MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Kunst

zoeken in:
lambf
OldSkool schreef:
Slowgaze: Mooi, maar je moet het mooi vinden.
En met Kubisme heb ik weinig, ook is het zo 'uitgebreid' als daar.

Hierbij reprise ik even de post die dit topic startte, om een beetje de users van nu hun mening te peilen.

Alleen The Pleasure Principle is niet heel lelijk. Sorry.

lambf
Slowgaze schreef:
Goh, eh... Apart.

Vind zijn werk toch bijzonder mooi.

(afbeelding)
Krzysztof Domaradzki:

(afbeelding)

(afbeelding)

Gallow
willemmusic schreef:
Wie heeft er ook zo'n favoriet?

Als het om pop muziek gaat, de hoezen van David Bowie. Maar ik weet niet wie de artiest ervan is, en of het allemaal door dezelfde persoon is gedaan.

Stijn_Slayer
Nog even terugkomend op de post van OldSkool:

De vrijbrief, wát een schitterend werk. Absolute bovenklasse. Experimenteel, en toch zo toegankelijk. Schitterend ook hoe de grond en de achtergrond met hele kleine toetszettingen zijn gemaakt, terwijl het paard en de vrouw bijna afgedrukt lijken.

The Empire of Light, voor wie het nog niet wist, diende als inspiratiebron voor deze hoes: Jackson Browne - Late for the Sky (1974)

Ook die werken van Mueck zijn in zekere zin zeer geslaagd. Wat moet ik er mee aan? Ik word ontoepasselijk, zelfs wat misselijk, als ik er naar kijk, maar zodra ik mijn blik afwend wil ik toch weer kijken. Zijn werken hebben me als het ware in hun macht. Het shockeert best wel.

Koel, thanx voor de reacties in ieder geval

Btw, Gary Numan leende The pleasure principle voor de cover van zijn gelijknamige album en de Styx hebben de vrijbrief gebruikt voor de hoes van 'The Grand Illusion'.

Mooie werken, maar die van Lambf zijn niet geheel mijn smaak.
Het heeft zijn charme, maar ik pas.

Emma Kunz met geometrische hologrammen uit begin 1900

werk komt mooi tot leven door er wat langer naar te staren bij me

(eerste heeft wat van Flying Lotus z'n Cosmogramma artwork weg)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Mooi, al zou ik het niet voor kunst uit de jaren negentig houden, maar jaren zestig-tachtig.
Niet omdat het concept 'ouderwets' is, maar die plaatjes geven mij gewoon die indruk.

oeps ik bedoelde begin 1900 (aangepast), weinig slaap gehad , het is dus wat ouder

Nog wat info die ik persoonlijk wel interessant vind (maar zoals alles in het leven niet zomaar voor waar is aan te nemen) is dat veel van de tekeningen door deze Zwitserse dame mede zijn gebruikt om mensen te genezen via alternatieve geneeswijzen van haar. Elke tekening is in 1 sessie gemaakt, voor een specifiek iets, en ze zijn een stuk groter in het echt.

Vandaag Hans-werner Sahm ontdekt.
Een beetje dezelfde stijl als Rob Gonsalves.

(afbeelding)
Belvedere

(afbeelding)
Downtown

Voor de mensen die niet weten wie Rob Gonsalves is:

(afbeelding)
Treehouse in autumn

(afbeelding)
On the upswing

Vind het surrealistische hier heel mooi in.

Hmm... Beetje Escher-achtig, maar ook wel weer anders. Het heeft wel wat.

Stijn_Slayer
Escher vanwege de illusie van driedimensionaliteit?

dix
John Doe schreef:
Emma Kunz met geometrische hologrammen uit begin 1900
werk komt mooi tot leven door er wat langer naar te staren bij me

Doet me wat aan het jaren 70 speelgoed Spirograph denken

(afbeelding)

Soort van "iedereen kan schilderen" voor grafische kunst?

