MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Mooie wedstrijd, moet gezegd! Ging veel mis natuurlijk, maar dat hield de spanning erin. Had gehoopt op een gelijkspel, was voor ons beter geweest.

Mooi dat Luuk de Jong steeds beter wordt, hebben we misschien toch nog een opvolger voor Huntelaar en Van Persie.
En bij Feyenoord doet El Ahmadi het erg goed, had ik niet verwacht.

Kazim speelde (eindelijk?) een hele goede wedstrijd, tenminste tot ca. de 70ste minuut want toen waren er wel een paar pijpjes leeg en ook die van hem. Van zo'n Boulahrouz (had ook nog een doelpunt moeten maken) snap ik dat wel maar de rest zou toch ook wat langer vol moeten kunnen houden. Bilal viel in ieder geval beter in dan tegen AZ (kon ook bijna niet anders) en was met 2 kopballen erg gevaarlijk en zelfs de man van de assist op de 3-3. Vilhena is helaas nog steeds de weg kwijt...

De Jong steeds beter? Ja dat vrees ik wel, ook steeds vervelender blijkbaar. Maar ja de scheids ziet het allemaal niet dus dan mag het. Dat hij dan in de rust excuses komt aanbieden is blijkbaar netjes maar ze hadden met z'n 4-en (het veel geroemde team Kuipers) ook wat beter kunnen opletten.

vigil schreef:
Maar ja de scheids ziet het allemaal niet dus dan mag het. Dat hij dan in de rust excuses komt aanbieden is blijkbaar netjes maar ze hadden met z'n 4-en (het veel geroemde team Kuipers) ook wat beter kunnen opletten.

Tja dan had die speler van Feyenoord die de weglopende De Jong een tik gaf na de 3-2 rood mogen hebben, etc, etc.
Dit soort dingen blijf je het hele seizoen houden, overig is deze erg leuke (wat een slot) wedstrijd gewoon zo geworden doordat het bij beide achterin een foutenfestival was.
De ruimte die De Jong 2 keer krijgt is gewoon bizar, de eerste 2 doelpunten van Feyenoord met een pass door het midden, tja zo kun je wel even doorgaan.
Door dat defensief geklungel werd het wel amusant en dan nog 3 punten ook erbij

Rudi S schreef:
(quote)
Tja dan had die speler van Feyenoord die de weglopende De Jong een tik gaf na de 3-2 rood mogen hebben, etc, etc.
Vind je? Iemand die keihard tegen iemand aanloopt na een doelpunt een tikje meegeven (want je kan dat toch moeilijk onder een klap noemen)moet je maar rood geven.

Natuurlijk heb je altijd wel plussen en minnen maar dit was zo opzichtig midden in het gezichtsveld op een cruciaal deel van het veld (He, nu staat hij opeens helemaal alleen...) van minimaal 3 man van het bewuste viertal dat dit wel gezien had moeten worden. Bovendien was De jong de hele wedstrijd al bezig met overtredingen maken waar helemaal niets tegen gedaan werd. Leo Driessen werd er (maar die overdreef dan ook wel weer een beetje) ook niet goed van.

vigil schreef:
(quote)
Bovendien was De jong de hele wedstrijd al bezig met overtredingen maken waar helemaal niets tegen gedaan werd. Leo Driessen werd er (maar die overdreef dan ook wel weer een beetje) ook niet goed van.

Tja, dat soort dingen riep alles wat AZ was afgelopen weekend over Kazim.
Nogmaals de wedstrijd is volgens mij beslist door persoonlijke verdedigingsfouten en veel minder door de invloed van de scheidsrechter.
Clasie was ook niet boos op de scheids.

Soms ontstaan er de heftigste ruzies bij het nakaarten - vooral bij klaverjassen in mijn familie Lijkt me geen goed plan om dat hier voort te zetten

Alsof Feyenoord een team is van koorknapen. Hier gaat de vlag niet uit om de drie punten en in R'dam hoeft nog niemand te rouwen - d'r zit genoeg strijdvermogen in het team. Het voordeel van de overwinning is dat PSV nog een voorsprong heeft - 5* achtereen Ajax, op deze manier spelend lijkt mij teveel van het goede

vigil schreef:
(quote)
Leo Driessen werd er (maar die overdreef dan ook wel weer een beetje) ook niet goed van.

