Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 februari 2015, 12:40 uur
Geheel in Feyenoord-traditie neemt ie die dan mee naar zijn nieuwe club, kan Rutten Kazim meenemen naar de Grolsch-veste, in dezelfde traditie.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 12:47 uur
musician schreef:
Maar je komt op een vrije zaterdagmiddag om een lekker potje te voetballen,
Maar je komt op een vrije zaterdagmiddag om een lekker potje te voetballen,
Laatst een keer na vijf minuten van het veld gegaan

Als amateurelftal een regel instellen om van het veld te lopen.. misschien moet je dan maar gaan schaken.
In de 16 jaar dat ik nu voetbal één keer meegemaakt dat de tegenstander zo triest was om van het veld te lopen. Wij kregen een penalty (geen idee meer of die terecht was of niet) en de tegenstander liep gewoon weg. Kregen uiteindelijk minpunten, maar wij kregen geen reglementaire overwinning. Logischerwijs wilden zij de wedstrijd niet inhalen en daar ging ons kampioenschap.

0
geplaatst: 27 februari 2015, 12:53 uur
Mjuman schreef:
kan Rutten Kazim meenemen naar de Grolsch-veste,
kan Rutten Kazim meenemen naar de Grolsch-veste,
Tja, Rutte vertrok vroeger met zijn Reiskoffer, maar die Braziliaan gaan wij hier niet meer terugzien.Ik ben benieuwd of Rutten eventueel op non actief gaat (als PSV zondag wint heeft Feyenoord nog een kans op een 2e plek).
Feyenoord zou ook al vooruit kunnen denken door Gio en Gastel meer aan het stuur te laten.
G&G met van Marwijk zou wel een mooie constructie zijn, maar Bert heeft waarschijnlijk geen tijd

0
geplaatst: 27 februari 2015, 13:29 uur
Mulder kreeg overigens rood wegens ' te uitbundig juichen'.
Dat juichen van Roma met de hele bank halverwege het veld was idd fijn ingetogen.
Dat juichen van Roma met de hele bank halverwege het veld was idd fijn ingetogen.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 13:33 uur
vigil schreef:
Goede vraag, het was na de goal van F'noord dus best apart. Wellicht had hij een opblaasbanaan bij zich...
(quote)
Goede vraag, het was na de goal van F'noord dus best apart. Wellicht had hij een opblaasbanaan bij zich...
Ik lees nu op verschillende sites dat hij rood kreeg voor te uitbundig juichen.

Dat zou echt krankzinnig zijn, en Feyenoord zal wel een straf krijgen maar deze scheids mag ook wel een tijdje geschorst worden, zo iemand verpest net zo goed het voetbal als de gooiende supporters.
Edit: Jij hebt het inmiddels ook gelezen.

0
geplaatst: 27 februari 2015, 13:46 uur
Bepaalde supportersgroepen kunnen een club ten gronde richten, zo'n scheidsrechter spoort natuurlijk ook voor geen meter. Ik zeg daar nog bij dat hij dit in opdracht van de UEFA heeft gedaan.
En om die redenen komen de straffen elke keer volledig bij de club terecht. Financieel, de boetes en ook sportief.
Dat duurt weer weet ik hoe lang voordat dat dan weer een beetje op de rails staat.
Die scheidsrechter zou ik wel eens om een pijnbank willen leggen om daar de waarheid uit te krijgen. Hij krijgt nu natuurlijk volledige bescherming van de UEFA. Een rode kaart voor juichen, hoe verzin je het gewoon.
Ja, we kunnen de vernielers van Rome weer uiterst dankbaar zijn voor de verleende diensten.
En om die redenen komen de straffen elke keer volledig bij de club terecht. Financieel, de boetes en ook sportief.
Dat duurt weer weet ik hoe lang voordat dat dan weer een beetje op de rails staat.
Die scheidsrechter zou ik wel eens om een pijnbank willen leggen om daar de waarheid uit te krijgen. Hij krijgt nu natuurlijk volledige bescherming van de UEFA. Een rode kaart voor juichen, hoe verzin je het gewoon.
Ja, we kunnen de vernielers van Rome weer uiterst dankbaar zijn voor de verleende diensten.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 13:54 uur
Feyenoord heeft pech met het publiek, ze hebben toch wel een elftal om trots op te zijn. Wil wel eens weten hoe ver PSV zou zijn gekomen als zij met dezelfde inzet hun Europese wedstrijden zouden spelen.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 14:20 uur
Mentale weerbaarheid is de term ervoor. Misschien had Chef Cocu toch eens een rondrit met zijn mannekes door de omgeving moeten maken en moeten uitleggen wat de betekenis van de kreet 'Lucky bastards' is - soms denk ik dat bepaalde spelers zich meer druk maken om het vogelpoepie op hun Audi R8 (overigens is Mercedes Benz het 'huismerk' van PSV).
0
geplaatst: 27 februari 2015, 14:43 uur
Laat Feyenoord Ron Jans maar binnenhalen. Die heeft al eerder goed gepresteerd in de Kuip 

