Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 2 februari 2014, 16:58 uur
Als Twente vandaag niet had gewonnen hadden ze beter meteen de titelstrijd kunnen opgeven. Cambuur thuis mag geen probleem vormen 
Maar ja, het echte werk begint nu pas voor Twente. Ben benieuwd hoe ze ervoor staan zo rond de tweede week van maart.

Maar ja, het echte werk begint nu pas voor Twente. Ben benieuwd hoe ze ervoor staan zo rond de tweede week van maart.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 18:52 uur
herman schreef:
Zou wel erg zonde zijn, ook voor de competitie. Welke spelers van de huidige basis zie je nog wel blijven naast JPB? Vilhena, Schaken, Immers, Mathijsen, Mulder?
(quote)
Zou wel erg zonde zijn, ook voor de competitie. Welke spelers van de huidige basis zie je nog wel blijven naast JPB? Vilhena, Schaken, Immers, Mathijsen, Mulder?
Vilhena, Nelom, Mulder (met echte concurrentie nu - van Hahn), Te Vrede, Immers, Goossens, Kongolo, van Beek en nog een zooitje. Daar moet dus echt kwaliteit bij.
Clasie zou best nog een jaar kunnen blijven, is momenteel nog niet goed genoeg voor een stap hoger. Al zal hij wel beter worden in een goede competitie.
Ik hoop dat Pellè ook gewoon blijft. Leuk, die 10 miljoen (eventueel), maar een goede spits is toch wel erg belangrijk en die koop je niet zomaar terug.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 20:15 uur
Gelukkig kan het nog steeds erger. Ben benieuwd wat Cocu nog uit de hoge hoed weet te toveren.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 20:30 uur
Pas op, deze berichtjes zijn aan het einde vh seizoen of het volgende seizoen oproepbaar.
Om nu steeds als het niet lukt (deze eeuw een keer kampioen worden) met Feyenoord dan maar naar PSV te wijzen is onzin, PSV heeft geen enkel invloed op de prestatie van Feyenoord.
Vergelijk de Europese prestatie's van PSV en feyenoord van dit seizoen ook even.
PSV heeft voor de verandering gekozen voor het opbouwen van een jong team en niet in de wilde weg spelers te kopen.
Als dit team op de gemiddelde leeftijd van het huidige Feyenoord zit wil ik het er best nog wel een keer over hebben.
PSV supporters maken zich over het algemeen ook niet zo druk over de huidige situatie, komt wel weer goed.
Ik hoop ook dat het met Feyenoord goed komt na de trainerswissel en de hierboven verwachte leegloop.
Feyenoord is toch een mooie club met fanatiek publiek.
Om nu steeds als het niet lukt (deze eeuw een keer kampioen worden) met Feyenoord dan maar naar PSV te wijzen is onzin, PSV heeft geen enkel invloed op de prestatie van Feyenoord.
Vergelijk de Europese prestatie's van PSV en feyenoord van dit seizoen ook even.
PSV heeft voor de verandering gekozen voor het opbouwen van een jong team en niet in de wilde weg spelers te kopen.
Als dit team op de gemiddelde leeftijd van het huidige Feyenoord zit wil ik het er best nog wel een keer over hebben.
PSV supporters maken zich over het algemeen ook niet zo druk over de huidige situatie, komt wel weer goed.
Ik hoop ook dat het met Feyenoord goed komt na de trainerswissel en de hierboven verwachte leegloop.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 21:09 uur
Nicolage Rico schreef:
Vilhena, Nelom, Mulder (met echte concurrentie nu - van Hahn), Te Vrede, Immers, Goossens, Kongolo, van Beek en nog een zooitje. Daar moet dus echt kwaliteit bij.
Daar word je niet echt vrolijk van inderdaad. Mag toch hopen dat ze nog iets meer verdedigers over houden. Het is te hopen voor Feyenoord dat De Vrij, Janmaat of Martins Indi een goed Wk spelen, anders gaan ze daar ook niet al te veel voor vangen.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 22:56 uur
Rudi S schreef:
Pas op, deze berichtjes zijn aan het einde vh seizoen of het volgende seizoen oproepbaar.
Dat mag

