MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Comedy Central is ook heel goed geweest voor mijn algemene ontwikkeling. Ook ik heb Malcolm in the Middle pas nu echt kunnen volgen. Het is zeker een zeer originele serie. Eerder gewoon heel goed geschreven dan ontzettend grappig.

Ook Frasier en de in Nederland zwaar onderbelichte series That 70's Show (kwam op zaterdagmiddag op Yorin), Scrubs (behalve seizoen 1 volgens mij nooit echt uitgezonden) en Family Guy (is weleens ergens geweest, was het Net 5?) heb ik hier voor het eerst goed kunnen volgen.

Het is echt een verademing om zoveel kwaliteit op één zender terug te vinden. Enige kleine minpunt is dan wel dat het alleen maar komedie is. Dit probeerden ze heel moedig aan te pakken door de semi-komedie Six Feet Under uit te zenden maar dat faalde hopeloos (ik heb mijn klachtmailtje nog voor geïnteresseerden!). Met Weeds lijkt het beter te gaan, moet ook wel met die enorme promotiecampagne. Zo proberen ze toch binnen het genre nog te variëren, wat ook een goede zaak is.

Op de wiki pagina las ik dat ze binnenkort met 3rd Rock From the Sun gaan beginnen. Ook al zo'n serie die ik nooit gevolgd heb! Ook Futurama staat tussen het lijstje aangekondigde shows, nog zo'n geval. Ik hoop dat ze ook nog eens Seinfeld kunnen kopen. Die serie wordt in tegenstelling tot bijna iedere andere klassieke sitcom veel te weinig herhaald!

Dn!S schreef:
Ook Frasier en de in Nederland zwaar onderbelichte series That 70's Show (kwam op zaterdagmiddag op Yorin), Scrubs (behalve seizoen 1 volgens mij nooit echt uitgezonden) en Family Guy (is weleens ergens geweest, was het Net 5?) heb ik hier voor het eerst goed kunnen volgen.

En ik neem aan dat ze je allemaal goed bevallen

Dn!S schreef:
Comedy Central is ook heel goed geweest voor mijn algemene ontwikkeling. Ook ik heb Malcolm in the Middle pas nu echt kunnen volgen. Het is zeker een zeer originele serie. Eerder gewoon heel goed geschreven dan ontzettend grappig.

Het is echt een verademing om zoveel kwaliteit op één zender terug te vinden. Enige kleine minpunt is dan wel dat het alleen maar komedie is. Dit probeerden ze heel moedig aan te pakken door de semi-komedie Six Feet Under uit te zenden maar dat faalde hopeloos (ik heb mijn klachtmailtje nog voor geïnteresseerden!). Met Weeds lijkt het beter te gaan, moet ook wel met die enorme promotiecampagne. Zo proberen ze toch binnen het genre nog te variëren, wat ook een goede zaak is.

Op de wiki pagina las ik dat ze binnenkort met 3rd Rock From the Sun gaan beginnen. Ook al zo'n serie die ik nooit gevolgd heb! Ook Futurama staat tussen het lijstje aangekondigde shows, nog zo'n geval. Ik hoop dat ze ook nog eens Seinfeld kunnen kopen. Die serie wordt in tegenstelling tot bijna iedere andere klassieke sitcom veel te weinig herhaald!

Seinfeld werd juist hopeloos herhaald door veronica een paar jaar lang zelfs afgewisseld met spin city(ook heel leuk) #rd Rock From the Sun werd ook uit gezonden door veronica maar dat vond ik nooit leuk.

Two and a Half man met charlie sheen. Ook geniaal

Ik heb het niet zo met sitcoms..

Ik ben net begonnen aan Oz. Eerste aflevering was erg goed.

Dat gaat toch over zo'n gevangenis.?
(is vaag ik ken de naam van de serie in iedergeval wel)

Oké daar heb ik welleens een paar afleveringen van gezien.

Ataloona schreef:
Two and a Half man met charlie sheen. Ook geniaal

handsome_devil
Nu bezig met X-files seizoen 7. Seizoen 6 vond ikw at minder, maar 7 vind ik weer leuk. Daarnaast halverwege seizoen 2 van Lost, en binnenkort ook beginnen aan The Wire en Californication

Californication is hilarisch, volgende week zondag start derde seizoen op Comedy Central.

Seizoen 4 van Dexter hat angefangen! Sjeezus wat is het weer spannend. Vanaf zondag 8 november moeten alle geinteresseerden in Dexter trouwens afstemmen op NL3. De VPRO gaat in ieder geval seizoen 1 dagelijks uitzenden vanaf die dag. Ik neem aan dat ook de rest zal volgen. Je kunt aflevering 1 en 2 blijkbaar al online kijken op de site van vpro.

De ontknoping van 'The Killing / Forbrydelsen' nadert (ik moet nog 2 afleveringen); goede Deense serie, waarin een moord, politiek spel en de levens van de personages knap met elkaar verweven zijn.

BPDD
Dn!S schreef:
Seizoen 4 van Dexter hat angefangen! Sjeezus wat is het weer spannend. Vanaf zondag 8 november moeten alle geinteresseerden in Dexter trouwens afstemmen op NL3. De VPRO gaat in ieder geval seizoen 1 dagelijks uitzenden vanaf die dag. Ik neem aan dat ook de rest zal volgen. Je kunt aflevering 1 en 2 blijkbaar al online kijken op de site van vpro.