Klopt, Driessen werd tot 3 keer toe, niet goed van De Jong.

Rudi S schreef:
(quote)
Tja, dat soort dingen riep alles wat AZ was afgelopen weekend over Kazim. Nogmaals de wedstrijd is volgens mij beslist door persoonlijke verdedigingsfouten en veel minder door de invloed van de scheidsrechter. Clasie was ook niet boos op de scheids.

Weer niet mee eens, Kazim werd aangevallen op het feit dat hij loopt te zeuren en klagen tegen alles en iedereen niet omdat hij constant overtredingen liep te maken.

De bewuste actie viel bij de 1-1. Op dat moment was PSV alleen maar aan het achteruit lopen, ik geloof dat het balbezit iets van 65% voor Feyenoord was. Daarna werd het direct een andere wedstrijd. Nu kan de scheids het nog altijd niet zien maar schrijven dat dit niet zo belangrijk was voor de wedstrijd gaat nergens over. Clasie was ook niet boos? Daarom was hij in de rust natuurlijk langs gegaan en heeft Kuipers zijn excuses aangeboden. Direct na de wedstrijd was hij boos over de corner voor Feyenoord die een paar minuutjes daarvoor was omgezet in een doelpunt voor PSV. Dus dat lag nog extreem vers in het geheugen.

Rudi S schreef:
(quote)
Klopt, Driessen werd tot 3 keer toe, niet goed van De Jong.

Laat maar weer...

Mjuman schreef:
Alsof Feyenoord een team is van koorknapen. Hier gaat de vlag niet uit om de drie punten en in R'dam hoeft nog niemand te rouwen - d'r zit genoeg strijdvermogen in het team. Het voordeel van de overwinning is dat PSV nog een voorsprong heeft - 5* achtereen Ajax, op deze manier spelend lijkt mij teveel van het goede

Klopt ook helemaal, PSV gaat dit niet meer weggeven. Feyenoord zal uiteindelijk wel gewoon 3de worden.

Zwolle zal toch wel een keer gaan instorten

Rutten doet het na de winterstop altijd slechter dan ervoor, dus ik vrees dat die 3de plek moeilijk wordt.
Ben het wel eens met Rudi eens dat het gisteren meer lag aan het enorm slechte verdedigen dan aan de scheidsrechter. Bruma was echt een drama.

trebremmit schreef:
Bruma was echt een drama.

Volgens mij was hij in zijn normale doen hoor

Het blijft gewoon vreemd om De Jong te betichten van de etterbak uit te hangen, terwijl Feyenoord er minimaal een duo van in huis heeft - daarover moet je gewoon niet huilebroeken vind ik. Voetbal is geen fluwelen-Hendrikken sport: uitdelen en incasseren.

Voor supporters van club met (voorheen) de "minstgepasseerde verdediging" van Nederland vind ik heel easy om af te geven op verdedigers van de club met (voorheen) de opeennaminst gepasseerde verdediging van Nederland. Het al wel toeval zijn dat die club nu bovenaan staat en de meestscorende aanval heeft.

Gelukkig zorgde Robben - terecht - voor wat komedie in Studio Sport.

Was mooie pot, ook voor neutrale toeschouwer..

3-3 zou terechte uitslag zijn geweest, maar ben zeer content met 4-3 uiteraard!

De jong was een overtreding.. tja, gewoon slim gespeeld, en dom dat de scheids het niet zag. En mooie goal!

Bruma is echt te amateuristisch voor woorden.. wat zal Chelsea blij zijn dat ze daar vanaf zijn zeg.

Bruma en Zoet waren beide niet echt sterk gisteren. De 3-3 vond ik niet heel sterk gekeept door Zoet en een paar minuten daarvoor zat hij er vreselijk naast bij een voorzet. Bruma deed vooral in de eerste helft niet veel goed, maar dat hele centrum stond matig. Kazim kon zich elke keer veel te makkelijk aanbieden en kaatsen. Ze kwamen er soms ook veel te makkelijk doorheen daar in het midden. Gelukkig stond het in de tweede helft iets beter. Die Fransman hadden ze er trouwens ook wel eerder in mogen zetten, die won tenminste gewoon zijn kopduels.