Nee, maar als ik teleurgesteld ben over 1 - 1 tegen Vitesse en PSV verliest in een wedstrijd met 2 - 0 van hekkesluiter RKC (of Ajax 1 - 1 tegen Utrecht), voel ik mij daarna toch weer wat beter.
Je kunt mij trouwens niet wijs maken, dat fans, spelers en club een dergelijk verlies met een luchtigheid opnemen waarbij iedereen lachend naar bed gaat, vanavond.
Welkom bij de club. Dat gaat dus niet gebeuren, een jong elftal bij elkaar houden en als ze dan 25, 26 zijn gaan oogsten.
Zodra ze 19 zijn en gemiddeld meer in huis blijken te hebben, zijn ze al weggekocht voor je er erg in hebt. Blijven ze, dan kan er ernstig aan het niveau van de speler worden getwijfeld dat het nog wat gaat worden.
Ja, als je maar lang genoeg wacht komt het ooit nog wel eens een keer goed

0
geplaatst: 3 februari 2014, 23:57 uur
Jose Mourinho heeft vandaag laten zien dat hij tactisch geweldig kan zijn. Manchester City compleet afgetroefd door onder andere het twee spitsen-systeem dat ze spelen onder gareel te houden en door Silva te isoleren. Wat was Hazard toch geweldig en wat te denken van de nieuwe aanwinst Matic! Nog nooit heb ik iemand zo z'n mannetje zien staan tegen Yaya Toure. De Ivoriaan werd gewoon fysiek afgetroefd door de Servier. Deze wedstrijd liet meer de zoveelste keer zien dat City's verdediging het zorgenkindje is.
0
geplaatst: 4 februari 2014, 12:38 uur
Heb de wedstrijd niet gezien maar het is een opvallend resultaat omdat City (op de match tegen Bayenr na) thuis alles gewonnen heeft en daar gemiddeld bijna 4 goals scoort.
Er zijn weliswaar verzachtende omstandigheden met het ontbreken van Aguero, Fernandinho, Nasri (en Negredo die ook niet 100% is), maar tactisch heeft Pellegrini geen al te beste beurt gemaakt, en Mourinho des te meer.
Demichelis is dit seizoen al niet al te best bezig (op Match of the Day meerdere keren aangetoond), en dan wordt hij nog voor de verdediging neergepoot om daar het spel te gaan opbouwen?!? Kolarov vind ik een te offensieve back voor dit soort topmatchen, Clichy is een veiligere keuze. Maar het belangrijkste gemis blijft een tweede sterke centrale verdediger (naast Kompany), Nastasic heeft nog geen enkele keer kunnen overtuigen (en gisteren blijkbaar ook niet). Ik snap niet dat Lescott niet vaker zijn kans krijgt (stond toch altijd in de ploeg toen ze de titel pakten), ook geen supervoetballer maar die doet tenminste weinig gekke dingen.
City's 4-4-2 leidt vaak tot wervelend offensief spel, maar uitgekookte coaches als Mourinho en Guardiola weten wel raad met de onderbemannig in het middenveld (tov een 4-5-1) en de counterkansen die City laat.
En toch weer knap van Mourinho, Chelsea is echt stukken sterker en solider dan de vorige paar jaren, en hij heeft echt het beste in jongens als Oscar en Hazard bovengehaald.
Er zijn weliswaar verzachtende omstandigheden met het ontbreken van Aguero, Fernandinho, Nasri (en Negredo die ook niet 100% is), maar tactisch heeft Pellegrini geen al te beste beurt gemaakt, en Mourinho des te meer.
Demichelis is dit seizoen al niet al te best bezig (op Match of the Day meerdere keren aangetoond), en dan wordt hij nog voor de verdediging neergepoot om daar het spel te gaan opbouwen?!? Kolarov vind ik een te offensieve back voor dit soort topmatchen, Clichy is een veiligere keuze. Maar het belangrijkste gemis blijft een tweede sterke centrale verdediger (naast Kompany), Nastasic heeft nog geen enkele keer kunnen overtuigen (en gisteren blijkbaar ook niet). Ik snap niet dat Lescott niet vaker zijn kans krijgt (stond toch altijd in de ploeg toen ze de titel pakten), ook geen supervoetballer maar die doet tenminste weinig gekke dingen.
City's 4-4-2 leidt vaak tot wervelend offensief spel, maar uitgekookte coaches als Mourinho en Guardiola weten wel raad met de onderbemannig in het middenveld (tov een 4-5-1) en de counterkansen die City laat.
En toch weer knap van Mourinho, Chelsea is echt stukken sterker en solider dan de vorige paar jaren, en hij heeft echt het beste in jongens als Oscar en Hazard bovengehaald.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 4 februari 2014, 12:59 uur
Ik heb de wedstrijd wel gekeken, met één oog, en Chelsea speelde echt overtuigend. Naast de goal ook nog eens drie ballen op het houtwerk, geloof ik. En hoewel het spel nou niet echt geweldig was om naar te kijken, speelden ze wel indrukwekkend geconcentreerd, waardoor City er gewoon nooit echt doorheen kwam. Het voetbal is misschien niet altijd even vermakelijk, maar voor Mourinho is het resultaat heilig (en geef hem eens ongelijk, nietwaar, mede-PSV-aanhang?). Hij is tactisch gewoon heel erg sterk, en weet uitstekend zijn mentaliteit over te brengen. City speelt dit seizoen heel leuk, hoor, en ik heb ook meer sympathie voor Pellegrini, maar deze uitslag was zwaar verdiend. En extra knap omdat ze 0-1 winnen bij een ploeg die naar ik meen de afgelopen 61 thuiswedstrijden op rij had gescoord. 

