Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 2 februari 2015, 14:30 uur
Dat artikel had ik ook mijn gedachten bij mijn reactie. 

0
geplaatst: 2 februari 2015, 14:49 uur
Utrecht schorst Kali alsnog voor 3 wedstrijden 
Hij heeft trouwens ook zijn 5e gele prent.

Hij heeft trouwens ook zijn 5e gele prent.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 15:12 uur
De technische staf van Utrecht is ook niet meer serieus te nemen.
De straf was al uitgedeeld en er werd ook gezegd dat het voorval al was uitgepraat. Men had kunnen weten dat de publieke opinie hier het totaal niet mee eens zou zijn. Hem dan nu alsnog schorsen omdat het hele land er schande van sprak is echt compleet belachelijk. Vergelijkbaar met de beet van Suarez waar de interne sanctie ook pas achteraf volgde: Ajax schorst Luis Suarez toch na bijt-incident - Elsevier.nl
De straf was al uitgedeeld en er werd ook gezegd dat het voorval al was uitgepraat. Men had kunnen weten dat de publieke opinie hier het totaal niet mee eens zou zijn. Hem dan nu alsnog schorsen omdat het hele land er schande van sprak is echt compleet belachelijk. Vergelijkbaar met de beet van Suarez waar de interne sanctie ook pas achteraf volgde: Ajax schorst Luis Suarez toch na bijt-incident - Elsevier.nl
0
geplaatst: 2 februari 2015, 15:15 uur
Gretz schreef:
De straf was al uitgedeeld en er werd ook gezegd dat het voorval al was uitgepraat. Men had kunnen weten dat de publieke opinie hier het totaal niet mee eens zou zijn. Hem dan nu alsnog schorsen omdat het hele land er schande van sprak is echt compleet belachelijk.
De straf was al uitgedeeld en er werd ook gezegd dat het voorval al was uitgepraat. Men had kunnen weten dat de publieke opinie hier het totaal niet mee eens zou zijn. Hem dan nu alsnog schorsen omdat het hele land er schande van sprak is echt compleet belachelijk. Eens. Opzouten die Robbie Alflen

0
geplaatst: 2 februari 2015, 15:53 uur
Ik denk dat er momenteel in Utrecht aan 2 dingen moet worden gedacht: 1. damage control en 2. verwachtingsmanagement - vóóraf waren fikse verwachtingen gecreëerd - nu zou Utrecht wel even uit een heel ander vaatje (dan dat defensieve van Wouters) gaan tappen. Kijk naar de ranglijst: net zo veel punten als Willem II.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 18:12 uur
Huntelaar waarschijnlijk zes duels geschorst, terecht, wat een vuile overtreding.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 18:36 uur
Het ziet er eerlijk gezegd meer uit als het pootje haken van de middelbare school dan als een doodschop (waar normaliter hooguit een paar wedstrijden voor gegeven wordt).
0
geplaatst: 2 februari 2015, 19:34 uur
Jij weet net zo goed als ik dat als de publieke opinie tegen is en het publiek zich gaat roeren er al snel een "onhandelbare situatie" ontstaat en dan is het snel gedaan met den trainert
0
geplaatst: 2 februari 2015, 19:41 uur
chevy93 schreef:
Het ziet er eerlijk gezegd meer uit als het pootje haken van de middelbare school dan als een doodschop (waar normaliter hooguit een paar wedstrijden voor gegeven wordt).
Dan vraag ik me af op wat voor middelbare school jij hebt gezeten, de middelbare marineschool? Op dergelijke wijze iemand vanachteren neerhalen staat in goed Nederlands bekend als "torpederen".

