Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni 2016, 07:53 uur
Ik heb nog nooit meegedaan met zo'n tennispoule. Zijn die leuk? Het lijkt me minder interessant dan een Tourpoule namelijk, geen etappes of klassementen, enkel één K.O.-toernooi.
0
geplaatst: 27 juni 2016, 17:09 uur
Paap_Floyd schreef:
(quote)
Helemaal geen? Dan ga je wel de boot in vrees ik. Ik neem er 3 en gok verder op potentiële veelscorende 1- en 0-punters. En 4-puntkluns (was eerst 5-punts) Pff... vind ik wel een grote gok. Welk van de 4-punter jullie ook bedoelen (de één kan zomaar meedoen met de groten ondanks de matige voorbereiding, de ander zie ik nog wel uitvallen als het niet lekker loopt en als jullie de laatste hebben gekozen zijn jullie gek). Nu ik dit typ, een uitvallende 4-puntskluns is natuurlijk zo'n ramp nog niet. Maar hij zal in die tussentijd ook wel een aardig puntentaantal hebben binnengefietst. Nee, ik ga voor een 3-punter.
Zojuist toch maar mijn tweede 5-punter erin gezet. Ten koste van iemand die gaat toppen of floppen. En waarschijnlijk ook veel gekozen gaat worden. En ten koste van iemand die in mijn jaarteam zit van de jaarpool op MoMe, en waar ik stiekem heel veel van verwacht.
Pfff... het is dit jaar wel echt lastiger dan voorheen. Gelukkiger zijn er een hele hoop leuke 0-punters. En de 2- en 3-punters zijn allemaal (leuke) gokjes. Ze zouden je pool kunnen verpesten of ze gaan juist onmisbaar blijken te zijn.
0
geplaatst: 27 juni 2016, 17:12 uur
Justus18 schreef:
Zijn jullie nu al met de toer bezig? Ik heb net mijn tennissers voor Wimbledon opgesteld.
Zijn jullie nu al met de toer bezig? Ik heb net mijn tennissers voor Wimbledon opgesteld.
Ah shit, zoveelste keer dat ik te laat ben voor een tennispool. Is ook heel kortdag tussen bekendmaking loting en sluiting pool.
0
geplaatst: 27 juni 2016, 19:42 uur
Teunnis schreef:
Die heb ik daarom gewoon in mijn selectie zitten. (quote)
(quote)
Welk van de 4-punter jullie ook bedoelen (de één kan zomaar meedoen met de groten ondanks de matige voorbereiding 
0
geplaatst: 27 juni 2016, 20:01 uur
We krijgen wel leuke gevarieerde teams. Met één gemene deler: de kersverse NK
0
geplaatst: 27 juni 2016, 20:26 uur
Dat zit er inderdaad dik in. Ik neem hem ook mee.
Hij zal wel de favoriete secret weapon van dit jaar worden.
Hij zal wel de favoriete secret weapon van dit jaar worden.
0
johannesA
geplaatst: 27 juni 2016, 20:34 uur
Die gaat het nog moeilijk krijgen om een aantal keren top 10 te rijden, vrees ik.
Maar chauvinistisch als ik ben, staat ook hij in mijn lijst.
Maar chauvinistisch als ik ben, staat ook hij in mijn lijst.
0
geplaatst: 27 juni 2016, 20:39 uur
Om al het gedoe met zwarte punten te vermijden speel ik vrijwel elk jaar een alternatief poeltje. Vorig jaar schreef ik onderstaande:
Zal ik dat dit jaar weer doen?
Justus18 schreef:
Na een jaartje afwezigheid wil ik dit jaar weer een toerpoel spelen.
Spelregels:
Iedereen die mee wil doen stuurt een p.m. aan mij met 15 renners (liefst met rugnummer) voor zaterdag 14:15 uur (dat is dus een kwartier nadat de eerste etappe van start is gegaan!)