Ik heb voorlopig alle afleveringen van het eerste seizoen gezien en ben helemaal verslaafd.
Het kan eigenlijk ook niet fout gaan met David van Six Feet Under als seriemoordenaar .
Dexter - weblogs.vpro.nl

Ik ben aan seizoen 6 van X-Files begonnen. Niet het beste seizoen ooit (zeg ik na 5 episodes) al zitten er wel leuke afleveringen tussen.

Aflevering 2 deed me een beetje aan de film Vanishing Point denken.

BPDD schreef:
(quote)

Ik heb voorlopig alle afleveringen van het eerste seizoen gezien en ben helemaal verslaafd.
Het kan eigenlijk ook niet fout gaan met David van Six Feet Under als seriemoordenaar .
Dexter - weblogs.vpro.nl

Ik beloof je dat je seizoen 2 nog beter gaat vinden. De plot is zo extreem goed. De spanning is hoger dan je ooit hebt meegemaakt in een tv show >.

boomkat
Weet iemand welk seizoen van Dexter nu bezig is op NED3 en of het de moeite waard is nu in te stappen. Danke.

Seizoen 1. Ik heb zelf alleen de eerste aflevering gezien ooit en die vond ik wel erg goed, maar ik ben er nog niet aan toegekomen meer te kijken.

Je kan ze allemaal nakijken op de site van de VPRO, boomkat. Wel in belabberde kwaliteit maar de serie is in ieder geval zeker de moeite waard. Instappen is niet zo'n goed idee want dan begrijp je er niet veel meer van.

Seizoen 4 vind ik tot nu toe wel het beste Dexter-seizoen. Echt de moeite om te blijven volgen! M.i. de beste nog lopende serie, samen met Mad Men.

hdk-nl
Inderdaad instappen heeft geen zin, nog 3 afleveringen te gaan tot het einde van seizoen 1, ik zou ze ergens in wat betere kwaliteit zoeken dan wat je op de VPRO site krijgt voorgeschoteld.

FlyLo schreef:
Seizoen 4 vind ik tot nu toe wel het beste Dexter-seizoen. Echt de moeite om te blijven volgen! M.i. de beste nog lopende serie, samen met Mad Men.

Seizoen 4 is inderdaad heel interessant tot nu toe. Ik heb het gevoel dat ze langzaam naar een verschrikkelijke climax aan het toewerken zijn. Ik heb zojuist de nieuwste aflevering gekeken en daar gebeuren toch enkele cruciale dingen (met name iets dat Masuka tegen Quinn zegt, en de situatie met Dexter en Trinity natuurlijk). Hmm, nu maar weer een week wachten...

BPDD
Dn!S schreef:
(quote)

Ik beloof je dat je seizoen 2 nog beter gaat vinden. De plot is zo extreem goed. De spanning is hoger dan je ooit hebt meegemaakt in een tv show >.

Zo zo, seizoen 1 is voor mij al bijna te veel van het goede .
Tenminste, na Dexter te hebben gekeken duurt het meestal zo'n 3 uur voordat ik weer een staat van vermoeidheid bereik die volstaat om te gaan slapen.

Nog twee afleveringen te gaan dit seizoen, weet iemand of de VPRO ook de komende seizoenen uit gaat zenden?
Zo niet, ik ben komende zaterdag toch jarig, als ik mijn ouders eens lief aankijk kunnen ze volgens mij geen nee zeggen teggen een paar DVD-boxen.

Ik volg de serie Dexter nu ook op de tv. Een goede en spannende serie.
Maar het verhaallijn vind ik wel wat dunnetjes.

Maar dat komt misschien omdat ik nu ook The Wire kijk. Ik had eerst alleen het 1e seizoen gekocht, maar die vond ik zo goed dat ik maar de hele box bij De Volkskrant heb gekocht.
Maar nu heb ik wel het 1e seizoen dubbel. De prijs van de box was hetzelfde als de 4 seizoenen los.

Ik heb de eerste 2 seizoenen gezien van Dexter. Ik was al weg van het eerste, maar het tweede is gewoon nog spannender, beter,... Het is ook zo mooi in beeld gebracht. Vooral de belichting, die heel sterk aanwezig is, is knap gedaan en zet alles extra goed in de verf.

Zijn seizoen 3 en 4 trouwens al te krijgen (in de winkel)?

Voor mij persoonlijk zijn de beste series die ik ken en volg That 70's show en House MD

En de beste series die je niet kent?

elrayo
jeroenheinz schreef:
Voor mij persoonlijk zijn de beste series die ik ken en volg That 70's show en House MD

That 70's Show vind ik juist een van de mindere series. Totaal niet grappig, en de personages zijn enorm irritant (vooral Fez en die vader). Ik kijk het liefst naar 30 Rock, Scrubs en Expeditie Robinson, al vind ik Project Runway stiekem ook erg leuk...

elrayo schreef:
(quote)

That 70's Show vind ik juist een van de mindere series. Totaal niet grappig, en de personages zijn enorm irritant (vooral Fez en die vader). Ik kijk het liefst naar 30 Rock, Scrubs en Expeditie Robinson, al vind ik Project Runway stiekem ook erg leuk...

Smaken verschillen Vind de personages juist relaxed en de humor geweldig. Scrubs is inderdaad ook een leuke serie, de rest ken ik niet goed genoeg

obsessed schreef:
En de beste series die je niet kent?

??

Gast
geplaatst: vandaag om 07:41 uur

geplaatst: vandaag om 07:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.