MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
En Barca wordt wel heel doorzichtig geholpen door de arbiters...

Martial schreef:
(quote)

Je doet ons geweldige verdedigingscentrum toch ernstig te kort vind ik + nog een paar spelers.
Toornstra is een geweldenaar dat staat overigens buiten kijf.

Ik had het over een missing link. De verdedigers stonden er al aan het begin van het seizoen.

Alle top clubs hebben gespeeld en niemand heeft wat te melden? Ajax speelde een zeer zwakke tweede helft RoE, er had best wat ingezeten voor Utrecht als ze met meer overtuiging hadden gespeeld.

Klopt. FC Utrecht was weinig doortastend voor de goal van Ajax. Zonde.

Martial
Linius schreef:
Alle top clubs hebben gespeeld en niemand heeft wat te melden?

Ik heb zeker wel wat te melden maar gisteravond toen ik thuis kwam was het voor mij eerst een kwestie van ontdooien, want was dat koud zeg in het Kuipie.

Na alle hosannaverhalen over Feyenoord de afgelopen tijd, ook in de media en op TV kreeg Feyenoord gisteravond een tegenstander op bezoek in de vorm van AZ dat absoluut niet kwam om te voetballen en alleen maar loerde op de counter (en dat slim deed) en vooral tijdrekken de gehele wedstrijd door met als resultaat 5 minuten blessuretijd wat ook nog de gelijkmaker voor Feyenoord opleverde (dik verdiend overigens) dus AZ kreeg zowaar ook nog de deksel op de neus voor hun laffe strijdwijze.

Het systeem dat Feyenoord al een tijdje hanteert is vooral een goede als je voor staat en daarom zei ik een tijdje geleden al ik wil Feyenoord wel eens zien als het achter staat en dat hebben we dus gezien gisteren en dan komen de tekortkomingen ook weer bloot te liggen zoals het creatieve en scorende vermogen en het tactisch vernuft, maar op karakter en mentaliteit toch nog een puntje veilig gesteld al loopt de achterstand op Ajax en PSV wel gigantisch op nu en kunnen we zo goed als zeker wederom een streep zetten door een eventuele landstitel, maar ja hoeven we ons daar ook niet meer druk om te maken

Maar de grootste tegenvaller was wel het uitvallen van Toornstra (hamstring) deze alleskunner verzet zoveel werk op het veld, dat moest vroeg of laat wel een keer fout gaan en nu juist precies voor de topper PSV - Feyenoord, heel jammer dit....

Başaçıkoğlu bewees gisteravond overigens weer eens dat hij veel te licht is voor Feyenoord, die 3,5 miljoen had Feyenoord m.i. beter anders kunnen besteden.

Mjuman schreef:
Nee da's denk ik NIET het punt. Ajax heeft 105 miljoen euro in kas,
Wordt vaak geroepen, maar klopt niet. Is eerder iets van de helft.

En verder is het natuurlijk een open deur om te roepen dat je een dragende speler moet.kopen. Maar wie dan? Ik denk op dit moment de kans het grootste is als iemand als Sneijder of Van der Vaart zijn laatste dagen zouden willen slijten in Amsterdam

Wat bedoel je met die laatste zin?

VdV zou dat idd wel willen, maar of Ajax dat ook wil is maar de vraag.

herman schreef:
Wat bedoel je met die laatste zin?
Welke dragende speler zou naar Ajax willen komen die daadwerkelijk wat (ervaring) toe zou voegen? In de afgelopen jaren kan ik me alleen Poulsen voor de geest halen en dat was nou ook weer niet de Messias die Ajax in de CL laat overwinteren.

chevy93 schreef:
(quote)
Wordt vaak geroepen, maar klopt niet. Is eerder iets van de helft.

En verder is het natuurlijk een open deur om te roepen dat je een dragende speler moet.kopen. Maar wie dan? Ik denk op dit moment de kans het grootste is als iemand als Sneijder of Van der Vaart zijn laatste dagen zouden willen slijten in Amsterdam

Kijk even hier: De halfjaarcijfers - Ajax.nl

Die cijfers zijn van dec 2013; kijk even onder Activa (da's wat ze hebben); daaruit blijkt dat in de periode 30 juni 13 - 31 dec 2013 de post liquide middelen is toegenomen van 43,4 naar 69,0 miljoen. Na dec zijn er nog div. andere transfers geweest en is volgens transfermarkt het batig saldo 23,8 miljoen - dat mag je dus bij 69 optellen voor dit jaar.

