Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 30 januari 2015, 17:23 uur
Achteraf kan ie zich wel voor zijn hoofd slaan. Kan soms een irritante klier zijn - moest ook zonodig verkassen naar Roda JC ("stap vooruit") - om met hangende pootjes (toen Roda degradeerde) toch weer terug te komen.
0
geplaatst: 30 januari 2015, 17:42 uur
Running On Empty schreef:
Er wordt vast geoefend voor als Feyenoord langskomt.
Gewoon een lekker vechtclubje
(quote)
Er wordt vast geoefend voor als Feyenoord langskomt.

Gewoon een lekker vechtclubje
Hopelijk wint Feyenoord dan zonder slag of stoot.
0
geplaatst: 31 januari 2015, 00:59 uur
El Ninjo schreef:
Sinkgraven per direct naar Ajax.
Nu liefst nog een ervaren verdediger erbij, en de titelstrijd wordt weer spannend.
0
geplaatst: 31 januari 2015, 08:59 uur
Die is raak, Muhammad Kali vond ik ook leuk gevonden.

Badr Kali is dan minder leuk

0
geplaatst: 31 januari 2015, 09:28 uur
El Ninjo schreef:

Ik snap de blijdschap van Gretz, maar ik baal toch wel als een stekker. Ik heb toch ook gewoon wel moeite met die wintertransfers. Dit zijn de jongens waar je voor naar het stadion komt. Ik vind het ook gewoon lastig dat goede jonge spelers steeds sneller lijken te vertrekken naar grotere clubs, terwijl ze nog niet eens stabiel voetballen of een heel seizoen echt goed lijken te zijn. Wat dat betreft hoop ik voor Sinkgraven dat het niet te vroeg komt, want natuurlijk is het een erg groot talent, maar hij wisselt hele sterke momenten geregeld af met erg wisselvallige wedstrijden. Dat kun je je bij Heerenveen veroorloven. Bij Ajax loop je dan het risico dat je je wedstrijden in de Jupiler League mag gaan maken. Ik had hem heel graag nog een half jaar in het Abe Lenstra stadion gezien, het mag helaas niet zo zijn. Nu hebben ze vanuit Ajax hem natuurlijk ook keurig bewerkt door zijn naam heel geregeld te noemen in de media. Houd daar toch ook altijd wel een dubbel gevoel aan over...

0
geplaatst: 31 januari 2015, 09:35 uur
Rudi S schreef:
Muhammed Kali (quote)

