Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 1 februari 2015, 20:54 uur
musician schreef:
Bovendien is het heel goed dat Champions League miljoenen nu eens niet naar Ajax gaan maar naar andere clubs in Nederland.
Bovendien is het heel goed dat Champions League miljoenen nu eens niet naar Ajax gaan maar naar andere clubs in Nederland.
Ajax is wel het enige team in Nederland wat 2x beschermd kan loten in de voorronde CL. In dat opzicht is het gewoon beter voor het Nederlandse voetbal dat Ajax 2e wordt en niet Feyenoord of Zwolle.
Tenzij Feyenoord minstens de halve finale van de EL haalt en dus nog heel veel in Europese ranking gaat stijgen heeft het gewoon heel weinig zin dat ze weer 2e worden. Misschien komen ze eindelijk eens door de derde voorronde, maar dan moeten ze in de play-off ronde alsnog weer tegen een Europees topteam.
0
geplaatst: 1 februari 2015, 21:08 uur
Titmeister schreef:
Onbegrijpelijk dat Kali mocht spelen, wat een slappe lullen daar in de leiding....
Onbegrijpelijk dat Kali mocht spelen, wat een slappe lullen daar in de leiding....
Zeker ...
0
geplaatst: 1 februari 2015, 21:15 uur
Gretz schreef:
Ajax is wel het enige team in Nederland wat 2x beschermd kan loten in de voorronde CL. In dat opzicht is het gewoon beter voor het Nederlandse voetbal dat Ajax 2e wordt en niet Feyenoord of Zwolle.
(quote)
Das allemaal leuk en aardig, maar tenzij Ajax zich aanzienlijk versterkt, komen zij die voorrondes ook niet door, geplaatst of niet. Eersteklas geleuter dus. Overigens denk ik dat Ajax gewoon 2e wordt. Ondanks dat het spel niet om aan te gluren is, geven ze heel weinig doelpunten weg en hebben ze al weer 2 lastige wedstrijden achter de rug. Feyenoord mist gewoon ernstig scorend vermogen en dat zal nog vaker op gaan breken dit seizoen.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 01:08 uur
Titmeister schreef:
Eersteklas geleuter dus.
Niet helemaal, want de kans dat je de 3e voorronde doorkomt is met een beschermde status aanzienlijk groter dan zonder die status. Als je de 3e voorronde doorkomt, ben je daarmee ook gelijk zeker van (minimaal) Europa League.Eersteklas geleuter dus.
Overigens waren dit de beschermde clubs in de play-offs: Arsenal, Porto, Zenit, Leverkusen, Napoli
Dit de onbeschermde clubs: Bilbao, Lille, Kopenhagen, Standard, Besiktas.
Nogal een verschil dus..
0
geplaatst: 2 februari 2015, 07:18 uur
http://puu.sh/fmuFZ/0906996c69.png
Blijft wel raadselachtig dat Vink niet zag dat Đurđević hands maakte. Neemt hem toch duidelijk met zijn arm aan.
Blijft wel raadselachtig dat Vink niet zag dat Đurđević hands maakte. Neemt hem toch duidelijk met zijn arm aan.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 09:15 uur
chevy93 schreef:
Overigens waren dit de beschermde clubs in de play-offs: Arsenal, Porto, Zenit, Leverkusen, Napoli
Nogal een verschil dus..
(quote)
Niet helemaal, want de kans dat je de 3e voorronde doorkomt is met een beschermde status aanzienlijk groter dan zonder die status. Als je de 3e voorronde doorkomt, ben je daarmee ook gelijk zeker van (minimaal) Europa League.Overigens waren dit de beschermde clubs in de play-offs: Arsenal, Porto, Zenit, Leverkusen, Napoli
Nogal een verschil dus..
Die beschermde clubs die je noemt staan ook allemaal hoger op de coëfficiëntenlijst dan Ajax, en zoals ik al zei, dit Ajax wint van geen van deze clubs. Dan maakt het geen zak uit of je in de derde of vierde ronde wordt uitgeschakeld, het eindresultaat is hetzelfde als Feyenoord dit jaar: Europa League.
Daarnaast verdient het team dat tweede wordt om voorronde CL te spelen. Ze zijn niet voor niets tweede geworden...
0
Martial
geplaatst: 2 februari 2015, 11:57 uur
musician schreef:
Het antwoord is ja. Het dwingt Van Geel tot verdere versterkingen van het elftal. Hij laat zich tot niets dwingen maar als het weer niets wordt (daarna) zijn zijn dagen definitief geteld.
