MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Als Ron Jans dit jaar geen trainer van het jaar wordt dan weet ik het ook niet meer.

Toch heeft Ajax nu meer punten dan in de vorige 4 seizoenen dacht ik. Het was toch een beetje de kampioen van de armoede, zoals eigenlijk alle kampioenen na FC Twente (de laatste kampioen met een heel behoorlijk aantal punten).

Ron Jans mag van mij zeker trainer van het jaar worden, ongelooflijk wat Zwolle aan het doen is.

Dat klopt wel Herman......maar dat geeft geen garantie voorlopig.
PSV zal gerust kampioen worden en dat is met hun selectie niet meer dan logisch.
Vorig jaar was Ajax vaak ook niet te pruimen, maar er werd veel degelijker gespeeld.
Hoe er afgelopen Zondag ballen werden ingespeeld, was echt in en in treurig.
En vanuit de opbouw kinderlijk ballen inleveren bij Feyenoord........ ik schrok er echt van.

Ron Jans. Helemaal eens. Die man is heel goed bezig.
Ooit nog eens een club met naam voor Ron ?

Ajax miste Klaassen en Veltman ook wel. Tegen Groningen speelden ze een helft erg goed en ik zie de Boer het nog wel weer op de rails krijgen, ben ook wel benieuwd of ze nu eens een keer wat verder komen in de EL.

bikkel2 schreef:

Ron Jans. Helemaal eens. Die man is heel goed bezig.
Ooit nog eens een club met naam voor Ron ?

Die heeft hij al gehad, begint met een G.

Ajax moet gewoon betere spelers regelen. Zo goed voetbalt PSV nou ook weer niet, maar hun voorhoedespelers kunnen stuk voor stuk goals maken en dan heb je ook nog Wijnaldum en Maher daarachter. Kishna en El Ghazi zijn leuke talenten, maar toch vooral momentenvoetballers en nauwelijks constant. En achterin... Van Moisander lijkt het beste ook wel af en Veltman heb ik dit seizoen nauwelijks echt goed zien spelen. Van der Hoorn is aardig, maar de centrale duo's waren de laatste jaren echt veel sterker bij Ajax.

musician schreef:
Feyenoord heeft geen geld, Ajax haalt jaarlijks miljoenen op. Feyenoord laat in één competitieronde Ajax 180 minuten alle kanten van het veld zien. Op één schamel doelpuntje na. Waar is dat geld, waar zijn de spelers en waar is het spel, Ajax nog een beetje waardig?

Even voor de goede orde, voordat ik dat weer over mij heen krijg. Niet meer geld uitgeven dan je hebt of verdiend. Dat lijkt mij logisch. Maar je moet de supporters van zo'n club als Ajax wel wat meer kunnen bieden dan tranen met tuiten.

Klopt dat veel supporters waaronder ik het totaal niet eens zijn met het huidige financiële beleid. Het kapitaal moet op het veld staan. Dat salarisplafond van 1 miljoen vind ik belachelijk want zo kom je nooit verder dan een veredeld jeugdelftal aangevuld met een paar routiniers die mislukt zijn in het buitenland. Maar ja, Overmars en De Boer zijn schijnbaar zo bang dat er een dure speler mislukt (niet voor winst wordt verkocht) dat ze er maar helemaal geen meer kopen. De spelers die wel zijn gekocht voor een paar kruimels zijn tot nu toe bijna allemaal mislukt. Deels pech, maar het getuigt ook van weinig voetbalinzicht. Eens met het feit dus dat Ajax haar supporters op dit moment veel te weinig biedt, als je weet wat er financieel eigenlijk allemaal mogelijk is.

Maar ook Feyenoord biedt haar achterban dit seizoen te weinig. Dat Pellè zou vertrekken was al heel lang bekend en uiteindelijk slaagt Van Geel er niet in om een nieuwe spits aan te trekken die qua doelpunten enigszins in de buurt komt. Het lijkt me duidelijk dat ze van Kazim niet veel meer hadden verwacht dan wat ie nu brengt. Terwijl het geld wat voor Basacikoglu is betaald best in een centrumspits gestoken kunnen worden. Waarschijnlijk had Feyenoord gewoon geen goede schaduwlijst waardoor ze uiteindelijk noodgedwongen bij Engelse Turk uitkwamen die tot nu toe overal is mislukt. Dus wat voor Ajax geldt geldt in mindere mate net zo goed voor Feyenoord.

Klaassen was zeker een gemis. Die kan stappen vooruit denken en heeft een sterke eindpass.
Velltman vind ik eerlijk gezegd een gemaakte verdediger. Hij is niet resoluut genoeg en neemt vaak verkeerde beslissingen qua opbouw.
ik vind hem meer een middenvelder. Aanvallend heeft hij soms wel iets goeds.
Eens met Herman over Kishna en El Ghazi.
Op dreef een lust voor het oog, maar vaak te laks en als het niet loopt zie je ze niet meer.
Maar nog erg jong en met de juiste begeleiding zou er toch wel iets uit moeten kunnen komen.

