Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 20 december 2014, 08:50 uur
Wie is er bij de wedstrijd Heerenveen -ADO Den Haag eigenlijk de Calimero 

0
geplaatst: 20 december 2014, 10:35 uur
Ik bedoel dat Calimero gedrag niet ten opzichte van de tegenstander, maar ten opzichte van de scheidsrechters. Het gaat niet zo best bij Heerenveen, maar beschouw Ado nog niet als groot ten opzichte van Heerenveen
maar snap de verwarring. In emotie iets verwoorden komt niet altijd de duidelijkheid ten goede 
0
geplaatst: 20 december 2014, 22:46 uur

Hartelijk dank inderdaad!
En ook iedereen in Leeuwarden natuurlijk gefeliciteerd

0
geplaatst: 20 december 2014, 23:00 uur
Bonk schreef:
Eigenlijk houd ik niet zo van dit Calimero gedrag, maar ga het toch even doen.
Wat is het toch de laatste tijd met scheidsrechters tegen Heerenveen. Na de wedstrijden tegen Ajax, Heracles en Groningen vind ik toch wel dat we vandaag weer benadeeld worden door de scheids. Het had al een directe rode kaart moeten zijn voor de keeper. Maar hij had daarna ook nog zeker zijn tweede gele kaart moeten hebben. Dit is trouwens op basis van wat ik gezien heb in het stadion. Nou heb ik trouwens niet echt het gevoel dat het uit had gemaakt voor de score. Ik denk dat het zelfs na twee uur tegen 10 man nog 0-0 was gebleven.
Eigenlijk houd ik niet zo van dit Calimero gedrag, maar ga het toch even doen.
Wat is het toch de laatste tijd met scheidsrechters tegen Heerenveen. Na de wedstrijden tegen Ajax, Heracles en Groningen vind ik toch wel dat we vandaag weer benadeeld worden door de scheids. Het had al een directe rode kaart moeten zijn voor de keeper. Maar hij had daarna ook nog zeker zijn tweede gele kaart moeten hebben. Dit is trouwens op basis van wat ik gezien heb in het stadion. Nou heb ik trouwens niet echt het gevoel dat het uit had gemaakt voor de score. Ik denk dat het zelfs na twee uur tegen 10 man nog 0-0 was gebleven.
Het grote strafschoppenonderzoek - tussendelinies.nl
Alleen AZ supporters hebben wat te klagen....
0
geplaatst: 21 december 2014, 10:03 uur
Gisteravond laat had Messi nog even een mooie balcontrole.
Lionel Messi Goal vs Cordoba with Amazing Ball Control ||HD|| - YouTube
Lionel Messi Goal vs Cordoba with Amazing Ball Control ||HD|| - YouTube
0
Martial
geplaatst: 21 december 2014, 11:06 uur
Nicolage Rico schreef:
Feyenoord speelt beter voetbal dan de afgelopen jaren en we hebben al een boel schitterende momenten/wedstrijden meegemaakt - al is de uitslag niet altijd in ons voordeel helaas.
Balen dat Clasie dan weer vertrekt. Al zal dat de enige - hoop ik toch - sterkhouder zijn die zal vertrekken. Of ze moeten met miljoenen gaan smijten voor Kongolo en van Beek.
Feyenoord speelt beter voetbal dan de afgelopen jaren en we hebben al een boel schitterende momenten/wedstrijden meegemaakt - al is de uitslag niet altijd in ons voordeel helaas.
Balen dat Clasie dan weer vertrekt. Al zal dat de enige - hoop ik toch - sterkhouder zijn die zal vertrekken. Of ze moeten met miljoenen gaan smijten voor Kongolo en van Beek.
Dat Feyenoord leuker voetbal speelt ben ik wel met je eens, maar is het ook effectiever?
De seizoenen onder Koeman was de achterstand op de nummer 1 in ieders geval niet zo groot dan nu het geval is, het blijft toch gaan om de punten, dan kan je leuk spelen maar als je na de wedstrijd 0 punten overhoudt schiet het niet echt op.
Of Clasie eind van het seizoen Feyenoord gaat verlaten zal moeten blijken al hoop ik van niet, Kongolo en Van Beek moeten zeker nog minimaal 2 jaar in de eredivisie blijven, ze hebben nog genoeg te leren vind ik.
Waar ik minder vrolijk van word is zijn de tam tam verhalen dat Kuijt al bij Feyenoord zou hebben getekend voor volgend seizoen??
Dat moet je toch niet meer willen en wat schiet Feyenoord daar nu mee op + dat Dollar Dirk dan al 35 jaar is

0
Martial
geplaatst: 21 december 2014, 11:09 uur
Gaan we nu al blij zijn dat clubs die bij Feyenoord in de buurt staan punten gaan verspelen?

