Overig / Algemeen / Olympische Spelen
zoeken in:
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 13:50 uur
Frozen_Devil schreef:
Dit is het EK niet... finales haalt ze wel. Dat veronderstel ik toch. Dan hebben we meer kansen met Tia Hellebaut (Europees kampioene hoogspringen) maar dat valt ook af te wachten.
(quote)
Dit is het EK niet... finales haalt ze wel. Dat veronderstel ik toch. Dan hebben we meer kansen met Tia Hellebaut (Europees kampioene hoogspringen) maar dat valt ook af te wachten.
Inderdaad. Kim Gevaert mag dan wel dubbel Europees kampioene zijn, maar op wereldniveau is nog iets anders. Voor Hellebaut, ook Europees kampioene, kan het misschien wel, maar dan moet echt alles meezitten.
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 14:24 uur
Frozen_Devil schreef:
(quote)
Jammer voor van Tichelt, maar die Tadzjik (of hoe zegt men dat) was duidelijk de betere, leek mij. Zo meteen voor het eerst de Belgische mannenhockeyploeg eens bekijken.
Gevaert gaat heel goed lopen, lijkt mij. Een medaille is inderdaad wel wat anders tegen al dat geweld uit Afrika & de VS..
5de in de finale zou perfect op haar maat zijn.
Hellebaut haha.. komop; die zie ik echt geen medaille halen eigenlijk.. Dit jaar 1x 2m gesprongen? Neen, dat zie ik niet gebeuren.
Medaillekansen zou ik zeggen bij: 4x100m vrouwen (lopen), voetbal misschien nog wel. Héél misschien Maeyens in't roeien??
Van judo, hockey, ... kan ik het niet echt zeggen.. té weinig kennis van.
Wel mooi (& veelbelovend voor de toekomst!) van de jeugd uit België.
Gaelle Mys !
Fantastisch interview met Renaat Schotte.En Elise Matthysen wordt ook een hele goede zwemster..
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 14:48 uur
Ik zei meer kansen met Tia dan Kim, maar ik zie ze er dus ook geen halen (dus niet met me lachen
), ze komt duidelijk te kort. Het zal wel Vlasic zijn.
4x100m vrouwen gaat moeilijk worden. Op het WK brons, maar de Britten en de Russen zullen nu wel beter voor de dag komen.
Dit is de uitslag van het WK 100m vrouwen vorig jaar:
1 JAM Veronica Campbell 11,01
2 USA Lauryn Williams 11,01 (SB)
3 USA Carmelita Jeter 11,02 (PB)
4 USA Torri Edwards 11,05
5 BEL Kim Gevaert 11,05 (SB)
6 FRA Christine Arron 11,08
7 JAM Keron Stewart 11,12
8 NGR Oludamola Osayomi 11,26
Eigenlijk wordt het best nog spannend.
), ze komt duidelijk te kort. Het zal wel Vlasic zijn.4x100m vrouwen gaat moeilijk worden. Op het WK brons, maar de Britten en de Russen zullen nu wel beter voor de dag komen.
Dit is de uitslag van het WK 100m vrouwen vorig jaar:
1 JAM Veronica Campbell 11,01
2 USA Lauryn Williams 11,01 (SB)
3 USA Carmelita Jeter 11,02 (PB)
4 USA Torri Edwards 11,05
5 BEL Kim Gevaert 11,05 (SB)
6 FRA Christine Arron 11,08
7 JAM Keron Stewart 11,12
8 NGR Oludamola Osayomi 11,26
Eigenlijk wordt het best nog spannend.
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 15:12 uur
Het was jouw reactie, maar ik lachte gewoon met de gedachte dat die Hellebaut een medaille zou halen 
Ik had evengoed de reactie van Arno kunnen nemen, maar om onverklaarbare redenen is dat niet gebeurd
Ja, moeilijk zal het worden, maar ik denk wel dat het kan. Borlée, Ouedrahogo & Mariën zijn ook beter geworden, neem ik aan. En Gevaert stopt dus die zal nog wel alles geven.. Finale en top 5 zou toch moeten lukken, evenals voor Gevaert zelf, die ik trouwens beter zie presteren in de 200m dan in de 100m, maar daar kan ik helemaal mis zitten, want van de 200m ken ik de tegenstand amper.

