Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic
zoeken in:
0
geplaatst: 18 november 2009, 19:03 uur
Osiris Apis schreef:
Ik volg de serie Dexter nu ook op de tv. Een goede en spannende serie.
Maar het verhaallijn vind ik wel wat dunnetjes.
Ik volg de serie Dexter nu ook op de tv. Een goede en spannende serie.
Maar het verhaallijn vind ik wel wat dunnetjes.
Dunnetjes? Ik volg het eerste seizoen nu ook op tv (had het al op de internets gezien) en het verhaal zit juist erg slim in elkaar.
0
geplaatst: 19 november 2009, 11:26 uur
Osiris Apis schreef:
Maar dat komt misschien omdat ik nu ook The Wire kijk..
Maar dat komt misschien omdat ik nu ook The Wire kijk..
The Wire 0wned.
. Zit nu in S.3
0
geplaatst: 19 november 2009, 13:20 uur
kemm schreef:
Ik heb de eerste 2 seizoenen gezien van Dexter. Ik was al weg van het eerste, maar het tweede is gewoon nog spannender, beter,... Het is ook zo mooi in beeld gebracht. Vooral de belichting, die heel sterk aanwezig is, is knap gedaan en zet alles extra goed in de verf.
Zijn seizoen 3 en 4 trouwens al te krijgen (in de winkel)?
Ik heb de eerste 2 seizoenen gezien van Dexter. Ik was al weg van het eerste, maar het tweede is gewoon nog spannender, beter,... Het is ook zo mooi in beeld gebracht. Vooral de belichting, die heel sterk aanwezig is, is knap gedaan en zet alles extra goed in de verf.
Zijn seizoen 3 en 4 trouwens al te krijgen (in de winkel)?
Seizoen 3 is denk ik al te koop. Seizoen 4 is momenteel nog lopende in de VS. (komende zondag de 9e afl
)
0
BPDD
geplaatst: 30 december 2009, 19:54 uur
Een bericht aan alle Dexter-kijkers.
Vanaf vrijdag 8 januari gaat de VPRO seizoen 2 uitzenden, gaat dat allemaal zien!
Zelf heb ik dit seizoen al bekeken op DVD en kan hem van harte aanbevelen.
Momenteel ben ik halverwege seizoen 3 dat inderdaad al te koop is (enkel in Engels overigens, even toevoegen indien er mensen zijn die problemen hebben met het verstaan ervan).
Vanaf vrijdag 8 januari gaat de VPRO seizoen 2 uitzenden, gaat dat allemaal zien!
Zelf heb ik dit seizoen al bekeken op DVD en kan hem van harte aanbevelen.
Momenteel ben ik halverwege seizoen 3 dat inderdaad al te koop is (enkel in Engels overigens, even toevoegen indien er mensen zijn die problemen hebben met het verstaan ervan).
0
geplaatst: 31 december 2009, 08:08 uur
Ik heb onlangs seizoen 4 afgekeken, als vanouds, met een (onverwachte) zinderende finale. Op naar het volgende seizoen.
0
geplaatst: 31 december 2009, 16:15 uur
We zitten nu halverwege seizoen 1 van Oz.
Bij vlagen hartverscheurend realistisch!
Bij vlagen hartverscheurend realistisch!
0
geplaatst: 4 januari 2010, 16:25 uur
Iemand nog de Oudejaarsconferencen gezien?
Ik vond Guido Weijers vele malen beter als Jan-Jaap vd. Wal. JJ was helemaal niet grappig en vond het eigenlijk gewoon irritant om naar hem te kijken. Af en toe een opmerking bij 'Dit Was het Nieuws' was nog leuk, maar een hele show? Nee.
Guido was ook niet top, maar soms nog wel moeten lachen.
Ik vond Guido Weijers vele malen beter als Jan-Jaap vd. Wal. JJ was helemaal niet grappig en vond het eigenlijk gewoon irritant om naar hem te kijken. Af en toe een opmerking bij 'Dit Was het Nieuws' was nog leuk, maar een hele show? Nee.
