Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic
zoeken in:
0
geplaatst: 4 februari 2010, 02:15 uur
Wel grappig die belangstelling voor de Wire nu, in mei vorig jaar was er weinig belangstelling
0
geplaatst: 4 februari 2010, 10:18 uur
Was toen nog niet actief op deze site, maar ik heb het eerste seizoen gekocht toen het in Nederland uitkwam op dvd.
De reputatie van de serie groeit langzaam, ook omdat geen enkele Nederlandse zender het heeft aangedurfd om de serie uit te zenden.
Liefhebbers van The Wire worden ook doorverwezen naar de miniserie die de makers vervolgens hebben opgenomen: Generation Kill, naar een waargebeurd verhaal van de eerste soldaten die in 2003 Irak binnenvielen. Ook geen makkelijke serie om te kijken, maar bijna net zo goed.
De reputatie van de serie groeit langzaam, ook omdat geen enkele Nederlandse zender het heeft aangedurfd om de serie uit te zenden.
Liefhebbers van The Wire worden ook doorverwezen naar de miniserie die de makers vervolgens hebben opgenomen: Generation Kill, naar een waargebeurd verhaal van de eerste soldaten die in 2003 Irak binnenvielen. Ook geen makkelijke serie om te kijken, maar bijna net zo goed.
0
geplaatst: 4 februari 2010, 11:47 uur
Oldfart schreef:
Wel grappig die belangstelling voor de Wire nu, in mei vorig jaar was er weinig belangstelling
Tja, de serie is in Nederland nog geen eens op tv geweest vooralsnog...
0
geplaatst: 4 februari 2010, 16:05 uur
Heb de eerste 4 seizoenen van The Wire op DVD, heerlijke serie inderdaad. Moet seizoen 5 ook maar eens op de kop tikken. Morgen trouwens op Net5 de eerste twee afleveringen van seizoen 6 van Lost. Eergisteren al uitgezonden in de VS en ik kan niets anders zeggen dan dat het weer ijzersterk was.
0
geplaatst: 4 februari 2010, 16:14 uur
Ik ga deze kopen denk ik:
The Wire - Complete serie (5 seizoenen): â%u201A¬ 99,95 - Volkskrant Webwinkel - DVD - webwinkel.volkskrant.nl
Of is ie ergens nog goedkoper? Kon hem niet zo snel vinden.
De serie is toch wel afgerond he? Of komen er nog meer seizoen aan?
The Wire - Complete serie (5 seizoenen): â%u201A¬ 99,95 - Volkskrant Webwinkel - DVD - webwinkel.volkskrant.nl
0
boomkat
geplaatst: 4 februari 2010, 16:49 uur
Een complete serie is voor 100 euro toch wel een prima prijsje.
0
geplaatst: 4 februari 2010, 21:05 uur
Nee, seizoen 5 is idd de laatste. Geen nieuwe seizoen gepland.
0
geplaatst: 4 februari 2010, 21:09 uur
herman schreef:
Ik heb hem bij de mediamarkt gekocht voor 99 euro (dat was 2 weken terug): dus lijkt me een prima koop omdat ik het verder alleen maar voor hogere bedragen heb gezien.
Gisteren 24 serie 7 afgerond dus ik ga binnenkort aan The Wire beginnen.
0
geplaatst: 4 februari 2010, 22:05 uur
The Wire is in België uitgezonden geweest op de digitale zender Acht. Deze zendt wel meer sterke series uit, zoals nu Six Feet Under, en een tijdje terug o.a. Generation Kill (zoals Sandokan-veld al opmerkte, van de makers van the Wire).
Nog iets langer geleden heb ik daar ook de zesdelige minireeks The Corner op gezien. Dat speelt zich ook af in Baltimore en is 'based on a true story'.. Vooral zeer sterk geacteerd, vind ik. Zeker de moeite waard!
Nog iets langer geleden heb ik daar ook de zesdelige minireeks The Corner op gezien. Dat speelt zich ook af in Baltimore en is 'based on a true story'.. Vooral zeer sterk geacteerd, vind ik. Zeker de moeite waard!