Overigens zie ik VdV echt niet meer als dragende speler, eerder als rustend, veel te traag voor Ajax. En Sneijder, geen idee wat die toe zou voegen; vind ik een twijfelgeval. Denk ook dat die bijv de ontwikkeling van Klaassen zou belemmeren.

panjoe (moderator)
Ik kan me niet herinneren wanneer ik Ajax een mooie wedstrijd heb zien spelen, trouwens - met de kanttekening dat ik de CL niet heb kunnen volgen dit jaar. De grote bijdrage van De Boer is er toch vooral één geweest van discipline, consistentie en effectiviteit.

Mjuman schreef:
(quote)

Kijk even hier: De halfjaarcijfers - Ajax.nl

Die cijfers zijn van dec 2013; kijk even onder Activa (da's wat ze hebben);
[Update II] Kinsbergen nuanceert Wijers - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

60 miljoen, vorige maand bekend gemaakt

Martial schreef:
Het systeem dat Feyenoord al een tijdje hanteert is vooral een goede als je voor staat en daarom zei ik een tijdje geleden al ik wil Feyenoord wel eens zien als het achter staat en dat hebben we dus gezien gisteren en dan komen de tekortkomingen ook weer bloot te liggen zoals het creatieve en scorende vermogen en het tactisch vernuft, maar op karakter en mentaliteit toch nog een puntje veilig gesteld al loopt de achterstand op Ajax en PSV wel gigantisch op nu en kunnen we zo goed als zeker wederom een streep zetten door een eventuele landstitel

Precies wat we al maanden geleden zagen aankomen en wat ons recent op bizarre wijze werd verweten. Het niet hebben van een beetje spits kan nog worden verdoezeld als er 90 minuten druk wordt gezet en er uiteindelijk wel een keer een doelpunt moet vallen.
Als dat niet gebeurd, kan het nog uiteindelijk aankomen op mentaliteit. Dat lukte gisteren dan nog tegen AZ en werd uitbetaald in de laatste minuut.
Maar de achterstand in punten in de stand was al eerder veel te hoog opgelopen. Dat kan alleen nog goed komen als je zelf alles wint en de tegenstanders met grote regelmaat punten laten liggen. Maar de vraag is of dat reëel is.

Başaçıkoğlu bewees gisteravond overigens weer eens dat hij veel te licht is voor Feyenoord, die 3,5 miljoen had Feyenoord m.i. beter anders kunnen besteden.

Gelukkig is hij nog jong en kan hij in de komende jaren wellicht nog worden bijgespijkerd.

Je vindt het vast niet erg als ik wacht op de officiële - door de account bevestigde jaarcijfers - als aandeelhouder van Ajax heb je daar ook recht op - kun je ook meteen zien waar het geld gebleven is. Altijd boeiende materie - kan je ook zien hoeveel er op div spelers/transfers is afgeboekt, want ook daarin is veel geld gaan zitten de afgelopen jaren.

Martial schreef:
(quote)

Ik heb zeker wel wat te melden maar gisteravond toen ik thuis kwam was het voor mij eerst een kwestie van ontdooien, want was dat koud zeg in het Kuipie.

Na alle hosannaverhalen over Feyenoord de afgelopen tijd, ook in de media en op TV kreeg Feyenoord gisteravond een tegenstander op bezoek in de vorm van AZ dat absoluut niet kwam om te voetballen en alleen maar loerde op de counter (en dat slim deed) en vooral tijdrekken de gehele wedstrijd door met als resultaat 5 minuten blessuretijd wat ook nog de gelijkmaker voor Feyenoord opleverde (dik verdiend overigens) dus AZ kreeg zowaar ook nog de deksel op de neus voor hun laffe strijdwijze.

Het systeem dat Feyenoord al een tijdje hanteert is vooral een goede als je voor staat en daarom zei ik een tijdje geleden al ik wil Feyenoord wel eens zien als het achter staat en dat hebben we dus gezien gisteren en dan komen de tekortkomingen ook weer bloot te liggen zoals het creatieve en scorende vermogen en het tactisch vernuft, maar op karakter en mentaliteit toch nog een puntje veilig gesteld al loopt de achterstand op Ajax en PSV wel gigantisch op nu en kunnen we zo goed als zeker wederom een streep zetten door een eventuele landstitel, maar ja hoeven we ons daar ook niet meer druk om te maken

Maar de grootste tegenvaller was wel het uitvallen van Toornstra (hamstring) deze alleskunner verzet zoveel werk op het veld, dat moest vroeg of laat wel een keer fout gaan en nu juist precies voor de topper PSV - Feyenoord, heel jammer dit....

Zo koud was het toch niet? Of stond je in je blote barst te springen?