(quote)
Het antwoord is ja. Het dwingt Van Geel tot verdere versterkingen van het elftal. Hij laat zich tot niets dwingen maar als het weer niets wordt (daarna) zijn zijn dagen definitief geteld.
Inderdaad dwingt het Van Geel tot niets die gaat lekker zijn eigen gang onder het motto zo doen we het altijd en dat blijven we zo doen als hij die stelling ook vasthoud voor het volgend seizoen (dus weer niet op tijd de selectie compleet hebben) dan voel je de bui al weer hangen en als ik de namen lees (Chery/Labyad) voor vervanging van Vilhena indien die mocht vertrekken (??) daar wordt een Feyenoord niet beter van.
Van Geel zoekt het altijd in spelers die in de Nederlandse competitie spelen of gespeeld hebben oftewel die heeft gewoon geen netwerk ondanks zijn zogenaamde schaduwlijstje + dat de scouting volkomen ruk is.
Van Fred Rutten hoor je altijd dat hij spelers beter maakt, dan ben ik zeer benieuwd wie dit seizoen dan geweest is?
Rutten wil alleen maar kopen en dan het liefst ervaren spelers of met spelers met wie hij gewerkt heeft en laat die de jeugd volkomen links liggen of zegt hij doodleuk dat er in de jeugd geen speler is die Vilhena kan vervangen oftewel de jeugd weet ook weer het aan toe is met deze trainer of hij laat ze 45 minuten voor lul warmlopen in een 2e helft en ja als je de jeugd niet laat spelen is de kans niet groot dat ze beter worden en Rutten moet is spelers op hun eigen positie zetten en niet spelers om willen vormen.
Kort samengevat hoeft Rutten van mij dan ook niet te verlengen en heb ik liever dat ze Clasie aan boord houden (zo belangrijk voor dit Feyenoord) en als Feyenoord miljoenen wilt verdienen moeten ze kampioen worden en geen 2e, want dan is de kans maar een paar % dat ze via een voorronde de CL eens halen.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 12:02 uur
Martial schreef:
Van Fred Rutten hoor je altijd dat hij spelers beter maakt, dan ben ik zeer benieuwd wie dit seizoen dan geweest is?
Vermeer ? Kazim ?
0
geplaatst: 2 februari 2015, 12:09 uur
Van Beek, Toornstra.. Het elftal als geheel?
centrum verdediging is volgens mij extreem jong en uit eigen jeugd welke ook met oudere opgelost had kunnen worden dus dat hij de jeugd geen kans geeft slaat nergens op.
Het lijkt me meer dat Martial een beetje een hekel heeft aan Rutten. Dat Vilhenna een keer bijna een helft moet warm lopen kan gebeuren. Dat lijkt me geen reden als dat 1 keer voorkomt daar steeds op terug te komen. Hij heeft genoeg kansen gehad en is vrijwel elke wedstrijd ingevallen. Nou de ene wedstrijd viel hij nog slechter in dan de andere dus Rutten heeft geen enkele reden om hem op te stellen of iemand moet vinden dat Clasie en El Ahmadi maar op de bank moeten gaan zitten
centrum verdediging is volgens mij extreem jong en uit eigen jeugd welke ook met oudere opgelost had kunnen worden dus dat hij de jeugd geen kans geeft slaat nergens op.
Het lijkt me meer dat Martial een beetje een hekel heeft aan Rutten. Dat Vilhenna een keer bijna een helft moet warm lopen kan gebeuren. Dat lijkt me geen reden als dat 1 keer voorkomt daar steeds op terug te komen. Hij heeft genoeg kansen gehad en is vrijwel elke wedstrijd ingevallen. Nou de ene wedstrijd viel hij nog slechter in dan de andere dus Rutten heeft geen enkele reden om hem op te stellen of iemand moet vinden dat Clasie en El Ahmadi maar op de bank moeten gaan zitten
0
Martial
geplaatst: 2 februari 2015, 12:17 uur
Vermeer kon volgens mij al aardig keepen
en Kazim heeft die ook niet beter gemaakt, want wat is er dan aan verbeterd?
0
geplaatst: 2 februari 2015, 12:20 uur
Vermeer was anders nooit zo constant en zo rustig als nu, Kazim is ook vooruit gegaan want basisspeler , dat is ook een verbetering t.o.v. zijn vorige clubs. 
Ook gaat Kazim meer scoren dit seizoen als hij ooit heeft gedaan.

