MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Het gebeurt wel vaker dat spelers na of zelfs nog voor de wedstrijd een kaart krijgen, dus dat hoeft niet uit te maken.

Logisch is idd een onlogisch woord in deze context. Hoe vaak worden tegenwoordig spelers ogv tv-beelden nog achteraf geschorst - en ik herinner me idd een speler die, na affluiten van de wedstrijd, bij het betreden van de spelerstunnel alsnog een kaart kreeg - voor duwen en trekken

herman schreef:
Het gebeurt wel vaker dat spelers na of zelfs nog voor de wedstrijd een kaart krijgen, dus dat hoeft niet uit te maken.

Dit ziet er uit als een zeer nutteloze discussie maar vooruit

Vaker is zeer relatief want het komt zelden voor. Als het voor komt is het door opmerkingen/schelden/intimidatie en dat soort zaken. Dat juichende spelers na afloop van een wedstrijd een rode kaart krijgen is volgens mij nog nooit voorgekomen. De optie om na afloop via tv-beelden juichende spelers te bekijken om ze daarna te schorsen is ook denk ik ook geheel nieuw.

Maar heeft er iemand eigenlijk de beelden van Mulder?

Hendrik68
ManU tegen Sunderland. Of je stuurt gewoon de verkeerde van het veld. Brown kan er nog om lachen ook. Ook hij weet, het is allang geen incident meer. Minutenlang beraad en ook de assistenten en de 4e man slagen er niet in om de overduidelijke O'Shea als dader aan te wijzen.

Martial
Een dik en dik verdiende overwinning voor Borussia Dortmund (3-0) tegen het anti-voetballende Schalke 04, al duurde het wel tot de 78e minuut tot het grote krachtsverschil tot uiting kwam toen Aubameyang eindelijk doel trof en daarna ging het snel, want tussen de 78e en 86e minuut trof Dortmund nog 2 keer doel, leuk potje daar met dat geweldige publiek

Even iets van een andere orde. Zit op Ameland en omdat mijn schoonvader graag golf mag kijken, beschikken we daar over Sport 1. Daardoor kon ik Schotland-Italië in de Six Nations Cup live kijken.
Wat is rugby toch een geweldige sport om te kijken. Ook een mooie en spannende strijd gezien, waar Italië in de laatste seconden er met de winst vandoor ging. Toch jammer dat ik het niet vaker live zie. Genoten!

Hendrik68
Martial schreef:
Een dik en dik verdiende overwinning voor Borussia Dortmund (3-0) tegen het anti-voetballende Schalke 04,

Zeker dik verdiend, maar ik vond Schalke geen anti-voetbal spelen. Het was gewoon 90 minuten powerplay en Schalke kon eenvoudigweg niks anders dan tegenhouden. Dit Dortmund stond met de Kerst dus onderaan. Je snapt er helemaal niks van, ze staan nu 9 punten achter Gladbach, wees niet verbaasd dat ze aan het eind gewoon voorronde CL hebben gehaald. Enige zwakke puntje dat ik kan ontdekken is dat ze in de afronding wel wat koelbloediger mogen zijn.

Weet niet wat er met die Gözübüyük aan de hand is.

Vond hem vorige week bij Feyenoord-Excelsior een hele aparte indruk maken. Die rode kaart voor Excelsior kun je geven, maar het enthousiasme waarmee hij hem gaf viel me erg op. Toevallig benoemde van der Gijp dat van de week in VI. Ook zijn hele houding na die rode kaart viel me op. Alsof ie heel veel haast had met alles.

Zit ik vandaag AZ-Willem II te kijken (Willem II was 100x beter en dat zeg ik als AZ-supporter), zie ik toch ook weer heel apart gedrag. Zonder iets te suggereren voor mij toch wel iemand om in de gaten te houden.

