Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 maart 2015, 12:30 uur
trebremmit schreef:
Bij Celtic heb je dat toch ook, daar heb je zelfs 60.000 toeschouwers.
Wordt Van Gastel trouwens de nieuwe trainer? Las ook dat ze Advocaat wel zagen zitten maar dat lijkt me echt een hele slechte keuze.
Rutten heeft wel weer laten zien dat ie geen toptrainer is, ik zou het seizoen afmaken met Van Gastel.
Bij Celtic heb je dat toch ook, daar heb je zelfs 60.000 toeschouwers.
Wordt Van Gastel trouwens de nieuwe trainer? Las ook dat ze Advocaat wel zagen zitten maar dat lijkt me echt een hele slechte keuze.
Rutten heeft wel weer laten zien dat ie geen toptrainer is, ik zou het seizoen afmaken met Van Gastel.
Jij bent nooit in Glasgow geweest - man, man, wat een treurige stad; daar is R'dam nog een fontein van leven bij. Schotse havensteden: zelden leuk; het enige voordeel: daar vertrekken de boten naar elders
Alsof Van Gastel een toptrainer (in wording) zou zijn. Als iedere trainer die met dit Feyenoord-materiaal geen 1 of 2 wordt, afvalt als toptrainer, zijn er gewoon GEEN toptrainers. Het is al heel wat dat je lang om positie 2-5 mee kunt doen met deze selectie. Rare typering; wie zou het beter hebben gedaan? Rutten is gewoon heel principieel, blijkt opnieuw (na Vitesse); heb je Rutten ooit - zoals Koeman - kunnen betrappen op het feit dat een van zijn spelers publieke afbrandde. Beetje bescheten vind ik het om Rutten uitsluitend af te branden - zoals Gijp doet - vanwege zijn overkomen op tv. Let trouwens maar eens op hoe Kieft zich bij VI op dat punt nauwelijks kan inhouden als Gijp weer eens aan de ratelzwaat gaat

0
geplaatst: 4 maart 2015, 12:36 uur
Celtic is qua sfeer een van de mooiste clubs in de wereld.
Verder ben ik nooit een fan geweest van Rutten, overal waar hij komt is het na de winterstop ellende. Spelers worden niks beter onder hem, hij wisselt slecht, tactisch vind ik het soms ook maar matig.
Ik brand hem verder niet af om zijn overkomen op tv, snap dus niet waar je het over hebt.
Verder ben ik nooit een fan geweest van Rutten, overal waar hij komt is het na de winterstop ellende. Spelers worden niks beter onder hem, hij wisselt slecht, tactisch vind ik het soms ook maar matig.
Ik brand hem verder niet af om zijn overkomen op tv, snap dus niet waar je het over hebt.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 12:49 uur
trebremmit schreef:
Dat laatste was niet persoonlijk, maar meer hoe over het algemeen over Rutten wordt gesproken, waarvan droeftoeter Gijp de exponent is (niemand remt die gast, waardoor ie zijn woorddiarree nog erger laat stromen dan iemand zijn ontlasting na het eten van salmonella-kip. Imo liggen de kwaliteiten van Rutten meer dan bij Koeman in het 1-1 stimuleren, motiveren van een speler - het echte coachen. Verder is zijn tactiek over het algemeen vrij behoudend, net als Advocaat.
Snap ook niet dat PSV toch nog met hem een derde seizoen inging. Na twee was het duidelijk wel op.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 15:51 uur
Ben blij dat Rutten weggaat. Heel slecht heeft ie het niet gedaan, maar het is gewoon niet de juiste trainer voor Feyenoord. Dat werd maar weer bevestigd door het feit dat hij Chery wilde halen... Hopelijk krijgen van Gastel en van Bronckhorst nu de kans...
0
geplaatst: 4 maart 2015, 17:14 uur
En dan komt alles goed? Wat een sprookjesboeklezers die Feyenoord-supporters.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 19:38 uur
Laten we het er over eens zijn, dat Rutten en Van Geel (met name de laatste) verantwoordelijk zijn voor het feit dat het inderdaad niet goed is gegaan, dit seizoen.
Dusdanig, dat je het eigenlijk al van tevoren zag aankomen.
Ergo, er kan worden geconcludeerd dat het vertrek van Rutten (en ik hoop ook van Van Geel) niet negatief zal uitpakken. Het kan alleen maar beter worden.
