
Social_Mask
geplaatst: 3 augustus 2009, 18:21 uur
Jah, ik heb die aflevering met Prem gezien. Sowieso is dat geweldige televisie. Had een tijdje terug ook Wintergasten gezien, was er toen ook erg positief over. Ik weet helaas niet precies wanneer het komt op tv, maar zal er voortaan wel beter op letten. Gesprekken die ten minste ergens overgaan. Kan trouwens altijd wel lachen om Prem. De presentatrice vond ik een beetje.. "streng" over komen
. Dat mens van De Zomer Draait Door is idd niet normaal meer
.
.
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 20:22 uur
Social_Mask schreef:
. De presentatrice vond ik een beetje.. "streng" over komen
.
. De presentatrice vond ik een beetje.. "streng" over komen
. Een beetje streng........ Zij bepaalde waar het gesprek naar toe ging en het was dus meer haar avond dan die van Prem....... en ze kon ook niet ophouden met het afbreken en intrumperen van Prem zijn verhaal, ik werd er gewoon niet goed van....... Ik erger mijzelf niet snel aan prezentatoren op TV maar deze heeft het dan tog echt voor elkaar gekregen......... Ze haalt het nivo van zomergasten behoorlijk naar beneden.......
En tsja die muts van De Zomer Draait Door heeft waarschijnlijk het IQ van een rotsblok met een plaat voor zijn kop............
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 20:40 uur
Ze moest wel Prem wel een beetje in het gareel houden, anders had de uitzending tot 4 uur 's nachts geduurd, vrees ik. Ze moest haar eerste vraag nb nog 3 keer herhalen. Ik vond haar in het begin ook wat streng, maar gaandeweg de aflevering leek ze wel een beetje te ontdooien.
Vond het wel een aardige uitzending, maar sommige fragmenten waren wel een beetje afgezaagd ("heren, heren"). Het interessante zat hem nog vooral in de achtergrond van Prem; hij heeft wat atypische trekjes (ongelooflijk dat 'ie zo makkelijk kan leven met het feit dat die vriend nu met Bouterse heult) die hem wel bijzonder maken.
Kijk eigenlijk meer uit naar de volgende gast!
En de Zomer Draait Door heb ik niet gezien. Wie presenteert dat dan?
Vond het wel een aardige uitzending, maar sommige fragmenten waren wel een beetje afgezaagd ("heren, heren"). Het interessante zat hem nog vooral in de achtergrond van Prem; hij heeft wat atypische trekjes (ongelooflijk dat 'ie zo makkelijk kan leven met het feit dat die vriend nu met Bouterse heult) die hem wel bijzonder maken.
Kijk eigenlijk meer uit naar de volgende gast!
En de Zomer Draait Door heb ik niet gezien. Wie presenteert dat dan?
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 20:51 uur
Froukje Jansen
met afwisselend of Waldemar Torenstra of Art Rooijakkers ook niet de snuggersten op deze planeet maar alla......... Nee dan is On Air met Harm Jan Edens tog een stuk beter........
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 21:44 uur
Hmm, ik ken Froukje niet, maar ik mis er niet veel aan zo te horen...
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 21:58 uur
herman schreef:
Nee niet bepaald, ze probeerden alle 3 een kloon van de geweldige Mathijs van Nieuwkerk te zijn.........
En tsja iemand proberen te imiteren loopt in dat soort gevallen op een regelrechte ramp uit...... van Nieuwkerk is uniek in zijn soort en eenieder die probeert hem te imiteren is bij voorbaat gedoemd om geweldig op zijn of haar bek te gaan.
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 22:20 uur
Doet me denken aan een quote van Judy Garland: "always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of someone else" ...
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 22:24 uur
herman schreef:
Doet me denken aan een quote van Judy Garland: "always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of someone else" ...
I rest my case

