Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 30 november 2014, 23:33 uur
Wie is hier nou arrogant? Als we zeggen dat Feyenoord een kans maakt tegen PSV, overschatten we Feyenoord. Het moet niet veel gekker worden hier.
En dat allemaal omdat PSV een paar weekjes op 1 staat.
0
geplaatst: 30 november 2014, 23:37 uur
Laten we het ipv PSV, Ajax en Feyenoord, eens over PEC hebben. Het was weliswaar tegen het arme Excelsior, maar wat speelden ze lekker frivool, één van de leukste teams om te zien in de Eredivisie.
Stef Nijland doet me in z'n acties erg aan Dennis Bergkamp denken, misschien dat hij eindelijk zijn belofte eens waar gaat maken..
Stef Nijland doet me in z'n acties erg aan Dennis Bergkamp denken, misschien dat hij eindelijk zijn belofte eens waar gaat maken..
0
geplaatst: 30 november 2014, 23:39 uur
Prachtige goal van Nijland inderdaad, zo lekker met een curve om de keeper.
0
geplaatst: 30 november 2014, 23:48 uur
Nicolage Rico schreef:
Tja. Niet slim dus om de statistieken erbij te pakken - zoals vigil al aangaf. Feyenoord heeft niet eens een tegendoelpunt hoeven te incasseren in uitwedstrijden tot nu toe.
Tja. Niet slim dus om de statistieken erbij te pakken - zoals vigil al aangaf. Feyenoord heeft niet eens een tegendoelpunt hoeven te incasseren in uitwedstrijden tot nu toe.
Dat is dus niet waar. Er staat "als enige in Europa nog geen enkel doelpunt tegen in een uitwedstrijd".
Volgens mij hebben ze op de 1-1 tegen Zorya Luhansk na al hun Europese uitwedstrijden verloren tot nu toe.
0
geplaatst: 30 november 2014, 23:52 uur
Premonition schreef:
Laten we het ipv PSV, Ajax en Feyenoord, eens over PEC hebben. Het was weliswaar tegen het arme Excelsior, maar wat speelden ze lekker frivool, één van de leukste teams om te zien in de Eredivisie.
Ik denk dat PEC Zwolle toch wel zijn plafond is, maar daar is helemaal niets mis mee. Spelen erg leuk en vind het ook wel knap dat je nauwelijks merkt dat ze al behoorlijk wat spelers zijn kwijtgeraakt de afgelopen jaren.
0
geplaatst: 30 november 2014, 23:53 uur
Nicolage Rico schreef:
Wie is hier nou arrogant? Als we zeggen dat Feyenoord een kans maakt tegen PSV, overschatten we Feyenoord. Het moet niet veel gekker worden hier.
Jouw water is vast R'dams water. Maar voor alle duidelijkheid, beste pennende pal: vooraf maakt elk team kans, anders hoefden er geen wedstrijden te worden gespeeld en was onze hele competitie één FIFA-tische fix. De praktijk wijst uit wat het wordt - ik hep gewoon een bloedhekel aan huid-van-de-beer-verkopers voordat dat beest überhaupt gezien is.
Zelf geef ik nimmer hoog op noch vooraf (dat vind ik gewoon dom), noch achteraf (dat vind ik zo easy). Count your blessings and shut up!
0
geplaatst: 1 december 2014, 00:02 uur
herman schreef:
Dat is dus niet waar. Er staat "als enige in Europa nog geen enkel doelpunt tegen in een uitwedstrijd".
Volgens mij hebben ze op de 1-1 tegen Zorya Luhansk na al hun Europese uitwedstrijden verloren tot nu toe.
(quote)
Ik heb het over de competitie. Waar PSV ook in voetbalt.

