MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Olympische Spelen

zoeken in:
Nadal wint een gouden plak , meer dan terecht speelde een sterke finale tegen Gonzalez. Rafael is een van mijn favoriete sporters, voor de users die dit nog niet wisten . Nu nog basketbal goud voor de USA en de OS kan voor mij niet meer stuk.

Vamos!!!

T.O. schreef:
Een van de grootste Olympische atleten ooit zelfs, lijkt me/

Ja, dat denk ik ook wel. Sowieso de grootste zwemmer. Maar het is toch wel lastig te vergelijken met andere sporten. Een judoka komt alleen aan 15 keer goud als hij 15 olympische spelen achter elkaar weet te winnen.

herman schreef:
(quote)

Ja, dat denk ik ook wel. Sowieso de grootste zwemmer. Maar het is toch wel lastig te vergelijken met andere sporten. Een judoka komt alleen aan 15 keer goud als hij 15 olympische spelen achter elkaar weet te winnen.

Of hij moet een heel strak dieet volgen om zo in alle gewichtsklassen te kunnen deelnemen.

En dan toch eindelijk succes voor de baanploeg na al die bergen van ellende! Marianne Vos wint de puntenkoers bij de vrouwen!!!

Geweldige foto van Bolt trouwens in De Pers vandaag.

herman schreef:
(quote)

Zeker waar, maar toch is er nooit een zwemmer geweest die nog maar in de buurt van Phelps komt; daardoor vind ik toch dat je hem de grootste olympische atleet aller tijden kunt noemen. Als het zo "gemakkelijk" zou zijn in zwemmen, zouden er al andere zwemmers het hem voorgedaan hebben.
Langs de andere kant was bijvoorbeeld Carl Lewis nog wel wat veelzijdiger, en mag Phelps van geluk spreken dat Liezack (of hoe noemt die man) in zijn estafetteteams zit.

stuart
Knap van Marianne! Ik had niet zoveel hoop na haar teleurstellende prestaties op de weg en moest nog zien of ze op de baan kon revanchere, maar dat heeft ze gedaan. Klasse! (tactisch ook beresterk gereden)

Der Effe
herman schreef:
(quote)

Qua medailles op zijn 23e al de meest succevolle Olympier ooit. (14x goud, 2x brons) Het is lastig te vergelijken met andere sporten ja, maar ook al kon je met judo met 8 discipline's meedoen, dan nog zou ik niemand ze alle 8 zien winnen. 8x goud op 1 Spelen is gewoon geniaal.

Geweldig gedaan Marianne , ik kreeg het er `n beetje koud van tijdens de ceremonie .
Eindelijk zit het mee met haar , ik gun het haar van harte .

(afbeelding)
De opvallendste deelneemster aan de kwalificatie van het speerwerpen was ongetwijfeld de Paraguayaanse Leryn Franco. In 2006 werd ze tweede bij de Miss Paraguay-verkiezingen. Ook nam ze deel aan de Miss Bikini Universe-verkiezing. Bij het speerwerpen had ze minder succes: met 45,34 meter werd ze 51ste.

stuart
Hebben we vandaag nog echte medaillekansen met Kanis (baanwielrennen) en Zonderland (rekstok)?

stuart schreef:
Hebben we vandaag nog echte medaillekansen met Kanis (baanwielrennen) en Zonderland (rekstok)?
Hou toch je kanis met je medaillekansen.

stuart
Leuk gevonden!

Waterpolovrouwen door naar de finale

Florsi Florsa schreef:
Waterpolovrouwen door naar de finale

stuart schreef:

Ja. Zonderland wordt door de Duitsers zelfs als zilver gezien. Hij had de vierde score geloof ik, maar een medaille zit er zeker in.

stuart
@ Joy4ever: we hebben in ieder geval weer een medaille!

Aargh, alwéér net geen medaille voor België. Deze keer 4de in het baanwielrennen.
En de Rode Duivels staan 1-0 achter aan de rust. Als ze deze wedstrijd verliezen, dan moeten ze om het brons tegen Brazilië of Argentinië, wordt fijn

Joy4ever schreef:
(afbeelding)
De opvallendste deelneemster aan de kwalificatie van het speerwerpen was ongetwijfeld de Paraguayaanse Leryn Franco. In 2006 werd ze tweede bij de Miss Paraguay-verkiezingen. Ook nam ze deel aan de Miss Bikini Universe-verkiezing. Bij het speerwerpen had ze minder succes: met 45,34 meter werd ze 51ste.

Lekker wijf , ik heb nog wel een speer voor haar .

stuart schreef:
@ Joy4ever: we hebben in ieder geval weer een medaille!
Das waar Balen van Epke Zonderland, hij was bezig met een schitterende oefening. België krijgt aardig klop van Nigeria. Had ik niet verwacht.

Haha, 4-1 voor Nigeria. Het ziet ernaar uit dat we op weg zijn naar onze vierde vierde plaats. Het zou me ook verbazen als België nu überhaupt nog een medialle pakt op deze spelen. En zeggen dat het BOIC op tien medailles hoopte

stuart schreef:

Welke vrouw noemt er in godsnaam Willy ?

België afgeslacht vooral omdat ze zelf nooit weten te scoren & die onvoorspelbare boenkers van Nigerianen ze aftroefden in bijna elk duel. Bij dit duel hadden we wel behoefte aan een Fellaini & Vertonghen op't middenveld & Kompany in de verdediging want Simaeys liet niet echt een goede indruk na vond ik..

De Ketele & Keisse
Fantastisch gereden, mijns inziens het beste van alle ploegen daar.. Jammer dat die KUTHOLLANDERS daar achter de Belgen rijden als ze een ronde én dus Olympisch goud proberen te pakken, terwijl ze zelf 2 puntjes ocharme hadden !

Nigeria speelde tegen NL helemaal niet zo goed, verbaast me dat ze zo ver komen. Jammer dat de omstandigheden in Tianjin (oid) zo extreem slecht waren en dat iedereen na een half uur al kapot was...

BOIC hoopte op 10 medailles? Je moet toch een beetje realistisch blijven vind ik. Wie hadden ze dan in gedachten? De Rode Duivels zijn al een verrassing. Tim Maeyens kan ook niet beter. Hetzelfde met Kim Gevaert. Ik denk dat we alleen kans hebben in Hoogspringen en Mountainbike. Misschien wel de 4x100?

4x100.
Mountainbiken medaille ?
Meirhaeghe haalt zijn niveau niet meer.. Nys is hoogstens goed voor top-10 notering, evenals Paulissen die héél misschien top-5 haalt, maar goed.. bij het Mountainbiken kan het inderdaad nog wel.
Hoogspringen zou me eerlijk gezegd ook verbazen.
4x100m zou brons nog wel kunnen, maar beter zou me ook verbazen.
Misschien dat Godefroid & Brouwer nog brons uit de brand slepen ?
Of die ouwe Lansink in de paardensport

Belgen hebben wel niet echt geluk ook niet volgens mij, want we zijn er toch al dicht bij geweest..
Belgisch voetbalteam wss 4de.
Keisse/De Ketele 4de.
Maeyens 4de.
Van Tichelt 5de.

Das het verdriet van België

Wel ja, MTB en hoogspringen was ik even vergeten. Maar toch, mijn geloof gaat snel achteruit

Jammer ook daarnet van Kevin Borlée. Hij loopt op de 400m een Belgisch record, maar komt toch 0,06s te kort voor een finaleplaats.

Zonderland
van Grunsven

Schitterend. Die Bolt komt van een andere planeet.

Wel een showmannetje, trouwens.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:38 uur

geplaatst: vandaag om 22:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.