0
geplaatst: 31 augustus 2009, 19:44 uur
Ik ben nog altijd bezig met The X-Files; inmiddels al een paar afleveringen in seizoen 7. Verreweg mijn favoriete serie.
Twin Peaks heeft me erg betoverd en had een verslavende werking; de eerste aflevering van het tweede seizoen maakte wat minder indruk op me. Altijd nog van plan om het eerste seizoen weer te gaan zien zodat ik het tweede met frisse moed kan gaan kijken.
Anime doet het altijd goed bij me, hoewel ik zeer selectief ben. Groot bewonderaar van Fullmetal Alchemist en ik heb het eerste seizoen van Ghost in the Shell: Standalone Complex gezien. Ik ben zo nu en dan rond aan het kijken of er iets in de stijl en sfeer en kwaliteit van Fullmetal Alchemist voorbij komt.
Voor de rest ben ik best bereid om wat tekenfilmseries te kijken; The Simpsons is al jarenlang een groot favoriet, maar ik moet met enige aarzeling toegeven dat Family Guy qua humor mij toch wat meer aanspreekt. South Park is bij vlagen ook leuk, en ook kun je me 's nachts wakker maken voor zoiets onbenulligs als de Animaniacs, Teenage Mutant NInja Turtles en Ducktales om mijn overvolle geest wat eenvoudigs te laten verteren.
Ik ben van vele markten thuis.
Qua programma's. In tegenstelling tot eerdere berichten kan ik wel altijd enorm lachen om Dit Was Het Nieuws (hoewel ik de laatste afleveringen dan weer niet gezien heb); de Engelse versie is voor mij iets te vermoeiend, dat volg ik eigenlijk niet. Een half jaar geleden was er op de Belgische tv Stijn en het Heelal, een zeer interessante mix van "cabaret" en astronomie. Jammer dat het zo laat kwam overigens.
En hier houdt het qua tv kijken voor mij wel op...
Twin Peaks heeft me erg betoverd en had een verslavende werking; de eerste aflevering van het tweede seizoen maakte wat minder indruk op me. Altijd nog van plan om het eerste seizoen weer te gaan zien zodat ik het tweede met frisse moed kan gaan kijken.
Anime doet het altijd goed bij me, hoewel ik zeer selectief ben. Groot bewonderaar van Fullmetal Alchemist en ik heb het eerste seizoen van Ghost in the Shell: Standalone Complex gezien. Ik ben zo nu en dan rond aan het kijken of er iets in de stijl en sfeer en kwaliteit van Fullmetal Alchemist voorbij komt.
Voor de rest ben ik best bereid om wat tekenfilmseries te kijken; The Simpsons is al jarenlang een groot favoriet, maar ik moet met enige aarzeling toegeven dat Family Guy qua humor mij toch wat meer aanspreekt. South Park is bij vlagen ook leuk, en ook kun je me 's nachts wakker maken voor zoiets onbenulligs als de Animaniacs, Teenage Mutant NInja Turtles en Ducktales om mijn overvolle geest wat eenvoudigs te laten verteren.
Ik ben van vele markten thuis.
Qua programma's. In tegenstelling tot eerdere berichten kan ik wel altijd enorm lachen om Dit Was Het Nieuws (hoewel ik de laatste afleveringen dan weer niet gezien heb); de Engelse versie is voor mij iets te vermoeiend, dat volg ik eigenlijk niet. Een half jaar geleden was er op de Belgische tv Stijn en het Heelal, een zeer interessante mix van "cabaret" en astronomie. Jammer dat het zo laat kwam overigens.
En hier houdt het qua tv kijken voor mij wel op...
0
geplaatst: 1 september 2009, 23:00 uur
Maiky schreef:
Als je eens iets vindt, geef een gil. De meeste anime series die populair zijn komen qua verhaallijn veel teveel tekort om mij te kunnen interesseren. FMA is de uitzondering. One Piece is op zich wel geinig, die ben ik nu aan het lezen dan.