Martial
Hendrik68 schreef:

Zeker dik verdiend, maar ik vond Schalke geen anti-voetbal spelen. Het was gewoon 90 minuten powerplay en Schalke kon eenvoudigweg niks anders dan tegenhouden. Dit Dortmund stond met de Kerst dus onderaan. Je snapt er helemaal niks van, ze staan nu 9 punten achter Gladbach, wees niet verbaasd dat ze aan het eind gewoon voorronde CL hebben gehaald. Enige zwakke puntje dat ik kan ontdekken is dat ze in de afronding wel wat koelbloediger mogen zijn.

Wat betreft Schalke die kwamen echt niet om de show te stelen daar en hanteerde een zeer behoudende tactiek (wat ieder elftal zijn goed recht is overigens) en de keren dat Huntelaar de bal heeft aangeraakt heeft zijn op 1 hand te tellen.

Dat Dortmund onderaan stond tijdens de kerst was sowieso geen reëel beeld, er waren nogal wat basisspelers geblesseerd en dit elftal heeft kwaliteiten genoeg om mee te doen voor de bovenste plaatsen, bij menig Duitse club had de trainer misschien de dupe geweest als je laatste had gestaan, maar bij Dortmund zijn ze gewoon rustig gebleven en dat betaalt zich nu uit en ja ik zie Dortmund ook nog wel Europees voetbal halen en mogen ze inderdaad de bal ook wel eens eerder in het netje schieten.

Schalke werd compleet overlopen. Het was echt een wonder dat het zolang 0-0 bleef, 8-0 had ook gekund. Wel erg van genoten. Ben benieuwd hoe ver ze nog gaan komen.

angelin schreef:
Weet niet wat er met die Gözübüyük aan de hand is.

Vond hem vorige week bij Feyenoord-Excelsior een hele aparte indruk maken. Die rode kaart voor Excelsior kun je geven, maar het enthousiasme waarmee hij hem gaf viel me erg op. Toevallig benoemde van der Gijp dat van de week in VI. Ook zijn hele houding na die rode kaart viel me op. Alsof ie heel veel haast had met alles.

Zit ik vandaag AZ-Willem II te kijken (Willem II was 100x beter en dat zeg ik als AZ-supporter), zie ik toch ook weer heel apart gedrag. Zonder iets te suggereren voor mij toch wel iemand om in de gaten te houden.

Je mag rustig uitspreken wat je wilt suggereren, want nu worden het alleen raadsels.

Er zijn scheidsrechters die op onverklaarbare wijze hun stempel op de wedstrijd willen drukken en niet de geest van de wedstrijd aanvoelen. Dat laatste kan in strijd zijn met de regels maar voor iedereen gevoelsmatig een beter resultaat opleveren.
Ik heb het dan niet over partijdigheid van de scheidsrechter maar echt over de juiste beslissing op het juiste moment.

Ik veroorzaakte gisteren een penalty door een spits even aan zijn arm naar achteren te trekken waardoor hij de bal niet meer op het doel kon schieten. Formeel misschien rood, maar in de geest van de wedstrijd was de penalty voldoende en de speler ging ook niet kreupel van het veld. En de beslissing leidde ook niet tot protesten.

Het is die discussie, dat je bij een penalty al voldoende straf hebt gegeven en dat rood niet meer hoeft. Standaard zou dat wellicht een optie zijn maar ik ben het er niet in alle gevallen mee eens. Een grove overtreding in het strafschopgebied mag best leiden tot een penalty én een rode kaart. En daar start dan de discussie: wanneer wel en wanneer niet gaat dan afhangen van de scheidsrechter.

Precies hetzelfde als bij hands in het strafschopgebied. Kun je een penalty en rood krijgen als je met je rug naar je tegenstander staat en de bal tegen je arm aan wordt geschoten als daarmee per ongeluk een doelpunt wordt voorkomen? Armen kunnen er niet worden afgeschroefd en er zijn situaties dat de scheidsrechter zonder sanctie gewoon laat doorspelen.