0
geplaatst: 1 december 2014, 08:06 uur
herman schreef:
Statistieken van PSV thuis dit seizoen: 6 gespeeld, 6 gewonnen, doelsaldo 19-1.
Maar nee, Feyenoord gaat daar wel even winnen.
Statistieken van PSV thuis dit seizoen: 6 gespeeld, 6 gewonnen, doelsaldo 19-1.
Maar nee, Feyenoord gaat daar wel even winnen.
Gelukkig maar, dat statistieken vooraf lang niet altijd bepalen wat de uitslag wordt. Ik zie liever zelfs 6 gespeeld 6 gewonnen dan 6 gespeeld en 2 gewonnen thuiswedstrijden. Want in de praktijk worden statistieken vaak gelogenstraft. Het is toch vaak de vorm van de dag. Inzake PSV kun je dan nog zeggen dat er relatief gemakkelijk wordt gescoord en dat Feyenoord goed verdedigd.
Gisteren Twente-Groningen. Groningen had al 10 jaar niet gewonnen. Ik dacht nog: doe dat nu niet, die mededeling. Ja, puntverlies voor Twente vind ik prima. Maar dit soort statistieken (nogmaals, elk seizoen is weer anders, elke wedstrijd, en successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst) levert alleen gespreksstof op voor degene die er mee komt.
Ik heb verder nog geen schokkende wedstrijden van PSV gezien dit seizoen, de knulligheid tegen Estoril, en Feyenoord is meer in de winning mood. Dus daarom ben ik verder niet zo bang voor een slechte afloop. Maar het kan net zo goed dat PSV plotseling een hele goede dag heeft. Logica ontbreekt in het voetbal, je kunt alleen proberen je er zo goed mogelijk tegen te wapenen.
Feyenoord heeft voldoende kracht in huis om tegendoelpunten te voorkomen, maar als ze achter komen staat er voorin geen goaltjesdief die een gemiddelde heeft van 1 doelpunt op 1 kans. Daar ligt nog steeds een behoorlijk probleem.
0
Hendrik68
geplaatst: 1 december 2014, 10:21 uur
Nog meer mensen de fantastische derby Juventus-Torino gezien? Wat een pot was dat zeg en die laatste goal in de laatste 5 seconden van de blessuretijd van Pirlo maakte het helemaal sensationeel. De zege van Juve was niet echt terecht, maar als je tegen 10 man nog een goal moet incasseren mag je dat jezelf aanrekenen. Goal van Bruno Peres van Torino was ook prachtig. Een enorme rush vanaf zijn eigen 16 en een uithaal die via de binnenkant van paal binnen vliegt. Ik heb de afgelopen jaren weinig live voetbal uit de serie A gezien, maar elke pot die ik dit jaar heb gezien doet me qua passie en sfeer veel meer dan de Premier League die steeds killer op me overkomt.
0
geplaatst: 1 december 2014, 10:34 uur
musician schreef:
maar als ze achter komen staat er voorin geen goaltjesdief die een gemiddelde heeft van 1 doelpunt op 1 kans.
(quote)
maar als ze achter komen staat er voorin geen goaltjesdief die een gemiddelde heeft van 1 doelpunt op 1 kans.
Die heeft niemand, zelfs Romario in zijn wakkere momenten kwam daar niet op uit.
Maar goed, Kazim heeft niet als specialiteit doelpunten maken, zijn taak lijkt ook meer aanspeelpunt (Pelle kon beide zeer goed ja.).
0
Martial
geplaatst: 1 december 2014, 10:59 uur
Nicolage Rico schreef:
Ach Rico laat gaan

We gaan het eens anders zeggen PSV gaat met gemak winnen van Feyenoord met een nulletje of 4, maar dan pakken we PSV thuis wel daar hebben we nog meer kans en dan is het te hopen voor PSV dat de achterstand op bijvoorbeeld Ajax of misschien zijn wij dat wel meer dan 3 punten bedraagt anders gaat de eventuele landstitel weer voorbij aan de gemeente Eindhoven

Vorig jaar om deze tijd hadden de PSV aanhangers trouwens niet zo'n praatjes hier, maar dit even geheel terzijde.....

0
geplaatst: 1 december 2014, 11:06 uur
Vorig jaar om deze tijd presteerde PSV toch ook een stuk minder, overigens zijn wij in de provincie bescheiden maa als de successen zich aan een rijgen.... 

0
Martial
geplaatst: 1 december 2014, 11:11 uur
trebremmit schreef:
Leuk dat de Feyenoorders de boel al weer aan het overschatten zijn, terwijl ze twee maanden geleden nog het Maasgebouw wilden bestormen.
En dat allemaal na een wedstrijd tegen het tweede van Sevilla.
Leuk dat de Feyenoorders de boel al weer aan het overschatten zijn, terwijl ze twee maanden geleden nog het Maasgebouw wilden bestormen.

En dat allemaal na een wedstrijd tegen het tweede van Sevilla.
Feyenoord is sowieso jou favoriete club niet en ik overschat helemaal niets en al speelde het 5e van Sevilla, maar we zijn wel door Europees en dat kan Groningen niet zeggen die van een "nietszeggend" clubje uit Schotland niet eens kon winnen