Qua TV kijken kom ik niet veel verder dan comedy central. En dan alleen een uurtje of twee voor het slapen gaan. Daarbuiten kijk ik alleen soms de samenvattingen van het voetbal of een live wielren of voetbal wedstrijd. Oh en soms zet ik DWDD wel op, maar alleen als ik huiswerk aan het maken ben en ik eigenlijk geen zin heb en dan de TV maar aanzet als 'afleiding'. Als er goede films komen mis ik ze bijna altijd. Zelfs als ik me voorneem te gaan kijken. Sommige zenders heb ik volledig verbannen uit mijn leven zoals SBS6 (a.k.a. de campingzender van Nederland) en MTV (de meest nutteloze, oppervlakkige troep die je maar kunt bedenken). RTL 7 en 8 zijn ook overbodige flut kanalen trouwens, alleen die lopen niet zo te schreeuwen. Documentaire zenders gaan tegenwoordig de helft van de tijd over alle manieren waarop de wereld kan vergaan (ik merk het wel op de dag des oordeels) dus die mijdt ik ook liever. Al dat angstwekkende gedoe is niet goed voor je. Evenals al die reclames (hoe lang zijn die blokken tegenwoordig wel niet!) Nee, doe mij maar gewoon goede series. Drama of comedie, als er maar een script aan te pas komt. Dat reality gedoe komt me zo zwaar de keel uit.
Ik zoek liever de goede series online op, om ze vervolgens in mijn eigen (langzame) tempo te bekijken. Favorieten zijn Dexter, Mad Men, Six Feet Under, It's Always Sunny in Philadelphia, 30 Rock, Seinfeld, Scrubs en natuurlijk Family Guy en South Park.
0
geplaatst: 1 september 2009, 23:32 uur
Dn!S schreef:
Sommige zenders heb ik volledig verbannen uit mijn leven zoals SBS6 (a.k.a. de campingzender van Nederland) en MTV (de meest nutteloze, oppervlakkige troep die je maar kunt bedenken).
Een wijs besluit, mijn beste. Heb ook enkele zenders uit mijn programmering gehaald, en heb ze sindsdien nog nooit gemist.Sommige zenders heb ik volledig verbannen uit mijn leven zoals SBS6 (a.k.a. de campingzender van Nederland) en MTV (de meest nutteloze, oppervlakkige troep die je maar kunt bedenken).
0
geplaatst: 1 september 2009, 23:34 uur
herman schreef:
Opzich is ze best wel leuk maar tijdens dat programma was he echt verschrikkelijk. Alles braaf van een kaartje lezen zonder in te springen op het antwoord van de gast.
0
geplaatst: 1 september 2009, 23:38 uur
Sopranos is al weer verleden tijd voor mij: heb me nu gestort op Nip/Tuck waarvan serie 1 nu op 1 aflevering na gezien is en ik ben er al aardig verslaafd aan geraakt.
Na Six Feet Under en Sopranos wederom een goede gok geweest!
0
geplaatst: 1 september 2009, 23:46 uur
aERodynamIC schreef:
Sopranos is al weer verleden tijd voor mij: heb me nu gestort op Nip/Tuck waarvan serie 1 nu op 1 aflevering gezien is en ik ben er al aardig verslaafd aan geraakt.
Sopranos is al weer verleden tijd voor mij: heb me nu gestort op Nip/Tuck waarvan serie 1 nu op 1 aflevering gezien is en ik ben er al aardig verslaafd aan geraakt.
Aangename serie inderdaad. Het is wel nooit echt hoogstaand (zeker niet in de latere seizoenen) maar het blijft leuk en interessant om naar te kijken.
0
boomkat
geplaatst: 2 september 2009, 00:52 uur
Ik ben op zich niet zo van de series, hoewel mij degene uit dat rijtje wel aangenaam lijken. Sitcoms volg ik ook niet speciaal, maar een uurtje comedy central voor het slapen gaan is wel fijn meestal. 30 Rock, Scrubs, It's always sunny in Philadelphia en Malcolm in the Middle zijn wel de betere in het genre 