0
geplaatst: 27 februari 2015, 15:02 uur
trebremmit schreef:
Dat zou echt krankzinnig zijn, en Feyenoord zal wel een straf krijgen maar deze scheids mag ook wel een tijdje geschorst worden, zo iemand verpest net zo goed het voetbal als de gooiende supporters.
Hij kreeg rood, omdat hij in de waterzak van de Romeinen stond te pissen. (quote)

dix schreef:
Laat Feyenoord Ron Jans maar binnenhalen. Die heeft al eerder goed gepresteerd in de Kuip
Nu De Boer 1,5 jaar bijgetekend heeft bij Ajax zou ik Jans zeker als serieuze kandidaat overwegen. Leuk, symphatieke trainer die een aantal clubs naar een beduidend hoger niveau heeft getild. Ben wel benieuwd hoe Jans zich staande houdt bij een topclub. Hoewel PEC het op dit moment bijna net zo goed doet als Feyenoord. Laat Feyenoord Ron Jans maar binnenhalen. Die heeft al eerder goed gepresteerd in de Kuip

0
geplaatst: 27 februari 2015, 15:32 uur
chevy93 schreef:
... zou ik Jans zeker als serieuze kandidaat overwegen. Leuk, symphatieke trainer die een aantal clubs naar een beduidend hoger niveau heeft getild.
... zou ik Jans zeker als serieuze kandidaat overwegen. Leuk, symphatieke trainer die een aantal clubs naar een beduidend hoger niveau heeft getild.
Bij Heerenveen had hij dan zeker even een dip

0
geplaatst: 27 februari 2015, 15:40 uur
Zo slecht deed hij het niet bij Heerenveen, vooral het tweede seizoen niet. Maar of hij goed bij Feyenoord past weet ik niet.
Is Frank Rijkaard niet wat?
0
geplaatst: 27 februari 2015, 16:19 uur
trebremmit schreef:
Zo slecht deed hij het niet bij Heerenveen, vooral het tweede seizoen niet. Maar of hij goed bij Feyenoord past weet ik niet.
Ik doelde dan ook op zijn minder sympathieke periode (bij Heerenveen), niet op zijn sportieve Leistung.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 16:40 uur
Het tweede seizoen bij Heerenveen werd hij keurig 5e en behaalde een halvefinaleplek in de KNVB-beker. 
Het eerste seizoen bij Heerenveen was overigens wel wat minder, ja, maar het jaar daarvoor eindigden ze ook al buiten de top 10, dus in die zin kwam het door Jans dat ze, weliswaar in twee seizoenen, terugklommen naar de vijfde plek.
Het behoeft verder geen uitleg wat voor geweldige prestaties hij bereikt heeft met FC Groningen en nu met PEC.
Over Standard moeten we het inderdaad maar niet hebben. Hoewel Van Gaal bij Man U al lang en breed ontslagen zou zijn als zij hetzelfde beleid als Standard zouden hebben.
edit: ik zie nu jouw tweede bericht pas. Was hij zo'n knorrepot in Friesland dan? Ik kan me hem niet anders herinneren als een vrolijke man.

Het eerste seizoen bij Heerenveen was overigens wel wat minder, ja, maar het jaar daarvoor eindigden ze ook al buiten de top 10, dus in die zin kwam het door Jans dat ze, weliswaar in twee seizoenen, terugklommen naar de vijfde plek.
Het behoeft verder geen uitleg wat voor geweldige prestaties hij bereikt heeft met FC Groningen en nu met PEC.
Over Standard moeten we het inderdaad maar niet hebben. Hoewel Van Gaal bij Man U al lang en breed ontslagen zou zijn als zij hetzelfde beleid als Standard zouden hebben.