Aan Bilal heb je geen bal. Maar goed, ik schrijf hem nog niet af. Is pas 19 jaar en zal niet de eerste zijn die zich alsnog goed ontwikkelt. Zo'n eerste jaar Feyenoord is wennen. Wel zet ik enige vraagtekens bij de hoge transfersom van 3,5 miljoen.

Ik vond Feyenoord gisteren erg goed spelen de eerste 20 minuten, met vloeiend combinatievoetbal. Zonder grote kansen te creëren, maar dat is gewoonweg lastig tegen een team dat zich volledig ingraaft. Dan komen ze in de 23e minuut voor het eerste over de middellijn en scoren ze op een ietwat gelukkige wijze en doen dat nog eens vrolijk over een paar minuten later. Een ideaal scenario voor AZ, want nu konden ze nog meer achterover leunen, loerend op counters. Dat counteren deden ze de 2e helft overigens wel uitstekend, het is dat Vermeer een grandioze wedstrijd keepte. Niet heel moeilijk ook voor AZ, aangezien de laatste drie Feyenoorders op de middellijn stonden. Ze hoefden 'm eigenlijk maar hoog naar voren te knallen.

Feyenoord had het beste van het spel (73% balbezit, 20 scoringskansen, 15 corners), maar had toch te weinig stootkracht voorin. En dat lag niet enkel aan het verdedigende werk en het continu tijdrekken van AZ.

Gelukkig valt de meer dan terechte gelijkmaker. Eigenlijk hing die niet meer in de lucht, want de laatste 20 minuten waren vrij pover van onze kant.

Tactisch vind ik Feyenoord juist sterk dit seizoen. We missen wel wat creatieve spelers inderdaad. Ik had graag een Ziyech gezien op de plek van Immers. Maar als ik moest kiezen tussen Toornstra of Ziyech, dan ben ik blij dat eergenoemde in onze mooie Kuip speelt.

Martial schreef:
(quote)

Iets objectiever mag wel hoor.....

AZ was inderdaad niet best en Feyenoord was echt beter. Geef ik als AZ-er zonder probleem toe.

Maar dan mag je toch ook wel iets zeggen over het walgelijke gedrag van een aantal Feyenoord spelers. Vooral die Kazim..... 90 minuten lang janken en toneelspelen. En hij was zeker niet de enige. Er is niks mis met een beetje intimidatie, maar in Rotterdam zijn ze daar nu wel een beetje mee aan het doorslaan.

Tot twee keer toe de bal niet teruggeven als AZ hem sportief uitspeelt. De hele tijd doen of er ernstige overtredingen worden gemaakt.... Het was echt walgelijk! Bovendien ook een goed voorbeeld naar alle jeugd.

Mjuman schreef:
(quote)

Je vindt het vast niet erg als ik wacht op de officiële - door de account bevestigde jaarcijfers - als aandeelhouder van Ajax heb je daar ook recht op - kun je ook meteen zien waar het geld gebleven is. Altijd boeiende materie - kan je ook zien hoeveel er op div spelers/transfers is afgeboekt, want ook daarin is veel geld gaan zitten de afgelopen jaren.
Iets recenter: http://www.ajax.nl/web/file?uuid=2ec82d25-f26a-47f1-8c88-1eedf1192496&owner=7f0e4750-bf75-4c4d-b517-11cd2bce7c2e

Liquide middelen op 30 juni 2014: €59.954.000

Maar goed, anders kijken we over een paar weken wat er in het halfjaarverslag staat.

Punt blijft nog altijd dat er maar weinig Europese (sub)toppers van die leeftijd zijn die graag naar Ajax zouden willen. Spelers van Heerenveen en FC Twente willen steeds vaker al niet meer naar de Nederlandse topclubs.

Persoonlijk zou ik liever zien dat Ajax in zet op het langer aanhouden van topspelers, zoals Eriksen, Vertonghen. We hebben meer spelers zoals (Siem) De Jong nodig, maar ook hij koos uiteindelijk begrijpelijkerwijs eieren voor zijn geld.

P.S. Is er echt 24 miljoen 'winst' op de transfers? Dat was een bedrag dat ook gehaald werd in het jaar dat Vd Wiel en Vertonghen vertrokken. Toch wel een beduidend betere (en duurdere?) lichting dan nu.

Ontzettende aansteller inderdaad die Kazim. Hij probeert zijn slechte techniek te verbloemen met agressief gedrag.

