MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
@ Rudi S Precies. Bijna allemaal clubs met een hoger budget en veel meer te besteden geld, aangezien Feyenoord een aantal seizoenen 0 had om te besteden.

Nicolage Rico schreef:
De afgelopen jaren trof Feyenoord ook meestal de lastigst mogelijke tegenstander die voorhanden waren in de voorrondes, zoals Dinamo en Krasnodar.
De nummer 5 van de Oekraïense competitie (hoehetenzeookalweer?), AA Gent, Sparta Praag, Besiktas.

Dat ei kan je gewoon weer van je hoofd halen.

vigil schreef:
Da's waar, Sevilla (4de in Spanje en Uefa cup winnaar in 2006, 2007 en 2014) is bijvoorbeeld al helemaal niets...
+ de nummer 8 van de Belgische competitie en een Kroatisch team waarvan ik niet geloof dat ook maar iemand hier gehoord had.

chevy93 schreef:
(quote)
De nummer 5 van de Oekraïense competitie (hoehetenzeookalweer?), AA Gent, Sparta Praag, Besiktas.

Dat ei kan je gewoon weer van je hoofd halen.

In de voorronde waren Besiktas en Zenit op voorhand de lastigste tegenstanders om te kunnen treffen. Vorig jaar was Krasnodar de lastigste. Wat is je punt?

Nicolage Rico schreef:
(quote)

In de voorronde waren Besiktas en Zenit op voorhand de lastigste tegenstanders om te kunnen treffen. Vorig jaar was Krasnodar de lastigste. Wat is je punt?

Misschien moet je nog even nagaan wat de andere opties waren. Er was echt nog wel lastiger dan Krasnodar en Besiktas te loten.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

FEYENOORD LOOT BESIKTAS | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Technisch directeur Martin van Geel laat in een eerste reactie weten dat hij in Besiktas een aantrekkelijke tegenstander ziet voor Feyenoord. ‘We zien mogelijkheden’, zegt hij. ‘Onze voorkeur ging tijdens de loting niet uit naar Zenit of Lille. De wedstrijd tegen Besiktas is in elk geval een heel aantrekkelijk affiche.'
Besiktas mocht nota bene alleen mee, omdat Fenerbahçe uitgesloten werd.

Tja, en is dat hetzelfde Krasnodar dat voor het eerst in Europa mee doet en niet eens door de poule heen gekomen is en alleen kon winnen van een B-elftal van Everton?

Ik snap dat als je in de 92e minuut thuis de 4-3 moet maken tegen Zorya Luhansk (leve Google!) om überhaupt Europa League te spelen, je alles lastig vindt, maar Feyenoord heeft echt niet te klagen gehad met de loting de afgelopen jaren. Zenit is de eerste tegenstander van formaat die ze tegenkomen. Samen met Sevilla.

Tuurlijk lagen er mogelijkheden om door te gaan tegen Besiktas, maar dat was het punt niet. De wedstrijd tegen AS Roma is overigens ook een heel aantrekkelijk affiche, maar wel de lastigst mogelijke tegenstander op papier die we konden loten. Vooruit, Besiktas was medium, maar je had ook Standard Luik of Kopenhagen kunnen treffen.

Het jaar ervoor was Dinamo weer de lastigste.

Maar hé, dat wil niet zeggen dat je tegen al deze teams kansloos was/bent en dat ik enorm uitkijk naar de wedstrijd tegen AS Roma.

Nicolage Rico schreef:
@ Rudi S Precies. Bijna allemaal clubs met een hoger budget en veel meer te besteden geld, aangezien Feyenoord een aantal seizoenen 0 had om te besteden.

Ach als het dat alleen was, een speler halen die meerwaarde (> 24 jaar met enige niveau ervaring) is voor het team is gewoon niet meer mogelijk (dat lukt ook PSV en Ajax niet of nauwelijks), die gaan veel vaker/liever op de bank zitten in Engeland/Italie/Duitsland/Spanje.
En echt een Uth of Kramer schiet Feyenoord ook niet voorbij AS Roma.

herman schreef:
Misschien moet je nog even nagaan wat de andere opties waren. Er was echt nog wel lastiger dan Krasnodar te loten.

