Overig / Algemeen / Laatst gelezen boek
zoeken in:
0
geplaatst: 1 maart 2009, 18:26 uur
The Book Thief alweer uit, en dat is dus (woensdagavond begonnen) een teken dat het boek mij wèl kon bekoren... dat kitscherige voelde ik niet zo, wel veel humor, intensiteit, beklemmendheid en 'tot leven gebrachte' personages. Mooi boek!
0
geplaatst: 4 maart 2009, 21:20 uur
Na even een suf Saskia Noort boek tussendoor omdat iemand die heel enthousiast aan me uitleende "omdat ik zo graag lees"
ga ik zo dan toch beginnen aan Jonathan Littell - De Welwillenden.
Eric, ik hou je op de hoogte hoor
ga ik zo dan toch beginnen aan Jonathan Littell - De Welwillenden.Eric, ik hou je op de hoogte hoor

0
geplaatst: 4 maart 2009, 21:45 uur
Na als tiener m'n hoofd te hebben gebroken over de Goelag Archipel weer verder met de Russen:

Verder nog bezig in:

Verder nog bezig in:

0
geplaatst: 4 maart 2009, 21:57 uur
herman schreef:
Na als tiener m'n hoofd te hebben gebroken over de Goelag Archipel (...)
Na als tiener m'n hoofd te hebben gebroken over de Goelag Archipel (...)
Je bedoelt dat je hem niet uitgelezen hebt of wat? Ik vind het ook niet echt een "tienerboek" moet ik bekennen, al ben ik nog maar net de 100 pagina's gepasseerd. Ik word er bij tijd en wijle een beetje misselijk van al is het soms ook een soort van om te lachen.
0
geplaatst: 4 maart 2009, 22:14 uur
Nou, als je een dikke Russische pil tegen je hoofd krijgt inderdaad...
0
geplaatst: 4 maart 2009, 22:19 uur
Laatst gelezen:

Hele fijne pageturner, precies lang genoeg om de levensfilosofie in het boek over te brengen, en Kerouac's aanstekelijke schrijfstijl past er perfect bij.
Nu bezig met twee boeken:
Non-fictie:

De geschiedenis van de hele mensheid in één boek samengebracht in één alles-overspannende theorie. En het werkt.
En voor de momenten dat ik mijn vakgebied (geschiedenis) he-le-maal zat ben:

Omdat het Brusselmans is. Zeshonderd bladzijden aan Brusselmans. Dat wordt je héél snel zat, en toch lees je door. Want het is Brusselmans.
Al kom ik helaas minder aan lezen toe dan ik zou willen, door de grote hoeveelheden studiegerelateerde stof die ik al behoor te lezen.

Hele fijne pageturner, precies lang genoeg om de levensfilosofie in het boek over te brengen, en Kerouac's aanstekelijke schrijfstijl past er perfect bij.
Nu bezig met twee boeken:
Non-fictie:

De geschiedenis van de hele mensheid in één boek samengebracht in één alles-overspannende theorie. En het werkt.
En voor de momenten dat ik mijn vakgebied (geschiedenis) he-le-maal zat ben:

Omdat het Brusselmans is. Zeshonderd bladzijden aan Brusselmans. Dat wordt je héél snel zat, en toch lees je door. Want het is Brusselmans.
Al kom ik helaas minder aan lezen toe dan ik zou willen, door de grote hoeveelheden studiegerelateerde stof die ik al behoor te lezen.
0
geplaatst: 15 maart 2009, 10:21 uur

Jeugd klassieker. Zoek zowiezo de jeugdklassiekers op. Het leven is al ingewikkeld genoeg.
0
geplaatst: 16 maart 2009, 20:49 uur

Natsuo Kirino - Grotesque
Zwaar onder de indruk ervan.
Complex en vanuit meerdere gezichtshoeken (meestal vanuit een naamloze hoofdpersoon) verteld moordverhaal gesettled in een verstikkend Japans schoolsysteem en later in een duister nachtelijk Tokyo. Ondanks dat er eigenlijk geen één sympathiek personage in voorkomt bleef het de volle 500 bladzijden boeien.
Nu
aan het herlezen.
0
sxesven
geplaatst: 17 maart 2009, 03:01 uur
Inmiddels Popco van Scarlett Thomas uit (erg leuk weer) en ook Nathan Englander's The Ministry of Special Cases er nog doorheen gejaagd. Eens kijken waar we nu aan gaan beginnen. 

0
Paulie Walnuts
geplaatst: 3 april 2009, 18:36 uur
Onlangs maar weer eens lid geworden van de bieb.
Net uit:

Nog bezig met:

Net uit:

Nog bezig met:

