Overig / Algemeen / Olympische Spelen
zoeken in:
0
stuart
geplaatst: 20 augustus 2008, 19:26 uur
Ik vind het wel bizar dat in de sprinters-elite iemand zo "makkelijk" wint, ik zou haast zeggen: de rest 'stond' erbij en keek ernaar.
0
geplaatst: 20 augustus 2008, 19:33 uur
En die arme Martina wordt tweede en komt nog geen seconde in beeld
0
geplaatst: 20 augustus 2008, 19:36 uur
Ja en hij heeft zjn tweede plek ook in moeten leveren. Hij is over de lijn gestapt, erg jammer want ik vind ik het een mooi sportman om te zien ik gunde het hem wel.
0
Der Effe
geplaatst: 20 augustus 2008, 19:40 uur
Ploppesteksel schreef:
4x100.
Mountainbiken medaille ?
Meirhaeghe haalt zijn niveau niet meer.. Nys is hoogstens goed voor top-10 notering, evenals Paulissen die héél misschien top-5 haalt, maar goed.. bij het Mountainbiken kan het inderdaad nog wel.
Hoogspringen zou me eerlijk gezegd ook verbazen.
4x100m zou brons nog wel kunnen, maar beter zou me ook verbazen.
Misschien dat Godefroid & Brouwer nog brons uit de brand slepen ?
Of die ouwe Lansink in de paardensport
Belgen hebben wel niet echt geluk ook niet volgens mij, want we zijn er toch al dicht bij geweest..
Belgisch voetbalteam wss 4de.
Keisse/De Ketele 4de.
Maeyens 4de.
Van Tichelt 5de.
4x100.
Mountainbiken medaille ?
Meirhaeghe haalt zijn niveau niet meer.. Nys is hoogstens goed voor top-10 notering, evenals Paulissen die héél misschien top-5 haalt, maar goed.. bij het Mountainbiken kan het inderdaad nog wel.
Hoogspringen zou me eerlijk gezegd ook verbazen.
4x100m zou brons nog wel kunnen, maar beter zou me ook verbazen.
Misschien dat Godefroid & Brouwer nog brons uit de brand slepen ?
Of die ouwe Lansink in de paardensport

Belgen hebben wel niet echt geluk ook niet volgens mij, want we zijn er toch al dicht bij geweest..
Belgisch voetbalteam wss 4de.
Keisse/De Ketele 4de.
Maeyens 4de.
Van Tichelt 5de.
Jullie hebben altijd de Paralympics nog!
0
geplaatst: 20 augustus 2008, 19:44 uur
België een 4x100 medaille? Zie het niet gebeuren. Dan nog eerder de 4x400 mannen, hoewel dat een beetje ligt aan de vierde man. Heeft die een fatsoenlijke 46'er in de benen? Dan kunnen ze daar wel degelijk wat klaarmaken.
0
geplaatst: 20 augustus 2008, 21:23 uur
Der Effe schreef:
(quote)

0
geplaatst: 20 augustus 2008, 21:26 uur
Der Effe schreef:
(quote)

0
stuart
geplaatst: 21 augustus 2008, 08:55 uur
Weer goud! Eerlijk gezegd ben ik niet met alles zo op de hoogte en wist ik niet eens dat dit een olympische afstand was, laat staan dat we medaillekansen hadden. Nou maar hopen dat de hockeyheren zich ook plaatsen voor de finale en dat de waterpolosters voor een stunt zorgen! 

0
geplaatst: 21 augustus 2008, 10:03 uur
Het gaat van kwaad naar erger met de Belgen. De roeiers Maesen en De Bont hebben nipt de finale gemist, en na afloop van de halve finale kon Maesen de veel jongere De Bont, die het tempo aan moest geven, wel met huid en haar opvreten...
0
mml
geplaatst: 21 augustus 2008, 10:59 uur
misschien zijn onze atleten wel clean, en dat we daarom ondermaats presteren 
want zeg nu zelf Nederland haalt toch wel erg veel medailles voor een landje van 15/16 miljoen inwoners

want zeg nu zelf Nederland haalt toch wel erg veel medailles voor een landje van 15/16 miljoen inwoners
0
geplaatst: 21 augustus 2008, 11:26 uur
mml schreef:
Dit jaar gaat het nog niets een zo heel erg goed.