Ik had evengoed de reactie van Arno kunnen nemen, maar om onverklaarbare redenen is dat niet gebeurd

Ja, moeilijk zal het worden, maar ik denk wel dat het kan. Borlée, Ouedrahogo & Mariën zijn ook beter geworden, neem ik aan. En Gevaert stopt dus die zal nog wel alles geven.. Finale en top 5 zou toch moeten lukken, evenals voor Gevaert zelf, die ik trouwens beter zie presteren in de 200m dan in de 100m, maar daar kan ik helemaal mis zitten, want van de 200m ken ik de tegenstand amper.
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 15:35 uur
Misschien een bronze medaille voor het Belgische voetbalteam? Ik vind namelijk dat jullie daar een goed elftal hebben die alleen maar beter zullen gaan spelen. Al missen ze misschien de echte killer.
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 15:42 uur
België heeft idd een erg goed voetbalelftal. Beter dan wij iig. Hoewel wij Foppe hebben. Die heeft een gouden plasser.
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 15:48 uur
Wat me opvalt aan het Belgisch olympisch elftal is dat het nauwelijks verschilt van het gewone nationale elftal.
Dat is bij Nederland wel anders, waar alleen spelers als Maduro, Emanuelson, Babel en ik hoop ook Marcellis in aanmerking komen voor het grote Oranje (misschien vergeet ik er nu eentje).
Dat is bij Nederland wel anders, waar alleen spelers als Maduro, Emanuelson, Babel en ik hoop ook Marcellis in aanmerking komen voor het grote Oranje (misschien vergeet ik er nu eentje).
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 15:53 uur
herman schreef:
Wat me opvalt aan het Belgisch olympisch elftal is dat het nauwelijks verschilt van het gewone nationale elftal.
Nochtans kan het gewone elftal de laatste jaren niets meer

0
stuart
geplaatst: 11 augustus 2008, 15:53 uur
We hebben weer een medaille, las ik. Dat is 3, toch?
Ik ben niet helemaal op de hoogte van het zwemmen, maar ik was toch teleurgesteld dat Femke en Naomi niet (eens) de halve finale haalden.
Ik ben niet helemaal op de hoogte van het zwemmen, maar ik was toch teleurgesteld dat Femke en Naomi niet (eens) de halve finale haalden.

0
geplaatst: 11 augustus 2008, 16:21 uur
Arno schreef:
(quote)

Omdat zij veel betere tegenstanders voorgeschoteld krijgen. Zeg maar de echte sterren.
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 16:42 uur
herman schreef:
Als Emanuelson in aamerking komt, dan komt bijna heel het Olympische elftal ervoor in aanmerking. De Guzman dan zeker ook.
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 17:05 uur
Nouja, De Guzman vind ik niet zo onomstreden goed als Marcellis (met Vermeer toch wel de beste speler van Nederland op de OS). Ik ben niet zo'n fan van Emanuelson, maar hij heeft toch al wel een paar a-interlands achter zijn naam.
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 17:09 uur
stuart schreef:
Femke en Naomi niet (eens) de halve finale haalden.
Femke en Naomi niet (eens) de halve finale haalden.

Naomi is een hockeyster hoor
(en vriendin van Sven Kramer)Je bedoelde waarschijnlijk Ranomi
0
stuart
geplaatst: 11 augustus 2008, 18:55 uur
Is Naomi van As de vriendin van Svennie? Wist ik niet. Mooi dat ik zo op de hoogte ben, dan kan ik de Privé ook links laten liggen...en ja, ik bedoelde Ranomi.... 
( gaat Faatje, die hockeyster overigens niet met di jongen van Sluijter, die direct zijn energie maar in haar heeft gestoken;hij is toch gestopt met tennisen dit jaar?)

( gaat Faatje, die hockeyster overigens niet met di jongen van Sluijter, die direct zijn energie maar in haar heeft gestoken;hij is toch gestopt met tennisen dit jaar?)