Guido was ook niet top, maar soms nog wel moeten lachen.
0
geplaatst: 4 januari 2010, 18:09 uur
Heb ook nog stukjes van Guido Weijers gezien, maar vond het wel iets te 'lollig' en gemakkelijk om echt goed te zijn. Verbaast me niet dat het op SBS werd uitgezonden, zeg maar.
0
geplaatst: 4 januari 2010, 18:27 uur
Ik vond de show van Theo Maassen nou wel weer leuk.
(Zaterdagavond)
(Zaterdagavond)
0
geplaatst: 4 januari 2010, 20:49 uur
T.O. schreef:
Heb ook nog stukjes van Guido Weijers gezien, maar vond het wel iets te 'lollig' en gemakkelijk om echt goed te zijn. Verbaast me niet dat het op SBS werd uitgezonden, zeg maar.
Had dus precies hetzelfde bij Guido
0
geplaatst: 4 januari 2010, 21:28 uur
Ik heb gisteren Jan Jaap vd Wal gezien (opgenomen) en die vond ik wel grappig. Wel heeft hij moeite om een verhaal lekker te laten lopen en hij gebruikt soms de nodige stopwoordjes.
Vanavond ga ik Theo Maassen kijken, ik verwacht daar veel van.
Vanavond ga ik Theo Maassen kijken, ik verwacht daar veel van.
0
geplaatst: 4 januari 2010, 21:39 uur
Het enige dat ik altijd kijk is ATWT (As the World Turns).
Verder vind ik programma's als Scrubs/Friends/Two Guys, A Girl and A Pizza Place/Dharma & Greg/The Nanny/Two and a Half Men/Becker/8 Simple Rules/Malcolm in the Middle/Expeditie Robinson/Locked Up Abroad/Wie is de Mol? en Ranking the Stars allemaal leuk. Voornamelijk sitcoms dus.
Ik ben er vast wel een paar vergeten trouwens
.
Verder vind ik programma's als Scrubs/Friends/Two Guys, A Girl and A Pizza Place/Dharma & Greg/The Nanny/Two and a Half Men/Becker/8 Simple Rules/Malcolm in the Middle/Expeditie Robinson/Locked Up Abroad/Wie is de Mol? en Ranking the Stars allemaal leuk. Voornamelijk sitcoms dus.
Ik ben er vast wel een paar vergeten trouwens
.
0
geplaatst: 8 januari 2010, 15:34 uur
YouTube - NEW: Everything you need to know about LOST in 8:15 (Seasons 1-5)
Geniaal gedaan, vooral het commentaar (lekker cynisch).
Geniaal gedaan, vooral het commentaar (lekker cynisch).
0
geplaatst: 9 januari 2010, 16:56 uur
Net was een (herhaling van een) uitzending van Wintergasten die ik wel interessant vond. Raoul Heertje interviewt hier Ray Kurzweil over de toekomst:
Ray Kurzweil (New York, 1948) is futuroloog, uitvinder en zakenman. Hij schreef zijn eerste computerprogramma op z'n vijftiende, begon een eigen bedrijfje en verdiende met de verkoop daarvan op zijn twintigste zijn eerste ton. Nu slikt Ray Kurzweil zo'n 150 vitaminepillen per dag in zijn streven naar onsterfelijkheid - een kwestie van tijd volgens hem - en hoopt hij zijn overleden vader tot leven te wekken met gebruik van diens DNA. Straks zijn er bij ons allemaal chips geïmplanteerd en het moment dat robots het van ons overnemen, is niet ver. Volgens Kurzweil zullen computers in 2029 even intelligent zijn als mensen. Is Kurzweil een krankzinnige geleerde? Wie zijn ideeën leest, zou het denken. Maar niet alles is zo vergezocht als het lijkt, en veel ontwikkelingen die Kurzweil voorspelde, kwamen uit. Bill Gates bestempelde hem tot dé expert op het gebied van de toekomst van kunstmatige intelligentie. Kurzweil is bovendien de uitvinder van een nieuwe generatie synthesizers en van uiterst bruikbare software voor dyslectici en blinden. Presentatie: Raoul Heertje.''