0
geplaatst: 4 februari 2010, 22:48 uur
Ploppesteksel schreef:
Six Feet Under
Six Feet Under

(Ik vraag me af of er ooit nog iets zal komen dat mijn gevoel bij die serie zou kunnen evenaren)
0
geplaatst: 5 februari 2010, 00:36 uur
Ik heb net het laatste seizoen van Six Feet Under afgerond. De laatse helft afleveringen bijna constant met vochtige ogen gekeken...
0
geplaatst: 5 februari 2010, 00:43 uur
Nog anderen hier die Lost ook op de voet volgen? Heb net de eerste 2 afleveringen van seizoen 6 gezien, en het is weer fijn mysterieus allemaal.
0
geplaatst: 5 februari 2010, 10:57 uur
Ploppesteksel schreef:
Is ook van de makers van the Wire trouwens, je kunt het zien als een soort 'proloog', hoewel de verhalen natuurlijk niets met elkaar te maken hebben verder.
Six Feet Under had misschien wel de beste pilot uit de tv-geschiedenis, maar ik vond het later toch te veel een soap worden. Lost vind ik ook erg leuk, maar dat kijk ik op dvd-box anders is het niet te volgen.
0
geplaatst: 5 februari 2010, 12:16 uur
aERodynamIC schreef:
Ik heb hem bij de mediamarkt gekocht voor 99 euro (dat was 2 weken terug): dus lijkt me een prima koop omdat ik het verder alleen maar voor hogere bedragen heb gezien.
Misschien dat ik hem dan ook wel bij de Mediamarkt koop, loop maandag na mijn werk wel even langs.
Heb trouwens ook net seizoen 1 van Heimat besteld. Zijn er nog mensen die dat kijken? Is wel weer heel andere koek. Heb verder ook nog Berlin Alexanderplatz en het laatste anderhalf seizoen van Six Feet Under (ik ben op een gegeven moment gestopt met SFU omdat het me teveel aangreep en ik het zonde vond als ik geen afleveringen meer had om naar uit te kijken) in de planning.
0
geplaatst: 5 februari 2010, 13:16 uur
Heeft iemand gisteren Blues op Canvas gezien? Ik wel, vond het erg tof. Chuck D samen met Marshall Chess over Chigaco blues (en het label Chess) en met name over het album Electric Mud. Op het laatst gingen de mensen die destijds aan het album gewerkt hadden (op Muddy Waters na
) een track opnemen samen met Common, Chuck D en Rahzel. Dat leverde een leuk nummer op.
Mooi om te zien hoeveel interesse en respect de hiphoppers hebben in de blueslegendes en ook leuk om te zien hoe gaaf de blueslegendes de rappers vonden.
Met name de bijdrage van Common vind ik toch wel erg goed.
) een track opnemen samen met Common, Chuck D en Rahzel. Dat leverde een leuk nummer op. Mooi om te zien hoeveel interesse en respect de hiphoppers hebben in de blueslegendes en ook leuk om te zien hoe gaaf de blueslegendes de rappers vonden.
Met name de bijdrage van Common vind ik toch wel erg goed.
0
geplaatst: 5 februari 2010, 17:35 uur
herman schreef:
[Heb verder ook nog Berlin Alexanderplatz en het laatste anderhalf seizoen van Six Feet Under (ik ben op een gegeven moment gestopt met SFU omdat het me teveel aangreep en ik het zonde vond als ik geen afleveringen meer had om naar uit te kijken) in de planning.
[Heb verder ook nog Berlin Alexanderplatz en het laatste anderhalf seizoen van Six Feet Under (ik ben op een gegeven moment gestopt met SFU omdat het me teveel aangreep en ik het zonde vond als ik geen afleveringen meer had om naar uit te kijken) in de planning.
Mij greep deze serie ook enorm aan: de Fishers waren onderhand mijn eigen familie zo diep zat ik er in. Dat heb ik eigenlijk nooit eerder zogevoeld en daarom zal dit ook altijd mijn onbetwiste nummer 1 zijn.