0
geplaatst: 4 februari 2014, 16:17 uur
0
geplaatst: 4 februari 2014, 17:15 uur
Dat sowieso niet. Maar we hebben het niet nodig. Puur talent en oogstrelend voetbal (zoals tegen Roda JC, Cambuur Leeuwarden, GAE en FC Utrecht) maakt ons zo onoverwinnelijk. Ik kan me jaren herinneren dat Utrecht met gemak over Ajax heen walste. Afgelopen zondag was Ajax gewoon gelijkwaardig aan FC Domstad.
0
geplaatst: 4 februari 2014, 17:27 uur
Ga ontnuchteren Flip Fluitketel. Gelijkwaardig als in - all animals are - equal van George Orwell?
"Jaren herinneren dat bla bla riddim da poetry, bla bla, bla da riddim in poetry" jaren? Ga de Van Dale lezen, zoek onder de "L" vind woorden, ga dichten voor Mokums promopraat geen domstedeling zal zwichten - nous maintiendrons
O2; as in Oogstelend + Onoverwinnelijk
- ook de "F"(antasie) is goed 
"Jaren herinneren dat bla bla riddim da poetry, bla bla, bla da riddim in poetry" jaren? Ga de Van Dale lezen, zoek onder de "L" vind woorden, ga dichten voor Mokums promopraat geen domstedeling zal zwichten - nous maintiendrons

O2; as in Oogstelend + Onoverwinnelijk
- ook de "F"(antasie) is goed 
0
geplaatst: 4 februari 2014, 17:35 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik kan me jaren herinneren dat FC Utrecht met gemak over Ajax heen walste. Afgelopen zondag was Ajax gewoon gelijkwaardig aan FC Domstad.
Ik kan me jaren herinneren dat FC Utrecht met gemak over Ajax heen walste. Afgelopen zondag was Ajax gewoon gelijkwaardig aan FC Domstad.
Jeetje dat zijn wel uitspraken voor Godenzonen hoor !!

0
geplaatst: 4 februari 2014, 17:36 uur
Ja, maar ik geef niet meer dan 3,7 fucks om voetbal. 
Ps. De smileys hebben totaal geen yoloswag.

Ps. De smileys hebben totaal geen yoloswag.

0
geplaatst: 4 februari 2014, 17:58 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Ik snap echt geen zin van wat je daar zegt.
Ik snap echt geen zin van wat je daar zegt.
Overigens zei ik niet, maar schreef
Was jij nou da Chin of da Ind in da Aafclip?
0
geplaatst: 5 februari 2014, 08:04 uur
Deze had ik nog niet eerder gezien 
http://abubakaridevries.files.wordpress.com/2014/01/1080398_578117288943029_313157488_n.jpg

http://abubakaridevries.files.wordpress.com/2014/01/1080398_578117288943029_313157488_n.jpg
0
geplaatst: 5 februari 2014, 10:49 uur
Leuke dvd, idd.
Het is een beetje flauw om nu al te verraden dat Feyenoord kampioen gaat worden.
Maar goed, die wetenschap maakt het kijken naar de rest van het seizoen in ieder geval een stuk aangenamer
Het is een beetje flauw om nu al te verraden dat Feyenoord kampioen gaat worden.
Maar goed, die wetenschap maakt het kijken naar de rest van het seizoen in ieder geval een stuk aangenamer