Het middenveld stond beter, hoewel El Ahmadi en Clasie delen van de eerste helft duidelijk overheersten was PSV in de tweede helft degene die de overhand had op het middenveld. Die Guardado blijft echt een heerlijke speler om naar te kijken. Wijnaldum speelde ook een prima wedstrijd, maar die man moet echt eens zijn één-op-één kansen gaan afmaken. Als het toen gewoon 4-2 was geworden was het afgelopen en misschien nog wel 5-2 geworden. De Jong speelde een van zijn beste wedstrijden tot nu toe, en dan nu niet alleen als aanspeelpunt maar dus ook als afmaker. Depay is nog niet top, maar toch gewoon een assist en een belangrijk doelpunt. Daarnaast was die pass op Wijnaldum ook echt geweldig. Een soort Lampard pass.

Ben benieuwd naar de tweede seizoenshelft. Het gaat toch echt tussen Ajax en PSV denk ik (zoals verwacht). Dit weekend er voor zorgen dat je met vier punten voorsprong de winterstop in gaat (of wellicht nog meer) en dan nu eindelijk eens het niveau van de eerste seizoenshelft een heel seizoen vast zien te houden. Dan komt het wel goed.

Wat Zoet betreft hebben ze dat wellicht aan zichzelf te danken. Je moet gewoon duidelijk een eerste keeper en een tweede keeper hebben. Door dat rouleer gedoe met Pasveer is Zoet enorm onzeker geworden en het was al niet zo'n beste doelman. En Bruma tja ach laat maar

Als neutrale toeschouwer vond ik het echt een super leuk potje.

Hopelijk vanavond bij Ajax-Vitesse weer zo'n leuk potje.

panjoe (moderator)
Het verdedigende werk van PSV bij alledrie de tegengoals was natuurlijk wel erg zorgbarend, inderdaad. Die splijtende passes van Clasie waren geweldig, maar de gaten die hij zo goed zag werden wel mogelijk gemaakt door de centrale verdedigers - al mag gezegd worden dat El Ahmadi meesterlijk liep, keek en afmaakte. Basaçikoglu tot twee keer toe vrij laten inkoppen is minstens even erg, en het half wegboxen van Zoet was ook een ernstige inschattingsfout. Met dat soort grappen moet je volgend jaar in de Champions League niet aankomen, zeker niet zo absurd vaak als het gisteren gebeurde. Gelukkig was dit geen tegenstander van CL-niveau, zeker niet met die ongelukkige blessures, en gelukkig voor mijn hart viel het dubbeltje uiteindelijk alsnog de kant van PSV op. Hoewel ik als supporter anders behoorlijk had gebaald (van de 3-3 tot de 4-3 stond ik met de handen in het haar voor de televisie), was dit ook los van het resultaat sowieso de leukste Eredivisiewedstrijd die ik dit seizoen heb gezien.

Mjuman schreef:
Voor supporters van club met (voorheen) de "minstgepasseerde verdediging" van Nederland vind ik heel easy om af te geven op verdedigers van de club met (voorheen) de opeennaminst gepasseerde verdediging van Nederland.

Heel mooi dat PSV de minste tegengoals heeft maar je kan er toch niet omheen dat Bruma een slecht seizoen speelt? Daar mag je toch wel iets van zeggen als supporter van een andere club of is dat "nat dan"?

Ik zou nooit nie, never, niemals, jamais, aldrig, nunca, mai - wat zeg ik NOOIT spelen met een dergelijk onervaren centrum als dat van PSV; 1 van de 2 huidige cv's en dan een ervaren man ernaast. Dit is gewoon een inboedelverzekering zonder degelijk hang- en sluitwerk in je huis.

Denk ook niet dat het duo beter wordt van alleen kritiek. Ergens moet er in de oud-spelers van PSV toch wel een cv te vinden zijn die deze 2 kan coachen op degelijkheid. Frivoliteit is er er genoeg, maar openhuishouden hoort plaats te vinden voorafgaand aan het seizoen, niet tijdens.

Zadelt mij wel op met de grote vraag: als er dan zoveel gescoord wordt, komt het dan alleen omdat de verdedigers zo slecht zijn in onze competitie, of zijn de spitsen dan zo goed? Zo'n Kramer van De Haag is toch ook maar een matige spits?