0
geplaatst: 3 april 2009, 20:50 uur
Tijdje geleden An Abundance of Katherines van John Green uitgelezen. Erg vermakelijk boek. Ik ben nu bezig in Moskou op sterk water van Venedikt Jerofejev. Voor fans van dit album.
0
Soton Coeur
geplaatst: 3 april 2009, 22:31 uur
De gebroeders Karamazow, ijzersterk boek.
En gisterenavond The Hobbit uitgelezen.
En gisterenavond The Hobbit uitgelezen.
0
geplaatst: 5 april 2009, 01:19 uur
@mijn voorganger - says Meatloaf: You took the words right out of my mouth
Uitgelezen: Aifric Campbell - Semantics of Murder
Literaire thriller noemt men zulks - Ierse debutante, van huis uit psycho-linguïste die een roman schrijft, gebaseerd op/geïnspireerd door de de moord op Richard Montague (van de Montague grammar/semantics).
Vrij ongewoon vertelperspectief (vanuit de broer van het slachtoffer), aantal interessante thema's (zonder al te veel te willen vertellen - denk aan relatie zoon-moeder, broer - broer); knap geschreven, goede observaties, mooi (literair) taalgebruik. Meer vertellen verklapt wat/veel - eigenlijk: behoorlijk un-put-down-able!
Bijna door Mercier heen - paar pagina's
Uitgelezen: Aifric Campbell - Semantics of Murder
Literaire thriller noemt men zulks - Ierse debutante, van huis uit psycho-linguïste die een roman schrijft, gebaseerd op/geïnspireerd door de de moord op Richard Montague (van de Montague grammar/semantics).
Vrij ongewoon vertelperspectief (vanuit de broer van het slachtoffer), aantal interessante thema's (zonder al te veel te willen vertellen - denk aan relatie zoon-moeder, broer - broer); knap geschreven, goede observaties, mooi (literair) taalgebruik. Meer vertellen verklapt wat/veel - eigenlijk: behoorlijk un-put-down-able!
Bijna door Mercier heen - paar pagina's
0
geplaatst: 5 april 2009, 11:42 uur
Oh ja, ontopic: eerste boek van De Goelag Archipel is uit, nu op naar boek 2 van de 3. Naar het schijnt wordt het allemaal nog vreselijker nu.
0
handsome_devil
geplaatst: 5 april 2009, 20:59 uur
jeej, ik heb na een jaar misdaad en straf uit
ik had graag gewild dat ik er nog een jaar over gedaan had
ik had graag gewild dat ik er nog een jaar over gedaan had
0
Gallow
geplaatst: 5 april 2009, 21:19 uur
handsome_devil schreef:
jeej,
jeej,
Netjes, ik doe er nou al meer dan een jaar over, grotendeels omdat ik hem steeds opzij moet leggen omdat school je mediocore kut literatuur oplegt.
Ik lees overigens wel de engelse versie.
0
handsome_devil
geplaatst: 5 april 2009, 21:28 uur
ja, die heb ik ook gelezen, dat was de goedkoopste versie nl.
en school vind ik een slecht excuus hoor, ik had vandaag eigenlijk tentamen moeten leren, maar heb toen lekker in de tuin dosto uitgelezen 
en school vind ik een slecht excuus hoor, ik had vandaag eigenlijk tentamen moeten leren, maar heb toen lekker in de tuin dosto uitgelezen 
0
Gallow
geplaatst: 5 april 2009, 21:33 uur
Ik bedoel dat ik voor school andere literatuur moet lezen (slangen aaien, zonnewijzer, dat soort kutboeken) en als ik dan al die boeken door elkaar moet lezen word ik helemaal paranoia.
0
handsome_devil
geplaatst: 5 april 2009, 21:35 uur
ik moet ook gewoon andere literatuur lezen voor school hoor
maar goed, ik vind het niet erg om 4 boeken tegelijk te lezen, dat verschilt natuurlijk per persoon.
maar goed, ik vind het niet erg om 4 boeken tegelijk te lezen, dat verschilt natuurlijk per persoon.
0
geplaatst: 5 april 2009, 21:41 uur

Hermann Hesse - Siddhartha
Wel een inspirerend boek moet ik zeggen. Altijd al geïnteresseerd geweest in het Boeddhisme. Door dit boek ga ik me nu maar eens echt in verdiepen

0
Antonio
geplaatst: 7 april 2009, 13:34 uur

Ben er net gister in begonnen en kwam net alweer een site tegen waar een groot aantal dingen uit het boek in twijfel worden getrokken.
Kennelijk heeft schrijver Hirsch bepaalde zaken (om wat voor reden dan ook) niet vermeld, danwel verzwegen, of wellicht wist hij bepaalde zaken gewoon niet.
Onderstaande link staat alles:
http://members.shaw.ca/cart...
0
geplaatst: 7 april 2009, 21:45 uur
Onlangs gelezen:
Kees Van Kooten - Hedonia: een opstel
Peter Verhelst - Tongkat
Richie Unterberger - Urban Spacemen & Wayfaring Strangers: Overlooked Innovators and Eccentric Visionaries of '60s Rock
Peter Verstraten - Handboek filmnarratologie
Nu bezig aan:
Virginia Woolf - Mrs. Dalloway
Kees Van Kooten - Hedonia: een opstel
Peter Verhelst - Tongkat
Richie Unterberger - Urban Spacemen & Wayfaring Strangers: Overlooked Innovators and Eccentric Visionaries of '60s Rock
Peter Verstraten - Handboek filmnarratologie
Nu bezig aan:
Virginia Woolf - Mrs. Dalloway
0
geplaatst: 8 april 2009, 15:09 uur
Herlezen: Dave Eggers - And You Shall Know Our Velocity. Daarna gelezen: Man in the Dark, de nieuwste Paul Auster. Kort maar weer erg mooi.
Nu begonnen in Underground van Murakami, interviews met overlevenden van de sarin-aanslag in de Metro van Tokyo in 1995.
Nu begonnen in Underground van Murakami, interviews met overlevenden van de sarin-aanslag in de Metro van Tokyo in 1995.
0
sxesven
geplaatst: 8 april 2009, 15:45 uur
itchy schreef:
Herlezen: Dave Eggers - You Shall Know Our Velocity.
Herlezen: Dave Eggers - You Shall Know Our Velocity.
Ha, wat een toeval, ben ik nu ook (voor de tweede keer in een jaar) aan het herlezen. Zo fantastisch!
* denotes required fields.