Wel met links (en KJH is rechts), vandaar die dubbele strafpunten

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 februari 2015, 19:45 uur
chevy93 schreef:
Ik vind zes wedstrijden ook wel een beetje veel, maar pootje haken van de middelbare school ging (bij mij in ieder geval) niet met zo'n wild uitziende beweging. Sowieso een belachelijke overtreding.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 19:59 uur
chevy93 schreef:
Not sure if...Het ziet er eerlijk gezegd meer uit als het pootje haken van de middelbare school dan als een doodschop (waar normaliter hooguit een paar wedstrijden voor gegeven wordt).
0
geplaatst: 2 februari 2015, 20:10 uur
Hij ging duidelijk voor de bal. Alleen een beetje lullig van die bal dat hij door bleef rollen...
0
geplaatst: 2 februari 2015, 21:50 uur
panjoe schreef:
Ik vind zes wedstrijden ook wel een beetje veel, maar pootje haken van de middelbare school ging (bij mij in ieder geval) niet met zo'n wild uitziende beweging. Sowieso een belachelijke overtreding.
Ik heb 'm gezien ja (exact die gif) en ik zie ze wekelijks gevaarlijker invliegen. Hij tikt zijn linkerbeen achter zijn rechterbeen; precies de manier om iemand pootje te haken. Alleen wat harder dan op mijn middelbare school.(quote)
Ik praat verder niets goed, maar om hier nou zo'n groot punt van te maken. De intentie (totaal geen bal in de buurt) mag je van mij bestraffen (en wmb zwaar ook), maar dit wordt consequent niet gedaan voor overtredingen die echt een heel stuk gevaarlijker zijn.
Zes wedstrijden is totaal buiten proportie. Of je moet dit voor alle soortgelijke overtredingen gaan doen.
0
geplaatst: 2 februari 2015, 22:15 uur
Ik ben het met je eens dat er elke week belachelijke overtredingen worden gemaakt en zeg er daarbij ook dat veel rode kaarten veel zwaardere schorsingen verdienen, maar dit is een schoolvoorbeeld van een doodschop van achter. Geen benenbreker (die zijn nog erger), maar gewoon ordinair van achter natrappen/schoppen. Ik maak er verder ook geen punt, een typische schop uit frustratie is het, maar dat maakt de actie van KJH niet minder belachelijk. Zes wedstrijden is veel, maar zeker wel reëel. Enige punt is dat, zoals ik al zei, een aantal spelers die nog meer over de schreef gaan voor evenveel of zelfs minder wedstrijden worden geschorst. Maar los daarvan is het een begrijpelijk voorstel.
0
Hendrik68
geplaatst: 3 februari 2015, 08:29 uur
Zeker begrijpelijk, maar ook goed dat je even aanstipt dat het geen benenbreker is. Je ziet elke wedstrijd mensen met 2 benen inkomen, wat wel benenbrekers zijn. Daar wordt soms wel, maar veel vaker niet eens voor gefloten, of alleen geel. Nog nooit heeft daar iemand 6 wedstrijden voor gekregen. Vanuit dat perspectief slaat 6 wedstrijden dan weer nergens op.
0
geplaatst: 3 februari 2015, 12:10 uur
In Nederland niet, maar misschien zijn ze in Duitsland wat strenger?
0
geplaatst: 3 februari 2015, 21:24 uur
panjoe schreef:
6 matchen niet meer dan terecht en dit zeg ik als totale buitenstaander. Ze zouden veel meer zo'n tackles voor zoveel matchen moeten schorsen en ergere voor een seizoen of zoiets zoals bij de jeugd.(quote)
0
geplaatst: 3 februari 2015, 21:44 uur
vigil schreef:
Willems hoeft in ieder geval niet onder de douche...
Jawel, want met gestrekt been inkomen maakt je ook vies..
maar wat een onzin kaart zeg. Geel misschien... Swerts zou rood moeten krijgen voor enge en nare praktijken. Wat een gore actie zeg! Matennaaier 1e klas...
0
geplaatst: 3 februari 2015, 21:49 uur
vigil schreef:
Dat vooruit geloop op een mogelijk kampioenschap maakt ze daar een beetje overmoedig.
In de eerste minuut een rode kaart voor iemand van een ik-denk-dat-ze-kampioen-worden ploeg tegen een degradatiekandidaat: dat moet intern toch al snel tot een boete van € 25.000 leiden.
0
geplaatst: 3 februari 2015, 21:54 uur
En dik ook, oude record was 61 seconden! (Bonaventure Kalou)
0
geplaatst: 3 februari 2015, 21:56 uur
Niemand die ook maar durft op te merken dat het wel héél toevallig is dat die Chinees uitgerekend gisteren bij ADO op het veld stond.
Wie weet heeft ie Jethro wel gratis zijn hele leven lang loempia's eten beloofd, met babi pang pang en koeievloek in het weekend; misschien heeft ie wel Jethro gebeld en gezegd dat ie wel snapt dat Brabantse clubs elkaar onderling matsen, maar dat als Jethro dat in de eerste minuut doet, hij er ook nog wat aan verdient
Kep geen beelden gezien - dus - strax de samenvatting, maar idd wel een domme jonguh.
Wie weet heeft ie Jethro wel gratis zijn hele leven lang loempia's eten beloofd, met babi pang pang en koeievloek in het weekend; misschien heeft ie wel Jethro gebeld en gezegd dat ie wel snapt dat Brabantse clubs elkaar onderling matsen, maar dat als Jethro dat in de eerste minuut doet, hij er ook nog wat aan verdient
Kep geen beelden gezien - dus - strax de samenvatting, maar idd wel een domme jonguh.
0
geplaatst: 3 februari 2015, 21:58 uur
GrafGantz schreef:
Snelste rode kaart voor een speler in de Eredivisie is volgens mij voor die Braziliaanse wereldkampioen die een blauwe maandag bij Ajax speelde, Marcio dos Santos. 16 seconden meen ik.
0
geplaatst: 3 februari 2015, 21:59 uur
musician schreef:
Dat vooruit geloop op een mogelijk kampioenschap maakt ze daar een beetje overmoedig.
In de eerste minuut een rode kaart voor iemand van een ik-denk-dat-ze-kampioen-worden ploeg tegen een degradatiekandidaat: dat moet intern toch al snel tot een boete van € 25.000 leiden.
Ja hoor, ga maar volledig voorbij aan het feit dat hier geen rood gegeven had moeten worden en dat Swerts zelf daarna ook flink aan het solliciteren was naar een rode kaart.(quote)
0
geplaatst: 3 februari 2015, 22:08 uur
herman schreef:
Snelste rode kaart voor een speler in de Eredivisie is volgens mij voor die Braziliaanse wereldkampioen die een blauwe maandag bij Ajax speelde, Marcio dos Santos. 16 seconden meen ik.
(quote)
Oh ja, die kan ik me nog wel herinneren. Wel vreemd dat zowel de NOS als Nu.nl momenteel melding maken van de snelste rode kaart ooit.
Ondertussen wel gewoon 0-1 voor PSV

/edit: lees net dat dat een rode kaart bij een invalbeurt betrof (19 seconden), dus niet vanaf het begin van de wedstrijd.
0
geplaatst: 3 februari 2015, 22:09 uur
herman schreef:
(quote)
GrafGantz schreef:
Oh ja, die kan ik me nog wel herinneren. Wel vreemd dat zowel de NOS als Nu.nl momenteel melding maken van de snelste rode kaart ooit.
Dat klopt maar dat was als invaller, dit is dus het record vanaf de aftrap.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.