De puntentelling is als volgt:
Per etappe krijgen de eerste 10 renners punten: 25, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. De gele trui levert 10 punten op, Groen en Bolletjes ieder 5 en Wit mag het doen met 3 [N.B.: het gaat hier niet om de trui zelf, maar om de positie in het klassement. Als een jongere in het geel rijdt en dus de nummer 2 van het jongerenklassement in het wit, gaan de punten voor het wit toch naar de nummer 1 in het klassement].
Per dag zijn er dus maximaal 99 punten te verdelen. Behalve op de dag van de ploegentijdrit, want dan worden er alleen "trui"-punten uitgekeerd.
Voor het eindklassement krijgen de beste 25 renners punten: 100, 85, 70, 55, 50, 45, 40, 35, 30, 25, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. De gele trui levert 100 punten op, groen en bolletjes ieder 50 en wit 30. DUS: de winnaar levert 200 punten op.
Er gelden nog 2 bijzondere regels:
1. Correcties op de uitslag na 24.00 uur dezelfde dag tellen in de poel niet mee.
2. Indien een renner in je ploeg tijdens de ronde (dus tot en met zondag 26 juli 23:59 uur) wordt betrapt op doping levert dat 13 bonuspunten op [niet dat je daar iets mee opschiet].
Veel succes met het samenstellen!
Antwoorden op eerder gestelde vragen:
Zit er een limiet op het opstellen van "top"-renners? Nee. Een ieder mag zijn ploeg in volledige vrijheid samenstellen.
Leveren uitvallers strafpunten op? Nee. Het uit de koers nemen van een renner op basis van het dopingreglement levert zelfs 13 bonuspunten op.
Kan ik reserves aanwijzen voor het geval mijn renner op het laatste moment toch niet meedoet? Nee. De deadline voor inzending is een kwartier na de start. Tot die tijd kan je je ploeg nog wijzigen.
Na een jaartje afwezigheid wil ik dit jaar weer een toerpoel spelen.
Spelregels:
Iedereen die mee wil doen stuurt een p.m. aan mij met 15 renners (liefst met rugnummer) voor zaterdag 14:15 uur (dat is dus een kwartier nadat de eerste etappe van start is gegaan!)
De puntentelling is als volgt:
Per etappe krijgen de eerste 10 renners punten: 25, 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. De gele trui levert 10 punten op, Groen en Bolletjes ieder 5 en Wit mag het doen met 3 [N.B.: het gaat hier niet om de trui zelf, maar om de positie in het klassement. Als een jongere in het geel rijdt en dus de nummer 2 van het jongerenklassement in het wit, gaan de punten voor het wit toch naar de nummer 1 in het klassement].
Per dag zijn er dus maximaal 99 punten te verdelen. Behalve op de dag van de ploegentijdrit, want dan worden er alleen "trui"-punten uitgekeerd.
Voor het eindklassement krijgen de beste 25 renners punten: 100, 85, 70, 55, 50, 45, 40, 35, 30, 25, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. De gele trui levert 100 punten op, groen en bolletjes ieder 50 en wit 30. DUS: de winnaar levert 200 punten op.
Er gelden nog 2 bijzondere regels:
1. Correcties op de uitslag na 24.00 uur dezelfde dag tellen in de poel niet mee.
2. Indien een renner in je ploeg tijdens de ronde (dus tot en met zondag 26 juli 23:59 uur) wordt betrapt op doping levert dat 13 bonuspunten op [niet dat je daar iets mee opschiet].
Veel succes met het samenstellen!
Antwoorden op eerder gestelde vragen:
Zit er een limiet op het opstellen van "top"-renners? Nee. Een ieder mag zijn ploeg in volledige vrijheid samenstellen.
Leveren uitvallers strafpunten op? Nee. Het uit de koers nemen van een renner op basis van het dopingreglement levert zelfs 13 bonuspunten op.
