menu

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Dope, ik ga hem gelijk noteren, dit moet toch al het jaar van dikke boeken worden na Ducks, Newburyport en Antkind enzo Gelijk een dekkend excuus als ik mijn quotum niet haal, want ik las allemaal dikke boeken. YAY!

Top dat IJ zo bevalt, ik heb hem iets hoger op mijn leeslijstje gezet om hem te gaan herlezen, zo van genoten vorig jaar. Nu 60 bladzijden in The Broom of the System, in ieder geval weer erg DFW en alleen daarom al erg leuk, ben benieuwd of ik er dezelfde emotionele binding mee krijg als met IJ (was echt afscheid nemen op een gegeven moment, zo jammer).

Antkind was erg vermakelijk, begint nog redelijk conventioneel maar wordt zeker steeds meer Pynchonesk, al is Kaufmans taalgebruik wel veel toegankelijker en conventioneler en is zijn manier van vertellen en structureren, zelfs op de absurdere momenten, nooit zo dense en complex als die van Pynchon. Ik las in meerdere recensies ook het uitgesproken gevoel dat Kaufman zelf geen overkoepelend plan had en gewoon maar is blijven schrijven en dat deel ik wel een beetje. Niet briljant maar in ieder geval een leuke leeservaring (en voor een post-moderne dikke pil echt heel leesbaar).

Leuk, Antkind ga ik in mijn achterhoofd houden.

Ik wil hierna snel nog iets anders van DFW lezen, misschien wat van zijn essays, die schijnen ook echt heerlijk te zijn.

Ja, Consider the Lobster heb ik een tijdje terug gelezen, een verzameling essays, was ook echt super.

madmadder schreef:
(quote)

Ik ben vet benieuwd naar wat je Antkind vond! Hier inmiddels halverwege Infinite Jest. Tennis, drugs, afkicken, al mijn hobby's in één heel dik boek.

Ik kan je deze trouwens enorm aanraden (past ook zeker in je dikke-boeken-periode): Ret Samadhi - Geetanjali Shree (2018) - BoekMeter.nl

Zo vrij in vorm en inhoud, echt een genot om te lezen.

, ook leuk dat beide tot je hobbies behoren.

Dit boek is trouwens echt een aanrader voor muziekliefhebbers!

https://www.boekmeter.nl/images/cover/0/426.jpg?cb=1559874338

Eerst even een pauze voordat ik met A Feast for Crows begin. Moeten het allemaal even laten bezinken.

https://static.standard.co.uk/2021/07/01/12/newFile-1.jpg?width=968&auto=webp&quality=50&crop=968%3A645%2Csmart

Vooral de info over haar vroege jaren vond ik erg interessant.
Er wordt te weinig op haar muziek en albums ingegaan.

Mssr Renard
https://museumhoorn.com//Files/10/242000/242767/ProductPhotos/620/1757119219.jpg

Flink boek (528 pagina's), met enkele nieuwe weetjes, maar veel herkauwde feitjes, toch ook wat foutjes en erg kinderachtig geschreven. Als je I Want It All gaat vergelijken met thrashmetal (en het ook nog eens trashmetal noemt) heb je niet echt begrepen.

Verder is Queen (volgens het boek) de grondlegger van industrial metak, funkmetal, hip-hop, punkrock en de aanzwengelaars van de rockabilly-revival.

Maar goed, als daar gewoon om kunt lachen is het een leuk naslagwerk.

Mssr Renard schreef:
Verder is Queen (volgens het boek) de grondlegger van industrial metak, funkmetal, hip-hop, punkrock en de aanzwengelaars van de rockabilly-revival.

Onder andere ja, maar ik mis hier nog drum 'n bass, harsh noise en palingsound.

Mssr Renard
itchy schreef:
(quote)

Onder andere ja, maar ik mis hier nog drum 'n bass, harsh noise en palingsound.

Zonder Queen geen Pixies en Chat Pile.

https://www.bruna.nl/images/active/carrousel/fullsize/9789463821513_front.jpg
Raynor Winn - Het Zoutpad

Voor het eerst in lange tijd weer eens een boek uitgelezen. Mooi.

https://www.boekmeter.nl/images/cover/81000/81406.jpg?cb=1656796480

Nog niet helemaal uit maar nu al een van de beste en leukste boeken die ik dit jaar heb gelezen.

https://www.boekmeter.nl/images/cover/1000/1189.jpg
Tja, het is geen literatuur, maar wel vermakelijk. Nu iets zwaars

1. Aantekeningen uit het Ondergrondse - Fjodor Dostojevski 4*
2. Nooit Meer Slapen - Willem Frederik Hermans 4*
3. The Heart Is a Lonely Hunter - Carson McCullers 3.5*
4. De Ontdekking van Urk - Matthias M.R. Declercq 3.5*

Een bovenste best leesmaandje weer, augustus! Mijn eerste Dostojevski smaakte naar meer, heerlijk hoe de beste man een volstrekt zielig maar toch intrigerend personage zo aantrekkelijk weet neer te zetten. Nooit Meer Slapen is me ook meer dan goed meegevallen, mooi filosofisch verhaal in een origineel decor. The Heart Is A Lonely Hunter blonk uit in sfeerschepping, maar plot en personages bleken voor mij uiteindelijk net iets minder interessant dan eerst gedacht helaas. De Ontdekking van Urk ten slotte, was een interessant exposé en leest als een trein, mooie inkijk in een wereld waar je normaal gezien geen toegang tot zou krijgen.

augustus:

Geetanjali Shree - Tomb of Sand 4,5*
Claire Keegan - Small Things Like These 3,5*

Dat was 'm al. Ik had gehoopt om Infinite Jest te lezen in de vakantie, maar ik had eigenlijk toch een stuk minder zin om te lezen toen de vakantie daadwerkelijk daar was. Ik merk wel nu na de eerste werkweek dat de zin om te lezen weer terug begint te komen, dus wie weet ga ik er zaterdag en zondag in verder. Hopelijk ergens de komende dagen ook nog tijd en zin om een stukje over Tomb of Sand te schrijven, want dat boek vond ik tamelijk geniaal.

Verder momenteel vooral erg aan het genieten van Black Metal: Evolution of the Cult. Wel een beetje lezen dus, maar vooral ook heel veel luisteren.

Haha ja Infinite Jest is dan ook wel echt een pil van heb ik jou daar, moet je echt voor gaan zitten met volle goesting. Staat hier in de kast maar ben destijds ergens redelijk in het begin afgehaakt, sindsdien moet ie maar geduldig op een herkansing wachten. Ik had het er ooit eens over met een vriendin en die zei iets in de trant van, Infinite Jest is net de final boss in een moeilijke videogame. Ik vond dat daar wel iets inzat eerlijk gezegd Dus straks heb je literatuur uitgespeeld Mads, spannend! Enig idee welke hobby je daarna gaat opnemen?

Tomb Of Sand gaat op mijn tiplijst trouwens.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:06 uur

geplaatst: vandaag om 18:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.