Ik vind Veltman ook niet zo goed hoor, maar wel tien keer beter dan Van der Hoorn.

trebremmit schreef:
Ik vind Veltman ook niet zo goed hoor, maar wel tien keer beter dan Van der Hoorn.

Mee eens. In de subtop acceptabel, maar Ajax is te hoog gegrepen.

trebremmit schreef:
(quote)

Die heeft hij al gehad, begint met een G.

Je maakte een schrijffoutje. Je bedoelt natuurlijk met een H. Heb ik zelf ook geregeld, dat ik er net een letter naast zit

Wat is er dit seizoen met Vitesse aan de hand? Wat speelt die ploeg raar voetbal dit seizoen...

Halve finale.

Vitesse is een waardeloze club geworden nadat ze zijn overgenomen, een vreemdelingenlegioen. Volgens mij komt er ook heel weinig publiek op de wedstrijden af in Arnhem?

trebremmit schreef:
Halve finale.

Vitesse is een waardeloze club geworden nadat ze zijn overgenomen, een vreemdelingenlegioen. Volgens mij komt er ook heel weinig publiek op de wedstrijden af in Arnhem?

Misschien wel meer: Twente, PEC, Excelsior, FC Groningen - met een gunstige loting kan het maar zo meezitten

Groningen gaat thuis tegen Excelsior spelen, gunstige loting dus, dankzij De Leeuw.

Zou echt te gek zijn als we de finale halen.

trebremmit schreef:
Groningen gaat thuis tegen Excelsior spelen, gunstige loting dus.

Zou echt te gek zijn als we de finale halen.

Bedacht net een mooie functietitel voor Peter Bosz: Devaluator

trebremmit schreef:

Misschien is een retour naar Utrecht voor alle partijen wel het beste. Ja, V.d. Hoorn levert salaris in. Maar hij speelt weer elke week begrijpelijk voetbal en FC Utrecht is er mee geholpen.

musician schreef:
Misschien is een retour naar Utrecht voor alle partijen wel het beste. Ja, V.d. Hoorn levert salaris in. Maar hij speelt weer elke week begrijpelijk voetbal en FC Utrecht is er mee geholpen.

Ik vraag mij echt af of ze in Utrecht zitten te wachten op de terugkeer van Mike Vd Hoorn.
FC Utrecht speelde onder Jan Wouters heel defensief in 4-4-2 waarbij Mike zeer nuttig was, echter men is inmiddels een compleet ander spelletje gaan spelen, waarbij ik mij afvraag of Vd Hoorn dus nog wel bruikbaar is. Denk het eigenlijk niet.

Nu de kas is leeggeroofd bij Utrecht zal er wel geen geld meer zijn voor Van der Hoorn.

Geluk bij een ongeluk dan toch.

trebremmit schreef:
Nu de kas is leeggeroofd bij Utrecht zal er wel geen geld meer zijn voor Van der Hoorn.

Zo goedkoop zou Van der Hoorn echt niet geweest zijn - ruim een ton is het bedrag dat circuleert. Toegegeven een aardig bedrag voor een geldkistje.

trebremmit schreef:

Misschien dat ze nu Leon de Kogel opnieuw aantrekken.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Dacht even dat jij - in het kader van liq op stuk - zou voorstellen om die aan de dader te geven

Dat was de grap ja. Maakt verder niet uit.

Nicolage Rico schreef:
Dat was de grap ja. Maakt verder niet uit.

Dan had jem anders motten formuulheren - kogel + aantrekken (dat doe je met een shirt)

Nicolage Rico schreef:

Die is slechts verhuurd aan FC Omniworld dus nog steeds eigendom

Leon De Kogel wordt komende zomer verkocht aan Feyenoord gaat het gerucht.

Schijnt om 77.000 Euro te gaan (de catering opbrengst van de wedstrijd tegen Dortmund) en er zijn vandaag reeds 3 arrestaties verricht. Bij een veroordeling maar een passende straf bedenken in stadion Galgenwaard op de middenstip in de rust van FC Utrecht-Feyenoord.

Gaat lekker hè bij Utrecht. De problemen worden wel aan de kaak gesteld zo.

Nicolage Rico schreef:

Touche

Nicolage Rico schreef:

Er wordt vast geoefend voor als Feyenoord langskomt.

Gewoon een lekker vechtclubje

Nicolage Rico schreef:
Je kan moeilijk zeggen dat die actie van Kali nergens op slaat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:58 uur

geplaatst: vandaag om 01:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.