MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:

Gretz schreef:
Mathieu van der Poel wereldkampioen.

Echt goed. Lange tIjd weinig tot geen Nederlandse veldrijders van echte betekenis gehad, maar dat is nu wel anders met Van der Haar en Van der Poel en die laatste bewijst natuurlijk wel echt een meesterlijk talent te zijn vandaag. Pas net prof en dan op deze wijze meteen het WK winnen. Die gaat nog wel meer winnen de komende jaren. Erg goed is hij!

panjoe (moderator)
Ajax speelt echt bedroevend slecht...

Ik heb zo'n anderhalve uur in spanning naar het veldrijden gekeken. Dat is langer dan wat ik ooit in totaliteit in mijn leven naar die sport heb gekeken, dus ga maar na.

Maar ik viel er in binnen bij het zappen en het was gelijk een thriller van de mooiste soort. Echt geweldig voor die jongen van Van der Poel, grandioos gereden ook. De emoties aan het einde van de rit.

Drie jongens van net 20 op het podium, de oude garde helemaal naar huis gereden. Een groot moment in de sport. Ik had Van der Haar nog die tweede plek gegund maar misschien moet je niet het onderste uit de kan willen hebben. Daar gaan we nog een paar mooie jaren mee tegemoet.

panjoe schreef:

En krijgt terecht de rekening gepresenteerd. Kampioenschap is beslist.

Dit was nochtans verre van een spannend wereldkampioenschap hoor, al was het wel een mooie koers met een verdiende winnaar. Heb al veel spannendere en leukere kampioenschappen gezien. (daarmee bedoel ik niet dat dan een belg wint, bijvoorbeeld het WK van vorig jaar was veel spannender)

Wellicht verre van spannend. Maar wat een knappe prestatie van vd Poel. Net z'n profdebuut en dan zo de concurrentie naar huis rijden. Zit waarschijnlijk in z'n genen

Goed weekend zeg

Hoppa! Da's lekker... 9 puntjes voor...

Inderdaad, 5-0 winnen en Chelsea en City spelen gelijk.

Gretz schreef:
En krijgt terecht de rekening gepresenteerd. Kampioenschap is beslist.

En het gaatje met Feyenoord slechts 5 punten.

Ik zag bij het veldrijden vanmiddag de belg Van Aert in de allerlaatste bocht van de middag voorbij Van de Haar gaan en tweede worden. Het is ook voor Feyenoord een kwestie van even op de tanden bijten en doorzetten.

Laten we het er toch over eens zijn, dat dit Ajax zo snel mogelijk uit z'n lijden moet worden verlost.

panjoe schreef:

Bizar... 65% balbezit voor Vitesse en 25 schoten op doel tegen 9....

musician schreef:
(quote)

Als Ajax in deze vorm blijft kan dat nog wel spannend worden. De nederlaag in Eindhoven is hier alvast ingecalculeerd. Feyenoord speelt ook verre van constant, maar de wilskracht en de teamspirit ligt daar op het moment stukken hoger.

vigil schreef:
(quote)

Bizar... 65% balbezit voor Vitesse en 25 schoten op doel tegen 9....

Doelpogingen bedoel je. Vitesse had iets van 5 schoten op doel en Ajax slechts 2. (waarvan de eerste na bijna 70 minuten. )

Ik denk dat PEC tweede gaat worden.

Martial
musician schreef:

De vraag is moet je wel 2e willen worden?

In het Maasgebouw nemen ze dat toch niet serieus zie voorgaande jaren + dat Feyenoord nog wel een paar lastige uitpotjes voor de boeg heeft te beginnen met Heerenveen aanstaande woensdag.

Ook de strijd om plek 3 is nog helemaal open dus ook geen garantie dat Feyenoord dat wel even zal worden, als ze zo spelen als vanmiddag (vooral 2e helft) gaat dat nog een hels karwei worden, dan zie je een Boulahrouzzzzzzzzzz invallen (dat kan echt niet meer) en dan nog die miljoenenaankoop van een Başacıkoğlu die gewoon veel en veel te licht is en die Kazim was en is helemaal een verschrikking.

Feyenoord kent nog te veel zwakke schakels om weer eens gooi te doen naar een kampioenschap, die gaat nu naar PSV zoals het er nu naar uitziet, die kunnen best een nederlaag leiden in de Kuip, dan ziet het er nog goed uit

Martial
trebremmit schreef:

En ik denk dat Excelsior van Groningen gaat winnen in de beker

trebremmit schreef:

Zou zo maar kunnen al speelde FC Utrecht wel dramatisch en fantasieloos.

Martial
Utrecht valt sowieso wat tegen dit seizoen, had daar toch wel meer van verwacht, maar ja...

Martial
Rudi S schreef:

Grapjas, die van Kali was er zeker een.

Kali heet tegenwoordig Kaki toch?

Martial schreef:
Utrecht valt sowieso wat tegen dit seizoen, had daar toch wel meer van verwacht, maar ja...

Kali had gewoon niet moeten spelen.

Het is inderdaad een mager seizoen aan het worden.

Cured
Als je accepteert dat een speler iemand anders slaat betekent dat maar één ding: schorsen zo'n speler door de eigen club? Wat is dit nu voor signaal ?

Bij Utrecht zijn ze ook niet helemaal goed wijs dat ze Kali zelf laten beslissen of ie mag spelen. Onbegrijpelijk.

Gretz schreef:

Doelpogingen bedoel je.

Klopt

Dat Vitesse krijgt een beetje Utrecht-trekjes. Alleen maar goed spelen als ze tegen Ajax spelen. Een pot om te huilen

Onbegrijpelijk dat Kali mocht spelen, wat een slappe lullen daar in de leiding...

Verder was het niveau over de gehele breedte bedroevend in de eredivisie, maar Ajax sloeg echt alles. Zo wordt PSV in maart al kampioen...

Die Denen daar aan de linkerkant (Boilesen, Andersen, Schöne aan die kant) kunnen toch ook helemaal niets?

Je hoeft er als tegenstander niet wakker van te liggen, in ieder geval.

Ik begin inmiddels ook ernstig te twijfelen aan de onaantastbare De Boer. Mentaal is Ajax helemaal niet sterk en wat betreft het motiveren van spelers zijn ze ook ver onder de maat.
Dan begin je toch op het terrein van De Boer te komen.

Martial schreef:
De vraag is moet je wel 2e willen worden?

Het antwoord is ja. Het dwingt Van Geel tot verdere versterkingen van het elftal. Hij laat zich tot niets dwingen maar als het weer niets wordt (daarna) zijn zijn dagen definitief geteld.

Bovendien is het heel goed dat Champions League miljoenen nu eens niet naar Ajax gaan maar naar andere clubs in Nederland.

Qua punten doet Ajax het helemaal niet zoveel anders dan voorgaande jaren. Het is meer dat PSV er zoveel heeft. De laatste jaren had de kampioen vaak zo'n 75 punten, PSV gaat daar nu wel heel ruim overheen als ze zo doorgaan.

Ik denk dat er gewoon een frisse wind doorheen moet. Zolang ze blijven mikken op tiener en c-spelers gaat er niet veel veranderen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:03 uur

geplaatst: vandaag om 07:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.