0
geplaatst: 31 januari 2015, 11:13 uur
Onbegrijpelijke aankoop van Ajax en dan zes miljoen betalen. Wat een beleid zeg.
0
geplaatst: 31 januari 2015, 11:15 uur
Ik weet ook nog niet wat ik ervan moet vinden. Voor mijn gevoel is dit toch weer de zoveelste transferperiode waarin gefaald is.
0
geplaatst: 31 januari 2015, 11:17 uur
trebremmit schreef:
Onbegrijpelijke aankoop van Ajax en dan zes miljoen betalen. Wat een beleid zeg.
Waarom? Als zoals nu Klaassen en/of Serero wegvallen van het middenveld moet De Boer al gaan schuiven of teruggrijpen op een bank met Duarte, Zimling en Viergever.
Dan kun je er beter een middenvelder bij hebben die wel goed genoeg is, nog erg jong is en nog veel beter kan worden en waarschijnlijk met winst verkocht kan worden. Of zie jij die potentie niet in hem?Ik vind het een betere investering dan het geld dat PSV heeft betaald voor Maher (ondertussen opgelopen tot 8 miljoen).
0
geplaatst: 31 januari 2015, 11:22 uur
Waarschijnlijk met winst is natuurlijk nog maar de vraag. 6,5 miljoen is erg veel geld en zo vaak gaan er geen eredivisiespelers weg voor een hoger bedrag deze dagen.
Het is en blijft toch altijd afwachten een knulletje (echte man kan je het qua postuur nog niet noemen
) diep uit de provincie in de grote stad.
Het is en blijft toch altijd afwachten een knulletje (echte man kan je het qua postuur nog niet noemen
) diep uit de provincie in de grote stad.
0
geplaatst: 31 januari 2015, 11:27 uur
Waar Ajax gebrek aan heeft zijn oudere spelers met ervaring en goede verdedigers, voetballers die de boel aansturen, ook op het middenveld. Van die lichtgewichten heeft Ajax er zoveel, mannen heb je nodig.
Ik zou eerder een goede controlerende middenvelder kopen.
Sinkgraven heeft een paar goede wedstrijden gespeeld en zal best een talent zijn, maar zes miljoen is echt belachelijk voor iemand die negentien is en op dit moment niks toevoegt aan Ajax. Snap ook niet dat ze zo'n speler niet rond hebben lopen in de jeugdopleiding? Als ze dat niet hebben dan faalt die opleiding toch wel behoorlijk.
Ik zou eerder een goede controlerende middenvelder kopen.Sinkgraven heeft een paar goede wedstrijden gespeeld en zal best een talent zijn, maar zes miljoen is echt belachelijk voor iemand die negentien is en op dit moment niks toevoegt aan Ajax. Snap ook niet dat ze zo'n speler niet rond hebben lopen in de jeugdopleiding? Als ze dat niet hebben dan faalt die opleiding toch wel behoorlijk.
0
geplaatst: 31 januari 2015, 11:34 uur
Dat laatste is natuurlijk niets nieuws en al jaren aan de gang, blijft toch vreemd de expertise zou er toch moeten wezen.
0
geplaatst: 31 januari 2015, 12:07 uur
Ze hebben trouwens bedankt voor Heitinga. Die heb ik al een tijd niet meer zien spelen, maar een paar jaar terug was hij nog speler van het jaar bij Everton. Is blijkbaar wel heel erg afgegleden in korte tijd.
0
geplaatst: 31 januari 2015, 12:10 uur
Heitinga heeft toch vooral op de bank gezeten en dan niet die bij Jinek.
0
geplaatst: 31 januari 2015, 12:56 uur
Heitinga zou waarschijnlijk alleen voor de kleedkamer worden gehaald met zijn huidige niveau, dan kan je het geld beter ergens anders aan uitgeven.
Misschien heeft het Technisch Hart de afgelopen weken wel naar een ervaren speler gezocht met het vereiste niveau maar hebben ze niemand concreet kunnen vinden. En is Sinkgraven nu het alternatief. Hij moet het inderdaad nog maar even laten zien bij Ajax, maar qua talent belooft het een stuk meer dan alle vorige Eredivisie-aankopen die Overmars heeft gedaan. Ik zie dat wel goed komen. Het is wel jammer dat de balans in het elftal op dit moment niet helemaal goed is, maar dat is blijkbaar niet zo makkelijk op te lossen. Het scheelt wel weer dat er mannen zoals Davy Klaassen opstaan die in 1 jaar tijd uitgroeien tot een absoluut leider.
Misschien heeft het Technisch Hart de afgelopen weken wel naar een ervaren speler gezocht met het vereiste niveau maar hebben ze niemand concreet kunnen vinden. En is Sinkgraven nu het alternatief. Hij moet het inderdaad nog maar even laten zien bij Ajax, maar qua talent belooft het een stuk meer dan alle vorige Eredivisie-aankopen die Overmars heeft gedaan. Ik zie dat wel goed komen. Het is wel jammer dat de balans in het elftal op dit moment niet helemaal goed is, maar dat is blijkbaar niet zo makkelijk op te lossen. Het scheelt wel weer dat er mannen zoals Davy Klaassen opstaan die in 1 jaar tijd uitgroeien tot een absoluut leider.
0
geplaatst: 31 januari 2015, 13:02 uur
De afgelopen weken circuleerde het verhaal dat Ajax op zoek was naar een verlengstuk van de trainer in het veld, type Poulsen hoorde je vaak.
Liefst eentje voor de laatse linie, Sinkgrave is er eentje voor de komende jaren, komt hij fatsoenlijk aan spelen toe?
Die jongen speelde bij Heerenveen in ieder geval wekelijks.
Liefst eentje voor de laatse linie, Sinkgrave is er eentje voor de komende jaren, komt hij fatsoenlijk aan spelen toe?
Die jongen speelde bij Heerenveen in ieder geval wekelijks.
0
geplaatst: 31 januari 2015, 13:34 uur
trebremmit schreef:
Gretz schreef:
Waarom? Als zoals nu Klaassen en/of Serero wegvallen van het middenveld moet De Boer al gaan schuiven of teruggrijpen op een bank met Duarte, Zimling en Viergeve. (...)Ik vind het een betere investering dan het geld dat PSV heeft betaald voor Maher (ondertussen opgelopen tot 8 miljoen).
Waarom? Als zoals nu Klaassen en/of Serero wegvallen van het middenveld moet De Boer al gaan schuiven of teruggrijpen op een bank met Duarte, Zimling en Viergeve. (...)Ik vind het een betere investering dan het geld dat PSV heeft betaald voor Maher (ondertussen opgelopen tot 8 miljoen).
Tjonge wat een bijzonder hypocriete reactie: ten eerste wat heeft Duarte gekost, hoe vaak heeft ie gespeeld - btw: hij mag nu weg: uitleen of verkoop.
Ten tweede Maher gold bij aankoop als het grootste talent op de NL velden. Sinkgrave moet zich ook nog maar bewijzen en de huidige staat en vorm van Ajax lijkt dat niet gemakkelijk te faciliteren.
Ten derde en dat is veel structureler - wellicht wordt het tijd dat de clubs zich eens afvragen wat de toekomst wordt van een voetballer die voor - pak 'em beet zijn 22e - verkast naar een topclub in eigen land, dan wel buitlands. Amrabat, destijds grootstte talent, gekocht van VVV, inmiddels via allerlei omzwervingen bij Malaga, Drenthe - anybody, Van Ginkel, Elia - roept u maar. Bij Heerenveen zat er geen druk op zo'n speler, bij Ajax wordt dat wel anders.
We hoeven niet alleen maar naar het buitenland te kijken voor het afkalven van het niveau, we doen het ook zelf - zeker halverwege een competitie. Zal mij benieuwen wat voor garanties Oom Frank neef Daley heeft gegegeven. Maakt meteen duidelijk waarom Frank toestond dat Blind vertrok: hij houdt van unieke voornamen - is gemakelijk in de kleedkamer