Feyenoord mag van geluk spreken dat Van Bronckhorst en Van Gastel zo braaf op de bank zijn blijven zitten om hun vaardigheden verder aan te scherpen. Wat mij betreft hoeft er dan niet meer een trainer daarboven te worden benoemd.
En de huidige spelersgroep weet met wie ze te maken krijgen.
Het had helemaal niet slecht hoeven aflopen met Feyenoord, dit jaar. Ajax en PSV werden simpeltjes overklast en alleen door het gebrek aan een gehaaide spits/afmaker werden er punten verloren. Als er niet zo'n grote achterstand vanaf het begin was ontstaan, hadden ze in ieder geval boven Ajax gestaan en was ook de motivatie nog weer anders geweest.
Het scorend vermogen ligt sowieso te laag. Vilhena, Boëtius en ook Toornstra scoorden veel te weinig. Wat dat betreft heeft de beschimpte Immers nog een hoger rendement.
De juiste trainer en de juiste spits(en) maken de club kampioen. En dat waren dus duidelijk niet Rutten en Kazim/Te Vrede.
Dusdanig, dat je het eigenlijk al van tevoren zag aankomen.
Ergo, er kan worden geconcludeerd dat het vertrek van Rutten (en ik hoop ook van Van Geel) niet negatief zal uitpakken. Het kan alleen maar beter worden.
Feyenoord mag van geluk spreken dat Van Bronckhorst en Van Gastel zo braaf op de bank zijn blijven zitten om hun vaardigheden verder aan te scherpen. Wat mij betreft hoeft er dan niet meer een trainer daarboven te worden benoemd.
En de huidige spelersgroep weet met wie ze te maken krijgen.
Het had helemaal niet slecht hoeven aflopen met Feyenoord, dit jaar. Ajax en PSV werden simpeltjes overklast en alleen door het gebrek aan een gehaaide spits/afmaker werden er punten verloren. Als er niet zo'n grote achterstand vanaf het begin was ontstaan, hadden ze in ieder geval boven Ajax gestaan en was ook de motivatie nog weer anders geweest.
Het scorend vermogen ligt sowieso te laag. Vilhena, Boëtius en ook Toornstra scoorden veel te weinig. Wat dat betreft heeft de beschimpte Immers nog een hoger rendement.
De juiste trainer en de juiste spits(en) maken de club kampioen. En dat waren dus duidelijk niet Rutten en Kazim/Te Vrede.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 20:37 uur
Mjuman schreef:
Zeg ik dat ik dan?
0
geplaatst: 4 maart 2015, 20:42 uur
"Hopelijk" klinkt toch echt als verlangen naar een goed einde van het sprookje. Vond de opmerking van Derksen wel valide dat Rutten zich had moeten verzoenen met de beperkte beschikbaarheid van een budget. Tegelijkertijd is Rutten wel duidelijk dat ie een sterkere selectie wil hebben als er dingen van hem worden verlangd. Van een kale kip kan je geen veren plukken vs met blote handen kan je geen ijzer breken. You name it

0
geplaatst: 4 maart 2015, 20:46 uur
Ik ben er wel een voorstander van dat ex voetballers doorstromen naar het hoofdcoach zijn.
Met name v. Bronckhorst heeft een behoorlijke cv.
Of het ook daadwerkelijk lukt is toch altijd maar afwachten. Een ervaren coach kan het ook verprutsen.
Bronckorst en v. Gastel hebben in ieder geval een Feijenoordhart en dat kan alleen maar een voordeel zijn.
Met name v. Bronckhorst heeft een behoorlijke cv.
Of het ook daadwerkelijk lukt is toch altijd maar afwachten. Een ervaren coach kan het ook verprutsen.
Bronckorst en v. Gastel hebben in ieder geval een Feijenoordhart en dat kan alleen maar een voordeel zijn.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 20:49 uur
Mjuman schreef:
"Hopelijk" klinkt toch echt als verlangen naar een goed einde van het sprookje. Vond de opmerking van Derksen wel valide dat Rutten zich had moeten verzoenen met de beperkte beschikbaarheid van een budget. Tegelijkertijd is Rutten wel duidelijk dat ie een sterkere selectie wil hebben als er dingen van hem worden verlangd. Van een kale kip kan je geen veren plukken vs met blote handen kan je geen ijzer breken. You name it
(quote)
Hopelijk klinkt alsof ik hoop dat van Gastel en van Bronckhorst de nieuwe trainers van Feyenoord worden. Ik maak me geen illusies dat ze daarmee fluitend kampioen worden...