Kuban Krasnodar (Rus), Tromsø (Nor), SV Zulte Waregem (Bel), Pandurii Târgu Jiu (Roe) of FC Dila Gori (Geo)

Op dat moment draaide Krasnodar als een tierelier en was dat met gemak de lastigste tegenstander om te loten.

Maar genoeg ouwe koeien uit de sloot gehaald. En dat allemaal omdat Chevy zich aangevallen voelt door het woordje "weer".

Martial
musician schreef:

Maar de achterstand in punten in de stand was al eerder veel te hoog opgelopen. Dat kan alleen nog goed komen als je zelf alles wint en de tegenstanders met grote regelmaat punten laten liggen. Maar de vraag is of dat reëel is.

Inderdaad de punten heb je al in eerder stadium verloren en dan moet je zelf alles winnen en hopen dat Ajax en PSV zo links en rechts wat laten liggen, maar daar werken ze helaas niet aan mee

PSV oogt sowieso een stuk stabieler dan vorig seizoen en een Ajax zie ik ook niet 3 wedstrijden op rij verliezen eerlijk gezegd, maar mocht je de wedstrijd aanstaande woensdag tegen PSV niet goed doorkomen wordt de rest van het seizoen wel vrij kleurloos.

Martial
Nicolage Rico schreef:

Zo koud was het toch niet? Of stond je in je blote barst te springen?

Feyenoord had het beste van het spel (73% balbezit, 20 scoringskansen, 15 corners), maar had toch te weinig stootkracht voorin. En dat lag niet enkel aan het verdedigende werk en het continu tijdrekken van AZ.

Tactisch vind ik Feyenoord juist sterk dit seizoen. We missen wel wat creatieve spelers inderdaad. Ik had graag een Ziyech gezien op de plek van Immers. Maar als ik moest kiezen tussen Toornstra of Ziyech, dan ben ik blij dat eergenoemde in onze mooie Kuip speelt.

Wat betreft de kou (enne nee ik stond niet in mijn blote barst te springen ) bij ons op het vak (T) stond een behoorlijke gure snijdende wind de gehele wedstrijd en dat voel je toch wel en de meeste zaten toch aardig ingepakt, waarbij sommige alleen de ogen nog zichtbaar waren.

Ja dat vele balbezit, scoringskansen, corners enzovoort heeft Feyenoord ook tegen Ajax, Twente, Vitesse en AZ gehad en toch leverde het geen 1 overwinning op en kan je dan ook niet spreken van dat kan een keer gebeuren dan is het echt iets structureels, er lijkt elk seizoen wel iets te ontbreken bij Feyenoord waardoor net dat laatste stapje niet kan worden gemaakt.

Moet zeggen dat Ziyech bij Twente ook niet echt opvalt tot nu toe en vraag me af of Ziyech wel gepast had hoe Feyenoord nu speelt, maar ja dat antwoord zullen we wel nooit te weten komen?

Martial
angelin schreef:

Iets objectiever mag wel hoor.....

AZ was inderdaad niet best en Feyenoord was echt beter. Geef ik als AZ-er zonder probleem toe.

Maar dan mag je toch ook wel iets zeggen over het walgelijke gedrag van een aantal Feyenoord spelers. Vooral die Kazim..... 90 minuten lang janken en toneelspelen. En hij was zeker niet de enige. Er is niks mis met een beetje intimidatie, maar in Rotterdam zijn ze daar nu wel een beetje mee aan het doorslaan.

Tot twee keer toe de bal niet teruggeven als AZ hem sportief uitspeelt. De hele tijd doen of er ernstige overtredingen worden gemaakt.... Het was echt walgelijk! Bovendien ook een goed voorbeeld naar alle jeugd.

Weet je wat walgelijk gedrag was dat tijdrekken en het constant op de grond liggen van die AZ spelers of er heel wat aan de hand was, als er een speler van AZ ECHT geblesseerd was geweest had Feyenoord de bal echt wel weer teruggeven aan AZ, nee we gaan AZ nog belonen ook voor dat schijtvoetbal en dat tijdrekken, wie de schoen past trekke hem aan....

Kazim heerlijke speler overigens trekt, sleurt, incasseert, deelt zelf uit, geeft assists en maakt een beetje oorlog en als die scoort zijn het vaak wel mooie doelpunten zo ook gisteren, maar voor de rest kan die er geen tering van

Martial
Nicolage Rico schreef:
Feyenoord treft weer de lastigste tegenstander die mogelijk was: AS Roma.

