Overig / Algemeen / Olympische Spelen
zoeken in:
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 11:38 uur
Van de Geest geef ik niet zoveel kans eigenlijk. Heb je gezien tegen wie ie in de eerste ronde moet? Maar goed, ik hoop op een stuntje.
Hoogtepunt van de spelen tot nu toe vond ik de estafette 100m vrije slag bij de heren. De VS die op het allerallerlaatste moment Frankrijk nog verslaat; beide landen zwemmen dik onder het wereldrecord (ik geloof dat zelfs de nummer 3 er nog onder zat). Fantastisch!
Hoogtepunt van de spelen tot nu toe vond ik de estafette 100m vrije slag bij de heren. De VS die op het allerallerlaatste moment Frankrijk nog verslaat; beide landen zwemmen dik onder het wereldrecord (ik geloof dat zelfs de nummer 3 er nog onder zat). Fantastisch!
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 11:40 uur
herman schreef:
Van de Geest geef ik niet zoveel kans eigenlijk. Heb je gezien tegen wie ie in de eerste ronde moet? Maar goed, ik hoop op een stuntje.
Nee, ik zou niet weten tegen wie v.d. Geest moet, maar zal vast een zware tegenstander zijn, gezien jou reactie

Die vrouw in de herkansing heeft Willeboordse hoor ik net.
Ja, wat was met het hoogtepunt wel inderdaad! De eerste 3 binnen 4 seconden, onder het WR.
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 12:04 uur
stuart schreef:
Hoeveel medailles zouden onze Belgische vrienden eigenlijk behalen?
Hoeveel medailles zouden onze Belgische vrienden eigenlijk behalen?
Er is al even over geluld maar ik zou onze kansen niet zo minimaliseren:
- Zoals reeds aangehaald godefroid maakt wel een kans
- Evi van Acker in de laser maakt ook een degelijke kans
- Onderschat Tia Hellebaut maar niet , die heeft haar beste wereldjaarprestatie (2.02?) gesprongen vlak voor de olympische spelen. Steekt volgens mij net op tijd in topvorm.
- 4x100 idd slechts een kleine kans, hopen dus dat er een paar hun stok laten vallen.
- heel stiekem hoop ik op Sven Nys in het mountainbiken. Die gaat volgens mij voor een verrasing zorgen.
Wie vergeet ik nog?...
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 12:09 uur
corn1holio1 schreef:
Wie vergeet ik nog?...
Wie vergeet ik nog?...
- Roel Paulissen in hetzelfde MTB, maakt volgens mij meer kans dan Nys op een medaille.
- Keisse & De Ketele in het baanwielrennen, nog 4e op het WK in Manchester.
- Maesen & De Bont in het Kanoën zouden ook kanshebbers zijn (maar ken ik weinig van)
- Karin Donckers in de eventing straks, mss kan ze nog verrassen
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 12:22 uur
In het MTB hebben we eigenlijk drie toppers.
- Sven Nys: eigenlijk veldrijder, maar heeft zich nu 100% gefocust op het MTB'en om zijn Olympische droom waar te kunnen maken.
- Roel Paulissen: regerend wereldkampioen lange afstand (of zoiets)
- Filip Meirhaeghe: won al eens zilver op de Spelen, 8 jaar geleden geloof ik (er zat toen weliswaar een geurtje aan).
edit: o ja, en dan is er ook nog roeier Tim Maeyens. 1e in de reeksen, 2e in de kwartfinale. Nu moet hij zich natuurlijk echt gaan bewijzen.
- Sven Nys: eigenlijk veldrijder, maar heeft zich nu 100% gefocust op het MTB'en om zijn Olympische droom waar te kunnen maken.
- Roel Paulissen: regerend wereldkampioen lange afstand (of zoiets)
- Filip Meirhaeghe: won al eens zilver op de Spelen, 8 jaar geleden geloof ik (er zat toen weliswaar een geurtje aan).
edit: o ja, en dan is er ook nog roeier Tim Maeyens. 1e in de reeksen, 2e in de kwartfinale. Nu moet hij zich natuurlijk echt gaan bewijzen.
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 12:23 uur
Roel Paulissen, dat ik die vergeet! De grootste kanshebber dan toch vind ik.
