menu

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:





avatar van Marty McFly
Slowgaze schreef:
Ik ben weer veel te veel aan het lezen en ook door elkaar (hoek op met me op goodreads),


"Hoek op met me"? Ik word oud, denk ik.

avatar van saxotoon
Stap even in je DeLorean jongen, dan haal je de wereld weer in.

avatar van Slowgaze
Franck Maudit schreef:
Blijft boeiend. Misschien een aanrader voor menig MuMe-gebruiker.
(afbeelding)

Smaak, dat hebben de anderen.

Het zou kunnen dat mijn bericht verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Even verduidelijken. David Hume levert hier 1 van de eerste werken die een cruciale vraag beroert: bestaat er zoiets als de goede smaak? Is het bijvoorbeeld mogelijk om een canon der klassiekers samen te stellen waar geen willekeur aan te pas komt. Of nog in andere woorden: is het mogelijk om over een bepaald werk te zeggen dat het objectief goed is. Toch een vraag die op MuMe al vaak voer voor discussie was.

Uiteraard is het werk achterhaald. Toch blijft het een boeiende lezing, waarbij veel argumenten nog steeds bruikbaar zijn (mits ze in een nieuw jasje worden gestoken).

Ik wil mijn mede-gebruikers met de leessuggestie dus geen goede smaak bijbrengen. (of toch niet openlijk *wink wink*)

A book a day keeps reality away. (dit is trouwens een enorme aanrader, Schopenhauer werd zelden zo diep doorgrond - indien ik dit stellen mag)

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/5/4/5/9200000042995458.jpg



avatar van Cellulord
Rudi S schreef:
(quote)


Tja dat is bij veel meer "denkers" het geval , deze is wel extreem net als "zijn"idioten


De ene denkt en al de rest volgt (als schapen)
Zo hadden we het hier in huis over vinyl en dat die van de Beatles ook weer heruitgebracht is op vinyl.
Plots vroeg een jongeling of het ging om die plaat met al die personages op de hoes.
Ja.
Staat daar ook die leider van de satanistise kerk op?, vroeg hij
Anton LaVey, bedoel je zeker. Jadie staat er ook tussen.
The Beatles zijn een satanistische groep! was zijn antwoord.
Deze jonge heer vertellen dat o.a. ook Einstein erop staat maakt niets uit. In zijn ogen zijn de Beatles zijn een satanistische groep.
Tja, ik heb nog enkelle malen geprobeert om meer uitleg te vragen maar tevergeefs.

avatar van Mjuman
Cellulord

Tja, die had waarschijnlijk de schijf te vaak achterstevoren gedraaid, dan schijnt de 'sublimale' helsboodschap zich te openbaren.

Van de week een docu gezien, waarin een interviewer in gesprek was met de dominee van een zeer reactionair denkend kerkgezelschap. Man was er stellig van overtuigd dat homoseksualiteit een verderfelijke ziekte was en dat elke homo met wapengeweld mocht worden benaderd. Een man die het woord Gods verkondigt, zich zo durft te uiten en zich dan ook nog beroept op de bijbel.

avatar van chevy93
http://images.gr-assets.com/books/1366702136l/17375631.jpg

Zag deze in de bieb liggen en aangezien 'Wij' van gelijknamige auteur al lang op de lijst stond, deze meegenomen. Moet zeggen dat ik zelf wat moeite heb met het gebrek aan plotontwikkeling, maar zijn schrijfstijl is intuïtief en beeldend, erg fijn.

avatar van heartofsoul
Cellulord: een kleine correctie, als je mij toestaat. Het is niet de afbeelding van Anton LaVey die op de hoes van Sgt Pepper staat, maar die van Aleister Crowley. Crowley schreef een aantal boeken over (kaballistische) magie. Hij werd op zeker moment de "wickedest man of England" genoemd, en had (in mijn ogen) wel een zekere reputatie. Hij was echter ook een minor poet, bergbeklimmer, en heeft een aantal helder geschreven werken op zijn conto staan. Anton LaVey was een heel andere figuur; hij stichtte in 1966 de Satanskerk - The Satanic Bible is naar mijn mening een onplezierig boek.

avatar van Cellulord
heartofsoul
en gelijk heb je! Ik dacht dat ze er beiden op stonden.
Ken Aleister trouwens beter dan LaVey.
Zie nu dat Burroughs er ook op staat. Oh, nooit geweten.
Tja die hoes is ook zo druk bevolkt.
Wiki

avatar van heartofsoul
Ik ken ook niet alle afgebeelde personen op de hoes, maar door mijn interesse in esoterie en mystiek was voor mij Crowley makkelijk te herkennen. Zie trouwens zojuist dat Edgar Allan Poe en Lewis Carroll ook staan afgebeeld, dus Crowley verkeert hier in goed gezelschap...




avatar van EttaJamesBrown
Niet helemaal de laatste. Wel degene die de meeste indruk heeft achtergelaten:

http://db.meta4books.be/mediafile/505313fc0f3618.62651413.jpg

avatar van Cellulord
Ik herinner me dat toen ik nog een piepjonge tiener was ik steeds van die rare dikke boeken van de biblio moest meebrengen voor mijn vader (o.a Dosto & Tolstoy). Doe mij maar SF & Horror dacht ik steeds.
Vele jaren later realizeerde ik me dat mijn vader een zeer goede literatuursmaak had.

avatar van EttaJamesBrown
Hoe zou de wereld eruit zien als Averroes beter gelezen zou worden binnen eigen geledingen? Waar is de voorsprong sinds 1100 gebleven?

Bespeur ik daar een politiek getinte uitspraak EttaJamesBrown? Sloeber die je bent.

avatar van EttaJamesBrown
Kan een vraag een uitspraak zijn?

In jouw geval kan alles. (als je maar wil)



Gast
geplaatst: vandaag om 01:03 uur

geplaatst: vandaag om 01:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.