0
geplaatst: 31 januari 2015, 13:44 uur
El Ninjo schreef:
Nog slechts 10 spelers te vervangen in Amsterdam.
0
geplaatst: 31 januari 2015, 14:25 uur
Rudi S schreef:
Nee op de driezitsbank thuis denk ik.

0
geplaatst: 31 januari 2015, 14:51 uur
Mjuman schreef:
ten eerste wat heeft Duarte gekost, hoe vaak heeft ie gespeeld - btw: hij mag nu weg: uitleen of verkoop.
Ten tweede Maher gold bij aankoop als het grootste talent op de NL velden. Sinkgrave moet zich ook nog maar bewijzen en de huidige staat en vorm van Ajax lijkt dat niet gemakkelijk te faciliteren.
Duarte gold destijds ook als een van de grootste talenten van de Eredivisie. Mede door hem groeide Heracles uit van een matige middenmoter tot een ploeg die Europees voetbal mocht spelen en o.a. ook resulteerde in een bekerfinale. ten eerste wat heeft Duarte gekost, hoe vaak heeft ie gespeeld - btw: hij mag nu weg: uitleen of verkoop.
Ik ben nog steeds van mening dat Duarte een prima speler is voor veel subtoppers in Nederland. Bij Ajax heeft hij nooit echt de kans gehad en werd hij vaak weggemoffeld aan de linkerkant, terwijl hij een echte creatieve speler is en nota bene gehaald is als vervanger van Eriksen.

P.S. Duarte op huurbasis naar sc Heerenveen - ajaxshowtime.com
0
geplaatst: 31 januari 2015, 20:27 uur
0
geplaatst: 31 januari 2015, 22:10 uur
Sinkgraven is een groot talent en ik verwacht dat Ajax veel plezier aan hem gaat beleven, maar ik snap niet zo goed waarom ze hem nu halen ipv in de zomer. Dit soort jonge, creatieve spelers heeft over het algemeen aanpassingstijd nodig (zie bv. Maher, Basacikoglu) bij de stap van subtop naar top, en zal niet gelijk opstaan in een matig lopend team dat verbeten op jacht is om een achterstand op PSV in te halen...
Overigens doet Ajax nu precies hetzelfde waar de Ajacieden PSV altijd van betichten: het kopen van elk Nederlands talent, zodra het enigszins zijn kop boven het maaiveld uitsteekt...
Overigens doet Ajax nu precies hetzelfde waar de Ajacieden PSV altijd van betichten: het kopen van elk Nederlands talent, zodra het enigszins zijn kop boven het maaiveld uitsteekt...
0
geplaatst: 1 februari 2015, 09:19 uur
Titmeister schreef:
Sharp!!
0
geplaatst: 1 februari 2015, 09:47 uur
Dat viel wel mee toch? Het was destijds een behoorlijk verrassende transfer, deze vind ik dan logischer gezien de potentie van Sinkgraven. Dat het niet precies de speler is welke ze aangaven te willen hebben (routine) is een ander verhaal.
0
geplaatst: 1 februari 2015, 12:04 uur
Nou Duarte had toen meer laten zien dan Sinkgraven tot nu toe.
0
geplaatst: 1 februari 2015, 15:23 uur
Maar gelukkig hebben we meer balbezit!
Oh wacht...
Rephrase: gelukkig is er nu ook Arsenal - Aston Villa. Geniale assist van Özil op Giroud.
Gfycat - jiffier gifs through HTML5 Video Conversion. Fast, simple gif hosting without size limits.
Oh wacht...
Rephrase: gelukkig is er nu ook Arsenal - Aston Villa. Geniale assist van Özil op Giroud.

Gfycat - jiffier gifs through HTML5 Video Conversion. Fast, simple gif hosting without size limits.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.