Maar alleen hele goede scheidsrechters weten op het juiste moment een rechtvaardige beslissing te nemen.
Ik denk dat Gözübüyük op dat vlak met enige regelmaat wel eens mistast. Maar of het expres is of dat hij partijdig zou kunnen zijn, is nog niet zomaar makkelijk te beweren.

Martial
Wat een ongekend droeftoeter niveau bij de wedstrijd Utrecht - Feyenoord (0-0)

Martial schreef:
Wat een ongekend droeftoeter niveau bij de wedstrijd Utrecht - Feyenoord (0-0)

Ja matige pot, 2e helft ging nog wel met kansen aan beide kanten.

Die Woudenberg was wel een verademing zeg ipv van Nelom!

Waar haalt Ajax die gelukskoekjes?

Hendrik68
Keek de 1e helft van het foutenfestival Bremen - Wolfsburg. 3-2 en zowaar geen scorende Dost. De TV is bezet nu helaas en ben overgeleverd aan Teletekst. 2e helft is een kwartier onderweg en: 3-5 en ......2 x Dost.

Kan die ook goals scoren die niet van De Bruyne zijn voet komen?

Nicolage Rico schreef:

Dat adres is al sinds de oprichting hetzelfde

Heeft iemand wel eens beweerd dat PSV zo verschrikkelijk goed is?
Er kan hooguit worden gezegd dat er vrij consistent wordt gespeeld, plichtmatig haast en drie punten in de pocket. Dat kun je ze nageven.

Maar goed spelen? Ik geef toe, in vergelijking met Ajax leek het nog heel wat.
En het grote aantal overwinningen leidt automatisch tot een soort van hosanna stemming en onverstandige uitspraken over de kwaliteiten van de trainer en de spelers.

Zenit werkte (x 2) wat dat betreft al vrij ontnuchterend.
Misschien dat het aantal overwinningen nu ook verder gaat kelderen. Geland op Eindhoven Airport, zal ik maar zeggen.

Nicolage Rico schreef:

Bij de Chinees op Stratums Eind. Lucky Ajax zegt men wel.
Resultaat van vanmiddag was zwaar k*, maar de wedstrijd boeiend. Opvallend dat één moment (de vrije trap) beslissend kan zijn. Maar goed de mazzel die PSV eerder wel had, was er vandaag niet bij

Hendrik68 schreef:
Keek de 1e helft van het foutenfestival Bremen - Wolfsburg. 3-2 en zowaar geen scorende Dost. De TV is bezet nu helaas en ben overgeleverd aan Teletekst. 2e helft is een kwartier onderweg en: 3-5 en ......2 x Dost.

Wel spektakelploeg dat wolfsburg de laatste tijd.

11 goals in 6 BL matchen in 2015 voor Dost als ik me niet vergis (en ook nog ns 2 goals in de Europa League), en dat terwijl er in 2014 niet veel lukte...

De Bruyne al aan 15 assists (+ 8 goals) het hele seizoen

Hendrik68
Volgens VI krijgt Twente deze week 3 punten in mindering met een grote kans dat dat aan het eind van het seizoen nog een keer gebeurt. Twente is eigenlijk zo goed als failliet. Mensen die lid zijn van VI Premium (ikzelf niet) kunnen het hele artikel lezen.

Ik wist wel dat Groningen nog ging stijgen.

De een z'n dood......

Bonk schreef:
Even iets van een andere orde. Zit op Ameland en omdat mijn schoonvader graag golf mag kijken, beschikken we daar over Sport 1. Daardoor kon ik Schotland-Italië in de Six Nations Cup live kijken.
Wat is rugby toch een geweldige sport om te kijken. Ook een mooie en spannende strijd gezien, waar Italië in de laatste seconden er met de winst vandoor ging. Toch jammer dat ik het niet vaker live zie. Genoten!

Six Nations wedstrijden worden ook op BBC laten zien.

