MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Franck Maudit schreef:

Mooi relaas. Je geeft me spontaan zin om het boek te herlezen.

Kijk aan; dat heeft een man zelden slecht gedaan, al gaat een man daar ongetwijfeld slechter door slapen. (Probeer eens een goede roman weg te leggen als het donker is geworden en de uren steeds langzamer lijken weg te tikken.) Althans, dat is wat ik mijzelf vertelde toen King Lear mij zo erg bezighield dat ik het toch echt weer moest lezen om echt zeker te zijn dat ik het wel had begrepen. En dat ik toch eens een voorstelling moest zien om te weten of anderen het net zo begrepen. En etc.

Kortom, herlezen doet een man goed

Franck Maudit
Ataloona schreef:
Kortom, herlezen doet een man goed

Herlezen is zelfs essentieel!

Al moet een man keuzes maken, hij moet weten welke herlezing een meerwaarde kan bieden.
Een man herlas De Gebroeders Karamazow bijvoorbeeld reeds 4 maal. En een man weet: het is goed.

Een man heeft De Gebroeders Karamazow reeds een maand voordat hij op reis gaat, al in zijn koffertje gestopt. Aantekeningen, Misdaad en Straf en De Idioot zijn hier reeds zodanig favoriet, dat een man er niet aan kan en mag ontkomen om het te lezen

Franck Maudit
Ataloona: een man is een held.

Het blijft een misbaksel, die ziel.

Het woord bedoel ik. Want een ziel bestaat volgens mij gewoon niet. Waar is de lezer als hij stopt met lezen? Een boek herlezen kan eigenlijk niet, want dat veronderstelt een onafhankelijk bestaande lezer.

Maar om het in mensentaal te zeggen; 'Zen en de kunst van het motoronderhoud' en de opvolger 'Lila' van Pirsig heb ik beide viermaal gelezen. Over het algemeen lees ik geen romans (meer). Altijd weer die verhaaltjes.

Van filosofisch geouwehoer met onleesbare zinnen heb ik ook genoeg dus ik kamp al een tijdje met een reader's block. Maar ik blijf proberen. Afwachten dus of Filosofen van deze Tijd verandering gaan brengen.

het zit hier vol met filosofen

Cellulord schreef:
het zit hier vol met filosofen

Dat geeft te denken...

Vragen <> antwoorden. Lijkt me een zeer dualistisch boek.

http://images.gr-assets.com/books/1328840754l/1199795.jpg
Eens iets anders dan alweer een herlezing van Kafka.

Een overzicht van het echte beestje. Een beetje wetenschap, maar vooral de relatie tussen mens en kakkerlak, de kakkerlak in (verschillende) culturen, in kunst en vooral in de literatuur.

Heb nu wel iets meer respect voor dit insect, het is trouwens een echte "surviver" en kruipt hier al zo'n 400.000.000. jaar rond. Maar toch blijf ik het akelige beesten vinden. Vooral die reuze exemplaren in tropisch Azië waarmee je in (zo goed als) elk budget hotel je kamer moest delen, brrrrr.

Ik ben weer veel te veel aan het lezen en ook door elkaar (hoek op met me op goodreads), maar ik heb dit toffe boek bijna uit en wou even een shoutout doen:

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/1/5/7/3/9200000054623751.jpg

Stijn_Slayer
Cellulord schreef:
(afbeelding)

Je gelooft hopelijk toch niet dat er ook reptielen op MuMe zitten?

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Je gelooft hopelijk toch niet dat er ook reptielen op MuMe zitten?

pas maar op! je weet nooit. of misschiien Archons!

P.S.
Reptilians? hahaha
Das trouwens altijd het commentaar van mensen die nog een boek van Icke gelezen hebben.
Persoonlijk heb ik ook niet echt veel met die reptilian theroriën, maar voor het overgroote gedeelte bevestigen Icke's boeken een groot deel van mijn ideeën.
In ieder geval steek de wereld zeker niet in mekaar zoals men ons het over het algemeen (school, mainstream media, het avondnieuws enz...) probeert wijs te maken.

Stijn_Slayer
Cellulord schreef:
In ieder geval steek de wereld zeker niet in mekaar zoals men ons het over het algemeen (school, mainstream media, het avondnieuws enz...) probeert wijs te maken.

Zeker mee eens, maar ook zeker niet hoe Icke allerlei vergezochte dwarswegen, die op zichzelf niet zo veel met elkaar te maken hebben, aan elkaar knoopt. Wat in feite allemaal (complot)ideeën van anderen zijn, die hij bundelt in weer een 'nieuw' boek. Als er zich te veel 'David Ickes' in een gebied bevinden, ben ik bang dat dat wel eens gevaarlijk kan worden. Er zijn namelijk idioten die dat geloven:

Ik zou toch eerder afgaan op bijv. Michel Foucault of Jean Baudrillard, die wél academisch verantwoord te werk gingen.

Stijn_Slayer schreef:
Als er zich te veel 'David Ickes' in een gebied bevinden, ben ik bang dat dat wel eens gevaarlijk kan worden.

100% mee eens.

Natuurlijk zijn de boeken van Icke vrij populistisch (?) en "conspiracy theories" zijn tegenwoordig een hobby en een lucratieve markt. Ken zelf genoeg mensen/vrienden met kasten vol met conspiracy boeken/DVD's maar echt niets doen om minieme verandering/aanpassingen te doen in hun leven, en zo zelf in de malle molen blijven meedraaien

Maar op het moment leven we in een wereld waar de overgroote meerderheid nog steeds de officieële kanalen gelooft en de wereld is een puinhoop. Uiterlijk bekeken gaat het ons veel beter dan vroeger. We hebben meer comfort en leven langer & gezonder. Maar mentaal zijn we wrakken, en totaal de kluts kwijt.
Moet dan weer aan de titel van Waters laatste album denken:
Is This the Life We Really Want?

En ja doe mij ook maar liever Foucault en andere serieuze denkers. Van Baudrillard heb ik nog niets gelezen.

Stijn_Slayer
Cellulord schreef:
Van Baudrillard heb ik nog niets gelezen.

Zijn stukken over simulacra en hyperrealiteit zullen je dan waarschijnlijk bekoren en bekend voorkomen.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Zijn stukken over simulacra en hyperrealiteit zullen je dan waarschijnlijk bekoren en bekend voorkomen.

Dat klinkt interressant. Staat genoteert.

Cellulord schreef:
een maand geleden
(afbeelding)

En? Gelukt?

Stijn_Slayer schreef:
. Als er zich te veel 'David Ickes' in een gebied bevinden, ben ik bang dat dat wel eens gevaarlijk kan worden. Er zijn namelijk idioten die dat geloven:

Tja dat is bij veel meer "denkers" het geval , deze is wel extreem net als "zijn"idioten

Arrie Ja. tis ook daarom dat ik even gewacht heb met het booek hier te plaatsen
Maar tis niet de eerste keer dat ik stop. Hoop dat het dit maal wel echt zo is. In het verleden stopte ik wel met sigaretten maar rookte nogwel mijn 1 a 2 joints per dag en dan ben je eigenlijk niet echt met tabak/nicotine gestopt, en op een moeilijk stresvol momment of een dronken bui, kan je dan wel snel terug vallen. Nu heb ik de joints ook achterwege gelaten en dit maakt de behoefte om te roken bijna nihil.

Het boek is een aanrader voor diegenen die (echt) willen stoppen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:36 uur

geplaatst: vandaag om 16:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.