uitzendinggemist link
Dexter vind ik verder een leuke serie (kortgeleden seizoen 4 afgekeken). Seizoen 2 zendt de VPRO net uit (aflevering 1 daarvan staat nu op uitzendinggemist).
Andere serie favorieten die nu niet draaien zover ik weet: Twin Peaks, The X-Files, The Twilight Zone (oude variant). Ik ga binnenkort eens de pilot van The Wire kijken na al het lovende commentaar, ben benieuwd.
Ray Kurzweil (New York, 1948) is futuroloog, uitvinder en zakenman. Hij schreef zijn eerste computerprogramma op z'n vijftiende, begon een eigen bedrijfje en verdiende met de verkoop daarvan op zijn twintigste zijn eerste ton. Nu slikt Ray Kurzweil zo'n 150 vitaminepillen per dag in zijn streven naar onsterfelijkheid - een kwestie van tijd volgens hem - en hoopt hij zijn overleden vader tot leven te wekken met gebruik van diens DNA. Straks zijn er bij ons allemaal chips geïmplanteerd en het moment dat robots het van ons overnemen, is niet ver. Volgens Kurzweil zullen computers in 2029 even intelligent zijn als mensen. Is Kurzweil een krankzinnige geleerde? Wie zijn ideeën leest, zou het denken. Maar niet alles is zo vergezocht als het lijkt, en veel ontwikkelingen die Kurzweil voorspelde, kwamen uit. Bill Gates bestempelde hem tot dé expert op het gebied van de toekomst van kunstmatige intelligentie. Kurzweil is bovendien de uitvinder van een nieuwe generatie synthesizers en van uiterst bruikbare software voor dyslectici en blinden. Presentatie: Raoul Heertje.''
uitzendinggemist link
Dexter vind ik verder een leuke serie (kortgeleden seizoen 4 afgekeken). Seizoen 2 zendt de VPRO net uit (aflevering 1 daarvan staat nu op uitzendinggemist).
Andere serie favorieten die nu niet draaien zover ik weet: Twin Peaks, The X-Files, The Twilight Zone (oude variant). Ik ga binnenkort eens de pilot van The Wire kijken na al het lovende commentaar, ben benieuwd.

0
geplaatst: 10 januari 2010, 12:02 uur
Dexter is inderdaad erg sterk. Goed dat er nog dit soort crime series gemaakt worden, naast het immer correcte geneuzel van CSI en consorten.
0
Antonio
geplaatst: 10 januari 2010, 16:21 uur
Heb de laatste weken op Canvas ook 2 afleveringen gezien van Stephen Fry's nieuwe programma, waarin hij in een Londonse Taxi door de 50 Staten van de USA reist.
edit: Hopelijk bevat de DVD een hoop mooie extra's dan...
Een heerlijk programma om te zien, de VS blijft een erg interessant land en Stephen Fry een genot om naar te kijken en te luisteren.
Hierbij een link naar een stuk over het programma uit de Trouw.
Maar die hoeveelheid staten vormt meteen het grootste minpunt van deze serie; de meeste onderwerpen zijn erg kort, en daardoor weinig diepgravend. En daarom is de serie inhoudelijk enigszins teleurstellend. En dat is jammer, want Fry heeft absoluut de gave om zeer interessante, lastige kwesties goed over te brengen.De makers hebben dit ook opgemerkt overigens; er zijn plannen om een uitgebreidere versie van serie uit te zenden, met meer tijd voor de inhoud.
edit: Hopelijk bevat de DVD een hoop mooie extra's dan...

