menu

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
geplaatst:
https://webservices.bibliotheek.be/index.php?func=cover&ISBN=9789023436638&VLACCnr=7231185&CDR=&EAN=&ISMN=&EBS=&coversize=large

Een paar weken zwoegen. Het voelt als een overwinning om het einde te halen. Mag nu weer voor twintig jaar in de kast. Wellicht geeft het bij de derde leesbeurt nog meer inzichten. Nu vooral mist in m’n hoofd.

geplaatst:
april

1. Mariken Heitman - Wormmaan 3,5*
2. David Duchovny - Truly Like Lightning 3*
3. Nico Dros - Willem die Madoc Maakte 4*
4. Dolores Reyes - Aarde Eten 4*
5. J.K. Rowling - Harry Potter and the Order of the Phoenix 2,5* (ik blijk geen fan van de latere boeken te zijn)

Ondanks de complete X-Files obsessie (zie ook het boek van David Duchovny) toch 2000+ pagina's gelezen deze maand. Hoe weet ik echt niet, want ik heb dus ook nog 4 seizoenen X-Files gezien (en daar ga ik komende maand vrolijk mee door).

Voor mei verwacht ik nog enkele recensie-exemplaren (Honger van Knut Hamsun o.a.), verder moet ik nog de laatste van de Libris genomineerde boeken en ik wil een begin maken met de septologie van Jon Fosse. Als dat allemaal lukt is het alweer een mooi leesmaandje geweest.

geplaatst:
Ik doe ook weer eens mee. Heb ik in april gewoon mijn record van maart nog geëvenaard ook Zijn ook geen van allen dikke kleppers natuurlijk

April:

1. High-Rise - J.G. Ballard (1975) 4*
2. The Jungle - Upton Sinclair (1906) 4*
3. Turks Fruit - Jan Wolkers (1969) 4.5*
4. The Elephant Vanishes - Haruki Murakami (1993) 4*
5. The Haunting of Hill House - Shirley Jackson (1959) 3*

Oh ja, en Orde Van De Fenix

geplaatst:
Lekker bezig ArthurDZ!

geplaatst:
Gelezen in april:

De Franse Revolutie - Noah Shusterman
Weldra zal ik onder de guillotine liggen - Joris Verburgt
Vonkenregen - Hauke Friederichs
De Zomer van 1945 - Wim Daniels

geplaatst:
https://www.boekmeter.nl/images/cover/8000/8941.jpg

Eerste kennismaking met de boeken van Grisham. Degelijk rechtbankdrama, spannend werd het echter nergens.

geplaatst:
https://www.boekmeter.nl/images/cover/0/62.jpg?cb=1645196006

Eindelijk gelezen, en viel niet tegen. Wat het bijzonder maakt is niet alleen dat het een dagboek van een Joods schuilend meisje is in de Tweede Wereldoorlog, maar ook zeker hoe treffend alles is opgeschreven. Aangrijpend om te lezen met de wetenschap hoe het is afgelopen en de wetenschap hoeveel meer er waren.

geplaatst:
Muziek speelt een belangrijke rol in de ondergang van https://media.s-bol.com/73362NZy5qQ8/548x840.jpg

geplaatst:
1. Auke Hulst - Mitsukoshi Troostbaby Company (gestrand op 1/3)
2. Tarjei Vesaas - De Boot in de Avond 4,5*
3. Elie Wiesel - Nacht 3,5*
4. Knut Hamsun - Honger 4*
5. Veronica Peerless - How Not to Kill Your Houseplant 3*

Met Vesaas en Hamsun twee mooie Noorse romans ontdekt. Wiesel is mijn jaarlijkse WOII-boek, maar kon echt niet tippen aan het boek dat ik vorig jaar las (Onbepaald door het Lot). Nu bezig in het tweede deel van de Broken Earth trilogie van N.K. Jemisin en daarna wil ik wat genomineerden voor de International Booker Prize gaan lezen (en de winnaar natuurlijk). Qua aantallen gaat het nog steeds moeizaam, al loop ik wel op schema, maar qua pagina's loop ik ver voor op mijn 2022-goal.

geplaatst:
Het verhaal van de dienstmaagd. De graphic novel uitgave.

Ik snap niet goed de hype rond dit verhaal. Vond het nogal standaard dystopisch, en volstrekt ongeloofwaardig.

geplaatst:
1. Dageraad - Elie Wiesel 4.5*
2. Het Duel - Anton Tsjechov 4.5*
3. Revolusi: Indonesië en het Ontstaan van de Moderne Wereld - David Van Reybrouck 4*
4. Zaal no. 6 - Anton Tsjechov 4*

Wat grappig madmadder, ik heb me deze maand aan 'opvolger' Dageraad gewaagd. Bloedstollend, net als Nacht, maar dan op een filosofische manier ipv op een wereldlijke. Ik was wel echt gevloerd van Nacht, regelrechte nightmare fuel. Maar smaken verschillen enzo.

Oh ja, en Anton Tsjechov is een baas.

geplaatst:
ArthurDZ schreef:
1. Dageraad - Elie Wiesel 4.5*
2. Het Duel - Anton Tsjechov 4.5*
3. Revolusi: Indonesië en het Ontstaan van de Moderne Wereld - David Van Reybrouck 4*
4. Zaal no. 6 - Anton Tsjechov 4*

Wat grappig madmadder, ik heb me deze maand aan 'opvolger' Dageraad gewaagd. Bloedstollend, net als Nacht, maar dan op een filosofische manier ipv op een wereldlijke. Ik was wel echt gevloerd van Nacht, regelrechte nightmare fuel. Maar smaken verschillen enzo.

Oh ja, en Anton Tsjechov is een baas.

Ik vond Nacht gewoon prima heftig hoor, maar Onbepaald door het Lot vond ik zoooo geniaal, dat andere holocaustverhalen er toch een beetje bij verbleken. Maar Dageraad klinkt ook heel goed met die filosofische invalshoek. Die bewaar ik voor volgend jaar mei.

geplaatst:
En ik heb op mijn beurt Onbepaald door het Lot op mijn leeslijstje gezet!

geplaatst:
April:
De crèche - Elle van Rijn
Begeerte heeft ons aangeraakt - Bert Natter

Mei:
Middernachtbibliotheek - Matt Haig
Ik ben een eiland - Tasmin Calidas

Lezende:
De ontdekking van de hemel - Harry Mulisch

geplaatst:
Toen ik die foto zag dacht ik eerst: hee, Paul Newman!

geplaatst:
https://www.boekmeter.nl/images/cover/11000/11666.jpg?cb=1546026927

Bijzonder fraai boek, veel memorabele personages & passages, en prachtig hoe terloops heel veel gebeurtenissen worden beschreven.

geplaatst:
https://www.boekmeter.nl/images/cover/69000/69011.jpg?cb=1546026927

Altijd leuk ter ontspanning, zo'n (historische) thriller van Steve Berry.

geplaatst:
Astrid Holleeder - Judas

Gast
geplaatst: vandaag om 09:56 uur

geplaatst: vandaag om 09:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.