0
geplaatst: 5 februari 2010, 17:55 uur
Ja, je gaat ook zo meeleven. En per aflevering heb je het niet zo door, maar als je ziet hoe de karakters van de hoofdpersonen gaandeweg de serie veranderen... (de moeder die vanuit de rouw langzaam weer opbloeit, David die in het begin nog worstelt met zijn sexualiteit, de dochter die volwassen wordt). Heel natuurgetrouw/realistisch allemaal.
0
geplaatst: 5 februari 2010, 18:02 uur
Tv..hm.. ik moet zeggen dat ik eigenlijk bitter weinig tv kijk. Het enige wat ik elke week volg is Gamekings.
0
geplaatst: 11 mei 2010, 00:38 uur
Hoho, het derde seizoen van Dexter op TV! Ik zapte toevallig langs, net op tijd. Dank u, Nederland! 

0
geplaatst: 11 mei 2010, 20:52 uur
Gisteren eindelijk The Wire afgekeken.
Briljante serie natuurlijk op meerdere niveaus. Je kunt er zo een paar essays over schrijven.
Misschien kom ik er nog eens op terug
Briljante serie natuurlijk op meerdere niveaus. Je kunt er zo een paar essays over schrijven.
Misschien kom ik er nog eens op terug

0
geplaatst: 12 mei 2010, 17:58 uur
Ja, en die begingeneriek, schitterend!
Een appelsien zag er nog nooit zo bedreigend uit...
Een appelsien zag er nog nooit zo bedreigend uit...
0
geplaatst: 17 juni 2010, 21:14 uur
Ik ben nu ook begonnen aan Dexter, bijna klaar met eerste seizoen. Wel een leuke serie tot nu toe.
Verder heb ik een tijd terug nog seizoen 1 van Heimat gekocht, dus daar zal ik ook wel aan beginnen binnenkort.
Verder heb ik een tijd terug nog seizoen 1 van Heimat gekocht, dus daar zal ik ook wel aan beginnen binnenkort.
0
geplaatst: 17 juni 2010, 21:55 uur
Ik zit nu volop in de serie The Wire (serie 2 loopt bijna ten einde).
Ik moest er echt even inkomen maar nu is het heerlijk kijken.
Ik moest er echt even inkomen maar nu is het heerlijk kijken.
0
geplaatst: 25 juni 2010, 11:40 uur
Voor degenen die komend weekend tijd over hebben en BBC 2,3 en 4 kunnen ontvangen: het festival Glastonbury wordt dan uitgezonden.
Mensen die dit hele weekeinde veel willen meekrijgen van het Glastonbury-festival op TV en BBC 2, 3 én 4 kunnen ontvangen, komen dit weekeinde ogen en oren te kort. Op sommige momenten zullen de drie kanalen tegelijkertijd de populairste acts van dit megagrote Engelse festival uitzenden, vanaf de avonduren (20.00 uur Nederlandse tijd). De pret begint vrijdagavond al: BBC2 mag om 23.00 uur de show van Gorillaz deels live uitzenden (met oa. Lou Reed op het podium!), terwijl BBC3 enkele uren eerder al Vampire Weekend, Florence and the Machine, Snoop Dogg en Dizzee Rascal laat zien. En dan is er vrijdagavond ook nog BBC4, dat vanaf 22.00 uur ook Gorillaz uitzendt, evenals onder anderen Willie Nelson en Corinne Bailey-Rae.
Op zaterdag 26 juni wederom een live-uitzending van de headliner van de dag op BBC 2: dan kun je rond 23.00 uur een flink stuk zien van Muse. Leuk om na te genieten voor iedereen die zaterdag in Nijmegen is geweest. BBC3 zendt vanaf ongeveer 20.30 uur in ieder geval headliners The Cribs, Shakira, Scissor Sisters, Editors en Pet Shop Boys uit, terwijl je op BBC4 kunt kijken naar The National and Jackson Browne.