0
Hendrik68
geplaatst: 1 december 2014, 11:18 uur
Ik mag voor Feyenoord hopen dat de wedstrijd tegen PSV nog voor de winterstop wordt ingehaald, want Dortmund kan Van Beek en Kongolo prima gebruiken, wat een drama daar achterin bij de nummer laatst van de Bundesliga.
0
Martial
geplaatst: 1 december 2014, 11:28 uur
musician schreef:
Feyenoord heeft voldoende kracht in huis om tegendoelpunten te voorkomen, maar als ze achter komen staat er voorin geen goaltjesdief die een gemiddelde heeft van 1 doelpunt op 1 kans. Daar ligt nog steeds een behoorlijk probleem.
Daar zeg je wat musician , ik ben ook wel eens benieuwd hoe Feyenoord reageert als het eerst achter komt met de al genoemde beperkingen voorin.
0
geplaatst: 1 december 2014, 11:49 uur
herman schreef:
(quote)
Misschien ben jij met een ander seizoen in de war? Europees alle uitwedstrijden verloren en in de competitie alleen de uitwedstrijd tegen Go Ahead overtuigend gewonnen. De rest allemaal gelijk of hakken over de sloot. Statistieken van PSV thuis dit seizoen: 6 gespeeld, 6 gewonnen, doelsaldo 19-1. Maar nee, Feyenoord gaat daar wel even winnen.
Nee hoor, met dit seizoen. Ik heb het over de eredivisie dus niet over Europees en bovendien vertel ik enkel de statistieken en heb het niet over dat de 2de helft tegen Ado uit niet zo sterk was om maar eens wat te noemen. En met in Europa bedoel ik natuurlijk de alle landelijke competities, dat ze uit tegen Sevilla hadden verloren was mij geheel bekend.
0
geplaatst: 1 december 2014, 11:53 uur
Premonition schreef:
Laten we het ipv PSV, Ajax en Feyenoord, eens over PEC hebben.
Laten we het ipv PSV, Ajax en Feyenoord, eens over PEC hebben.
Of over de keeper van Twente... Goeiedag zeg!
0
geplaatst: 1 december 2014, 12:47 uur
Martial schreef:
Feyenoord is sowieso jou favoriete club niet en ik overschat helemaal niets en al speelde het 5e van Sevilla, maar we zijn wel door Europees en dat kan Groningen niet zeggen die van een "nietszeggend" clubje uit Schotland niet eens kon winnen
(quote)
Ik doe dan ook nooit zo dramatisch over Groningen, snap ook niet zo goed wat dat met de discussie te maken heeft maar goed.
0
geplaatst: 1 december 2014, 12:51 uur
Premonition schreef:
Stef Nijland doet me in z'n acties erg aan Dennis Bergkamp denken.
Heel erg bedankt voor deze opmerking. Ik heb een waanzinnige kater, maar dankzij jou valt er deze maandag toch nog wat te lachenStef Nijland doet me in z'n acties erg aan Dennis Bergkamp denken.
0
geplaatst: 1 december 2014, 13:29 uur
]
lemmylavigne zo vreemd is dat toch niet
Stef Nijland doet me in z'n acties erg aan Dennis Rommedahl denken.
lemmylavigne zo vreemd is dat toch niet

0
Martial
geplaatst: 1 december 2014, 13:35 uur
17 december om 20:45 uur schijnt de veelbesproken wedstrijd PSV - Feyenoord ingehaald te worden.
0
geplaatst: 1 december 2014, 13:39 uur
Op een woensdag in de winter, tja nu maakt Feyenoord best kans. 

0
geplaatst: 1 december 2014, 13:42 uur
De winter begint normaal gesproken pas op 21 december, beste Rudi S 

0
geplaatst: 1 december 2014, 14:57 uur
En we hebben al een maand wintertijd...
Gauw Radar bellen, dat we collectief een uur genaaid zijn, al een maand lang

0
geplaatst: 1 december 2014, 20:39 uur
Martial schreef:
17 december om 20:45 uur schijnt de veelbesproken wedstrijd PSV - Feyenoord ingehaald te worden.
0 - 3 lijkt mij dan een aardig verjaardagkadootje, meer hoef ik niet te hebben

0
Hendrik68
geplaatst: 1 december 2014, 23:18 uur
Jan Smit is ook even wezen koffiedrinken in Rotterdam:
Feyenoord draait volledig bij: voorstel voor verbod op kunstgras 'ingetrokken' - Voetbalprimeur.nl
Feyenoord draait volledig bij: voorstel voor verbod op kunstgras 'ingetrokken' - Voetbalprimeur.nl
0
geplaatst: 1 december 2014, 23:25 uur

Dat congres over de toekomst van het Nederlandse voetbal, wie komen daar eigenlijk? Ik las dat Cruijff, Jansen en Van Marwijk niet waren uitgenodigd?
Edit: Ik lees dat ze zelf niet willen komen.
0
geplaatst: 2 december 2014, 09:57 uur
Afgelopen zaterdag voor het eerst van mijn leven in het Rat Verlegh Stadion geweest (Erik Falkenburg is het broertje van een vriend van mij en had kaarten geregeld), laten we maar positief beginnen: leuk stadion wel. Verder treurige supporters en wat is NAC slecht zeg. Zo'n Elson Hooi kan nog geen bal fatsoenlijk over meer dan 2 meter geven, die Macedonier staat volgens mij nog steeds zijn man te zoeken en Jelle ten Grabbelaar is compleet de weg kwijt. En dan zijn Erik en Matic de enige die nog het fatsoen hebben om het publiek te bedanken na zo'n wanvertoning. Om Ruud Gullit te citeren, ben je op dit moment als NAC-supporter niet te benijden. Gelukkig heb ik meer met FC Utrecht dan NAC, dus had ik als een van de weinige (naast de paar honderd uitsupporters) een prima avond. 

0
geplaatst: 2 december 2014, 11:49 uur
Datumprikkert.
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10461659_798201896904989_4782401959723883581_n.png?oh=6d389052f28161885e3a3cf3de3d3c66&oe=55133FF2
(beetje flauwe opmerkingen erbij, maar oké...)
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10461659_798201896904989_4782401959723883581_n.png?oh=6d389052f28161885e3a3cf3de3d3c66&oe=55133FF2
(beetje flauwe opmerkingen erbij, maar oké...)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.