0
geplaatst: 21 december 2014, 12:00 uur
Nee hoor, vind het prima als PEC of AZ wint van Ajax of PSV 

0
geplaatst: 21 december 2014, 14:08 uur
Martial schreef:
Gaan we nu al blij zijn dat clubs die bij Feyenoord in de buurt staan punten gaan verspelen?
Wel als FC Utrecht daarvoor zorgt

0
geplaatst: 21 december 2014, 14:34 uur
Pffft je zal maar vijf rechtsbuitens in je selectie hebben en dan Wilkshire daar neerzetten 

0
geplaatst: 21 december 2014, 14:55 uur
Martial schreef:
Waar ik minder vrolijk van word is zijn de tam tam verhalen dat Kuijt al bij Feyenoord zou hebben getekend voor volgend seizoen??
Dat moet je toch niet meer willen en wat schiet Feyenoord daar nu mee op + dat Dollar Dirk dan al 35 jaar is
Gouden gozer, maar van mij mag ie gaan rentenieren.
0
geplaatst: 24 december 2014, 20:41 uur
Borg grootste Zweedse sporter, Zlatan boos
NOS

NOS
Met alle respect, maar ik had op die lijst op de eerste vijf plaatsen moeten eindigen.

0
geplaatst: 24 december 2014, 21:15 uur
Zlatan is zeker vergeten hoe wij "beefden" onder het juk van de heerschappij van Borg in het tennissen. Als aanhanger van de oude Connors heb ik Björn heel wat jaren naar de Mokerhei gewenst, om nooit meer terug te keren.
Maar helaas. Het zijn zaken die schijnbaar worden vergeten, maar bij zo'n verkiezing komt het dan toch weer eens naar boven.
Wat hier van te denken:
WADA gaat 3000 Russische dopingstests opnieuw controleren
Zouden de Russen lijdzaam hebben toegezien hoe, na maanden, eindelijk de dopingtests werden opgehaald? Of zullen ze hun maatregelen hebben genomen, (ruim) voordat het WADA langs kwam? Ik denk het laatste. Je gaat geen eventueel positieve dopingsresultaten bewaren als je dat wilt verhullen. Ooit wel eens meegemaakt dat er zonder tegenstribbelen werd meegewerkt door Rusland aan dergelijk onderzoek? Dus vindt het WADA ook niks. En daarom kunnen de "beschuldigden" nu ook alvast al een rechtszaak beginnen tegen de Duitse documentaire maker. Erg flauw en voorspelbaar allemaal.
Maar helaas. Het zijn zaken die schijnbaar worden vergeten, maar bij zo'n verkiezing komt het dan toch weer eens naar boven.
Wat hier van te denken:
Zouden de Russen lijdzaam hebben toegezien hoe, na maanden, eindelijk de dopingtests werden opgehaald? Of zullen ze hun maatregelen hebben genomen, (ruim) voordat het WADA langs kwam? Ik denk het laatste. Je gaat geen eventueel positieve dopingsresultaten bewaren als je dat wilt verhullen. Ooit wel eens meegemaakt dat er zonder tegenstribbelen werd meegewerkt door Rusland aan dergelijk onderzoek? Dus vindt het WADA ook niks. En daarom kunnen de "beschuldigden" nu ook alvast al een rechtszaak beginnen tegen de Duitse documentaire maker. Erg flauw en voorspelbaar allemaal.
0
geplaatst: 24 december 2014, 21:28 uur
In meerdere fases woonde ik in 74 en 75 in totaal een half jaar in Zweden. The Iceman speelde toptennis met een racket dat nu niet eens de kringloop zou halen. Borg was retecool, en dat wist ie - aansluitend deed hij in ondergoed, goed en cool voor de billen

Borg - ik heb 'em ooit ontmoet, dankzij een Zweedse vriend die uit dezelfde stad komt - is een gentleman, every inch.
0
geplaatst: 24 december 2014, 22:13 uur
musician schreef:
Zlatan is zeker vergeten hoe wij "beefden" onder het juk van de heerschappij van Borg in het tennissen. Als aanhanger van de oude Connors heb ik Björn heel wat jaren naar de Mokerhei gewenst, om nooit meer terug te keren.
Wat hier van te denken:
Wat hier van te denken:
Ik zie dit helaas net zo pessimistisch in als jij

