Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 18 december 2014, 17:56 uur
Ben er ook heel blij mee. Mocht Chery vertrekken komende winter, wat ik niet hoop, dan is er met Tibbling en Rusnak al de nodige opvolging in huis. Ik wil wel eens zien hoe Rusnak, Tibbling en Chery samen kunnen spelen. Groningen draait de laatste tijd langzaam aan steeds beter. Met deze kwaliteitsinjectie en de terugkeer van Burnet, kan het een mooie 2e seizoenshelft worden.
0
Martial
geplaatst: 18 december 2014, 17:58 uur
vigil schreef:
PSV gaat dit niet meer weggeven. Feyenoord zal uiteindelijk wel gewoon 3de worden.
Zwolle zal toch wel een keer gaan instorten
PSV gaat dit niet meer weggeven. Feyenoord zal uiteindelijk wel gewoon 3de worden.
Zwolle zal toch wel een keer gaan instorten
Of PSV dit niet meer weg gaat geven valt te bezien, de achterstand van Ajax is "slechts" 4 punten en Ajax moet je nooit uitvlakken op dat gebied en dat Feyenoord gewoon 3e gaat worden wil ik ook nog zien met uitwedstrijden tegen o.a. Ajax, PEC Zwolle, AZ, Heerenveen, Groningen en dat zijn nou ook geen wedstrijden waar je op voorhand zegt dat zijn 3 punten in de pocket.
Zou PEC Zwolle de 3e plaats nog gunnen ook, deze club laat zien dat je met beperkte middelen en goed scoutingswerk (Van Geel lees je mee?) een meer dan aardig elftal op de been kan brengen en of Feyenoord nu 3e, 4e of 5e wordt is mij om het even, van een 3e plaats raak ik niet meer in extase in ieders geval.
Het is maar goed dat er volgend jaar nog een Europees wedstrijdje tussen zit, anders zou het voor de rest helemaal een kleurloos maar vooral verloren seizoen zijn.
Van Geel heeft gewoon gefaald op alle fronten wat betreft het samenstellen van het elftal en dan nog 3 spelers aantrekken (Boulahrouz, Wilkshire en Kazim) die nota bene nog fit moesten worden, Vermeer en Toornstra zijn de enige aankopen met echte kwaliteit.
Je kan je ook afvragen of het wel reëel is om te denken dat Feyenoord mee kan strijden om het kampioenschap met zoveel mutaties in de selectie en het inpassen van nieuwe spelers, maar dit even geheel ter zijde, ook al was het gisteren 3-3 gebleven was je kansloos geweest voor de titel, ook al wil positiviteits goeroe Fred Rutten ons anders doen geloven, de stand op de ranglijst liegt niet Fred......
Maar ja ..... Ob-La-Di, Ob-La-Da Life Goes On zullen we maar zeggen, op naar het volgend seizoen en dan maar hopen dat Van Geel z'n selectie wel direct rond heeft bij aanvang van de competitie, anders lopen we weer achter de feiten aan

0
geplaatst: 18 december 2014, 18:01 uur
Hendrik68 schreef:
Ben er ook heel blij mee. Mocht Chery vertrekken komende winter, wat ik niet hoop, dan is er met Tibbling en Rusnak al de nodige opvolging in huis. Ik wil wel eens zien hoe Rusnak, Tibbling en Chery samen kunnen spelen. Groningen draait de laatste tijd langzaam aan steeds beter. Met deze kwaliteitsinjectie en de terugkeer van Burnet, kan het een mooie 2e seizoenshelft worden.
En Mahi lijkt ook de goede kant op te gaan, het kan inderdaad een mooie 2e seizoenshelft worden.
En de eerste seizoenshelft was ook best goed trouwens, winnen van Ajax was wel het mooiste.

0
geplaatst: 18 december 2014, 18:28 uur
trebremmit schreef:
Ok, prima spel van Bruma, goed gedaan jochie en vooral zo doorgaan.
Zo goed?
Afbranden vind ik wel wat anders dan zijn spel van gister een drama noemen trouwens.
Ok, prima spel van Bruma, goed gedaan jochie en vooral zo doorgaan.
Zo goed?