Hendrik68
De bal teruggeven of uitspelen moet meteen afgeschaft worden. Een Feyenoord coach uit het verleden (R. Koeman) vond jaren geleden al dat het maar eens afgelopen moest zijn met dat schijnheilige bal uitschieten voor een zogenaamd geblesseerde speler die met een veeg van de spons ineens weer topfit is. Hij vond dat de scheidsrechter vanzelf fluit als er reden voor is. Helemaal mee eens.

Waar je als AZ supporter wel terecht over mag klagen is de elleboog van Boetius die je mijlen van te voren aan ziet komen. Hij kreeg geel en dus kan er niks meer aan gedaan worden. Je hebt van die duels waarbij je moeilijk je armen af kan zagen, je raakt per ongeluk een hoofd en voor je het weet wordt er rood getrokken. Maar dit was niet eens een duel, Boetius had van te voren al besloten zijn tegenstander hoe dan ook neer te halen met de elleboog, hoe kan je dan volstaan met geel?

chevy93 schreef:
(quote)
Welke dragende speler zou naar Ajax willen komen die daadwerkelijk wat (ervaring) toe zou voegen? In de afgelopen jaren kan ik me alleen Poulsen voor de geest halen en dat was nou ook weer niet de Messias die Ajax in de CL laat overwinteren.

Elia mag weg bij Bremen.

angelin schreef:
(quote)

Iets objectiever mag wel hoor.....

AZ was inderdaad niet best en Feyenoord was echt beter. Geef ik als AZ-er zonder probleem toe.

Maar dan mag je toch ook wel iets zeggen over het walgelijke gedrag van een aantal Feyenoord spelers. Vooral die Kazim..... 90 minuten lang janken en toneelspelen. En hij was zeker niet de enige. Er is niks mis met een beetje intimidatie, maar in Rotterdam zijn ze daar nu wel een beetje mee aan het doorslaan.

Tot twee keer toe de bal niet teruggeven als AZ hem sportief uitspeelt. De hele tijd doen of er ernstige overtredingen worden gemaakt.... Het was echt walgelijk! Bovendien ook een goed voorbeeld naar alle jeugd.

En jij bent volstrekt objectief?

chevy93 schreef:
(quote)

Ah zo. Zowel Sneijder als VDV hebben hun tijd wel gehad.

Haha, Feyenoord treft weer de lastigste tegenstander die mogelijk was: AS Roma.

Hendrik68 schreef:
De bal teruggeven of uitspelen moet meteen afgeschaft worden. Een Feyenoord coach uit het verleden (R. Koeman) vond jaren geleden al dat het maar eens afgelopen moest zijn met dat schijnheilige bal uitschieten voor een zogenaamd geblesseerde speler die met een veeg van de spons ineens weer topfit is. Hij vond dat de scheidsrechter vanzelf fluit als er reden voor is. Helemaal mee eens.

Waar je als AZ supporter wel terecht over mag klagen is de elleboog van Boetius die je mijlen van te voren aan ziet komen. Hij kreeg geel en dus kan er niks meer aan gedaan worden. Je hebt van die duels waarbij je moeilijk je armen af kan zagen, je raakt per ongeluk een hoofd en voor je het weet wordt er rood getrokken. Maar dit was niet eens een duel, Boetius had van te voren al besloten zijn tegenstander hoe dan ook neer te halen met de elleboog, hoe kan je dan volstaan met geel?

Over dat eerste zullen we het nooit eens worden.

En die elleboog is zeker niet het enige waar we over mogen klagen. Als je het gedrag van de Feyenoord spelers zag en dan ziet dat AZ uiteindelijk 4 kaarten krijgt en Feyenoord slechts 1.

Nicolage Rico schreef:

Liever AS Roma dan Zenit.

Maar Ajax heeft de makkelijkste tegenstander geloot.

Nicolage Rico schreef:
Weer? De laatste keer dat Feyenoord een echt moeilijk loting gehad heeft, moet iets van 10 jaar geleden zijn..

De afgelopen jaren trof Feyenoord ook meestal de lastigst mogelijke tegenstander die voorhanden waren in de voorrondes, zoals Dinamo en Krasnodar.

Maar goed, dit is tenminste nog een aansprekende tegenstander.

Da's waar, Sevilla (4de in Spanje en Uefa cup winnaar in 2006, 2007 en 2014) is bijvoorbeeld al helemaal niets...

chevy93 schreef:
(quote)
Weer? De laatste keer dat Feyenoord een echt moeilijk loting gehad heeft, moet iets van 10 jaar geleden zijn..

Nee hoor, de afgelopen jaren waren alle lotingen per definitie moeilijk voor Feyenoord.

Ik denk dat hij dat ook bedoelde...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:03 uur

geplaatst: vandaag om 06:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.