Ook gaat Kazim meer scoren dit seizoen als hij ooit heeft gedaan.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 12:21 uur
Martial Is dat een besmettelijke aandoening die Rotterdamse depridoomdrammerij - aan het begin van het seizoen en halverwege de onverbeterlijke jankebroek uithangen?
Man, man, hou 'ns op en count your blessings - met zo'n team waarin zo minimaal is geïnvesteerd zulke resultaten behalen en op 5 punten van de voortreffelijk spelende Godenzonen staan.
Van mij mag je dankbaar zijn dat Rutten zo'n mentaal sterk en goed presterend team heeft neergezet - en dat is om de dooie dood niet cynisch bedoeld. Ajax mocht willen dat het zo'n sterke turbomotor als Clasie had.
Man, man, hou 'ns op en count your blessings - met zo'n team waarin zo minimaal is geïnvesteerd zulke resultaten behalen en op 5 punten van de voortreffelijk spelende Godenzonen staan.

Van mij mag je dankbaar zijn dat Rutten zo'n mentaal sterk en goed presterend team heeft neergezet - en dat is om de dooie dood niet cynisch bedoeld. Ajax mocht willen dat het zo'n sterke turbomotor als Clasie had.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 februari 2015, 12:23 uur
Ik vind Chery echt wel een stuk beter dan Vilhena.
0
Martial
geplaatst: 2 februari 2015, 12:31 uur
vigil schreef:
Van Beek en Toornstra hadden al kwaliteiten van zichzelf en ja om dat jonge verdedigingscentrum kon Rutten al helemaal niet heen, want het zou te gek voor woorden zijn als bijvoorbeeld Mathijsen en Boulahrouz het verdedigingscentrum zouden vormen en ik heb geen hekel aan Rutten (ben sowieso niet iemand die een hekel aan iemand heeft), alleen blijf ik mijn twijfels houden over deze trainer en of hij de capaciteiten heeft om Feyenoord aan een kampioenschap te helpen, zie zijn vorige clubs.
En het elftal als geheel beter gemaakt?
14 punten achter op PSV en 5 op het allerslechtste Ajax sinds tijden althans dat hoor en lees ik?
Kongolo en Van Beek speelde in de jeugd ook altijd al samen in het centrum dus voor mij geen verrassing dat die twee het nu zo goed doen.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 12:33 uur
Titmeister schreef:
Die beschermde clubs die je noemt staan ook allemaal hoger op de coëfficiëntenlijst dan Ajax, en zoals ik al zei, dit Ajax wint van geen van deze clubs.
Napoli staat maar twee plekken hoger dan Ajax. (24 om 26)Die beschermde clubs die je noemt staan ook allemaal hoger op de coëfficiëntenlijst dan Ajax, en zoals ik al zei, dit Ajax wint van geen van deze clubs.
Op dit moment staan in bijna alle grote landen clubs op de voorrondeplek die lager dan Ajax staan (Sevilla, Southampton, Sporting, CSKA). Alleen in Duitsland (Schalke), Italië (Napoli) en Frankrijk (PSG) komen er met de huidige stand nadelige clubs voor Ajax. Datzelfde geldt trouwens voor PSV, behalve Sevilla.
En dit zijn dan nog de ploegen die je pas in de 4e ronde tegen zou kunnen komen.
Ik zeg ook niet dat Ajax de CL wel even gaat halen, maar ik acht de kans dat Ajax de CL haalt tegen een subsubtopper nog wel aanwezig. Die voorrondes zijn pas over een half jaar. Feyenoord gaat never nooit de CL halen, omdat ze altijd een Arsenal, Napoli of Schalke zullen loten. Die voorrondes zijn al over een half jaar.