Ook op zondag 27 juni gaat de Britse omroep door, met in de middag al oa. Ray Davies op BBC2. Op diezelfde zender zie je 's avonds om 23.00 uur Stevie Wonder, Orbital en Rodrigo Y Gabriela. BBC3 begint tegen 21.00 uur met Faithless, MGMT en LCD Soundsystem, terwijl BBC4 nog beelden in petto heeft van, jawel, Toots and the Maytals, Jack Johnson en Norah Jones. De lievere muziek, zullen we maar zeggen
Bron: alternative.blog.nl
Mensen die dit hele weekeinde veel willen meekrijgen van het Glastonbury-festival op TV en BBC 2, 3 én 4 kunnen ontvangen, komen dit weekeinde ogen en oren te kort. Op sommige momenten zullen de drie kanalen tegelijkertijd de populairste acts van dit megagrote Engelse festival uitzenden, vanaf de avonduren (20.00 uur Nederlandse tijd). De pret begint vrijdagavond al: BBC2 mag om 23.00 uur de show van Gorillaz deels live uitzenden (met oa. Lou Reed op het podium!), terwijl BBC3 enkele uren eerder al Vampire Weekend, Florence and the Machine, Snoop Dogg en Dizzee Rascal laat zien. En dan is er vrijdagavond ook nog BBC4, dat vanaf 22.00 uur ook Gorillaz uitzendt, evenals onder anderen Willie Nelson en Corinne Bailey-Rae.
Op zaterdag 26 juni wederom een live-uitzending van de headliner van de dag op BBC 2: dan kun je rond 23.00 uur een flink stuk zien van Muse. Leuk om na te genieten voor iedereen die zaterdag in Nijmegen is geweest. BBC3 zendt vanaf ongeveer 20.30 uur in ieder geval headliners The Cribs, Shakira, Scissor Sisters, Editors en Pet Shop Boys uit, terwijl je op BBC4 kunt kijken naar The National and Jackson Browne.
Ook op zondag 27 juni gaat de Britse omroep door, met in de middag al oa. Ray Davies op BBC2. Op diezelfde zender zie je 's avonds om 23.00 uur Stevie Wonder, Orbital en Rodrigo Y Gabriela. BBC3 begint tegen 21.00 uur met Faithless, MGMT en LCD Soundsystem, terwijl BBC4 nog beelden in petto heeft van, jawel, Toots and the Maytals, Jack Johnson en Norah Jones. De lievere muziek, zullen we maar zeggen
Bron: alternative.blog.nl
0
geplaatst: 29 juni 2010, 14:22 uur
Onlangs eindelijk het tweede seizoen van Twin Peaks afgekeken. Mijn vriendin en ik zijn fan en weten niet zo goed wat we met het feit dat de serie zo plotseling is gestopt aanmoeten.
Binnenkort eens kijken of er iets in de trant van Twin Peaks en - mijn grote favoriet - The X-Files betaalbaar in de winkel ligt. Carnivale wellicht.
Binnenkort eens kijken of er iets in de trant van Twin Peaks en - mijn grote favoriet - The X-Files betaalbaar in de winkel ligt. Carnivale wellicht.
0
geplaatst: 29 juni 2010, 17:32 uur
Twin Peaks is heerlijk, ja. We hebben met een aantal vrienden een tijdje wekelijkse Twin Peaks avondjes gedaan met koffie en donuts ('This is damn fine coffee!' ). Dat plotselinge einde is heel erg ja.
0
geplaatst: 29 juni 2010, 17:48 uur
Sandokan-veld schreef:
Twin Peaks is heerlijk, ja. We hebben met een aantal vrienden een tijdje wekelijkse Twin Peaks avondjes gedaan met koffie en donuts ('This is damn fine coffee!' ). Dat plotselinge einde is heel erg ja.
Het eerste seizoen van Twin Peaks is misschien wel het allerbeste wat er ooit is voorgevallen op het gebied van televisie

En Audrey Horne (Sherilyn Fenn) de meest sensuele vrouwelijke rol in die zelfde geschiedenis...

* denotes required fields.