0
geplaatst: 5 februari 2014, 11:12 uur
Jij bent vast katholiek dat je in dergelijke wonderen gelooft 
Het goede nieuws voor de PSV-fans is het schrappen van het eredivisieprogramma op 21 - 23 maart; gaat PSV dat weekend iig geen verliespunten oplopen. Had even gehoopt dat het programma vanavond ook geschrapt zou worden vanwege een lokale vriestornado, maar helaas.
De gifbeker moet blijkbaar helemaal leeggedronken worden.

Het goede nieuws voor de PSV-fans is het schrappen van het eredivisieprogramma op 21 - 23 maart; gaat PSV dat weekend iig geen verliespunten oplopen. Had even gehoopt dat het programma vanavond ook geschrapt zou worden vanwege een lokale vriestornado, maar helaas.
De gifbeker moet blijkbaar helemaal leeggedronken worden.
0
geplaatst: 5 februari 2014, 17:55 uur
Helemaal leeg. Er moet in de Lichtstad maar een katholiek kaarsje worden aangestoken. Droefheid troef hier in het zuiden. Verliezen van Cambuur betekent echt crisis.
0
Cured
geplaatst: 5 februari 2014, 18:08 uur
Ik hoop dat ze verliezen en eindelijk eens de bezem er doorheen halen daar in Eindhoven, het hele zootje graag. Daarnaast heeft Cambuur dan 3 punten. 

0
geplaatst: 5 februari 2014, 18:10 uur
De bezem is er vorig jaar toch redelijk doorheen gehaald lijkt me? Of bedoel je het management?
0
geplaatst: 5 februari 2014, 18:43 uur
Cured schreef:
Beginnen bij de top inderdaad.
Beginnen bij de top inderdaad.
Ben jij lid van The Four Tops of zo? Zing 'ns een ander liedje.

Bovendien geef je opvallend blijk van een gebrek aan kennis over zaken als contacten (en de juridische werking ervan) en visie. Jij preekt continue het voetbalevangelie, terwijl zakelijke en strategische belangen ECHT heel anders klinken.
Zo vreemd is het niet dat Cocu het jaar iig afmaakt om te zien waar het schip strand om vervolgens na het seizoen eea aan te passen. De zittende directie kan zichzelf niet ontslaan en als de complete top zou opstappen zou dat NIETS oplossen. Tenzij Cocu gedesillusioneerd de pijp aan maarten geeft - dat lijkt me alleen al een reden om 'em te steunen.
0
Cured
geplaatst: 5 februari 2014, 18:52 uur
Zo , Mjuman zal het wel weer even zeggen hoe het zit...brrr. Als er iemand preekt, ben jij het wel
. Kennis doet niet ter zake, o gij intellectueel. Gevoel en passie voor voetbal(zaken) moet je hebben, geen theoreticus achter het bureau graag.
Als ik Cocu was liet ik me niet zo koeieneren door die achterbakse leiding daar ; van zo'n team/club wil je toch geen coach (meer) zijn.
. Kennis doet niet ter zake, o gij intellectueel. Gevoel en passie voor voetbal(zaken) moet je hebben, geen theoreticus achter het bureau graag. Als ik Cocu was liet ik me niet zo koeieneren door die achterbakse leiding daar ; van zo'n team/club wil je toch geen coach (meer) zijn.
0
geplaatst: 5 februari 2014, 19:14 uur
Broem schreef:
Droefheid troef hier in het zuiden. Verliezen van Cambuur betekent echt crisis.
Droefheid troef hier in het zuiden. Verliezen van Cambuur betekent echt crisis.
Wat dan aangaat is een goed begin het halve werk, vandaar ook dat Cambuur binnen 2 minuten op een 1-0 voorsprong kwam

0
geplaatst: 5 februari 2014, 19:24 uur
Nu net live en direct valt de 1-1, Bruma. Leuk voor die jongen maar om nou een paar keer het logo van de club op z'n shirt te gaan kussen lijkt me wat overdreven voor een gozer die net binnen is en nog wel het een en ander moet laten zien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.