0
geplaatst: 11 augustus 2008, 19:04 uur
stuart schreef:
Yep, en daar lees ik geen Privé voor 
0
stuart
geplaatst: 11 augustus 2008, 19:17 uur
Weet iemand wanneer Pieter van den Hoogenband moet voor zijn 100 m nog wat? Eigenlijk denk ik niet dat hij een medaille haalt, maar áls hij er een haalt ben ik al heel blij (hij zit toch wat op het eind van zijn carriere, toch?)
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 19:30 uur
Morgen (overdag) zijn de series. Ik geef hem zeer weinig kans gezien die estaffetetijden. Ongelooflijk eigenlijk hoe hard die Lezak ging, die is altijd de mindere geweest van van den Hoogenband, en nu zwemt ie een seconde sneller.
0
ElMeroMero
geplaatst: 11 augustus 2008, 23:49 uur
Frozen_Devil schreef:
Laten we dan hopen dat de atletiek de eer kan redden.
Laten we dan hopen dat de atletiek de eer kan redden.
Misschien dat de redding ook kan komen van een springruiter zoals Jos Lansink of zo ? Die is immers regerend wereldkampioen Show Jumping.
Dunkt me dat Godefroid eveneens kans heeft om bij het zeilen in de medailles te eindigen.
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 00:15 uur
Godefroid !
Tuurlijk
Die was ik vergeten.
Normaliter zou ik ook Saive zeggen, maar die is onderhand wel te oud denk ik..
Lansink wordt ook wat oud, maar van paardensport ken ik nou geen reet al hoorde ik wel dat die Karin Donckers het degelijk deed..
Tuurlijk

Die was ik vergeten.
Normaliter zou ik ook Saive zeggen, maar die is onderhand wel te oud denk ik..
Lansink wordt ook wat oud, maar van paardensport ken ik nou geen reet al hoorde ik wel dat die Karin Donckers het degelijk deed..
0
stuart
geplaatst: 12 augustus 2008, 07:10 uur
Hoeveel medailles zouden onze Belgische vrienden eigenlijk behalen?
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 10:24 uur
Daar zitten we al even over te twisten.
Ik denk het slechtste.. géén enkele..
Ik denk het slechtste.. géén enkele..
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 10:59 uur
Die Phelps is dus echt een gigant. Mijn god wat een zwemgeweld!
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 11:01 uur
Reijersen schreef:
't Is ongelofelijk. Hij blijft meters langer onder water dan de rest, en ook aan zijn omwentelingen is er iets speciaal

0
stuart
geplaatst: 12 augustus 2008, 11:03 uur
Ja, Reijersen, dat is een kei. Straks moet ons Pieter; ik ben bang dat he een afgang wordt en moet nog zien of hij überhaupt de finales wel haalt en anders heeft hij in ieder geval MIJ bij de neus gehad!
(hup Marleen, red onze zwem-eer, afgezien van de goudenplak estafette)
(hup Marleen, red onze zwem-eer, afgezien van de goudenplak estafette)
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 11:12 uur
Pietertje moet om 12:15 volgens mij. Ik denk niet dat hij goud wint nee. Ik tip daarvoor Sullivan (Australië)
Zag net nog dat mooie kajakvaren/wildwaterkanoën. Houben is 5e en door naar de finale erg netjes. Maar vooral spectaculaire sport om te zien (zie nu op België btw dat ze onze Nederlander supporteren, bij gebrek aan Belgen)
Zag net nog dat mooie kajakvaren/wildwaterkanoën. Houben is 5e en door naar de finale erg netjes. Maar vooral spectaculaire sport om te zien (zie nu op België btw dat ze onze Nederlander supporteren, bij gebrek aan Belgen)

0
stuart
geplaatst: 12 augustus 2008, 11:15 uur
Heeft Houben een goede kans op een medaille? (ik ben niet zo thuis in dat 'wilde bootjesvaren' )
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 11:17 uur
stuart schreef:
Heeft Houben een goede kans op een medaille? (ik ben niet zo thuis in dat 'wilde bootjesvaren' )
Nee, denk het niet. Het is al vrij verrassend dat hij zo makkelijk de finale behaalde. Maar je weet het nooit.
Nu softbal, maar dat vind ik wel zo saai

0
stuart
geplaatst: 12 augustus 2008, 11:20 uur
Ben ik met je eens. Trouwens, ik hoorde dat we weer een Nederlandse vechtjas bij de halve finale hebben; zoude die judoka's voor Nederland toch het aantal medailles aardig gaan opschroeven? 

0
geplaatst: 12 augustus 2008, 11:29 uur
stuart schreef:
Ben ik met je eens. Trouwens, ik hoorde dat we weer een Nederlandse vechtjas bij de halve finale hebben; zoude die judoka's voor Nederland toch het aantal medailles aardig gaan opschroeven?

De grote Elmont heeft de laatste 4 gehaald en maakt zeker kans op de finale. Daarnaast is er nog een vrouw die in de herkansing zit en nog kans maakt op brons. Hillebranden heet ze volgens mij.
En we hebben natuurlijk nog meer kans met Edith Bos en vd. Geest. Dus ja, die judoka's doen het zeker aardig.
* denotes required fields.