Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
3
geplaatst: 27 juli 2022, 20:27 uur
3
geplaatst: 31 juli 2022, 12:08 uur
Juli
* Maxim Osipov - De Wereld Is Niet Stuk te Krijgen 2,5*
* Yuval Noah Harari - Sapiens 4*
* Onbekend - The Epic of Gilgamesh 3,5*
* Scott Tennent - Slint's Spiderland 4*
* Jon Fosse - I Is Another: Septology III - V 4*
* Jon Kalman Stefansson - Het Geknetter in de Sterren 3*
* Danya Kukafka - Notes on an Execution 3*
Momenteel halverwege Tomb of Sand van Geetanjali Shree, dat echt meesterlijk is tot nu toe. Bijna jammer dat het boek 'maar' 730 pagina's dik is. Ook begonnen in The Body Keeps the Score van Bessel van der Kolk. Volgende week krijg ik vakantie en voor die drie weken heb ik Infinite Jest van David Foster Wallace klaar liggen, wordt een mooi project. Verder zien we het allemaal wel.
* Maxim Osipov - De Wereld Is Niet Stuk te Krijgen 2,5*
* Yuval Noah Harari - Sapiens 4*
* Onbekend - The Epic of Gilgamesh 3,5*
* Scott Tennent - Slint's Spiderland 4*
* Jon Fosse - I Is Another: Septology III - V 4*
* Jon Kalman Stefansson - Het Geknetter in de Sterren 3*
* Danya Kukafka - Notes on an Execution 3*
Momenteel halverwege Tomb of Sand van Geetanjali Shree, dat echt meesterlijk is tot nu toe. Bijna jammer dat het boek 'maar' 730 pagina's dik is. Ook begonnen in The Body Keeps the Score van Bessel van der Kolk. Volgende week krijg ik vakantie en voor die drie weken heb ik Infinite Jest van David Foster Wallace klaar liggen, wordt een mooi project. Verder zien we het allemaal wel.
5
geplaatst: 31 juli 2022, 12:39 uur
Dubbeleditie:
Juni:
1. Julian - Gore Vidal 4*
2. Sonnenfinsternis - Arthur Koestler 4.5*
Verder veel Alan Moore herlezen, V For Vendetta, Watchmen en mijn favo From Hell. Die zouden denk ik allemaal 5* krijgen als strips op boekmeter hadden gemogen
Juli:
1. East of the West: A Country in Stories - Miroslav Penkov 3.5*
2. De Komst van Joachim Stiller - Hubert Lampo 3.5*
3. Voordat de Koffie Koud Wordt - Toshikazu Kawaguchi 2*
4. Dirk Gently's Holistic Detective Agency - Douglas Adams 3*
Nu bezig in: mijn eerste Dostojevski (Aantekeningen Uit Het Ondergrondse), en mijn eerste Hermans (Nooit Meer Slapen). Wordt vervolgd!
Juni:
1. Julian - Gore Vidal 4*
2. Sonnenfinsternis - Arthur Koestler 4.5*
Verder veel Alan Moore herlezen, V For Vendetta, Watchmen en mijn favo From Hell. Die zouden denk ik allemaal 5* krijgen als strips op boekmeter hadden gemogen

Juli:
1. East of the West: A Country in Stories - Miroslav Penkov 3.5*
2. De Komst van Joachim Stiller - Hubert Lampo 3.5*
3. Voordat de Koffie Koud Wordt - Toshikazu Kawaguchi 2*
4. Dirk Gently's Holistic Detective Agency - Douglas Adams 3*
Nu bezig in: mijn eerste Dostojevski (Aantekeningen Uit Het Ondergrondse), en mijn eerste Hermans (Nooit Meer Slapen). Wordt vervolgd!