Vanuit Nederlands oogpunt zou het beter zijn als er weer eens twee ploegen CL gaan spelen.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 12:37 uur
Tja is het inderdaad lastig uit te leggen met zo'n achterstand maar het voetbal is toch een stuk beter geworden in de loop van het seizoen (oke gister de 2de helft was niets) en ze zijn voetballend gelijkwaardig aan PSV en Ajax enkel winnen ze er niet van terwijl dat makkelijk kon. PSV speelt matig maar wint wel net zoals Ajax (tot gister dan).
0
geplaatst: 2 februari 2015, 12:38 uur
chevy93 schreef:
Vanuit Nederlands oogpunt zou het beter zijn als er weer eens twee ploegen CL gaan spelen.
Dan is er op zich dit seizoen nog wel een grote kans om flink wat punten te gaan pakken voor de Europese rangschikking. Dat ze dat ook daadwerkelijk gaan doen is weer een 2de

0
geplaatst: 2 februari 2015, 12:43 uur
Onbegrijpelijk dat de rest van Nederland heeft zitten slapen met Tibbling, en dat voor 1,3 miljoen. 
Daar gaan we nog veel plezier aan beleven bij Groningen.

0
Martial
geplaatst: 2 februari 2015, 12:46 uur
trebremmit schreef:
Onbegrijpelijk dat de rest van Nederland heeft zitten slapen met Tibbling, en dat voor 1,3 miljoen.

Ja bij jullie hebben ze wel een goede scouting, inderdaad prima speler die Tibbling

Zou een prima opvolger voor Clasie zijn

0
geplaatst: 2 februari 2015, 12:52 uur
vigil schreef:
Dan is er op zich dit seizoen nog wel een grote kans om flink wat punten te gaan pakken voor de Europese rangschikking. Dat ze dat ook daadwerkelijk gaan doen is weer een 2de
Roma heeft in ieder geval 4 keer op rij gelijk gespeeld en de 3 wedstrijden daarvoor slechts 2 keer gescoord (wel 2 keer gewonnen). Roma heeft hetzelfde probleem als Feyenoord, weinig tegendoelpunten, maar zelf ook weinig scoren. Als Feyenoord weer de vorm terug kan krijgen, zie ik daar best kansen.(quote)
Bij PSV maakt het toch niet uit hoe slecht ze spelen, winnen doen ze toch wel. In Rusland ligt de competitie volgens mij stil, dus wie weet..
Legia moet als Ajax zijnde natuurlijk altijd te doen zijn. Een volgende Europese deceptie maakt de positie van De Boer wel penibel, dus daar zal hij absoluut niet aan meewerken.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 12:58 uur
trebremmit schreef:

Ajax had hem op de korrel toen hij nog bij Brommapojkarna voetbalde in 2010. Toen wilde hij nog niet weg uit Zweden. Geen idee of ze hem daarna nog zijn blijven volgen. Het probleem bij Ajax is dat ze zo gefixeerd zijn op het zo jong mogelijk binnen hengelen van talent (zodat ze nog aan de Ajax-speelwijze kunnen wennen), dat men vergeet om goed te scouten in de categorie 18-23.
Wat opvalt trouwens is dat clubs als Heerenveen, Groningen en AZ eigenlijk vrijwel altijd succesvol shoppen in Scandinavië. Ik kan me geen Scandinaviër voor de geest halen die daar faliekant is mislukt. Bij Utrecht daarentegen zijn bijna alle Zweden mislukt.

0
johannesA
geplaatst: 2 februari 2015, 13:01 uur
Gretz schreef:
Wat opvalt trouwens is dat clubs als Heerenveen, Groningen en AZ eigenlijk vrijwel altijd succesvol shoppen in Scandinavië. Ik kan me geen Scandinaviër voor de geest halen die daar faliekant is mislukt.
Wat opvalt trouwens is dat clubs als Heerenveen, Groningen en AZ eigenlijk vrijwel altijd succesvol shoppen in Scandinavië. Ik kan me geen Scandinaviër voor de geest halen die daar faliekant is mislukt.
Dalgaard