Een heerlijk programma om te zien, de VS blijft een erg interessant land en Stephen Fry een genot om naar te kijken en te luisteren.
Hierbij een link naar een stuk over het programma uit de Trouw.
0
Sas Antigoon
geplaatst: 30 januari 2010, 18:33 uur
Ik ben net aan de Twin Peaks Gold Box begonnen, wat een fantastische serie, tot nu toe. Als het zo goed blijft stoot het misschien The Sopranos wel van mijn favoriete serie plek.
0
geplaatst: 30 januari 2010, 20:16 uur
Vanavond Wilfried de Jong met Kyteman. Voor de mensen die het al gezien hebben, is dat een goeie aflevering?
0
geplaatst: 30 januari 2010, 23:39 uur
Was de afgelopen tijd aan een The Wire binge, jezus wat is die serie goed. Beter dan welke misdaad/maffia serie/film dan ook. The Godfather is een jip en janneke verhaaltje vergeleken met die serie. Ook de muziek, vooral uit de geluidsinstalaties van de dealers is geweldig. o.a.: Masta Ace, Cage, Spearhead. 

0
geplaatst: 31 januari 2010, 01:59 uur
High Fidelity vanavond voor de eerste keer gezien.
Geweldige herkenbare film.
Geweldige herkenbare film.
0
geplaatst: 31 januari 2010, 11:45 uur
GarnalenPeller schreef:
Was de afgelopen tijd aan een The Wire binge, jezus wat is die serie goed. Beter dan welke misdaad/maffia serie/film dan ook. The Godfather is een jip en janneke verhaaltje vergeleken met die serie. Ook de muziek, vooral uit de geluidsinstalaties van de dealers is geweldig. o.a.: Masta Ace, Cage, Spearhead.
Ik ben benieuwd: heb de box aangeschaft afgaande op lovende kritieken uit heel veel hoeken.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 16:31 uur
Sas Antigoon schreef:
Ik ben net aan de Twin Peaks Gold Box begonnen, wat een fantastische serie, tot nu toe. Als het zo goed blijft stoot het misschien The Sopranos wel van mijn favoriete serie plek.
Helaas gaat het halverwege seizoen 2 een beetje mis. Daarvoor is het de beste serie allertijden, daarna is het nog steeds zeer vermakelijk, maar niet geniaal meer.
Ik heb hier nog niets gelezen over Bernhard, schavuit van Oranje. Ik heb daar 4 weken lang intens van genoten. Heerlijk politiek incorrecte serie die fantastisch geacteerd was. Vooral Daantje Schuurmans beviel erg goed en dat terwijl ik hem normaal gesproken niet zo goed vind.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 18:22 uur
GarnalenPeller schreef:
+1
0
geplaatst: 1 februari 2010, 18:23 uur
GarnalenPeller schreef:
Ben ik ondertussen voor de tweede keer aan het kijken en dit blijft de allerbeste serie die ik ooit heb gezien.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 18:28 uur

Vooral het derde en vierde seizoen.
Niet alleen als misdaadverhaal troouwens, maar puur als literair product vind ik The Wire echt de beste tv-serie ooit gemaakt en het beste wat de 21e eeuw tot nu toe heeft voortgebracht qua fictie.
0
geplaatst: 1 februari 2010, 21:07 uur
Meer dan uitstekende serie inderdaad... ik ga binnenkort aan seizoen 4 beginnen 

0
geplaatst: 1 februari 2010, 21:30 uur
Moet alleen nog het laatste seizoen kijken van The Wire maar het is inderdaad een van de beste series ooit.
Ik kijk nu serie 1 van The West Wing maar daar vind ik eerlijk gezegd weinig aan, veel te zoetsappig en glad.
Ik kijk nu serie 1 van The West Wing maar daar vind ik eerlijk gezegd weinig aan, veel te zoetsappig en glad.
* denotes required fields.