0
handsome_devil
geplaatst: 2 september 2009, 01:31 uur
vanavond begonnen met 4 vrienden aan lost, tot nu toe wel leuk, nog niet echt bijzonder, maar schijnt allemaal nog te komen heb ik gehoord. en vandaag ook seizoen 4 van x-files afgekeken 

0
geplaatst: 2 september 2009, 10:14 uur
BlueVelvet schreef:
(quote)
Een wijs besluit, mijn beste. Heb ook enkele zenders uit mijn programmering gehaald, en heb ze sindsdien nog nooit gemist. Ik heb RTL 4 t/m 7, Yorin, etc. ook eruit gegooid. Heb ze nog geen moment gemist. SBS6 heb ik nog wel gespaard voor het voetbal.
Gisteren trouwens Lux gezien op de Belg. Soort gecomprimeerde versie van Zomergasten met Luc Janssen als interview en de focus op cultuur. Gisteren was Hans Teeuwen te gast en werden er fragmenten vertoond van I'm Alan Partridge, De Bond tegen Humor, Andy Kaufman, etc. Was erg vermakelijk.

Verder ben ik nu 3 afleveringen onderweg met seizoen 5 van The X-Files. Aflevering 3 (over The Lone Gunmen) is erg vermakelijk.

0
geplaatst: 2 september 2009, 10:28 uur
Wat een X-Files revival zeg. Ik ben er ook mee bezig. Seizoen 2 inmiddels. Maar ook alle afleveringen van Star Trek: TNG ben ik er nu doorheen aan het jassen. Enige lopende serie die ik volg is True Blood. Aanrader voor Alan Ball fans die tegen een flinke dosis fantasy kunnen.
Binnenkort begint Dexter weer, daar kijk ik ook naar uit.
Binnenkort begint Dexter weer, daar kijk ik ook naar uit.
0
geplaatst: 2 september 2009, 12:11 uur
Yes! Eindelijk seizoen 4 van Dexter, daar ben ik al een half jaar op aan het wachten ^^ Benieuwd hoe hij het leven als familieman gaat combineren met serial killen.
0
geplaatst: 2 september 2009, 19:40 uur
Ik geef een gil als ik iets moois heb gevonden Dn!S. FMU ontroerde me daadwerkelijk. En na die serie wilde ik ook door het leven in een zwart leren pak met rode cape.
Grappig dat die einde-van-de-wereld-trend in documentaires is overigens. Ik dacht dat alleen Hollywood er aan leed.
Grappig dat die einde-van-de-wereld-trend in documentaires is overigens. Ik dacht dat alleen Hollywood er aan leed.
0
geplaatst: 4 september 2009, 15:41 uur
Gisteren me behoorlijk zitten ergeren aan Expeditie Robinson die iedere keer door de reclame heen kwam.
0
Antonio
geplaatst: 4 september 2009, 16:18 uur
snarf349 schreef:
Gisteren me behoorlijk zitten ergeren aan Expeditie Robison die iedere keer door de reclame heen kwam.
Gisteren me behoorlijk zitten ergeren aan Expeditie Robison die iedere keer door de reclame heen kwam.

0
geplaatst: 6 september 2009, 01:27 uur
snarf349 schreef:
Gisteren me behoorlijk zitten ergeren aan Expeditie Robinson die iedere keer door de reclame heen kwam.
bestaat dat nog steeds? ik vond het de eerste keer al een nutteloos programma zonder gezicht, en toen was ik nog nauwelijks in staat om kritisch te denken

0
geplaatst: 7 september 2009, 21:29 uur
Ja alleen dat begin hadden ze niet moeten doen, totaal niet grappig in mijn ogen. Verder een mooie uitzending, met interessante gasten en een mooie reportage over Vladic.
0
geplaatst: 10 september 2009, 00:18 uur
Jeej! Nu een leuke documentaire over The Beatles in de studio op NL 2. Gewoon leuk om al die liedjes weer te horen. Iets eerder op de avond ook een interessante docu gezien over De nederlandse Crips.
Leuk avondje. Ik las ook iets in de gids over de Jonestown Massacre binnenkort (of was het gisteren?). Hoe dan ook de publieke omroep houdt me van mijn huiswerk af >.
Leuk avondje. Ik las ook iets in de gids over de Jonestown Massacre binnenkort (of was het gisteren?). Hoe dan ook de publieke omroep houdt me van mijn huiswerk af >.
0
Antonio
geplaatst: 10 september 2009, 11:47 uur
Ik heb woensdagavond en gisteravond vol bewondering, ontzag en emotie zitten kijken naar de ingekleurde documentaires over de Tweede Wereldoorlog op National Geographic...
Zwaar respect voor de mensen achter dit initatief en allen die er aan meegewerkt hebben
Hier kan ik echt dagen naar kijken !
Zwaar respect voor de mensen achter dit initatief en allen die er aan meegewerkt hebben

Hier kan ik echt dagen naar kijken !
0
geplaatst: 10 september 2009, 13:47 uur
Dn!S schreef:
Jeej! Nu een leuke documentaire over The Beatles in de studio op NL 2.
Jeej! Nu een leuke documentaire over The Beatles in de studio op NL 2.
Ik heb daar ook naar zitten kijken. En daarvoor naar Pauw & Witteman, wat ook deels over The Beatles ging (maar een stuk minder interessant was).
Die baard stond McCartney wel goed!
* denotes required fields.