Kan ik reserves aanwijzen voor het geval mijn renner op het laatste moment toch niet meedoet? Nee. De deadline voor inzending is een kwartier na de start. Tot die tijd kan je je ploeg nog wijzigen.
Zal ik dat dit jaar weer doen?
3
geplaatst: 27 juni 2016, 21:37 uur
Prima. Dan gaat het door. Ik zal later nog wel even doorgeven hoe de aanmelding zal verlopen.
0
geplaatst: 29 juni 2016, 18:39 uur
Het Grand Depart is gepland om 12:50 uur. Dat wil zeggen dat users die mee willen doen aan mijn toerpoel tot 13:05 uur de tijd hebben om via p.m. een ploeg van 15 renners aan mij door te geven. Bij voorkeur rugnummer + naam vermelden.
In verband met een trieste familie-omstandigheid zal ik de eerste etappe niet kunnen zien. Ik verwacht ook dat ik tot en met dinsdag tijd nodig heb om alle ploegen in een spreadsheet te zetten. Vanaf dan verwacht ik weer met een dagelijks uitslag te kunnen komen.
In verband met een trieste familie-omstandigheid zal ik de eerste etappe niet kunnen zien. Ik verwacht ook dat ik tot en met dinsdag tijd nodig heb om alle ploegen in een spreadsheet te zetten. Vanaf dan verwacht ik weer met een dagelijks uitslag te kunnen komen.
1
geplaatst: 29 juni 2016, 20:34 uur
Die spreadsheet kan wel wachten Justus. Er zijn belangrijkere dingen in het leven.
Tof dat je weer een pool organiseert in ieder geval!
Tof dat je weer een pool organiseert in ieder geval!
0
geplaatst: 29 juni 2016, 20:59 uur
Mijn team bij Sportpools heb ik nog even helemaal overhoop gehaald. Toch maar een paar dure klassementsrenners erbij, bijna al mijn sprinters eruit. Die vind ik gewoon te duur en ik twijfel te veel over welke sprinters het nu goed gaan doen en welke niet.
Ik heb twee B-sprinters overgehouden. Ik hoop op veel geslaagde ontsnappingen dit jaar.
Ik heb twee B-sprinters overgehouden. Ik hoop op veel geslaagde ontsnappingen dit jaar.

0
geplaatst: 30 juni 2016, 12:32 uur
Twee sprinters lijkt me toch echt te weinig; Etixx spreekt over acht (!) kansen voor Kittel. Ik heb de drie beste sprinters voor het vlakke en de twee 0-punters die in geen enkele selectie mogen ontbreken. Ik vermoed dat we dezelfde B-sprinters hebben. Al twijfelde ik nog even over een derde B-sprinter van de Cofidis-ploeg. Maar die gaat ondanks de sterke trein nooit zoveel punten binnenhalen als mijn andere 0-punters en bovendien is er het risico dat ze een ander naar voren schuiven.
Ik moet zeggen, ik heb er behoorlijk veel vertrouwen in dat ik met dit team een hoge score ga halen. Het enige wat me nog kan dwarsbomen is een fenomenale Sagan (naast valpartijen uiteraard).
Ik moet zeggen, ik heb er behoorlijk veel vertrouwen in dat ik met dit team een hoge score ga halen. Het enige wat me nog kan dwarsbomen is een fenomenale Sagan (naast valpartijen uiteraard).
0
geplaatst: 30 juni 2016, 12:50 uur
Justus18 schreef:
Bij voorkeur rugnummer + naam vermelden.
Bij voorkeur rugnummer + naam vermelden.
Volgens mij zijn er nog geen rugnummers bekend. Maar goed, ik zal dan ook pas mijn definitieve lijst opsturen vlak voor de start.
