menu

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
avatar van ZAP!
'L'Étranger' (Camus) en 'Post Office' (Bukowski).

avatar van Mjuman
ZAP! schreef:
'L'Étranger' (Camus) en 'Post Office' (Bukowski).


Als je tijdens het lezen van Camus The Cure - Boys Don't Cry (1980) - o.a. Killing an Arab - hebt gedraaid had je bonuspunten kunnen verdienen, soort van immanente poetica/intertextualiteit.

avatar van ZAP!
Muziek draaien tijdens het lezen is hier taboe.

avatar van Mjuman
ZAP! schreef:
Muziek draaien tijdens het lezen is hier taboe.


Daar is hier wel 'ns discussie over geweest; d'r zijn er die tegelijk lezen en luisteren (het argument: 2 verschillende zintuigen) afzweren; gelukkig sta ik in mijn gelijktijdige beleving niet alleen; al zal ik niet snel een ferm stukske D&B draaien tijden het lezen van bijv Der Zauberberg.

avatar van Slowgaze
ZAP! schreef:
Muziek draaien tijdens het lezen is hier taboe.

Ik zou niet weten hoe ik anders in het openbaar vervoer moet lezen.

avatar van ZAP!
Ga jullie gang hoor. Ik denk dat ik, áls ik het zou proberen, op een gegeven moment de muziek volledig zou vergeten / negeren. Zou ook van de muziekkeuze afhangen. Nu heb ik bv. The Residents op staan en negeer dat maar es... -edit- en dan komt er van het lezen weer niks terecht.

avatar van Mjuman
Slowgaze schreef:
(quote)

Ik zou niet weten hoe ik anders in het openbaar vervoer moet lezen.


Da's een van de redenen om het spoor te mijden, die eeuwige beat: Ke-deng, Ke-deng

avatar van Mjuman
ZAP! schreef:
Ga jullie gang hoor. Ik denk dat ik, áls ik het zou proberen, op een gegeven moment de muziek volledig zou vergeten / negeren. Zou ook van de muziekkeuze afhangen. Nu heb ik bv. The Residents op staan en negeer dat maar es...


Ik zat net Rachel Cusk - Kudos te lezen en Patrick Watson - Love Songs for Robots draaide; zonder al te veel over de inhoud van Kudos te willen zeggen, vond ik die twee verschillende media-entiteiten redelijk bij elkaar passen.

avatar van ZAP!
Ook al zou het misschien aardig zijn te bedenken wat er evt. zou passen bij een bepaald boek, voor mij is het een no-go om het ook in de praktijk te brengen.

avatar van Mjuman
ZAP! schreef:
Ook al zou het misschien aardig zijn te bedenken wat er evt. zou passen bij een bepaald boek, voor mij is het een no-go om het ook in de praktijk te brengen.


In mijn geval heeft het een (lange)voorgeschiedenis: in mijn studietijd regelmatig een bibliotheek uitgeknikkerd omdat ik - al studerende - met pennen, roerstaafjes etc tegen kopjes ging zitten tikken of keek hoe ver ik balpennen weg kon laten schieten. In de studentenflat was onvoldoende stilte om echt goed te kunnen studeren, dus dan wen je maar aan studeren/werken met muziek. Soms - wanneer een ander dan binnenkomt - kan ie verbaasd zijn, wat er draait en hoe hard - kan je nog wel denken, met die herrie (=D&B of techno)

avatar van ZAP!
Heb er nooit aan hoeven wennen, kennelijk / gelukkig.


avatar van ZAP!
'Vijanden: een Liefdesroman' van I.B. Singer.

avatar van madmadder
Gelezen in november:

Rob van Essen - Een Man met Goede Schoenen 3,5*
Helen Fields - Perfecte Prooi 3,5*
Maaza Mengiste - The Shadow King 4*
M.W. Craven - Zwarte Zomer 3,5*
Hilary Mantel - Wolf Hall 4,5*
Tove Ditlevsen - Childhood 4*
Marieke Lucas Rijneveld - Mijn Lieve Gunsteling 4,5*
Robert Bryndza - Doods Geheim 3*
C Pam Zhang - How Much of These Hills Is Gold 2,5*

Had twee weken vakantie tijdens de semilockdown dus vooral lekker veel gelezen en veel geklust bij vrienden. Ik had een vrij optimistische leesplanning voor de laatste maanden van het jaar, maar daar ga ik nooit van mijn leven aan geraken. Ik zou blij zijn als ik de volgende boeken nog kan lezen:

Anne Tyler - Redhead by the Side of the Road
Raoul de Jong - Jaguarman
Hilary Mantel - Bring up the Bodies
Gabriel Krauze - Who They Was
Gerard Reve - De Avonden (herlezing)

avatar van ZAP!
'De Avonden', die heb ik vorige week voor 20 cent op de kop kunnen tikken, met nog wat andere titels:
https://i.ibb.co/WcD76cz/kringloop-oogst.jpg

avatar van madmadder
Mooi stapeltje hoor.

avatar van ZAP!
Ja, blij mee.

avatar van BoyOnHeavenHill
Behoorlijk gemengd stapeltje, ZAP!. De avonden, mijn favoriete boek uit de Nederlandse literatuur. Paradise lost, fantastisch (maar ik hoop dat je Engels goed is en/of dat dit een geannoteerde uitgave is).

avatar van ZAP!
Mijn Engels is heel behoorlijk, maar we zullen zien.
Heb het boek niet bij de hand, dus weet niet precies wat voor uitgave het is.

avatar van ZAP!
BoyOnHeavenHill schreef:
Paradise lost, fantastisch (maar ik hoop dat je Engels goed is en/of dat dit een geannoteerde uitgave is).
Dover (2005) unabridged republication of the text from the edition published by Harper & Brothers, staat achterop. Vol met notes, dus dat zit wel goed.

Heb er even in geneusd, maar deze gaat op de lange baan.





avatar van -SprayIt-
Gloed van Sandor Marai, prachtig!


avatar van ZAP!
In 2020 meer boeken gelezen dan in de afgelopen 20 jaar... Op naar '21!
https://i.ibb.co/qkx8qkz/books-i-read-this-year.jpg

avatar van madmadder
December:

- Anne Tyler - Redhead by the Side of the Road 3,5*
- Franz Kafka - De Gedaanteverwisseling 4,5*
- Raoul de Jong - Jaguarman 4*
- Hilary Mantel - Bring Up the Bodies 4*
- Anton de Kom - Wij Slaven van Suriname 4*
- Gabriel Krauze - Who They Was 3*
- William Shakespeare - Hamlet 3,5*
- Colum McCann - Apeirogon 4*
- Gerard Reve - De Avonden (herlezing) 4,5*

Mocht je benieuwd zijn naar mijn jaarlijstjes, die staan op mijn blog (inclusief toelichting):
Beste boeken van 2020
Leesjaar 2020 en leesvoornemens 2021

Nu bezig in de eerste Harry Potter (voor het eerst in mijn leven), het duurt niet zo lang meer voor ik een interessant boek over moderne kunst uit heb en ik sta op het punt om te beginnen in De Ondraaglijke Lichtheid van het Bestaan van Milan Kundera.


Gast
geplaatst: vandaag om 14:38 uur

geplaatst: vandaag om 14:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.