menu

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:

geplaatst:
BoyOnHeavenHill schreef:
(afbeelding)
Alles nu in één band: het zogeheten "Verzameld werk" inclusief vitalistische verzen, doodsgedichten en Tempel en kruis, maar ook alle jeugdverzen, verspreide en ongebundelde gedichten. (Ik schrijf "zogeheten Verzameld werk" omdat Marsmans eigen keuze indertijd één van die gevallen was waarin Verzameld werk niet hetzelfde is als Volledig verzameld werk.)

Potverjoppie, Boyo, dit boek is - beduidend beter dan de "Verzamelde gedichten" in Querido-pocket en gaat subiet op den verlanglijst ("wat moet ik nu weer voor je kopen" - bij vreestelijke gelegenheden) onlangs is dat boek met die ooievaar en dromedaris daarvan geschrapt.

geplaatst:
https://www.boekmeter.nl/images/cover/0/343.jpg

En begonnen aan deel twee in de reeks.

geplaatst:
Juli

* Maxim Osipov - De Wereld Is Niet Stuk te Krijgen 2,5*
* Yuval Noah Harari - Sapiens 4*
* Onbekend - The Epic of Gilgamesh 3,5*
* Scott Tennent - Slint's Spiderland 4*
* Jon Fosse - I Is Another: Septology III - V 4*
* Jon Kalman Stefansson - Het Geknetter in de Sterren 3*
* Danya Kukafka - Notes on an Execution 3*

Momenteel halverwege Tomb of Sand van Geetanjali Shree, dat echt meesterlijk is tot nu toe. Bijna jammer dat het boek 'maar' 730 pagina's dik is. Ook begonnen in The Body Keeps the Score van Bessel van der Kolk. Volgende week krijg ik vakantie en voor die drie weken heb ik Infinite Jest van David Foster Wallace klaar liggen, wordt een mooi project. Verder zien we het allemaal wel.

geplaatst:
Dubbeleditie:

Juni:

1. Julian - Gore Vidal 4*
2. Sonnenfinsternis - Arthur Koestler 4.5*

Verder veel Alan Moore herlezen, V For Vendetta, Watchmen en mijn favo From Hell. Die zouden denk ik allemaal 5* krijgen als strips op boekmeter hadden gemogen

Juli:

1. East of the West: A Country in Stories - Miroslav Penkov 3.5*
2. De Komst van Joachim Stiller - Hubert Lampo 3.5*
3. Voordat de Koffie Koud Wordt - Toshikazu Kawaguchi 2*
4. Dirk Gently's Holistic Detective Agency - Douglas Adams 3*

Nu bezig in: mijn eerste Dostojevski (Aantekeningen Uit Het Ondergrondse), en mijn eerste Hermans (Nooit Meer Slapen). Wordt vervolgd!

geplaatst:
https://www.boekmeter.nl/images/cover/10000/10723.jpg

Boon's debuut, leverde hem in 1942 de allereerste Leo J. Krynprijs op en lanceerde zijn carrière. Soms wat verwarrend en vermoeiend om te lezen, maar de scherpe pen en gave van Boon om in de psyche van zijn personages te duiken maken veel goed.

geplaatst:
ArthurDZ schreef:
Dubbeleditie:
Verder veel Alan Moore herlezen, V For Vendetta, Watchmen en mijn favo From Hell. Die zouden denk ik allemaal 5* krijgen als strips op boekmeter hadden gemogen

Nog wel een idee eigenlijk. Comicmeter.nl, het bekt zelfs lekker.

Zou dit Boek - MusicMeter.nl een grappig topic zijn voor boekenlezers....?

https://www.boekmeter.nl/images/cover/0/345.jpg

Inmiddels hooked. Meteen aan deel drie begonnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:23 uur

geplaatst: vandaag om 21:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.