Afbranden vind ik wel wat anders dan zijn spel van gister een drama noemen trouwens.
Is dit de Grunnnnse versie van "Jantje lacht, jantje huilt" of zo?
Wil het nog wel eens zeggen:
1. zou nimmer van start zijn gegaan met twee dergelijk onervaren CV's - het lijkt wel de uitnodiging van Ian Curtis in The Atrocity Exhibition: This is the way, step inside
2. er moet gewoon beter gecoacht worden en JA Cocu schiet imo hierin tekort.
3. Op een gegeven moment gaan kritieken ook hun eigen leven leiden - denk aan de kritiek op bijv Vermeer. En nou is Vermeer opeens ook bij sigaarsnor c.s. king of the hill. Hoeveel praten er hier niet dat programma na en hoeveel hebben er nou echt verstand van voetbal? Waarmee ik niet zeg dat ik verstand van heb, alleen dat ik een liefhebber ben van mooi technisch voetbal en me graag in meerdere aspecten (coachen, leidinggeven, visie en strategie) verdiep. Op bepaalde aspecten vind ik De Boer ook aanmerkelijk beter scoren dan Cocu, alleen kijk ik niet graag naar Ajax. Momenteel waardeer ik bij PSV de uiterst snelle en efficiënte omschakeling van verdediging naar aanval.
0
geplaatst: 18 december 2014, 22:28 uur
Ik las vanmiddag nog dat De Boer geen spelers ging sparen vanavond. Wellicht zijn de spelers die in het veld staan zichzelf aan het sparen...
0
geplaatst: 18 december 2014, 22:29 uur
Een paar seconde geleden zegt de commentator de 0-5 is dichterbij dan de 1-4, tja...
0
geplaatst: 18 december 2014, 22:29 uur
0
geplaatst: 18 december 2014, 22:33 uur
Gelukkig staan de talenten te trappelen in de jeugd. 
O wacht, dat zeiden ze drie jaar geleden ook al.

0
geplaatst: 18 december 2014, 22:36 uur
trebremmit schreef:
Gelukkig staan de talenten te trappelen in de jeugd.
Ik geloof best dat ze er zijn, maar door dit tergend trage tempo waar De Boer zo'n harde van krijgt, krijgen die talenten ook totaal geen ruimte om zich te ontwikkelen.Gelukkig staan de talenten te trappelen in de jeugd.

In Europese wedstrijden neemt Ajax meer risico, hebben veel snelheid en zorgen ze voor gevaar, omdat het nou eenmaal moet. In de Eredivisie is het weer ouderwets 'genieten'. Vier kampioenschappen verbloemen veel en er wordt wel gewonnen, maar het spel is 9 van de 10 keer niet om aan te zien (uitgezonderd een paar leuke goals).
Het is gewoon tijd voor een frisse wind...
0
geplaatst: 18 december 2014, 22:41 uur
Ik heb eigenlijk enkel het laatste half uur gekeken maar volgens de statistieken heeft Ajax in totaal 1 x op doel geschoten in heel de wedstrijd. Dat is minimaal apart te noemen. De Boer had wel wat andere spelers in de opstelling staan. Keeper Boer stond er in maar goed dat valt wel te overleven, verder Denswil er wel in.
0
geplaatst: 18 december 2014, 22:48 uur
Maar goed het kan natuurlijk ook zo zijn dat Vitesse erg goed speelde.
0
geplaatst: 18 december 2014, 23:04 uur
Vitesse heeft prima gespeeld en verdiend gewonnen, maar alle goals ontstonden door fouten van Ajax en niet doordat Vitesse zou zo goed aan het aanvallen was.
0
geplaatst: 18 december 2014, 23:06 uur
chevy93 schreef:
Vitesse heeft prima gespeeld en verdiend gewonnen, maar alle goals ontstonden door fouten van Ajax en niet doordat Vitesse zou zo goed aan het aanvallen was.
Hoe zat het met balbezit aan Amsterdamse kant?
0
geplaatst: 18 december 2014, 23:06 uur
chevy93 schreef:
Veltman zeker?
0
geplaatst: 18 december 2014, 23:14 uur
Veltman, Denswil, Klaassen en de 3-0 heb ik gemist. Maar het hadden net zo goed Van Rhijn, Viergever of van mijn part fucking Milik kunnen zijn. 
Kishna en El Ghazi schijnen ook meegedaan te hebben. Tenminste, ze stonden in de opstelling, maar heb ze verder niet gezien.
Echt, die Moisander is zo slecht nog niet hoor.