0
geplaatst: 25 december 2014, 12:29 uur
Even gestolen van het voetbaltopic van MovieMeter:
2014:
Mooiste wedstrijd eigen club
Mooiste wedstrijd land
Mooiste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support
Slechtste wedstrijd eigen club
Slechtste wedstrijd land
Slechtste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support
Mooiste goal van het jaar
Mooiste moment van het jaar
Beste speler nationaal van het jaar
Beste speler internationaal van het jaar
Later kunnen we hetzelfde doen voor sport in het algemeen.
2014:
Mooiste wedstrijd eigen club
Mooiste wedstrijd land
Mooiste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support
Slechtste wedstrijd eigen club
Slechtste wedstrijd land
Slechtste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support
Mooiste goal van het jaar
Mooiste moment van het jaar
Beste speler nationaal van het jaar
Beste speler internationaal van het jaar
Later kunnen we hetzelfde doen voor sport in het algemeen.
0
geplaatst: 25 december 2014, 12:29 uur
Mooiste wedstrijd eigen club: lol, ik kan me niet eens een mooie wedstrijd van Ajax in 2014 herinneren. Doe maar Feyenoord - Ajax, 1-2; belangrijke stap naar de titel
Mooiste wedstrijd land: zou iemand hier wat anders dan Nederland - Spanje invoeren, tenzij je een Belg bent
Mooiste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support: Real - Atlético, de CL-finale uiteraard
Slechtste wedstrijd eigen club: de bekerfinale tegen PEC
Slechtste wedstrijd land: IJsland (2) - (0) Nederland
Slechtste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support: Brazilië tegen Duitsland
Mooiste goal van het jaar: Van Persie, by far
Mooiste moment van het jaar: Mijn eigen kampioenschap met Victoria 2.
Beste speler nationaal van het jaar: Pellè is halverwege weggegaan, maar was vorig jaar absoluut ongenaakbaar
Beste speler internationaal van het jaar: Ik kan niet om Ronaldo heen, maar Sanchez heeft mij absoluut verrast bij Arsenal
Ik kon verder geen categorie verzinnen, maar wilde toch ook wel de 1-1 tegen Heracles genoemd hebben. Waarschijnlijk de lelijkste kampioenswedstrijd in de geschiedenis van de Eredivisie.
Mooiste wedstrijd land: zou iemand hier wat anders dan Nederland - Spanje invoeren, tenzij je een Belg bent
Mooiste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support: Real - Atlético, de CL-finale uiteraard
Slechtste wedstrijd eigen club: de bekerfinale tegen PEC
Slechtste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support: Brazilië tegen Duitsland
Mooiste goal van het jaar: Van Persie, by far
Mooiste moment van het jaar: Mijn eigen kampioenschap met Victoria 2.