Van Geel bekijkt Guidetti

Goh. Ik hoop dat Guidetti ook naar Van Geel kijkt.
Enfin, het scoren is onze Zweedse spits nog niet verleerd. Van Geel is alleen wel een dramatisch jaartje te laat.

Je begrijpt niet dat Rutten nog is opgestapt, met deze "golf aan aankopen" in het verschiet
Ik dacht ook juist dat Van Geel opnieuw een jaartje "geen aankopen geen verkopen" had aangekondigd. En kijken is nog geen kopen natuurlijk.

Eens zien of Guidetti voor € 75.000,00 per jaar wil komen, laat die onderhandelingen maar aan Van Geel over

Kill_illuminati schreef:
(quote)

Six Nations wedstrijden worden ook op BBC laten zien.

Dat had ik op zich ook wel kunnen weten. De BBC hebben we hier ook wel en dat Engels gaat ook wel lukken. Dank voor de tip

Martial
musician schreef:
Van Geel bekijkt Guidetti

Goh. Ik hoop dat Guidetti ook naar Van Geel kijkt.
Enfin, het scoren is onze Zweedse spits nog niet verleerd. Van Geel is alleen wel een dramatisch jaartje te laat.

Je begrijpt niet dat Rutten nog is opgestapt, met deze "golf aan aankopen" in het verschiet
Ik dacht ook juist dat Van Geel opnieuw een jaartje "geen aankopen geen verkopen" had aangekondigd. En kijken is nog geen kopen natuurlijk.

Eens zien of Guidetti voor € 75.000,00 per jaar wil komen, laat die onderhandelingen maar aan Van Geel over

Zodra het predicaat "transfervrij" op een speler staat is Van Geel er als de kippen bij en probeert hij nu om bij de supporters een wit voetje te halen, eerst Kuijt en nu met die andere publiekslieveling Guidetti, de brieven voor de verlenging van de seizoenkaarten voor volgend seizoen gaan zeker binnenkort de deur uit, smerige rat dat het is.

En wat betreft Guidetti zo goed doet hij het nu ook weer niet bij Celtic, maar dit even geheel ter zijde

Hij is erg afhankelijk van belangstelling van 50.000 toeschouwers per wedstrijd.

Dat is wat hem motiveert, dat heeft hij echt nodig. Het doet hem ook groeien, daar haalt hij z'n hele zelfvertrouwen vandaan. Natuurlijk helemaal als iedereen voor hem op de banken gaat staan, zo'n type is het. Dan kun je grootse dingen van hem verwachten, hij is naast erkend schutter natuurlijk acteur met een hoge amusementswaarde.

De Engelse competitie, en met name een club als Manchester City, is daarin te hoog gegrepen. De Nederlandse competitie is precies goed.
Maar af en toe een rode kaart bij een uitwedstrijd bij NAC of FC Utrecht lijkt mij aan de andere kant ook niet geheel ondenkbeeldig. De nieuwe trainer zal hem qua discipline behoorlijk onder de duim moeten houden.

Dan heb je er een goede spits aan, iemand die in z'n eentje Ajax op de pijnbank legt

Bij Celtic heb je dat toch ook, daar heb je zelfs 60.000 toeschouwers.

Wordt Van Gastel trouwens de nieuwe trainer? Las ook dat ze Advocaat wel zagen zitten maar dat lijkt me echt een hele slechte keuze.
Rutten heeft wel weer laten zien dat ie geen toptrainer is, ik zou het seizoen afmaken met Van Gastel.

Hij begon wel aardig bij Celtic maar vanaf november ofzo is het eigenlijk niet zo veel meer, speelt ook niet zo veel meer en scoort nauwelijjks. Het is niet voor niets dat hij een hengeltje uitgooit. Als je het goed doet bij Celtic en met het salaris wat hij daar krijgt het is het natuurlijk erg onlogisch om dan te gaan lonken naar een club in Nederland.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:02 uur

geplaatst: vandaag om 13:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.