Een lastig karweitje wel, maar je kan er beter tegen Roma uitvliegen dan bijvoorbeeld tegen een Guingamp, Aalborg, Young Boys of Dnjepr Dnjepropetrovsk.

Martial schreef:
(quote)

Weet je wat walgelijk gedrag was dat tijdrekken en het constant op de grond liggen van die AZ spelers of er heel wat aan de hand was, als er een speler van AZ ECHT geblesseerd was geweest had Feyenoord de bal echt wel weer teruggeven aan AZ, nee we gaan AZ nog belonen ook voor dat schijtvoetbal en dat tijdrekken, wie de schoen past trekke hem aan....

Kazim heerlijke speler overigens trekt, sleurt, incasseert, deelt zelf uit, geeft assists en maakt een beetje oorlog en als die scoort zijn het vaak wel mooie doelpunten zo ook gisteren, maar voor de rest kan die er geen tering van

Je bent in ieder geval lekker genuanceerd.... Ik geef in ieder geval nog toe dat Feyenoord beter was dan AZ.

Ook nog even volledig voorbijgaan aan welk team de grootste kansen heeft gehad gister, maar goed. Daarom kom ik ook zelden op dit deel van het forum. Bij de meeste voetballiefhebbers is de nuance ver te zoeken.

Martial
lennon schreef:
Lees net dat als t voor een 1645 morgen is gespeeld wordt er zondag ook gewoon gespeeld. Anders wordt er verplaatst. Eerlijk gezegd hoop ik op verplaatsing want het wordt anders gewoon competitie vervalsing

Ja en nu is onze alleskunner Toornstra geblesseerd en 2 weken geleden nog niet, is dit nu ook competitie vervalsing?

Nou maar hopen dat het gaat sneeuwen, kan die weer verplaatst worden

Komt bij dat een speler van AZ (weet ff niet wie) de bal al per ongeluk uitliep voor de 1e keer dat Feyenoord de bal niet terug gaf.

Maar bij die 2e keer zat ik me toch wel te ergeren dat Feyenoord de bal niet terugschoot, ook al was er waarschijnlijk niks aan de hand qua "blessure".

Martial schreef:

Ja en nu is onze alleskunner Toornstra geblesseerd en 2 weken geleden nog niet, is dit nu ook competitie vervalsing?

Als ie door een huur blessure maker ingehuurd door PSV is geblesseerd geraakt, dan wel ja..

Maar serieus.. Hangt het succces van heel Feyenoord van Toornstra af? Lijkt me niet?

chevy93 schreef:
Tja, en is dat hetzelfde Krasnodar dat voor het eerst in Europa mee doet en niet eens door de poule heen gekomen is en alleen kon winnen van een B-elftal van Everton?

Nee het Krasnodar dat dit jaar meedeed aan de EL is FK Krasnodar. Een totaal ander team dan Kuban.

Vorig jaar in de play-offronde was Kuban Krasnodar echt wel de lastige tegenstander op dat moment.

Roma is echt niet onmogelijk nu aangezien zij 2x niet in hun sterkste opstelling gaan spelen, en de Europa League amper serieus nemen.

Martial schreef:

Ja dat vele balbezit, scoringskansen, corners enzovoort heeft Feyenoord ook tegen Ajax, Twente, Vitesse en AZ gehad en toch leverde het geen 1 overwinning op en kan je dan ook niet spreken van dat kan een keer gebeuren dan is het echt iets structureels, er lijkt elk seizoen wel iets te ontbreken bij Feyenoord waardoor net dat laatste stapje niet kan worden gemaakt.

Dit seizoen is dat niet heel lastig: scorend vermogen. We hebben maar weinig spelers die echt een neusje voor de goal hebben. De kansen worden namelijk wel gecreëerd.

In het seizoen met Guidetti wonnen we juist (bijna) alle topduels, in ieder geval in de Kuip.

chevy93 schreef:

Ik snap dat als je in de 92e minuut thuis de 4-3 moet maken tegen Zorya Luhansk (leve Google!) om überhaupt Europa League te spelen, je alles lastig vindt, maar Feyenoord heeft echt niet te klagen gehad met de loting de afgelopen jaren. Zenit is de eerste tegenstander van formaat die ze tegenkomen. Samen met Sevilla.

