menu

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
https://www.bibliovault.org/thumbs/978-0-8223-3287-9-frontcover.jpg
Ik ben nu hierin bezig, als onderdeel voor heel erg serieuze research. Pokémon Yellow spelen wordt waarschijnlijk het andere deel van het onderzoek.

Slowgaze schreef:
(afbeelding)
Ik ben nu hierin bezig, als onderdeel voor heel erg serieuze research. Pokémon Yellow spelen wordt waarschijnlijk het andere deel van het onderzoek.
Kunnen we je alvast boeken voor de keynote van de volgende Pokémondag?

jeroentjuhh schreef:
(afbeelding)

Die ben ik ook net aan het lezen!

Masimo schreef:
Kunnen we je alvast boeken voor de keynote van de volgende Pokémondag?

Ik ben al bezig het lezingenprogramma op te zetten.

https://www.boekmeter.nl/images/cover/15000/15575.jpg

Niet zo diepgravend als Pikachu's globale avontuur, maar niettemin een aanrader!

Was weer een lekker leesmaandje. Ik ging door de Tour en door het laatste deel in de Jonas Wergeland trilogie wat traag van start, maar heb toch nog een eindsprintje kunnen maken.

September:

Marieke Lucas Rijneveld - De Avond Is Ongemak 4*
Alex North - De Fluisterman 3,5*
Jan Kjaerstad - De Ontdekker 4,5*
Diane Cook - The New Wilderness 3*
Avni Doshi - Burnt Sugar 3,5*
M.J. Arlidge - Nog Lange Niet 2,5*
Banana Yoshimoto - Kitchen 4*
Ned Beauman - Glow 4*

Voor oktober vooral meer Man Booker Prize genomineerden lezen en hopelijk nog wat Japans.

In de maanden voorafgaand aan september heb ik bijna niets aan fictie gelezen, alleen Capital van John Lanchester heb ik zo af en toe opengeslagen en uiteindelijk uitgelezen. Een prima boekje, een mozaïekvertelling over het leven in Londen, geschreven met veel humor maar al bij al iets te lang voor wat het te bieden heeft (6,8/10).

De reistijd naar de uni waar ik lesgeef (twee keer per week een halfuur heen en een halfuur terug) geeft me nu aanleiding om het lezen weer op te pakken. Ik heb eindelijk Death's End, het laatste deel van Cixin Liu's magistrale trilogie, uitgelezen. Gezien de voorgaande delen kon het niet anders dan dat het einde van de trilogie extra lang en complex is, en hoewel het niet aan de voorganger (9,5/10) kon tippen was het wederom indrukwekkend - en weer moest ik het af en toe even wegleggen en mezelf even de tijd gunnen om goed te beseffen wat de fuck ik zojuist heb gelezen (9/10). Hierna heb ik weer even voor wat lichtere kost gekozen: ik ben nu aanbeland bij de laatste pagina's van Cat's Cradle, mijn eerste Vonnegut. Een aangename kennismaking (7,4/10) met deze schrijver, ik ga zeker nog meer van hem uitproberen. Daarnaast ben ik voor mijn onderzoek door Johann Hari's Lost Connections aan het lezen, wat vooralsnog een prima journalistiek perspectief lijkt te bieden op de culturele origines van depressie.

Ik weet nog niet wat ik hierna ga lezen, maar ik heb nog wel wat moois in het verschiet. Zo heb ik goeie dingen gehoord over het werk van Jeffrey Archer en Terry Pratchett, en heb ik nog een paar boeken van Vonnegut en Bukowski op mijn e-reader stan, maar ook Serotonin van Houellebecq moet ik nog proberen (al ben ik gezien de titel wel een beetje bang voor de inhoud), en ik wil ook nog de tijd nemen voor k-punk: The Collected and Unpublished Writings of Mark Fisher.

https://www.boekmeter.nl/images/cover/90000/90880.jpg

5*

Vol rake passages en observaties. Ik ga direct door met de volgende Baldwin.

Na gisteren het heerlijke James Acaster's Classic Scrapes (2017) te hebben gelezen, ga ik nu beginnen aan:

https://www.boekmeter.nl/images/cover/91000/91657.jpg?cb=1602871084

Perfect Sound Whatever - James Acaster (2019)

waarin James Acaster mij gaat proberen te overtuigen van zijn feit dat 2016 het allerbeste jaar in de muziek ooit was. Ik ben benieuwd of ik het met hem eens ga zijn.

madmadder schreef:
Was weer een lekker leesmaandje. Ik ging door de Tour en door het laatste deel in de Jonas Wergeland trilogie wat traag van start, maar heb toch nog een eindsprintje kunnen maken.

