MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Dn!S schreef:
Jeej! Nu een leuke documentaire over The Beatles in de studio op NL 2. (...) Hoe dan ook de publieke omroep houdt me van mijn huiswerk af >.

En mij van mijn nachtrust! Dat een beetje docu's uitzenden in de nachtelijke uurtjes. Had daar vandaag toch wel een beetje last van... 6 uren slaap is te weinig, in ieder geval wel voor mij!

Antonio
Sibren schreef:
(quote)

6 uren slaap is te weinig, in ieder geval wel voor mij!

Misschien eens wat minder drinken

Het zal wennen worden,

niet meer drie avonden per week 'the Wire' op BBC 2....wel goed voor m'n nachtrust...gisteravond was de laatste aflevering.

voor mij de beste serie ooit op tv.

(afbeelding)
Waarom?

1-Geen enkele tv serie heeft tot nu toe op zo'n eerlijke wijze de ware samenleving in het Amerika van vandaag getoond.

2-Vanaf de eerste tot en met de laatste aflevering geen zwakke momenten.

3-De beste casting ooit, hier naast getrainde en perfect gecaste acteurs, ook gangsters die gangsters spelen.

4-Geen politieserie, maar een 'samenleving' serie, naast 'the cops' , de straat, de politiek, het onderwijs, de rechtspraak, journalistiek, de vakbonden, de kerk: en het blijkt allemaal even corrupt als boeiend.

5-beste plots en dialogen ooit voor tv geschreven.
Geen dun verhaallijntje; maar een 'dense' en verweven verhaal met vele lagen.

6-Een serie waarbij een dakloze junk met een winkelwagen een held wordt,

(afbeelding)
Bubbles

en een crimineel die alleen drugsdealers berooft sympathiek en bijna eervol, daar is wat mee aan de hand.

(afbeelding)
Omar

IK zal het missen.

voor de liefhebbers van house, een seizoen 6 preview.

YouTube - House MD Season 6 Preview #01 [HQ]

Beste TV serie van dit moment is wat mij betreft Mad Men, helaas was afgelopen woensdag alweer de laatste aflevering van het eerste seizoen. Op naar seizoen twee.

AMC » Mad Men Official Site - amctv.com

Ik heb het eerste seizoen van Mad Men net binnengehaald. Ik had de pilot deze zomer in het vliegtuig gezien en was meteen overtuigd!

Ook raad ik Curb Your Enthusiasm aan, maar alleen aan Seinfeld fanaten hoor!

Het 6de seizoen van House MD is gisteren begonnen met een dubbele aflevering en als vanouds weer heel goed. Top!

Afgelopen zondag was er een mooie Chinese film op de belg. Balzac et la Petite Taillose Chinoise zo even uit m'n hoofd. Vermakelijke film met een beetje een standaard verhaaltje, maar wel erg goed uitgevoerd. Ik vond hem alleen wat vluchtig gaan. Hij had misschien wel een uurtje langer moet duren zodat alle aspecten van het leven in een heropvoedingskamp wel goed de tijd kregen. Desalniettemin toch wel een klein aanradertje, al was het maar voor de bloedmooie vrouwelijke hoofdrolspeler.

Ik vind De Beagle een leuke en zeer interessante serie om te volgen.

Dn!S schreef:
Afgelopen zondag was er een mooie Chinese film op de belg. Balzac et la Petite Taillose Chinoise zo even uit m'n hoofd. Vermakelijke film met een beetje een standaard verhaaltje, maar wel erg goed uitgevoerd. Ik vond hem alleen wat vluchtig gaan. Hij had misschien wel een uurtje langer moet duren zodat alle aspecten van het leven in een heropvoedingskamp wel goed de tijd kregen. Desalniettemin toch wel een klein aanradertje, al was het maar voor de bloedmooie vrouwelijke hoofdrolspeler.

Ik was inderdaad ook aangenaam verrast door deze film, en inderdaad die hoofdrolspeelster was adembenemend mooi. Ik ben sowieso wel vaak te spreken over de Oost-Aziatische cinema.

herman schreef:

Six Feet Under: prachtige serie over een familie die een begrafenisonderneming runt. Erg realistisch, erg emotioneel vaak. Over echte mensen en daardoor ook nog 's erg herkenbaar. Ben nu halverwege seizoen 2, dus ik heb nog flink wat afleveringen te zien.

En, ben je al bij t einde? Nog gehuild? Kwaliteitserie, zoals de meeste van HBO! Series die ik de laatste tijd kijk: CSI, CSI NY, NCIS en South Park.

Nee, nog niet bij het einde (maar wel een paar keer gehuild). Ik ben in seizoen 4 nu. Heb het even laten liggen, omdat ik het wat te aangrijpend vond worden. Heb me toevallig vorige week wel voorgenomen het binnenkort af te gaan kijken.