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 13:15 uur
Maar wel een halve finale voor Pieter van den Hoogenband, hoewel ik niet het gevoel heb dat hij in medaillevorm steekt.
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 13:17 uur
lebowski schreef:
Maar wel een halve finale voor Pieter van den Hoogenband, hoewel ik niet het gevoel heb dat hij in medaillevorm steekt.
? Wanneer is dat geweest. Heb het helemaal niet gezien.
Brons voor Willeboordse bij judo en nu Elmont weer, voor brons.
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 13:19 uur
Dat was een paar minuutjes terug, hij zwom in de heats een vijfde tijd van 47,97.
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 13:21 uur
lebowski schreef:
Dat was een paar minuutjes terug, hij zwom in de heats een vijfde tijd van 47,97.
Mmm, die tijd is niet toptijd waar je medaille mee wint nee.
En Elmont teleurstellend geen medaille.
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 14:05 uur
Nouja, hij leek wel redelijk ontspannen te zwemmen. Ik denk dat ie nog wel een paar tienden sneller kan. Maar dan nog denk ik dat het niet genoeg is.
Wel maf dat die Lezak tijdens de estafette nog 46,06 zwom (volgens mij de snelste splittijd ooit en bv. anderhalve seconde sneller dan PvdH) en nu niet door zijn serie heen kwam.
Wel maf dat die Lezak tijdens de estafette nog 46,06 zwom (volgens mij de snelste splittijd ooit en bv. anderhalve seconde sneller dan PvdH) en nu niet door zijn serie heen kwam.
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 14:13 uur
Leuk stukje trouwens uit de Washington Post over die estafette.
Echt bizar dat Lezak nog 0,82 goed maakt in 50 meter... en dat op Bernard.
Trouwens net ook een geweldige ippon gezien van een kleine Japanse...
Trouwens net ook een geweldige ippon gezien van een kleine Japanse...
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 14:14 uur
Dus VDH zwemt zijn beste tijd in zes jaar en wordt daarmee vijfde. Het lijkt erop dat hij inmiddels aan alle kanten is voorbijgestreefd?
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 14:21 uur
itchy schreef:
Dus VDH zwemt zijn beste tijd in zes jaar en wordt daarmee vijfde. Het lijkt erop dat hij inmiddels aan alle kanten is voorbijgestreefd?
Nou ja, het was niet in een direct duel natuurlijk, dat maakt wel verschil. Toch denk ik dat zijn tijd erop zit, misschien kan hij op karakter nog een bronzen plak halen. Ik hoop het, mooie sportman!
herman schreef:
Kan niet anders concluderen dan dat Bernard zich te vroeg rijk gerekend heeft en de teugels wat heeft laten vieren, hoe stom ook. Anders is het inderdaad onbegrijpelijk.
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 14:52 uur
Ben bang dat Bernard nu zo getergd is dat ie straks iedereen naar huis zwemt.
Mijn pronostiek, zoals de Belgen dat zo mooi zeggen:
(ervan uitgaande dat ze de halve finales allemaal doorkomen)
1. Bernard
2. Sullivan
3. Van de Hoogeband
3 keer goud op rij voor Pieter zit er echt niet in, denk ik. Maar inderdaad, een geweldige sportman.
Mijn pronostiek, zoals de Belgen dat zo mooi zeggen:
(ervan uitgaande dat ze de halve finales allemaal doorkomen)
1. Bernard
2. Sullivan
3. Van de Hoogeband
3 keer goud op rij voor Pieter zit er echt niet in, denk ik. Maar inderdaad, een geweldige sportman.

0
geplaatst: 12 augustus 2008, 14:59 uur
Ik ga dan voor:
1. Sullivan
2. Bernard
3. v.d. Hoogeband (hoop ik, niet al te overtuigend
)
1. Sullivan
2. Bernard
3. v.d. Hoogeband (hoop ik, niet al te overtuigend
)
0
stuart
geplaatst: 12 augustus 2008, 15:43 uur
...jaaaaa!!! Palmen scoort voor Nederland met een strafcorner(vind ik eigelijk een dommme regel). 3-2 en weer...over... 