September:

Marieke Lucas Rijneveld - De Avond Is Ongemak 4*
Alex North - De Fluisterman 3,5*
Jan Kjaerstad - De Ontdekker 4,5*
Diane Cook - The New Wilderness 3*
Avni Doshi - Burnt Sugar 3,5*
M.J. Arlidge - Nog Lange Niet 2,5*
Banana Yoshimoto - Kitchen 4*
Ned Beauman - Glow 4*

Voor oktober vooral meer Man Booker Prize genomineerden lezen en hopelijk nog wat Japans.

Respect, wou dat ik het kon. Zit je op snel lezen ofzo Madelon?

korenbloem schreef:
(quote)

Respect, wou dat ik het kon. Zit je op snel lezen ofzo Madelon?

Haha nee hoor. Ik heb de mazzel dat ik maar drie dagen per week werk en een verstoorde prikkelverwerking heb waardoor ik veel thuis ben.

ZAP! schreef:
(afbeelding)

Dat boek past met die vorm toch nooit tussen de andere boeken in je kast?

Past verbazingwekkend goed hoor.

shinybeast schreef:
(afbeelding)

Ben benieuwd wat je ervan vond en of je nog wat nieuws hebt gelezen? Vond zelf de afwezigheid van Sound en Comsat Angels vrij opvallend. Maar misschien is het boek wel herzien op bepaalde punten - ik kocht het ca 10 jaar geleden.

Paperback edition 2019.

Index blz. 557- 576 uitputtend met namedropping maar jammerlijk ontbreken idd. the Comsat Angels en the Sound o.a.

PIL, Joy Division, Wire, Pere Ubu, Cabaret Voltaire, Echo and The Bunnymen, The Fall, Throbbing Gristle, Tuxedomoon, Chrome, deze en andere favorieten worden uitgebreid en deskundig belicht.

lees ook : Totally Wired, post-punk interviews & overviews van Simon Reynolds

"Aaardappel" door de schrijver Herman

Oktober:

Paar fantastische boeken gelezen, maar de Nervous Conditions trilogie was moeilijk om door te komen.

Douglas Stuart - Shuggie Bain 4,5*
Robert Pobi - Stad van Glas 3,5*
Tsitsi Dangarembga - Nervous Conditions 3*
Brandon Taylor - Real Life 4*
Tsitsi Dangarembga - The Book of Not 2,5*
Wessel te Gussinklo - Op weg naar De Hartz 4,5*
Tsitsi Dangarembga - This Mournable Body 2,5*

Ik moet nog een boek van de Booker Prize shortlist (The Shadow King). Daarnaast komende maand de nieuwe verhalenbundel van Rob van Essen lezen. Bovendien krijg ik volgende week vakantie en hoop daarin in ieder geval het eerste deel van de Wolf Hall trilogie van Hilary Mantel te lezen.

https://media.s-bol.com/YEvPq3QXBZ0K/550x835.jpg
Geschiedenis als verhaal met waarheidsvinding en de (politieke) uitvoering daarvan door de diverse groepen die de Staten Verenigen.
Als Amerikanist heb ik nogal wat standaardwerken voorbij zien komen; deze is veruit de beste.

https://www.boekmeter.nl/book/23674
Worth Dying For - Lee Child (2010) - BoekMeter.nl

Ik was eigenlijk bezig met Children of Ruin van Adrian Tchaikovsky, maar door razende drukte in het echte leven was ik halverwege het boek een beetje de draad kwijt, ofschoon ik altijd notities neem in een schriftje. Deze wordt één voor de eerste C-vrije vakantie, ooit, liever vandaag dan morgen.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81GpgOa8M2L._AC_UL474_SR474,450_.jpg
De auteur werd geboren in 1950 en heeft deze periode dus heel bewust en in de overgave van zijn puberteit meegemaakt, zij het dan aan de óóstkant van de grote haringvijver. Misschien wel het meest enthousiaste boek over popmuziek dat ik ooit heb gelezen, zeker één van de grappigste, en daarbij ook nog eens zeer informatief en uitstekend geschreven. Mijn favoriete anekdote komt van Pete Townshend, die zich herinnert dat The Who, toch één van de grootste bands aller tijden, in 1967 als "support act" toerde van, hou je vast, Herman's Hermits. Op een dag zagen zij vol verbazing hoe er twee vrouwen uit de hotelkamer van Peter Noone tevoorschijn kwamen, "a pretty young woman and her scarcely less pretty young mother." Ja, je kunt dan wel een oversized gebit, gek haar en een babyface hebben, maar voor een zanger hoeft dat in het geheel niet in de weg van amoureus succes te staan. Of speelde Noone daarmee ook in op moedergevoelens? Hoe dan ook, "It's difficult to imagine that this complex coupling could have taken place without, at some stage, the chorus of Mrs Brown you've got a lovely daughter going through the head of at least one of the participants."

Gast
geplaatst: vandaag om 14:41 uur

geplaatst: vandaag om 14:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.