Kishna en El Ghazi schijnen ook meegedaan te hebben. Tenminste, ze stonden in de opstelling, maar heb ze verder niet gezien.
Echt, die Moisander is zo slecht nog niet hoor.
0
geplaatst: 18 december 2014, 23:22 uur
En dan zegt De Boer een dag eerder nog dat hij dit jaar die beker dit jaar een keertje wil winnen! Hij heeft zijn spelers goed op scherp gezet dan!
Dat plan kan dus ook weer in de ijskast.
Goede aankoop voor FC Groningen met Rusnak. Ik had toch nog wel stille hoop dat hij naar Heerenveen zou gaan, maar het schijnt dat de overstap van Cambuur naar Heerenveen wat gevoelig ligt, kan ik me iets van herinneren. Denk ook gewoon dat de FC sneller gehandeld heeft, want Vonk zat nog op bericht uit Manchester te wachten, terwijl hij al getekend had bij Groningen
Dat plan kan dus ook weer in de ijskast.Goede aankoop voor FC Groningen met Rusnak. Ik had toch nog wel stille hoop dat hij naar Heerenveen zou gaan, maar het schijnt dat de overstap van Cambuur naar Heerenveen wat gevoelig ligt, kan ik me iets van herinneren. Denk ook gewoon dat de FC sneller gehandeld heeft, want Vonk zat nog op bericht uit Manchester te wachten, terwijl hij al getekend had bij Groningen

0
geplaatst: 18 december 2014, 23:24 uur
Bonk schreef:
En dan zegt De Boer een dag eerder nog dat hij dit jaar die beker dit jaar een keertje wil winnen! Hij heeft zijn spelers goed op scherp gezet dan!
Moet 'ie maar gewoon normaal spelen en geen wisselspelers de kans geven, omdat hij het zielig vindt dat ze aan de kant staan. Of de andere bullshitreden.. om de basisspelers "rust te geven". En dan zegt De Boer een dag eerder nog dat hij dit jaar die beker dit jaar een keertje wil winnen! Hij heeft zijn spelers goed op scherp gezet dan!
Ze zitten straks een maand in Qatar... (oké, één week
)
0
geplaatst: 18 december 2014, 23:40 uur
Kunnen ze oefenen voor het WK Zandkastelen Bouwen, is goed voor team building! Maar waarom vertelt niemand me even hoe het zat met het balbezit - hopelijk minstens 51% - anders slaap ik zo onrustig

0
Martial
geplaatst: 19 december 2014, 04:56 uur
chevy93 schreef:
Zo ontstaan meestal de doelpunten ...... door fouten......

0
geplaatst: 19 december 2014, 08:31 uur
Ja, en als Ajax zelfs geen één fatsoenlijke aanval opzet, blijft de 0 ook gewoon op het scorebord staan.... 
Toch ben ik er van overtuigd, dat Ajax moedwillig hier het bekerfestijn verlaat. Het staat voor mij wellicht leuk, 0 - 4. Maar eigenlijk wil Ajax op dit moment liever het speelschema van de KNVB beker lossen. De zinnen zijn waarschijnlijk meer gezet op goede resultaten in de Europa League.
Al jaren draait de penningmeester van Ajax geen winst op het onderdeel KNVB beker en is het voetballend bekeken de minst aantrekkelijke variant voor een club om aan deel te nemen.
Misschien dat het helpt, als de KNVB het toernooi wat aardiger zou maken. Maar in de huidige opzet is er voor clubs die tegelijkertijd competitie en Europees spelen (en dat volgend seizoen ook wel weer doen) weinig eer aan te behalen.