0
geplaatst: 30 juni 2016, 13:36 uur
Teunnis schreef:
Twee sprinters lijkt me toch echt te weinig; Etixx spreekt over acht (!) kansen voor Kittel. Ik heb de drie beste sprinters voor het vlakke en de twee 0-punters die in geen enkele selectie mogen ontbreken. Ik vermoed dat we dezelfde B-sprinters hebben. Al twijfelde ik nog even over een derde B-sprinter van de Cofidis-ploeg. Maar die gaat ondanks de sterke trein nooit zoveel punten binnenhalen als mijn andere 0-punters en bovendien is er het risico dat ze een ander naar voren schuiven.
Zowel Bozic als Soupe hebben dit jaar, en vorig jaar nauwelijks gepresteerd, dus ik durf die Cofidis-alternatieven ook niet zo aan. Ik zit nu op 4 sprinters: 2 pure sprinters, en 2 die ook nog heuvelop wat kunnen. Eén daarvan is Sagan. verder heb ik mijn onverstandige kluns Cav vervangen door een misschien nog onverstandigere 5-punter, maar de schade die ik daarmee loop zal ruimschoots worden goedgemaakt door excellent optreden van de overige geselecteerden.Twee sprinters lijkt me toch echt te weinig; Etixx spreekt over acht (!) kansen voor Kittel. Ik heb de drie beste sprinters voor het vlakke en de twee 0-punters die in geen enkele selectie mogen ontbreken. Ik vermoed dat we dezelfde B-sprinters hebben. Al twijfelde ik nog even over een derde B-sprinter van de Cofidis-ploeg. Maar die gaat ondanks de sterke trein nooit zoveel punten binnenhalen als mijn andere 0-punters en bovendien is er het risico dat ze een ander naar voren schuiven.
0
geplaatst: 30 juni 2016, 14:14 uur
Paap_Floyd schreef:
(quote)
Zowel Bozic als Soupe hebben dit jaar, en vorig jaar nauwelijks gepresteerd, dus ik durf die Cofidis-alternatieven ook niet zo aan. Ik doel dan ook op een andere renner in de Cofidis-ploeg. Ik denk dat ze idd niet genoeg vertrouwen hebben in Bozic of Soupe als sprinter, dus daarom voor het talent in de Bouhanni-trein gaan.
Ik vind je klunskeuze een stuk beter nu
Ik begin ook aan die van mij te twijfelen, zo lang ik geen Sagan kies, heb ik helemaal geen veelpunter nodig als kluns. Vervelende is dat er bij de 2-punters geen veilige klunskeuzes zijn, dus dan moet ik helemaal verder naar een 1-punter. Ik blijf er nog wel even mee bezig 
0
geplaatst: 30 juni 2016, 14:21 uur
Er zijn wel leuke 3-puntklunzen toch? Landa bijvoorbeeld. En je zal dan wel doelen op Laporte, maar die heeft toch ook nog niets laten zien? Nou ja, misschien als hij zijn kans krijgt. ik durf het niet aan, maar ik wens je er veel succes mee 

0
geplaatst: 30 juni 2016, 14:32 uur
Teunnis schreef:
Twee sprinters lijkt me toch echt te weinig; Etixx spreekt over acht (!) kansen voor Kittel.
Ik kom zelf tot vijf vlakke sprints en drie à vier sprint 'met een bite'. Er zijn maar weinig sprinters die allebei aankunnen (Kristoff is niet in vorm, Degenkolb slaat vlakke sprints over, Sagan is te duur), dus vandaar mijn keuze voor weinig sprinters. Met het risico dat ik de plank volledig missla. Twee sprinters lijkt me toch echt te weinig; Etixx spreekt over acht (!) kansen voor Kittel.