Beste speler nationaal van het jaar: Pellè is halverwege weggegaan, maar was vorig jaar absoluut ongenaakbaar
Beste speler internationaal van het jaar: Ik kan niet om Ronaldo heen, maar Sanchez heeft mij absoluut verrast bij Arsenal
Ik kon verder geen categorie verzinnen, maar wilde toch ook wel de 1-1 tegen Heracles genoemd hebben. Waarschijnlijk de lelijkste kampioenswedstrijd in de geschiedenis van de Eredivisie.
0
geplaatst: 25 december 2014, 14:15 uur
Mooiste wedstrijd eigen club: PSV – Feyenoord 4-3
Mooiste wedstrijd land: Nederland – Mexico (wk) de gehele wedstrijd op het puntje van de stoel en een waanzinnige finale
Mooiste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support: Dortmund – Real Madrid 2-0 (CL)
Slechtste wedstrijd eigen club: PSV – Panatinaikos
Slechtste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support: Japan – Griekenland was op het wk verschrikkelijk, ook de wedstrijden van Rusland op het wk waren een drama.
Mooiste goal van het jaar: Van Persie, , hoewel die van Ramsey tegen Galatasaraiy en Messi's solo tegen Getafe ook fameus zijn.
Mooiste moment van het jaar: De strafschoppen die Krull stopte.
Beste speler nationaal van het jaar: Pellè was de laatste seizoenhelft (2013/14) wel de beste, Wijnaldum was de 1e helft van dit seizoen de beste, echter de beste over 2014 vind ik Clasie
Beste speler internationaal van het jaar: Ronaldo/Messi zijn de grootste voetbalfenomenen van deze tijd,
Robben is in 2014 de beste in de Bundesliga en op het WK, die is dus speler vh jaar.
Real Madrid was duidelijk de beste van 2014
Mooiste wedstrijd land: Nederland – Mexico (wk) de gehele wedstrijd op het puntje van de stoel en een waanzinnige finale
Mooiste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support: Dortmund – Real Madrid 2-0 (CL)
Slechtste wedstrijd eigen club: PSV – Panatinaikos
Slechtste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support: Japan – Griekenland was op het wk verschrikkelijk, ook de wedstrijden van Rusland op het wk waren een drama.
Mooiste goal van het jaar: Van Persie, , hoewel die van Ramsey tegen Galatasaraiy en Messi's solo tegen Getafe ook fameus zijn.
Mooiste moment van het jaar: De strafschoppen die Krull stopte.
Beste speler nationaal van het jaar: Pellè was de laatste seizoenhelft (2013/14) wel de beste, Wijnaldum was de 1e helft van dit seizoen de beste, echter de beste over 2014 vind ik Clasie
Beste speler internationaal van het jaar: Ronaldo/Messi zijn de grootste voetbalfenomenen van deze tijd,
Robben is in 2014 de beste in de Bundesliga en op het WK, die is dus speler vh jaar.
Real Madrid was duidelijk de beste van 2014
0
Martial
geplaatst: 26 december 2014, 11:08 uur
Mooiste wedstrijd eigen club: Feyenoord - Sevilla (2-0)
Mooiste wedstrijd land: Nederland - Spanje (5-1) een totaal onverwachte grote overwinning.
Mooiste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support; Schalke 04 - Real Madrid (1-6)
Slechtste wedstrijd eigen club: Feyenoord - Willem II (1-2)
Slechtste wedstrijd land: IJsland - Nederland (2-0)
Slechtste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support: ??
Mooiste goal van het jaar: Van Persie, maar ook de 1-0 van Pellè tegen Ajax mocht er zijn, prachtige kopbal
Mooiste moment van het jaar: de 4-3 van Manu tegen Zorya, wat een ongekende vreugde op de tribunes en Feyenoord na jaren eindelijk weer eens Europees verder.
Beste speler nationaal van het jaar: Moeilijk, want geen één speler stak er het hele jaar bovenuit, dus splits ik het in tweeën, de 1e helft van dit jaar Schöne/Pellè en de 2e helft v/h jaar Clasie, die toch steeds meer een grotere meneer begint te worden ondanks zijn lengte...
Beste speler internationaal van het jaar: Robben, een geweldenaar!
Mooiste wedstrijd land: Nederland - Spanje (5-1) een totaal onverwachte grote overwinning.
Mooiste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support; Schalke 04 - Real Madrid (1-6)
Slechtste wedstrijd eigen club: Feyenoord - Willem II (1-2)
Slechtste wedstrijd land: IJsland - Nederland (2-0)
Slechtste wedstrijd van een ploeg waar je niet voor support: ??
Mooiste goal van het jaar: Van Persie, maar ook de 1-0 van Pellè tegen Ajax mocht er zijn, prachtige kopbal
Mooiste moment van het jaar: de 4-3 van Manu tegen Zorya, wat een ongekende vreugde op de tribunes en Feyenoord na jaren eindelijk weer eens Europees verder.
Beste speler nationaal van het jaar: Moeilijk, want geen één speler stak er het hele jaar bovenuit, dus splits ik het in tweeën, de 1e helft van dit jaar Schöne/Pellè en de 2e helft v/h jaar Clasie, die toch steeds meer een grotere meneer begint te worden ondanks zijn lengte...
Beste speler internationaal van het jaar: Robben, een geweldenaar!
0
geplaatst: 26 december 2014, 11:34 uur
chevy93 schreef:
Rudi S schreef:
Het is nu officieel, Rudi is een Belg.
0
geplaatst: 26 december 2014, 11:42 uur
Een beetje Belg houdt van een spannende wedstrijd ipv een mooie wedstrijd, omdat ze niet anders gewend zijn 
Ik woon wel best dichtbij.
Ach en natuurlijk was dat potje tegen Spanje wel leuk, maar bij 3-1 was het over en die Spanjaarden verdedigde wel heel dramatisch (bijna Nederlands).
Trouwens Luc Nilis was een prachtige voetballer en Jan Ceulenmans ook (of was dat een biljarter
.Jean Marie Pfaff, spreekt ook leuker Duits dan LVG Engels spreekt.
Trappatoni sprak dan weer het mooiste Duits, kerst maakt vele sentimenten los.
0
geplaatst: 26 december 2014, 11:55 uur
Nederland - Mexico was tot aan de 80e minuut toch wel een matige wedstrijd. Zeker naar de maatstaf van de gemiddelde wedstrijd van het fantastische WK.
0
geplaatst: 26 december 2014, 11:57 uur
Die eerste 80 minuten durfde ik helemaal niet te kijken.
Spanning vergoed veel, 1/2 finale NL- Argentinie was echt een hele grote draak, maar ook daar zit je op het puntje van je stoel.
Spanning vergoed veel, 1/2 finale NL- Argentinie was echt een hele grote draak, maar ook daar zit je op het puntje van je stoel.
0
geplaatst: 26 december 2014, 12:20 uur
Nederland - Mexico was geweldig inderdaad! Wat een ontlading. Dat had ik sinds 98 (Bergkamp) niet meer gehad.
0
geplaatst: 26 december 2014, 13:14 uur
De Top 2000 gaat even uit.
3 heerlijke potjes zo in de Premier League.
3 heerlijke potjes zo in de Premier League.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.