Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
1
geplaatst: 25 november 2020, 15:26 uur
ZAP! schreef:
'L'Étranger' (Camus) en 'Post Office' (Bukowski).
'L'Étranger' (Camus) en 'Post Office' (Bukowski).
Als je tijdens het lezen van Camus The Cure - Boys Don't Cry (1980) - o.a. Killing an Arab - hebt gedraaid had je bonuspunten kunnen verdienen, soort van immanente poetica/intertextualiteit.
2
geplaatst: 25 november 2020, 15:54 uur
ZAP! schreef:
Muziek draaien tijdens het lezen is hier taboe.
Muziek draaien tijdens het lezen is hier taboe.
Daar is hier wel 'ns discussie over geweest; d'r zijn er die tegelijk lezen en luisteren (het argument: 2 verschillende zintuigen) afzweren; gelukkig sta ik in mijn gelijktijdige beleving niet alleen; al zal ik niet snel een ferm stukske D&B draaien tijden het lezen van bijv Der Zauberberg.
2
geplaatst: 25 november 2020, 15:58 uur
ZAP! schreef:
Muziek draaien tijdens het lezen is hier taboe.
Muziek draaien tijdens het lezen is hier taboe.
Ik zou niet weten hoe ik anders in het openbaar vervoer moet lezen.
0
geplaatst: 25 november 2020, 16:06 uur
Ga jullie gang hoor. Ik denk dat ik, áls ik het zou proberen, op een gegeven moment de muziek volledig zou vergeten / negeren. Zou ook van de muziekkeuze afhangen. Nu heb ik bv. The Residents op staan en negeer dat maar es... -edit- en dan komt er van het lezen weer niks terecht.
0
geplaatst: 25 november 2020, 16:06 uur
Da's een van de redenen om het spoor te mijden, die eeuwige beat: Ke-deng, Ke-deng
1
geplaatst: 25 november 2020, 16:09 uur
ZAP! schreef:
Ga jullie gang hoor. Ik denk dat ik, áls ik het zou proberen, op een gegeven moment de muziek volledig zou vergeten / negeren. Zou ook van de muziekkeuze afhangen. Nu heb ik bv. The Residents op staan en negeer dat maar es...
Ga jullie gang hoor. Ik denk dat ik, áls ik het zou proberen, op een gegeven moment de muziek volledig zou vergeten / negeren. Zou ook van de muziekkeuze afhangen. Nu heb ik bv. The Residents op staan en negeer dat maar es...
Ik zat net Rachel Cusk - Kudos te lezen en Patrick Watson - Love Songs for Robots draaide; zonder al te veel over de inhoud van Kudos te willen zeggen, vond ik die twee verschillende media-entiteiten redelijk bij elkaar passen.
0
geplaatst: 25 november 2020, 16:15 uur
Ook al zou het misschien aardig zijn te bedenken wat er evt. zou passen bij een bepaald boek, voor mij is het een no-go om het ook in de praktijk te brengen.
1
geplaatst: 25 november 2020, 16:33 uur
ZAP! schreef:
Ook al zou het misschien aardig zijn te bedenken wat er evt. zou passen bij een bepaald boek, voor mij is het een no-go om het ook in de praktijk te brengen.
Ook al zou het misschien aardig zijn te bedenken wat er evt. zou passen bij een bepaald boek, voor mij is het een no-go om het ook in de praktijk te brengen.
In mijn geval heeft het een (lange)voorgeschiedenis: in mijn studietijd regelmatig een bibliotheek uitgeknikkerd omdat ik - al studerende - met pennen, roerstaafjes etc tegen kopjes ging zitten tikken of keek hoe ver ik balpennen weg kon laten schieten. In de studentenflat was onvoldoende stilte om echt goed te kunnen studeren, dus dan wen je maar aan studeren/werken met muziek. Soms - wanneer een ander dan binnenkomt - kan ie verbaasd zijn, wat er draait en hoe hard - kan je nog wel denken, met die herrie (=D&B of techno)
3
geplaatst: 2 december 2020, 18:53 uur
Gelezen in november:
Rob van Essen - Een Man met Goede Schoenen 3,5*
Helen Fields - Perfecte Prooi 3,5*
Maaza Mengiste - The Shadow King 4*
M.W. Craven - Zwarte Zomer 3,5*
Hilary Mantel - Wolf Hall 4,5*
Tove Ditlevsen - Childhood 4*
Marieke Lucas Rijneveld - Mijn Lieve Gunsteling 4,5*
Robert Bryndza - Doods Geheim 3*
C Pam Zhang - How Much of These Hills Is Gold 2,5*
Had twee weken vakantie tijdens de semilockdown dus vooral lekker veel gelezen en veel geklust bij vrienden. Ik had een vrij optimistische leesplanning voor de laatste maanden van het jaar, maar daar ga ik nooit van mijn leven aan geraken. Ik zou blij zijn als ik de volgende boeken nog kan lezen:
Anne Tyler - Redhead by the Side of the Road
Raoul de Jong - Jaguarman
Hilary Mantel - Bring up the Bodies