0
geplaatst: 30 juni 2016, 14:36 uur
Paap_Floyd schreef:
Er zijn wel leuke 3-puntklunzen toch? Landa bijvoorbeeld. En je zal dan wel doelen op Laporte, maar die heeft toch ook nog niets laten zien? Nou ja, misschien als hij zijn kans krijgt. ik durf het niet aan, maar ik wens je er veel succes mee
Ik durf het ook niet aan. En ja, er zijn wel een aantal leuke 3-punters. Maar eigenlijk heb ik een 2-punter nodig

0
geplaatst: 30 juni 2016, 17:30 uur
Zakarin kost twee punten. Dat lijkt me wel een geschikte kluns.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 13:35 uur
Als er nog mensen aan een leuk tourspel willen meedoen, www.tourdekans.com
Deelname kost 10 euro.
Om mee te doen heb je ook een inlogvoucher nodig dat je moet invullen als je je inschrijft.
Het inlogvoucher voor 2016 is: waterdrager
Ga dus snel naar de website, druk op 'schrijf je hier in' , vul het voucher in en doe mee!
De competitie gaat pas met de rit van maandag van start, je kunt als ik het goed heb je ploeg tot maandag 12.00u samenstellen.
Deelname kost 10 euro.
Om mee te doen heb je ook een inlogvoucher nodig dat je moet invullen als je je inschrijft.
Het inlogvoucher voor 2016 is: waterdrager
Ga dus snel naar de website, druk op 'schrijf je hier in' , vul het voucher in en doe mee!
De competitie gaat pas met de rit van maandag van start, je kunt als ik het goed heb je ploeg tot maandag 12.00u samenstellen.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 14:37 uur
Ik doe mee! Lekker simpel systeem, en met de A-, B- en C-renners komt wielerkennis zeker van pas. Ik heb ook maar meteen een subpool aangemaakt, mochten we tot 4 deelnemers komen is dat een leuke bonus.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 15:23 uur
Leuk Teun...ik doe al een paar jaar mee, is goed georganiseerd tourspel.
Die zwarte renner is trouwens altijd wel lastig kiezen....ga je hier voor een A, B of C renner.
Die zwarte renner is trouwens altijd wel lastig kiezen....ga je hier voor een A, B of C renner.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 15:41 uur
Ik ga voor een A-renner. Welke, dat houd ik nog even geheim
De meest veilige keuze lijkt me B-renner Mollema. Eindigt nooit hoog in de top-10 en zal ook niet snel uitvallen. Maar ik denk dat mijn achtste A-renner echt veel meer gaat opleveren dan een zesde B-renner, dus vandaar het risico met een A-renner als zwarte renner.
De meest veilige keuze lijkt me B-renner Mollema. Eindigt nooit hoog in de top-10 en zal ook niet snel uitvallen. Maar ik denk dat mijn achtste A-renner echt veel meer gaat opleveren dan een zesde B-renner, dus vandaar het risico met een A-renner als zwarte renner.
0
geplaatst: 1 juli 2016, 19:50 uur
Nóg een pool?
Dat trek ik even niet meer hoor. Op mijn werk hebben ze me ook al overgehaald mee te doen op Scorito, dus ik laat deze laatste schieten.
10 Euro is best een flink bedrag trouwens. Daar mogen dan wel flinke prijzen tegenover staan.
Dat trek ik even niet meer hoor. Op mijn werk hebben ze me ook al overgehaald mee te doen op Scorito, dus ik laat deze laatste schieten.10 Euro is best een flink bedrag trouwens. Daar mogen dan wel flinke prijzen tegenover staan.
0
geplaatst: 2 juli 2016, 00:11 uur
Ik (En Danseuse) wil ook wel in de subpool Teunnis.
Ik denk dat de ideale zwarte renner inderdaad een A-renner zal zijn, alleen is het van tevoren niet zo makkelijk te bepalen welke... er zijn wel wat A-renners waarin ik niet zoveel vertrouwen heb, maar veilige keuzes zijn het niet.
Ik denk dat de ideale zwarte renner inderdaad een A-renner zal zijn, alleen is het van tevoren niet zo makkelijk te bepalen welke... er zijn wel wat A-renners waarin ik niet zoveel vertrouwen heb, maar veilige keuzes zijn het niet.
* denotes required fields.