MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek

zoeken in:
Van wat ik gelezen heb was The Music of Chance ook mijn favoriet. Moon Palace vond ik ook fantastisch en daarnaast heb ik nog steeds een grote zwak voor The New York Trilogy. Van alle Auster die ik daarnaast heb gelezen heb ik, in soms mindere en soms meerdere mate, verder genoten, alleen The Invention of Solitude vond ik echt aanzienlijk minder.

Mijn absolute Auster-favorieten zijn Moon Palace, New York Trilogy en Mr. Vertigo.
Na Oracle Night wordt het beduidend minder. Alles tot en mat dat boek is lezenswaardig, al heb ik wel het idee een paar keer hetzelfde boek te hebben gelezen (veel variatie op een beperkt aantal thema's). Daarom springt Mr. Vertigo er ook bovenuit, omdat die zo anders is. Wat je er al niet voor over moet hebben om door de lucht te kunnen lopen, allemachtig.

https://www.boekmeter.nl/images/cover/89000/89064.jpg?cb=1595263543

Ik ben een fan van zijn 'Mijn Strijd' serie maar dit was zo ontzettend saaaiiii...

Net Yuko Tsushima - Child Of Fortune uit.

itchy schreef:
Mijn absolute Auster-favorieten zijn Moon Palace, New York Trilogy en Mr. Vertigo.
Na Oracle Night wordt het beduidend minder.

Invisible vond ik nog wel een prima latere Auster. 4 3 2 1 ook nog liggen hier en goede verhalen over gehoord maar hij is vrij dik en mijn laatste Auster-ervaring (Brooklyn Follies) was geen beste.

Venceremos schreef:
(quote)

Invisible vond ik nog wel een prima latere Auster. 4 3 2 1 ook nog liggen hier en goede verhalen over gehoord maar hij is vrij dik en mijn laatste Auster-ervaring (Brooklyn Follies) was geen beste.

Ja, eens met Invisible. 4 3 2 1 vind ik na de eerste leesbeurt goed maar viel laatst bij herlezing tegen (maar dat geldt voor meer boeken).

Oktober:

1. Agustín Fernández Mallo - Nocilla Dream 4*
2. Agustín Fernández Mallo - Nocilla Experience 4*
3. Agustín Fernández Mallo - Nocilla Lab 3,5*
4. Elizabeth Strout - Oh, William! 4*
5. Stephen King - The Shining 4*
6. Jante Wortel - Weerlicht 2*
7. Dayal Patterson - Black Metal: Evolution of the Cult 4,5*
8. Antal Szerb - Journey by Moonlight 3*

Ga morgen beginnen in De Dag dat de Walvis Kwam van John Ironmonger en inmiddels bezig in Congo. Een Geschiedenis van David van Reybrouck.

Goed bezig madmadder! En veel plezier met Congo: Een Geschiedenis!

Bij mij...

1. Vrede en Oorlog: Een Wereldgeschiedenis - Jonathan Holslag (2018) 4*
2. De Weg Terug - Erich Maria Remarque (1931) 4*
3. De Steppe - Anton Tsjechov (1888) 4*

Drie eeuwen

Ik ga overmorgen naar de boekenbeurs in Kortrijk, wie weet wat voor leesmateriaal ik daar ga opdoen!

Extreme Music van Michael Tau uit.

https://media.s-bol.com/RBRwMrWr2V4L/xlY4VE/531x840.jpg

Humor om te lachen. Wel typisch dat Doornroosje in Groningen staat. Foutje of expres?

Roberr L. Forward - Dragon's Egg

Slowgaze schreef:
(afbeelding)
Werkt pantomime in het Frans dan zo anders?