Stijn_Slayer schreef:
Escher vanwege de illusie van driedimensionaliteit?

Jup, en dat dat als je het goed bekijkt allemaal niet klopt, maar toch ook weer wel.

Kleine enquête:
Wie is volgens jullie de grootste Nederlandse schilder, Rembrandt of Van Gogh?

Misterfool
Van Gogh

Stijn_Slayer
Heb met beiden eigenlijk niet zo veel, maar op basis van smaak kies ik dan Rembrandt.

Van Gogh is denk ik wel bekender, dus in die zin zal hij wel de grootste Nederlandse schilder zijn.

Misterfool

(afbeelding)
Escher vind ik dan nog wel de beste nederlandse tekenaar/schilder.

Stijn_Slayer
Pieter Bruegel de Oude zou ik zeggen.

Want die Belgen denken dat ze kunnen doen alsof 'ie van hun is, maar hij was mooi van ons natuurlijk.

Tenzij hij toch in Bree is geboren, we'll never know.

Hmm, zijn ook beiden aardige opties, Luke en Stijn. Toch acht ik Van Gogh de grootste Nederlandse schilder, omdat hij echt een vernieuwer was en op een prachtige manier de objectieve en de subjectieve werkelijkheid in één doek kon samenvatten.

Stijn_Slayer
Dat laatste zeg je mooi, al vind ik de stijl van Vincent van Gogh qua smaak niet echt mooi.

La nuit étoilée (sur le Rhône) vind ik beiden erg sterk, en bijv. La ronde des prisonniers en Route avec cyprès et ciel étoilé, maar zijn (zelf)portretten, slaapkamer en Le jardin de l'hôpital d'Arles (die hier als replica boven m'n pc hangt) vind ik afschuwelijk lelijk.

Je vindt Le Jardin de l'Hopital d'Arles afschuwelijk lelijk maar hebt hem wel boven je PC hangen?

Dat vroeg ik me ook al af, Arrie.

Stijn_Slayer
Pa's pc staat ook op deze kamer, en hij vindt 'm blijkbaar wel mooi. Nu moet ik er constant naar kijken.

Improvision
Ik heb nooit begrepen wat men in Van Gogh ziet (zijn Japanse prenten buiten beschouwing). Het lijkt net een kind dat denkt dat het door meer tijd in een werk te steken, betere dingen maakt, maar uiteindelijk worden het dan - nog steeds - matige schilderijen met veel tralala.
Ook vind ik zijn kleurgebruik echt abominabel.

Ik stem Rembrandt.

Stijn_Slayer
We hebben hier zelf in huis trouwens ook een aantal schilderijen en zeefdrukken hangen (echte, geen replica's). Anton Heyboer, Corneille, Herman Brood enzovoorts, en wat werk van mijn oom.

Kan helaas online geen afbeeldingen vinden, en er staan natuurlijk ook geen namen in de kunstwerken.

Ik heb mijn vraagtekens bij de smaak van pa. Ben nou niet echt onder de indruk van de schilderijen (en dat terwijl met name Heyboer en Corneille hun sporen wel verdiend hebben), maar het is altijd wel geinig als mensen verwonderd om zich heen kijken dat er 'echte' schilderijen hangen.

dix
Slowgaze schreef:
Kleine enquête:
Wie is volgens jullie de grootste Nederlandse schilder, Rembrandt of Van Gogh?

Vermeer, Willem de Kooning en Mondriaan mogen hier ook wel bij de opties genoemd worden.
Al hebben wij daarover hier op zeeniveau wellicht een andere mening.

Gallow
Ook een eervolle vermelding voor theo van doesburg.

Theo van Doesburg mag inderdaad ook genoemd worden, ook zeker wat betreft zijn literaire werk.

Laat ik dit topique weer eens tot leven wekken. Wat vinden jullie van de monochrome werken van Yves Klein?

Even een bescheiden keuze:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 14:58 uur

geplaatst: vandaag om 14:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.