Maar eerst seizoen 1 van The Sopranos (ook al HBO, dacht ik) kijken.

Het is echt een geweldige serie. Het is zo'n allesomvattende serie ook. Het heeft alles en alles in de hoogste kwaliteit. Een puur genot om naar te kijken. Ze moeten eigenlijk proberen om HBO op de digitale kabel te krijgen. Maar dat zal met copyrights wel te moeilijk worden. Hoewel, iedere HBO serie flopt in Nederland.

Rome en Band of Brothers zijn niet echt geflopt volgens mij. Six Feet Under deed het volgens mij aanvankelijk ook best goed, maar met jaren vertraging uitzenden op onmogelijke tijden doet elke serie de das om.

hdk-nl
The Sopranos was toch ook geen flop dacht ik? Mad Men deed het geloof ik inderdaad niet zo goed, maar ik hoop wel dat ze nog seizoen 2 gaan uitzenden, ik heb geen zin om dat allemaal weer te gaan downloaden.

T heeft denk ik weinig met floppen te maken. HBO maakt simpelweg niet echt series voor t grote publiek zoals bv CSI.

Ik ga beginnen aan vijf seizoenen Nip/Tuck. Geen idee wat ik kan verwachten.

Kijk tegenwoordig echt alleen maar Comedy Central (tenzij ergens een goede film op is) en dan heb je het over bijvoorbeeld Scrubs, That 70's show...
Family guy kijk ik met zeg maar 1 oog, ik vind de serie zelf namelijk falen, maar bij vlagen goed.

Scrubs geniaal!

En zeker Dr. Cox, hij is mijn held

De geweldige opmerkingen die hij maakt tegen Dr. Kelso en tegen J.D.

Ja Scrubs is echt mijn favoriete serie ooit. Ik kan die afleveringen ook blijven kijken. Dr. Cox is inderdaad een held, net als de Janitor.

Oldfart schreef:
Het zal wennen worden,

niet meer drie avonden per week 'the Wire' op BBC 2....wel goed voor m'n nachtrust...gisteravond was de laatste aflevering.

voor mij de beste serie ooit op tv.
(afbeelding)
Waarom?

1-Geen enkele tv serie heeft tot nu toe op zo'n eerlijke wijze de ware samenleving in het Amerika van vandaag getoond.

2-Vanaf de eerste tot en met de laatste aflevering geen zwakke momenten.

3-De beste casting ooit, hier naast getrainde en perfect gecaste acteurs, ook gangsters die gangsters spelen.

4-Geen politieserie, maar een 'samenleving' serie, naast 'the cops' , de straat, de politiek, het onderwijs, de rechtspraak, journalistiek, de vakbonden, de kerk: en het blijkt allemaal even corrupt als boeiend.

5-beste plots en dialogen ooit voor tv geschreven.
Geen dun verhaallijntje; maar een 'dense' en verweven verhaal met vele lagen.

6-Een serie waarbij een dakloze junk met een winkelwagen een held wordt,
(afbeelding)
Bubbles

en een crimineel die alleen drugsdealers berooft sympathiek en bijna eervol, daar is wat mee aan de hand.
(afbeelding)
Omar

IK zal het missen.

Ik heb nu vier seizoenen gezien en inderdaad een briljante serie, samen met 24 en de Sopranos mijn favoriet.

scrubs vind ik echt een beetje te flauw worden na 15+ afleveringen. Laatste tijd een beetje 'in de ban van' Heroes.
Verder ben ik eigenlijk niet zo'n tv-kijker.

trebremmit schreef over The Wire:
Ik heb nu vier seizoenen gezien en inderdaad een briljante serie,

ik ben nu de gelukkige eigenaar van alle vijf series op dvd

boomkat
Scrubs, 30 Rock en Malcolm in the Middle. Vooral die laatste is eigenlijk echt geniaal. Zeer goed geschreven, origineel en fris. Alweer een tijdje oud volgend mij, maar ik kwam er toen nooit aan toe. Mensen die van sitcoms kunnen genieten, zeker doen! Beste sitcom die nu op de buis te zien is.

Two Guys A Girl and A Pizza Place
Elke avond om 20:00 op veronica is ook grappig.

boomkat
Dat vind ik dan weer niet zo bijzonder - allemaal weleens eerder gezien.

hdk-nl
Waar ik me de laatste tijd wel steeds meer aan ga ergeren in al die sitcoms zijn die laugh tracks, en als je, je daar eenmaal aan ergert wordt het steeds erger. The office US blijf ik dan ook briljant vinden.

Dat is ook zo'n droog programma. Wel geweldige humor eigenlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:25 uur

geplaatst: vandaag om 11:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.