Het is toch heel lang zo geweest dat België, op wielrennen na, minder is dan sport dan Nederland?
0
geplaatst: 21 augustus 2008, 11:46 uur
Nicolage Rico schreef:
Het is toch heel lang zo geweest dat België, op wielrennen na, minder is dan sport dan Nederland?
Het is gewoon een kwestie van geld. Als in Nederland een atleet of team van de A lijst wordt afgehaald, dan vallen ze vaak ook helemaal weg. Kijk bijvoorbeeld naar het volleyballen.
Nou in Belgie kent het Olympisch Comité niet eens zo'n lijst volgens mij. Daar krijgen alle atleten een paar euro voor de moeite en daar win je nu eenmaal geen medailles mee.
Overigens wonnen wij tot 1996 ook altijd maar een medaille of 5.
0
geplaatst: 21 augustus 2008, 11:51 uur
Nicolage Rico schreef:
Tennis niet te vergeten.
0
geplaatst: 21 augustus 2008, 11:54 uur
Het is inderdaad vooral een kwestie van geld. Leg de overheidsbudgetten en de sponsorgelden voor topsport bij elkaar. Nederland heeft daar meer voor over dan Belgie, blijkbaar.
Ik dacht trouwens eerst dat die Van der Weijden nogal lelijke tattoos had, maar blijkbaar was het zijn startnummer en landcode.
Ik dacht trouwens eerst dat die Van der Weijden nogal lelijke tattoos had, maar blijkbaar was het zijn startnummer en landcode.
0
geplaatst: 21 augustus 2008, 12:04 uur
gemaster schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland_op_de_Olympische_Spelen#Medailles_en_deelnames_.28Zomer-_en_Winterspelen.29
0
geplaatst: 21 augustus 2008, 12:43 uur
Kos schreef:
Tennis niet te vergeten.
(quote)
Tennis niet te vergeten.
En basketbal, competitie en nationale ploeg.
Offtopic: Net zoals het voetbal is er trouwens al sprake van een BeNe-liga met 9 of 10 Belgische ploegen en 4 Nederlandse.
0
geplaatst: 21 augustus 2008, 13:26 uur
Belgisch basketbal? Wist niet dat die het zo goed hadden gedaan op de spelen.
0
geplaatst: 21 augustus 2008, 13:53 uur
En weer goud! 
Werd nog even spannend bij het waterpolo voor de vrouwen. Nederland stond met 4-0 voor tegen de VS, maar die kwamen weer terug tot 8-8. Uiteindelijk werd het nog 908.

0
geplaatst: 21 augustus 2008, 14:06 uur
Pokke Duitsers. Die arrogante kop van die broer van Christian Zeller 

0
geplaatst: 21 augustus 2008, 14:21 uur
Hockeyers.
4 minuten voor tijd op 1-0 komen en nog verliezen. 
Daniëlle de Bruijn 7 goals in de finale.
4 minuten voor tijd op 1-0 komen en nog verliezen. 
Daniëlle de Bruijn 7 goals in de finale.

0
geplaatst: 21 augustus 2008, 14:29 uur
BoordAppel schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland_op_de_Olympische_Spelen#Medailles_en_deelnames_.28Zomer-_en_Winterspelen.29
(quote)
Lol, ik zie dat we nog eens een zilveren touwtrekmedaille hebben gewonnen.

0
geplaatst: 21 augustus 2008, 14:44 uur
BoordAppel schreef:
(quote)
Ik ben wat te bescheiden zie ik. Vooral voor 1950 deden we het goed. Daarna werd het allemaal een stuk minder. Maar vooral de laatste edities zijn we écht heel erg goed bezig.
Fantastische finale bij dat waterpolo zeg. Zat samen met een huisgenoot echt op het puntje van mijn stoel. Voor mij de sportploeg van het jaar.
0
geplaatst: 21 augustus 2008, 15:15 uur
0
stuart
geplaatst: 21 augustus 2008, 15:41 uur
De waterpolosters zijn wat mij betreft dé verrassing aan Nederlandse zijde van deze OS.
0
geplaatst: 21 augustus 2008, 15:44 uur
herman schreef:
Nee, het ging er om in welke sport België beter is dan Nederland. Wielrennen en tennis werden al gezegd.
Maar voor de Olympische Spelen komt België ook veel te kort.
---
De Belgische vrouwen hebben zich geplaatst voor de 4x100m finale met de 3de beste tijd. Als alles goed gaat, een medaille dus
.
0
geplaatst: 21 augustus 2008, 15:56 uur
Belgie beter in tennis dan Nederland? Wel even met Clijsters/Henin, maar over het algemeen toch niet? Volgens mij zijn we redelijk aan elkaar gewaagd.
* denotes required fields.