Gabriel Krauze - Who They Was
Gerard Reve - De Avonden (herlezing)
Rob van Essen - Een Man met Goede Schoenen 3,5*
Helen Fields - Perfecte Prooi 3,5*
Maaza Mengiste - The Shadow King 4*
M.W. Craven - Zwarte Zomer 3,5*
Hilary Mantel - Wolf Hall 4,5*
Tove Ditlevsen - Childhood 4*
Marieke Lucas Rijneveld - Mijn Lieve Gunsteling 4,5*
Robert Bryndza - Doods Geheim 3*
C Pam Zhang - How Much of These Hills Is Gold 2,5*
Had twee weken vakantie tijdens de semilockdown dus vooral lekker veel gelezen en veel geklust bij vrienden. Ik had een vrij optimistische leesplanning voor de laatste maanden van het jaar, maar daar ga ik nooit van mijn leven aan geraken. Ik zou blij zijn als ik de volgende boeken nog kan lezen:
Anne Tyler - Redhead by the Side of the Road
Raoul de Jong - Jaguarman
Hilary Mantel - Bring up the Bodies
Gabriel Krauze - Who They Was
Gerard Reve - De Avonden (herlezing)
5
geplaatst: 2 december 2020, 19:24 uur
'De Avonden', die heb ik vorige week voor 20 cent op de kop kunnen tikken, met nog wat andere titels:
https://i.ibb.co/WcD76cz/kringloop-oogst.jpg
https://i.ibb.co/WcD76cz/kringloop-oogst.jpg
1
geplaatst: 2 december 2020, 19:49 uur
Behoorlijk gemengd stapeltje, ZAP!. De avonden, mijn favoriete boek uit de Nederlandse literatuur. Paradise lost, fantastisch (maar ik hoop dat je Engels goed is en/of dat dit een geannoteerde uitgave is).
0
geplaatst: 2 december 2020, 22:30 uur
Mijn Engels is heel behoorlijk, maar we zullen zien.
Heb het boek niet bij de hand, dus weet niet precies wat voor uitgave het is.
Heb het boek niet bij de hand, dus weet niet precies wat voor uitgave het is.
1
geplaatst: 4 december 2020, 17:32 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Paradise lost, fantastisch (maar ik hoop dat je Engels goed is en/of dat dit een geannoteerde uitgave is).
Dover (2005) unabridged republication of the text from the edition published by Harper & Brothers, staat achterop. Vol met notes, dus dat zit wel goed.Paradise lost, fantastisch (maar ik hoop dat je Engels goed is en/of dat dit een geannoteerde uitgave is).
Heb er even in geneusd, maar deze gaat op de lange baan.
6
geplaatst: 7 december 2020, 23:10 uur
https://www.boekmeter.nl/images/cover/9000/9391.jpg?cb=1607338182
Verder stilaan begonnen aan: Der Zauberberg - Thomas Mann (1924)
Verder stilaan begonnen aan: Der Zauberberg - Thomas Mann (1924)
2
geplaatst: 23 december 2020, 16:46 uur
In 2020 meer boeken gelezen dan in de afgelopen 20 jaar... Op naar '21!
https://i.ibb.co/qkx8qkz/books-i-read-this-year.jpg
https://i.ibb.co/qkx8qkz/books-i-read-this-year.jpg
4
geplaatst: 31 december 2020, 14:10 uur
December:
- Anne Tyler - Redhead by the Side of the Road 3,5*
- Franz Kafka - De Gedaanteverwisseling 4,5*
- Raoul de Jong - Jaguarman 4*
- Hilary Mantel - Bring Up the Bodies 4*
- Anton de Kom - Wij Slaven van Suriname 4*
- Gabriel Krauze - Who They Was 3*
- William Shakespeare - Hamlet 3,5*
- Colum McCann - Apeirogon 4*
- Gerard Reve - De Avonden (herlezing) 4,5*
Mocht je benieuwd zijn naar mijn jaarlijstjes, die staan op mijn blog (inclusief toelichting):
Beste boeken van 2020
Leesjaar 2020 en leesvoornemens 2021
Nu bezig in de eerste Harry Potter (voor het eerst in mijn leven), het duurt niet zo lang meer voor ik een interessant boek over moderne kunst uit heb en ik sta op het punt om te beginnen in De Ondraaglijke Lichtheid van het Bestaan van Milan Kundera.
- Anne Tyler - Redhead by the Side of the Road 3,5*
- Franz Kafka - De Gedaanteverwisseling 4,5*
- Raoul de Jong - Jaguarman 4*
- Hilary Mantel - Bring Up the Bodies 4*
- Anton de Kom - Wij Slaven van Suriname 4*
- Gabriel Krauze - Who They Was 3*
- William Shakespeare - Hamlet 3,5*
- Colum McCann - Apeirogon 4*
- Gerard Reve - De Avonden (herlezing) 4,5*
Mocht je benieuwd zijn naar mijn jaarlijstjes, die staan op mijn blog (inclusief toelichting):
Beste boeken van 2020
Leesjaar 2020 en leesvoornemens 2021
Nu bezig in de eerste Harry Potter (voor het eerst in mijn leven), het duurt niet zo lang meer voor ik een interessant boek over moderne kunst uit heb en ik sta op het punt om te beginnen in De Ondraaglijke Lichtheid van het Bestaan van Milan Kundera.
* denotes required fields.