Toch ben ik er van overtuigd, dat Ajax moedwillig hier het bekerfestijn verlaat. Het staat voor mij wellicht leuk, 0 - 4. Maar eigenlijk wil Ajax op dit moment liever het speelschema van de KNVB beker lossen. De zinnen zijn waarschijnlijk meer gezet op goede resultaten in de Europa League.
Al jaren draait de penningmeester van Ajax geen winst op het onderdeel KNVB beker en is het voetballend bekeken de minst aantrekkelijke variant voor een club om aan deel te nemen.
Misschien dat het helpt, als de KNVB het toernooi wat aardiger zou maken. Maar in de huidige opzet is er voor clubs die tegelijkertijd competitie en Europees spelen (en dat volgend seizoen ook wel weer doen) weinig eer aan te behalen.
0
geplaatst: 19 december 2014, 09:25 uur
Mjuman schreef:
Maar waarom vertelt niemand me even hoe het zat met het balbezit - hopelijk minstens 51% - anders slaap ik zo onrustig
Omdat, als je het het zou willen weten, je het gewoon op google op kunt zoeken.Maar waarom vertelt niemand me even hoe het zat met het balbezit - hopelijk minstens 51% - anders slaap ik zo onrustig
0
geplaatst: 19 december 2014, 10:21 uur
GrafGantz schreef:
Ik las vanmiddag nog dat De Boer geen spelers ging sparen vanavond. Wellicht zijn de spelers die in het veld staan zichzelf aan het sparen...
De Boer gisterenmiddag:
"We hebben de laatste jaren laten zien een fitte selectie te hebben. Dat is nu weer zo. Ik heb het gevoel dat de groep nu op zijn fitst is. Ik ga zeker geen spelers sparen."
De Boer gaat 'zeker geen spelers sparen' in bekerduel met Vitesse | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
De Boer na afloop van de wedstrijd:
De Boer benadrukte daarbij echter ook dat de fout voor een deel bij hem kon liggen. De 44-jarige oefenmeester gebruikte het duel met Vitesse om reservespelers de kans te geven. Naast Boer, die Jasper Cillessen verving, startte centraal achterin bijvoorbeeld Stefano Denswil.
"Misschien zijn die wisselingen uiteindelijk wel teveel van het goede. Het is in ieder geval goed dat we weer met beide benen op de grond staan."
"Misschien zijn die wisselingen uiteindelijk wel teveel van het goede. Het is in ieder geval goed dat we weer met beide benen op de grond staan."
De Boer zag tegen Vitesse acht spelers die rijp waren voor wissel | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Zoek de verschillen...
0
geplaatst: 19 december 2014, 12:00 uur
Martial schreef:
Of PSV dit niet meer weg gaat geven valt te bezien, de achterstand van Ajax is "slechts" 4 punten en Ajax moet je nooit uitvlakken op dat gebied en dat Feyenoord gewoon 3e gaat worden wil ik ook nog zien met uitwedstrijden tegen o.a. Ajax, PEC Zwolle, AZ, Heerenveen, Groningen en dat zijn nou ook geen wedstrijden waar je op voorhand zegt dat zijn 3 punten in de pocket.
Tja, die uitwedstrijden gelden voor alle clubs. En Feyenoord is juist in uitwedstrijden erg sterk; daar krijgen ze over het algemeen toch meer ruimte.
Zou PEC Zwolle de 3e plaats nog gunnen ook, deze club laat zien dat je met beperkte middelen en goed scoutingswerk (Van Geel lees je mee?) een meer dan aardig elftal op de been kan brengen en of Feyenoord nu 3e, 4e of 5e wordt is mij om het even, van een 3e plaats raak ik niet meer in extase in ieders geval.
Ook al maakt het qua Europees voetbal niet uit, het is toch fijner om zo hoog mogelijk te eindigen. De 2e plaats heb ik ook nog niet opgegeven. Feyenoord moet Ajax kunnen hebben in de Arena, laten we het verleden even vergeten.