3
geplaatst: 31 juli 2022, 13:54 uur
https://www.boekmeter.nl/images/cover/10000/10723.jpg
Boon's debuut, leverde hem in 1942 de allereerste Leo J. Krynprijs op en lanceerde zijn carrière. Soms wat verwarrend en vermoeiend om te lezen, maar de scherpe pen en gave van Boon om in de psyche van zijn personages te duiken maken veel goed.
Boon's debuut, leverde hem in 1942 de allereerste Leo J. Krynprijs op en lanceerde zijn carrière. Soms wat verwarrend en vermoeiend om te lezen, maar de scherpe pen en gave van Boon om in de psyche van zijn personages te duiken maken veel goed.
2
geplaatst: 31 juli 2022, 15:44 uur
ArthurDZ schreef:
Dubbeleditie:
Dubbeleditie:
Nog wel een idee eigenlijk. Comicmeter.nl, het bekt zelfs lekker.
0
geplaatst: 4 augustus 2022, 10:15 uur
Zou dit Boek - MusicMeter.nl een grappig topic zijn voor boekenlezers....?
3
geplaatst: 5 augustus 2022, 09:45 uur
0
geplaatst: 13 augustus 2022, 08:00 uur
https://media.s-bol.com/NXv1Vxv9KgmD/ywoj5Yw/550x835.jpg
Pocultuurfilosofie over het decennium waarin ik opgegroeid ben. Uitstekend leesvoer voor Amerikanisten. 4*
Pocultuurfilosofie over het decennium waarin ik opgegroeid ben. Uitstekend leesvoer voor Amerikanisten. 4*
3
geplaatst: 13 augustus 2022, 10:01 uur
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTEZONFPO5RsRrv_RuvAhrmhUudavb1ZCXpJQ&usqp=CAU
En nee, de delen 1 tot en met 3 heb ik -nog- niet
En nee, de delen 1 tot en met 3 heb ik -nog- niet
0
geplaatst: 13 augustus 2022, 13:23 uur
Prachtig, mijn favoriete "Rus" ! Mocht je veel ander lees"werk" hebben, EttaJamesBrown, probeer dan in ieder geval nog Vaders en zonen te lezen. Gerard Reve in 1958: "Toergenjew is de grootste, veel groter nog dan Tsjechow. Toergenjew is de enige die de melancholie volledig weet te overmeesteren en dienstbaar te maken. Wie daarin slaagt, heeft het grootste tot stand gebracht dat een schrijver vermag te bereiken."
1
Mssr Renard
geplaatst: 13 augustus 2022, 14:11 uur
Uit:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/819Gwmr96LL.jpg
en bezig in (maar ongelooflijk, wat een gigantisch boek):
https://wbooks.com/wp-content/uploads/2021/04/queen-1.png
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/819Gwmr96LL.jpg
en bezig in (maar ongelooflijk, wat een gigantisch boek):
https://wbooks.com/wp-content/uploads/2021/04/queen-1.png
1
geplaatst: 13 augustus 2022, 22:14 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Prachtig, mijn favoriete "Rus" ! Mocht je veel ander lees"werk" hebben, EttaJamesBrown, probeer dan in ieder geval nog Vaders en zonen te lezen. Gerard Reve in 1958: "Toergenjew is de grootste, veel groter nog dan Tsjechow. Toergenjew is de enige die de melancholie volledig weet te overmeesteren en dienstbaar te maken. Wie daarin slaagt, heeft het grootste tot stand gebracht dat een schrijver vermag te bereiken."
Die gaat nog wel komen. Overigens is een vriendje van mij helemaal gek van de broer Karel, die de vertaling ook gedaan heeft. En Gerard is een held
0
geplaatst: 13 augustus 2022, 22:42 uur
Ja, Karels geschiedenis van de Russische literatuur is natuurlijk ook een prachtig boek (nog los van zijn vele andere geweldige boeken).
1
geplaatst: 14 augustus 2022, 00:30 uur
staralfur schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
ben ook de reeks aan het lezen, maar gaiman heeft echt geniale trekjes.