Dit had je later toegevoegd, zag ik later pas.

Tja, de verkeerde Krasnodar er uitpikken en Zenit - die Feyenoord niet getroffen heeft en ook niet treft.

Probeer wel met de juiste feiten te komen.

Dynamo Kiev was ook niks natuurlijk.

Martial schreef:

Denk niet dat je je met het aankoopbonnetje hoeft te vervoegen in de Domstad; omdat Feyenoord op een kopie uit was, zal er geen garantie op zitten.

Blessures vallen anders dan twee wedstrijden spelen binnen 48 uur niet in het kader van de KNVB-reglementen. Desalniettemin vind ik het heel zuur voor Toornstra zelf - zag aan de beelden meteen dat hem om de hamstring moest gaan.

Nicolage Rico schreef:
Tja, de verkeerde Krasnodar er uitpikken en Zenit - die Feyenoord niet getroffen heeft en ook niet treft.

Probeer wel met de juiste feiten te komen.
Gretz schreef:
Nee het Krasnodar dat dit jaar meedeed aan de EL is FK Krasnodar. Een totaal ander team dan Kuban.

Vorig jaar in de play-offronde was Kuban Krasnodar echt wel de lastige tegenstander op dat moment.
Ik vond het al zo gek, want Krasnodar (Kuban dus), herinnerde me ik ook niet als een matige tegenstander.

Maar goed, een mea culpa is wel op z'n plaats.

Dinamo Moskou was ook niks natuurlijk.
Nou ja, de laatste keer dat Dinamo Moskou een poulefase in Europa gehaald heeft, was in 1997: de Intertoto. Ik verwacht dat Anderlecht hier wel van gaat winnen.

chevy93 schreef:
(quote)
Nou ja, de laatste keer dat Dinamo Moskou een poulefase in Europa gehaald heeft, was in 1997: de Intertoto. Ik verwacht dat Anderlecht hier wel van gaat winnen.

Dinamo wordt misschien wel overschat nu na hun 6 overwinningen. Panathinaikos en Estoril waren enorm zwak en PSV verliest 2x ongelukkig. Ik denk dat Anderlecht minstens gelijkwaardig is.

chevy93 schreef:
(quote)
(quote)
Ik vond het al zo gek, want Krasnodar (Kuban dus), herinnerde me ik ook niet als een matige tegenstander.

Maar goed, een mea culpa is wel op z'n plaats.

(quote)

Feyenoord was toen overigens 2 x beter, maar had (nog) geen spits. Schaken moest het doen in de spits maar baadde in het zweet als hij in scoringspositie kwam (wat een paar maal gebeurde). Net als Immers.

Ik bedoelde trouwens Dynamo Kiev, maar dat had je toch niet door.

Martial
lennon schreef:

Maar serieus.. Hangt het succces van heel Feyenoord van Toornstra af? Lijkt me niet?

Toornstra is een heel belangrijke pion in het systeem van Feyenoord, hij bestrijkt zowat de hele rechterkant en is overal te vinden op het veld en aan z'n werklust ontbreekt het zelden, maar ja een blessure kan gebeuren en komt zelden gelegen, maar er zullen er best 11 op het veld staan woensdag

Op zich ook niet verkeerd om met snelheid (Manu) te spelen tegen PSV, dat ook vast de aanval gaat zoeken.

Martial
Mjuman schreef:

Desalniettemin vind ik het heel zuur voor Toornstra zelf - zag aan de beelden meteen dat hem om de hamstring moest gaan.

Ja was duidelijk waarneembaar en de teleurstelling droop ook gelijk van de tribunes af, want Toornstra is/was toch wel de man in vorm en ik zie toch liever 2 elftallen in hun sterkste opstelling tegen elkaar strijden en daar is nu helaas geen sprake meer van, hebben we toch nog een klein excuusje mocht het mis gaan

Nicolage Rico schreef:
Ik bedoelde trouwens Dynamo Kiev, maar dat had je toch niet door.
Ik vond het wel vreemd waarom je met de tegenstander van PSV aan kwam zetten.

Overigens was dat gewoon een loting tussen drie kneuzen en Fenerbahçe, hoewel ik als Ajacied nog altijd een trauma aan Kopenhagen thuis heb over gehouden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:48 uur

geplaatst: vandaag om 04:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.