Het is maar goed dat er volgend jaar nog een Europees wedstrijdje tussen zit, anders zou het voor de rest helemaal een kleurloos maar vooral verloren seizoen zijn.
Verloren seizoen misschien, omdat een landstitel héél ver weg is en we al uit de beker liggen, maar kleurloos zeker niet. Feyenoord speelt beter voetbal dan de afgelopen jaren en we hebben al een boel schitterende momenten/wedstrijden meegemaakt - al is de uitslag niet altijd in ons voordeel helaas.
Van Geel heeft gewoon gefaald op alle fronten wat betreft het samenstellen van het elftal en dan nog 3 spelers aantrekken (Boulahrouz, Wilkshire en Kazim) die nota bene nog fit moesten worden, Vermeer en Toornstra zijn de enige aankopen met echte kwaliteit.
Je vergeet El Ahmadi, al kwam die volgens mij transfervrij. El Ahmai is echt net zo belangrijk als Vermeer en Toornstra.
Wat je hem wel kwalijk kunt nemen is het falen in zijn zoektocht naar een spits, ook al zijn de middelen enorm beperkt. Maar iemand aanstellen die nog moet leren in de spits te spelen is lachwekkend. Net als het halen van Boulahrouz. Wilkshire is vrij snel op niveau gekomen, goede en goedkope tussenoplossing w.m.b. Er was geen geld meer voor een rechtsback.
Je kan je ook afvragen of het wel reëel is om te denken dat Feyenoord mee kan strijden om het kampioenschap met zoveel mutaties in de selectie en het inpassen van nieuwe spelers, maar dit even geheel ter zijde, ook al was het gisteren 3-3 gebleven was je kansloos geweest voor de titel, ook al wil positiviteits goeroe Fred Rutten ons anders doen geloven, de stand op de ranglijst liegt niet Fred......
In de huidige competitie zou een club als Feyenoord absoluut mee moeten doen voor de titel, tot aan de laatste weken. We hebben het verspeeld aan het begin, vaak onnodig (en onterecht) verloren.
Maar ja ..... Ob-La-Di, Ob-La-Da Life Goes On zullen we maar zeggen, op naar het volgend seizoen en dan maar hopen dat Van Geel z'n selectie wel direct rond heeft bij aanvang van de competitie, anders lopen we weer achter de feiten aan
Balen dat Clasie dan weer vertrekt. Al zal dat de enige - hoop ik toch - sterkhouder zijn die zal vertrekken. Of ze moeten met miljoenen gaan smijten voor Kongolo en van Beek.
0
geplaatst: 19 december 2014, 23:15 uur
Eigenlijk houd ik niet zo van dit Calimero gedrag, maar ga het toch even doen.
Wat is het toch de laatste tijd met scheidsrechters tegen Heerenveen. Na de wedstrijden tegen Ajax, Heracles en Groningen vind ik toch wel dat we vandaag weer benadeeld worden door de scheids. Het had al een directe rode kaart moeten zijn voor de keeper. Maar hij had daarna ook nog zeker zijn tweede gele kaart moeten hebben. Dit is trouwens op basis van wat ik gezien heb in het stadion. Nou heb ik trouwens niet echt het gevoel dat het uit had gemaakt voor de score. Ik denk dat het zelfs na twee uur tegen 10 man nog 0-0 was gebleven.
Wat is het toch de laatste tijd met scheidsrechters tegen Heerenveen. Na de wedstrijden tegen Ajax, Heracles en Groningen vind ik toch wel dat we vandaag weer benadeeld worden door de scheids. Het had al een directe rode kaart moeten zijn voor de keeper. Maar hij had daarna ook nog zeker zijn tweede gele kaart moeten hebben. Dit is trouwens op basis van wat ik gezien heb in het stadion. Nou heb ik trouwens niet echt het gevoel dat het uit had gemaakt voor de score. Ik denk dat het zelfs na twee uur tegen 10 man nog 0-0 was gebleven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.