https://www.bookspot.nl/images/active/carrousel/fullsize/9781509853342_front.jpg

"I stayed in a hotel – the Inn On The Park, the location for the famous story about me ringing the Rocket office and demanding they do something about the wind outside that was keeping me awake. This is obviously the ideal moment to state once and for all that this story is a complete urban myth, that I was never crazy enough to ask my record company to do something about the weather; that I was simply disturbed by the wind and wanted to change rooms to somewhere quieter. Unfortunately, I can't tell you that, because the story is completely true."
        Een informatieve, hilarische en zéér openhartige autobiografie – zelfs als Elton John de nóg extremere excessen van zijn levensstijl heeft verzwegen, is wat hij wèl met de lezer deelt al voldoende om verbaasd te staan hoe produktief hij ondanks al die uitspattingen al die jaren toch is gebleven. Alles komt aan bod: de albums, de singles, de soundtracks, zijn al een halve eeuw durende samenwerking met Bernie Taupin, de cocaïne, de beroemde persoonlijkheden (Katherine Hepburn, Stevie Wonder, Liberace, Leon Russell, Michael Jackson), de feestjes, de exorbitante kledij, de vriendschappen (John Lennon, Lady Di, Rod Stewart, Freddie Mercury, Gianni Versace), de boulimia, de halfslachtige zelfmoordpogingen, het proces tegen The Sun, de kaalheid, de absurde woede-uitbarstingen, de black-outs, de verzamelwoede, de Elton John AIDS Foundation, het voorzitterschap van de voetbalclub Watford, de prostaatkanker, de getroubleerde relatie met zijn moeder, de homoseksualiteit en de uiteindelijke rust van zijn huwelijk en zijn twee kinderen.
        Uitzonderlijk goed en grappig geschreven; de colofon vermeldt geen ghostwriter, maar online kom ik de naam tegen van Alexis Petridis, poprecensent van The Guardian. Desalniettemin bleef ik na afloop van het lezen toch zitten met de vraag waarom John zo zeker weet dat hij nooit een goede poptekst zou kunnen schrijven, ook al is dat dan een heel ander métier dat totaal andere eisen aan je taalvaardigheid stelt. Hoe dan ook, een geweldig leuk boek, ook voor wie weinig of niets met Elton John heeft.

Leslie Kern - Feminist City

Michael Pollan - The Botany of Desire

Ik weet dat dit musicmeter is een geen boekmeter maar ik had toch een vraagje voor de boekkenners
Ik wil graag beginnen met lezen en mijn interesse ligt vooral in de filosofie van de geest. En dan een beetje de nietzche kant maar andere filosofen en stromingen zijn ook prima.
Waar kan ik het best beginnen?

Gewoon ff madmadders bat signal shinen

Ik stuur je vanmiddag een pm!

November:

1. John Ironmonger - De Dag dat de Walvis Kwam 2,5*
2. Dai Carter - Nu of Nooit 4*
3. Shehan Karunatilaka - The Seven Moons of Maali Almeida 4*

Ja ik heb een zelfhulpboek gelezen en ik vond het vet. Klaag me aan dan.

Verder was het weer weinig deze maand. Was even mijn dagelijkse structuur kwijt, maar de laatste week heb ik dat weer een beetje teruggevonden, dus hopelijk wordt er in december weer lekker veel gelezen. Ik heb inmiddels mijn aantal pagina's doel gehaald (over de 18,000 nu), maar voor het aantal boeken moet ik er nog 5 lezen voor het einde van het jaar.

Nu aan het lezen of op de planning:

- David van Reybrouck - Congo (non-fictie lees ik alleen als ik moe ben na een dag werken dus gaat niet zo snel (en het is ook een ziekelijk dik boek), maar tot nu toe is het wel heel interessant en heel fijn geschreven)
- Laszlo Krasznahorkai - Melancholy of Resistance (wil ik al eeuwen lezen, want Werckmeister Harmonies is één van mijn favoriete films. inmiddels in begonnen en het is echt meesterlijk!)
- Charles Dickens - A Christmas Carol (ieder jaar een kerstig boek)
- Junichiro Tanizaki - Stille Sneeuwval (meer Japans is altijd goed!)
- Alan Garner - Treacle Walker (booker prize shortlist)
- Cormac McCarthy - Blood Meridian (meer McCarthy is altijd goed!)

November:

1. De Kapellekensbaan - Louis Paul Boon (1953) 3*
2. Memoirs of a Revolutionist - Peter Kropotkin (1899) 4*

Ik heb op dit moment voornamelijk dikke kleppers op mijn nachtkastje liggen, dus ook bij mij zijn er niet veel stemmen bijgekomen.

De Kapellekensbaan, toch een monument in Vlaanderen, waardeerde ik uiteindelijk meer om de speelse schrijfstijl van Boon en de eigenzinnige taalspelletjes waarmee de roman doorspekt is, dan om wat er uiteindelijk allemaal beschreven werd. Daar haalde ik maar weinig leesplezier uit eerlijk gezegd. Anders gezegd, ik waardeer dit boek met mijn hoofd, maar ervan houden met mijn hart lukte niet.

Peter Kropotkin's autobiografie beviel me gelukkig heel wat beter, fascinerend om te lezen hoe compleet anders maar tegelijkertijd akelig gelijkaardig het was om te leven in de 19de eeuw in vergelijking met nu. Fascinerende man ook natuurlijk, een Russische prins die in een maatschappij woonde die gemaakt was om het hem zijn hele leven extreem gemakkelijk te maken, maar dewelke hij toch de rug toekeerde om met gevaar voor eigen leven als anarchist een eerlijker systeem te propaganderen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:41 uur

geplaatst: vandaag om 10:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.