Ik word nl een beetje moe van die sigaarsnor/kompanen die alles en iedereen afbranden, alsof ze zelf zulke wereldvoetballers waren en napraters vind ik helemaal zwatelmufpieten

Blijkbaar is verdedigen in NL geen kernvaardigheid

Valt wel wat mee toch met dat afbranden? Als iemand het slecht doet kun je moeilijk gaan roepen dat het geweldig was.
Lees hier eigenlijk best realistische stukjes.

Je spreekt zelf van "drama"

Ik word gewoon moe van dat constant negatieve, ook over andere clubs en spelers - en dan ook nog dat onnozele gezeik van Gijp over leeftijd dat zoiets niet meeweegt

Zoiets heet routine of ervaring en dat kan je niet 'faken'.

Een heel slechte coach haalt een speler eruit zonder iets te zeggen.
Een slechte coach haalt iemand eruit en zegt dat ie het verkeerd deed.
Een matige coach haalt iemand eruit en vertelt wat ie verkeerd deed.
Een goed coach haalt iemand eruit en vertelt wat ie verkeerd deed en hoe ie kan het verbeteren.
Een zeer goede coach haalt iemand eruit, vertelt wat ie verkeerd deed, hoe ie kan het verbeteren en doet het voor.
Een uitstekender coach haalt iemand eruit, vertelt wat ie verkeerd deed, hoe ie kan het verbeteren, doet het voor en geeft een schouderklopje wanneer de speler het toepast.

Zo'n coach (of assistent ervan) heeft het cv-duo van PSV nodig. Plaats nou eens Cocu - en voor mijn part ook Koeman - en kijk er nog eens naar

Mjuman schreef:

Een uitstekender coach haalt iemand eruit, vertelt wat ie verkeerd deed, hoe ie kan het verbeteren, doet het voor en geeft een schouderklopje wanneer de speler het toepast.

LVG deed nier anders met Sneijder, Huntelaar en van Persie

Rudi S schreef:
(quote)

LVG deed niet anders met Sneijder, Huntelaar en van Persie

Dan is LVG - incl. al zijn karakterologische specialiteiten - wellicht het voorbeeld van een topcoach die nooit als topvoetballer heeft geacteerd

Di Maria verkozen als beste Argentijnse voetballer. Terecht !

Het was trouwens wel een eng gezicht toen na de derde goal een groep supporters door dat hek klapte en op elkaar viel

Verdedigen is ook een kunst op zich. En het blijkt gewoon keer op keer dat dat de huidige generatie in Nederland het niet in de vingers heeft. Kleine uitzonderingen daargelaten.
Bruma verdedigd bijv. echt dramatisch. De man doet echt alles verkeerd wat je als verdediger kan doen. Een lepe spits speelt hem makkelijk in de kaart.
Hij draait gewoon weg van zijn tegenstander, timed verkeerd. Daar moet je als trainer iets aan doen. Herhalen en nog eens herhalen. Persoonlijk op trainen. Duels voor zijn, zonder bal situatie's in schatten.
Het is overigens niet alleen Bruma. Hij valt alleen wel erg op.

Aan de ene kant; die jonkies moeten het toch maar doen.
Vroeger had je altijd 1 of 2 ervaren gasten staan die de youngsters coachten. En dan ging het op een gegeven moment van zelf.
Ik heb het idee dat er ook veel's te weinig wordt gecommuniceert in de teams van tegenwoordig.

Mjuman schreef:
Je spreekt zelf van "drama"

Ik word gewoon moe van dat constant negatieve, ook over andere clubs en spelers - en dan ook nog dat onnozele gezeik van Gijp over leeftijd dat zoiets niet meeweegt

Ok, prima spel van Bruma, goed gedaan jochie en vooral zo doorgaan.

Zo goed?

Afbranden vind ik wel wat anders dan zijn spel van gister een drama noemen trouwens.

trebremmit schreef:
Afbranden vind ik wel wat anders dan zijn spel van gister een drama noemen trouwens.

Hij zat niet zo lekker in de wedstrijd zeg je dan netjes

Rusnak naar Groningen!

Hij mag nog wel wat sterker worden, maar vind het wel een goeie speler.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:43 uur

geplaatst: vandaag om 01:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.