edit: ik zie nu jouw tweede bericht pas. Was hij zo'n knorrepot in Friesland dan? Ik kan me hem niet anders herinneren als een vrolijke man.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 16:56 uur
Eerlijk gezegd herkende ik in hem toen niet de Ron Jans zoals we hem over het algemeen kennen. In interviews kwam hij wel vaak geagiteerd over. Verder volgens mij een prima gast. Zou wel benieuwd zijn hoe hij zou presteren bij Feyenoord.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 16:59 uur
chevy93 schreef:
Ging niet echt lekker in het eerste seizoen, was er daar minder op zijn plek. Had ook ruzie met Bas Dost o.a.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 17:00 uur
chevy93 schreef:
Nou weet ik natuurlijk niet wat Poeha bedoelde (edit: zie nu dat hij dat toelicht in een bericht hierboven), maar echt leuk had hij het niet in Heerenveen en dat straalde hij toen ook wel uit vond ik. In zijn tweede jaar werd hij inderdaad vijfde, maar had toen ook echt wel een bere-voorhoede (Dost (met wie hij inderdaad in zijn eerste seizoen ruzie had), Narsing, Assaidi) met Djuricic en Janmaat ook nog in de gelederen. Hij lag niet bij alle spelers even goed, trouwens.
Maar op dat moment was het gewoon over het algemeen niet zo fijn vertoeven bij Heerenveen. De machtsstrijd bij SC Heerenveen speelde zich toen al in alle heftigheid af. Er was veel narigheid op de achtergrond gaande, waarbij toenmalig voorzitter Veenstra en o.a. Van der Velde recht tegenover elkaar stonden. Jans heeft ook nog wel eens later in de VI (wat ik overigens niet zo netjes vond, drie jaar later en met andere belangen (hij was al trainer bij PEC en dan hoef je niet uit de school te klappen over een club uit dezelfde regio)) aangegeven dat het toen niet leuk was bij Heerenveen en ik vond dat je dat ook wel aan hem kon merken. Maar dat lag dus zeker niet alleen aan hem.
Hij was minder vrolijk dan bij PEC en FC Groningen. Bij Standard zal hij ook weinig gelachen hebben, denk ik
.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 18:28 uur
Ik ben ook geen tegenstander van Jans.
Lees wel dat Rutten meer dan genoeg had van het transferbeleid van Van Geel en blijkbaar wil Van Geel ook niets toezeggen aan Rutten voor het komende seizoen.
De reden voor Rutten om op te stappen en ik geef hem gelijk.
Wat een eikel toch eigenlijk, die Van Geel.
Lees wel dat Rutten meer dan genoeg had van het transferbeleid van Van Geel en blijkbaar wil Van Geel ook niets toezeggen aan Rutten voor het komende seizoen.
De reden voor Rutten om op te stappen en ik geef hem gelijk.
Wat een eikel toch eigenlijk, die Van Geel.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 18:55 uur
Rutten is tamelijk principieel; dat bleek al bij Vitesse. Ik wens Feyenoord en Van Geel (met name) veel wijsheid bij het vinden van een opvolger; de naam Henk Fräser wordt al genoemd - denk dat het voor Gio en Van Gastel te vroeg is; afbreukrisico is dan groot - aan de andere kant ...
0
geplaatst: 27 februari 2015, 23:21 uur
Hup Dordrecht!
Stoot NAC maar uit de Eredivisie met die verschrikkelijke Maaskant.
Stoot NAC maar uit de Eredivisie met die verschrikkelijke Maaskant.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 23:45 uur
Het wordt wel heel spannend onderin pfffff 
Leuk voor Dordrecht dat ze weer een beetje hoop hebben maar wat mij betreft degraderen er 3 clubs met kunstgras dus Dordrecht, Heracles en Excelsior dan maar.

Leuk voor Dordrecht dat ze weer een beetje hoop hebben maar wat mij betreft degraderen er 3 clubs met kunstgras dus Dordrecht, Heracles en Excelsior dan maar.
0
geplaatst: 28 februari 2015, 10:53 uur
trebremmit schreef:
Waarom kreeg Mulder eigenlijk rood?
Waarom kreeg Mulder eigenlijk rood?
Vanwege uitbundig juichen... man man man man.
Serieus; die Italiaanse bankzitters maakten karatetrappen op het veld en rolden over het veld na die 1-2. Maar dat zag die Fransvrouw weer niet.
Zelden zo'n slechte scheids meegemaakt, die ook nog eens op een heel vervelende manier zijn macht wilde tonen. Wilde, want het liep totaal uit de hand.
0
geplaatst: 28 februari 2015, 11:04 uur
Van mij hoeft niemand geel of rood te krijgen als ie uitbundig juicht, dat Immers geel kreeg toen ie in de hekken hing vind ook onzin.
0
geplaatst: 28 februari 2015, 11:19 uur
Robben was gister trouwens weer geweldig, 1 doelpunt en twee assists. Hopelijk wordt ie dit jaar eens een keer voetballer van het jaar.
0
geplaatst: 28 februari 2015, 11:54 uur
trebremmit schreef:
Van mij hoeft niemand geel of rood te krijgen als ie uitbundig juicht, dat Immers geel kreeg toen ie in de hekken hing vind ook onzin.
Eens hoor. Wat is er mis met "uitbundig juichen" als je op de bank zit?
Domste kaart in de historie van het voetbal? Wie biedt meer?
0
geplaatst: 28 februari 2015, 12:04 uur
Kreeg Obiku destijds eigenlijk een kaart toen hij scoorde tegen Ajax?
Eens over de kaarten. Als Immers geel verdiende, dan had je half Roma ook wel geel kunnen geven na die 1-2. Heb de beelden van Mulder verder niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Misschien heeft hij zijn broek wel laten zakken ofzo.
Eens over de kaarten. Als Immers geel verdiende, dan had je half Roma ook wel geel kunnen geven na die 1-2. Heb de beelden van Mulder verder niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Misschien heeft hij zijn broek wel laten zakken ofzo.
0
geplaatst: 28 februari 2015, 13:35 uur
Nee, was ook vrij logisch want op t moment dat de bal de lijn passeerde was de wedstrijd afgelopen d.m.v. sudden death

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.