0
geplaatst: 17 augustus 2022, 14:36 uur
De afgelopen twee weken deze gedaan:
Shon Faye - The Transgender Issue
Charlie Kaufman - Antkind
Cathy O'Neil - The Shame Machine
En net begonnen in:
David Foster Wallace - The Broom of the System
En net begonnen in:
0
geplaatst: 17 augustus 2022, 14:41 uur
exsxesven schreef:
En net begonnen in:
En net begonnen in:
Ik ben vet benieuwd naar wat je Antkind vond! Hier inmiddels halverwege Infinite Jest. Tennis, drugs, afkicken, al mijn hobby's in één heel dik boek.
Ik kan je deze trouwens enorm aanraden (past ook zeker in je dikke-boeken-periode): Ret Samadhi - Geetanjali Shree (2018) - BoekMeter.nl
Zo vrij in vorm en inhoud, echt een genot om te lezen.

1
geplaatst: 17 augustus 2022, 14:48 uur
Dope, ik ga hem gelijk noteren, dit moet toch al het jaar van dikke boeken worden na Ducks, Newburyport en Antkind enzo
Gelijk een dekkend excuus als ik mijn quotum niet haal, want ik las allemaal dikke boeken. YAY!
Top dat IJ zo bevalt, ik heb hem iets hoger op mijn leeslijstje gezet om hem te gaan herlezen, zo van genoten vorig jaar. Nu 60 bladzijden in The Broom of the System, in ieder geval weer erg DFW en alleen daarom al erg leuk, ben benieuwd of ik er dezelfde emotionele binding mee krijg als met IJ (was echt afscheid nemen op een gegeven moment, zo jammer).
Antkind was erg vermakelijk, begint nog redelijk conventioneel maar wordt zeker steeds meer Pynchonesk, al is Kaufmans taalgebruik wel veel toegankelijker en conventioneler en is zijn manier van vertellen en structureren, zelfs op de absurdere momenten, nooit zo dense en complex als die van Pynchon. Ik las in meerdere recensies ook het uitgesproken gevoel dat Kaufman zelf geen overkoepelend plan had en gewoon maar is blijven schrijven en dat deel ik wel een beetje. Niet briljant maar in ieder geval een leuke leeservaring (en voor een post-moderne dikke pil echt heel leesbaar).
Gelijk een dekkend excuus als ik mijn quotum niet haal, want ik las allemaal dikke boeken. YAY!Top dat IJ zo bevalt, ik heb hem iets hoger op mijn leeslijstje gezet om hem te gaan herlezen, zo van genoten vorig jaar. Nu 60 bladzijden in The Broom of the System, in ieder geval weer erg DFW en alleen daarom al erg leuk, ben benieuwd of ik er dezelfde emotionele binding mee krijg als met IJ (was echt afscheid nemen op een gegeven moment, zo jammer).
Antkind was erg vermakelijk, begint nog redelijk conventioneel maar wordt zeker steeds meer Pynchonesk, al is Kaufmans taalgebruik wel veel toegankelijker en conventioneler en is zijn manier van vertellen en structureren, zelfs op de absurdere momenten, nooit zo dense en complex als die van Pynchon. Ik las in meerdere recensies ook het uitgesproken gevoel dat Kaufman zelf geen overkoepelend plan had en gewoon maar is blijven schrijven en dat deel ik wel een beetje. Niet briljant maar in ieder geval een leuke leeservaring (en voor een post-moderne dikke pil echt heel leesbaar).
1
geplaatst: 17 augustus 2022, 14:51 uur
Leuk, Antkind ga ik in mijn achterhoofd houden.
Ik wil hierna snel nog iets anders van DFW lezen, misschien wat van zijn essays, die schijnen ook echt heerlijk te zijn.
Ik wil hierna snel nog iets anders van DFW lezen, misschien wat van zijn essays, die schijnen ook echt heerlijk te zijn.
* denotes required fields.