Elyounoussi

0
geplaatst: 2 februari 2015, 13:09 uur
Dat wennen aan de Ajax speelwijze vind ik wel zulke flauwekul.
Balletje breed, achterin doelloos rondtikken, geen eigen initiatief en vooral erg braaf gedrag vertonen. Kan me wel voorstellen dat sommige voetballers daar nooit aan wennen.
Balletje breed, achterin doelloos rondtikken, geen eigen initiatief en vooral erg braaf gedrag vertonen. Kan me wel voorstellen dat sommige voetballers daar nooit aan wennen.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 13:15 uur
Floreren bij een subtopper in Nederland is wel makkelijker dan bij Ajax, PSV etc.
Andersom zijn er in het buitenland ook genoeg mensen mislukt die bij Ajax juist heel goed speelden.
Andersom zijn er in het buitenland ook genoeg mensen mislukt die bij Ajax juist heel goed speelden.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 13:35 uur
Die heeft nooit een serieuze kans gehad omdat Uth bovenverwachting ging presteren.
0
johannesA
geplaatst: 2 februari 2015, 13:39 uur
Dalgaard is echt bedroevend slecht. Die zien we nooit meer terug.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 13:50 uur
Mjuman schreef:
Martial Is dat een besmettelijke aandoening die Rotterdamse depridoomdrammerij - aan het begin van het seizoen en halverwege de onverbeterlijke jankebroek uithangen?
Martial heeft in die zin gelijk, dat er te weinig lef wordt getoond in het aanschaffen van spelers en er teveel wordt vertrouwd op eigen kweek.
Dat geldt overigens ook voor Ajax.
Wie er aardig kunnen voetballen worden weggekocht. Wie er aangekocht worden zijn veelal (een paar uitzonderingen daargelaten) te treurig voor woorden.
Ik weet ook wel, het heeft allemaal met geld te maken. Maar dan nog zie je dat er weinig lef is, geen creativiteit, geen visie. Het is pappen en nat houden.
Ik vind het bij Feyenoord nog meevallen, met de komst van Toornstra en Vermeer. Maar als je het afzet tegen de kwaliteit die is vertrokken, is het een druppel op een gloeiende plaat.
Ik zag gisteravond het lijstje (zeg maar rustig lijst) van vertrokken spelers bij Ajax in de afgelopen paar jaren. Als je ziet wat daarvoor is teruggekocht, is helemaal schandalig.
Op een gegeven ogenblik is er altijd een excuus om geen interessante aankopen te doen. Dat kan alleen niet blijven duren. Wie altijd voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, gaat daar uiteindelijk mee op z'n bek. Dat is natuurlijk ook niet zo gek.
De spelers van Feyenoord compenseren e.e.a. nog met een enorme inzet en werklust. Alleen dan valt er misschien nog wel eens een bal in het netje.
Het spel van Ajax is inmiddels failliet.
Goedkoop wordt duurkoop. Er komt een moment, dat een club voor voldongen feiten komt te staan en dan verplicht wordt in te grijpen. En dan kost Sinkgraven opeens 6,5 miljoen.
Het is te hopen dat Van Geel met duidelijke verbeteringen aan komt zetten, voor het volgende seizoen. Dat Rutten dat, als verondersteld zwaargewicht van een trainer, aan de andere kant ook gaat eisen. Anders kan de meerwaarde van beide heren door het legioen terecht ter discussie worden gesteld. Het wordt wat mij betreft nu of nooit.
0
Hendrik68
geplaatst: 2 februari 2015, 13:51 uur
Bij Groningen genoeg Scandinaviers die gefaald hebben hoor. Pedersen was echt een toptalent, maar nog te lui om met de club mee te reizen als hij een zere vinger had. Thomas Enevoldsen begon voortvarend en speelde nog met Denemarken op het WK in 2010 om vervolgens te denken dat hij er al was en langzaam samen met Pedersen een onuitstaanbaar duo werd. Ook van Morten Nordstrand werd veel verwacht. Hij begon uitstekend met de winnende goal uit bij Heerenveen en sindsdien ontbreekt ieder spoor. Vorig jaar vertrok Emil Johansson nog met de stille trom. Nauwelijks gespeeld. In het verleden hadden we nog Peter Sorensen en Jakob Gregersen die er helemaal niks van konden. Kortom, ook bij Groningen gaat er genoeg mis wat scouting betreft (Ajilore, dik 3 miljoen over de balk gesmeten), maar gelukkig herinneren de meesten net als ik zich de Scandinaviers die het wel gemaakt hebben. Nevland, Berg, Granqvist, Stenman.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 13:58 uur
Kan me het interview in het dagblad van het noorden nog wel herinneren met die twee verwende jochies uit Denemarken. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.