0
stuart
geplaatst: 12 augustus 2008, 16:02 uur
Nog even over Pieter....ik denk ook niet dat ie een plak haalt, maar misschien komt er nog eeen verrassing uit de hoge hoed.
0
stuart
geplaatst: 13 augustus 2008, 09:23 uur
Vandaag Mark Huizinga gezien...It's over. Misschien die vrouwlijke judoka nog een medaille...en voor Foppe erop of eronder! Marriane Vos (fietsen) lijkt ook niet in vorm(14e!). 

0
geplaatst: 13 augustus 2008, 10:46 uur
Vos 
Huizinga had ik zeer, zeer, zeer gegund. Verder dat Bos nog wat kan doen inderdaad.
Van Foppe en zijn jongens verwacht ik niet zoveel.
En Piertertje VDH is toch aardig bezig, maar komt qua tijd simpelweg niet aan Bernard en Sullivan (die beide een wereldrecord zwommen, met Sullivan als laatste met 47.05)

Huizinga had ik zeer, zeer, zeer gegund. Verder dat Bos nog wat kan doen inderdaad.
Van Foppe en zijn jongens verwacht ik niet zoveel.
En Piertertje VDH is toch aardig bezig, maar komt qua tijd simpelweg niet aan Bernard en Sullivan (die beide een wereldrecord zwommen, met Sullivan als laatste met 47.05)
0
stuart
geplaatst: 13 augustus 2008, 13:25 uur
Misschien toch nog brons voor Pieter? Het lijkt het maximaal haalbare maar gezien zijn concurenten en het einstadium van zijn loopbaan. Ik zou het klasse vinden.
Voor de rest; Lucky Foppe (maar het houdt een keer op!)
Voor de rest; Lucky Foppe (maar het houdt een keer op!)
0
geplaatst: 13 augustus 2008, 14:31 uur
Ach, het Olympisch elftal is ongeslagen de poule doorgekomen. Kwartfinale moet ook wel te doen zijn, lijkt me. Als Jong-a-pin een goede dag heeft, dan hoef je van Messi ook niet veel te vrezen. 

0
geplaatst: 13 augustus 2008, 14:32 uur
Het spel doet pijn aan de ogen maar het doel heiligt de middelen. Argentinië is ook (nog) niet in grootse doen.
0
geplaatst: 13 augustus 2008, 16:53 uur
Waarom vallen die roeiers toch altijd tegen? De Holland-4 als topfavoriet die niet eens op de finishfoto staat in de Halve Finale 

0
stuart
geplaatst: 13 augustus 2008, 17:08 uur
Ik meen dat zelf de hele top drie van het WK niet in de halve finale zit.
Onderschatting? De concurentie heeft veel harder/beter getraind?
Onderschatting? De concurentie heeft veel harder/beter getraind?
0
geplaatst: 14 augustus 2008, 09:26 uur
Jammer, het goud op de 100 meter vrij is gegaan naar die totaal buitenproportionele spierbundel Bernard. VdH is vijfde geworden, hij lag na 50 meter zelfs achtste. Helaas een iets te anoniem einde van zijn prachtige carriere.
0
geplaatst: 14 augustus 2008, 09:41 uur
Die Henk Grol is wel lekker bezig. Met deze vorm moet hij toch minstens brons kunnen halen.
0
geplaatst: 14 augustus 2008, 10:03 uur
Dat lijkt mij ook ja. Hockeydames ook weer gewonnen, maar dat is niet zo bijzonder meer
Veldhuis ook netjes door naar de finale met de tweede tijd, waar wereldrecordhoudster Trickett met geluk de eindstrijd bereikte door een diskwalificatie van de Chinese Pang.
Veldhuis ook netjes door naar de finale met de tweede tijd, waar wereldrecordhoudster Trickett met geluk de eindstrijd bereikte door een diskwalificatie van de Chinese Pang.
0
geplaatst: 14 augustus 2008, 10:42 uur
Toch weer die Bernard
Jammer van VDH, maar wel te verwachten.
Jammer van VDH, maar wel te verwachten.* denotes required fields.