0
geplaatst: 4 maart 2015, 20:56 uur
Titmeister schreef:
Hopelijk klinkt alsof ik hoop dat van Gastel en van Bronckhorst de nieuwe trainers van Feyenoord worden. Ik maak me geen illusies dat ze daarmee fluitend kampioen worden...
Wat gaan die dan brengen? Wat wil je dan? Meedraaien bij de bovenste 3-4? Als ik musician mag geloven moet eerst ook Van Geel weg. Overigens heb ik wel begrip voor het feit dat Rutten om investeringen vroeg en ook musician zit op die lijn.
De cost gaet voor de baet is goed coopmanschap, maar herinvesteren met het oog op resultaat is ook nodig. Hoe wil je anders die neerwaartse spiraal keren?
0
geplaatst: 4 maart 2015, 20:59 uur
Feyenoord heeft een sympatieke ploeg die met hard werken en op goede dagen aardig spel laat zien.
Ik betrap mij er zelf op dat ik met regelmaat best geniet van dIt team.
Geen kampioenselftal....... dan zal er inderdaad wel wat moeten gebeuren qua evt aankopen.
Ik betrap mij er zelf op dat ik met regelmaat best geniet van dIt team.
Geen kampioenselftal....... dan zal er inderdaad wel wat moeten gebeuren qua evt aankopen.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 21:33 uur
Door het slimme handelen van Van Geel is Feyenoord überhaupt overeind gebleven de afgelopen jaren, als je ziet welke spelers hij voor nop heeft binnen gehaald. Hij heeft het elftal toch maar mooi gesaneerd waardoor de schuld rustig kon worden weggewerkt. En dan zijn er nog mensen die hopen op Guidetti... hij heeft nu al tweeënhalf jaar lang nauwelijks iets laten zien, behalve in de Schotse competitie tegen tegenstanders van het niveau Baronie FC en WKE. Dat wordt toch niets meer. Het is jammer dat Zapata en Dost niet wilden komen, die draaien allebei de laatste tijd toch behoorlijk aardig.
Moet ook nog maar zien of JP van Gastel of Van Bronckhorst zulke goede hoofdcoaches zijn. Een goed paard is nog geen goede ruiter, maar Co Adriaanse maar te citeren.
Moet ook nog maar zien of JP van Gastel of Van Bronckhorst zulke goede hoofdcoaches zijn. Een goed paard is nog geen goede ruiter, maar Co Adriaanse maar te citeren.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 21:43 uur
Ach Van Geel wil gewoon geen volgende, Van Raaij, Scheringa, Munsterman worden.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 22:26 uur
Nee, zeker niet. Hij is een Van Geel.
Je kunt je schulden als voetbalclub verminderen maar uiteindelijk gewoon nog steeds volledig aflossen.
Dat is geheel iets anders dan een schuld in één keer volledig wegwerken, zonder beleid afgedankte spelers gratis ophalen en keer op keer de boot missen.
Met een beetje betoog, kun je ook redeneren dat met het verminderen van de schuld alleen en vervolgens redelijke resultaten met goede spelers extra opbrengsten genereren die eventueel desgewenst alsnog kunnen worden ingezet voor het wegwerken van schulden.
Het laatste is een stuk netter richting fans, de club en de spelers, beter dan de botte bijl van Van Geel. Want de vraag mag worden gesteld wat hij nu precies heeft opgelost.
Had hij de helft van de inkomsten van de spelersverkoop van vorig jaar aangewend voor doelgerichte aankopen, had Feyenoord het wellicht beter gedaan in de Champions League en hadden de extra inkomsten zonder kritiek kunnen worden aangewend voor schuldenverlaging. Had voor iedereen ook gelijk een stuk leuker geweest.
Misschien had je dan wel gewonnen van AS Roma.
Het is trouwens bizar om als braafste jongetje van de klas schuldenvrij doch onderaan de ranglijst te willen bungelen. Een beetje schuld is voor een voetbalclub helemaal niet erg. Als dure spelers het voor je terug verdienen, is het helemaal niet erg te investeren in dure spelers.
We moeten uitkijken dat de overdreven angst geld te stoppen in een goede selectie geen nadelige gevolgen op langere termijn zal veroorzaken. Vroeger liep Feyenoord ook niet schuldenvrij (jaren '70, '80, '90) door de competitie en werden dat soort zaken altijd in der minne geschikt of in ieder geval opgelost. Het weerhield in ieder geval niemand van af en toe een interessante aankoop.
Je kunt je schulden als voetbalclub verminderen maar uiteindelijk gewoon nog steeds volledig aflossen.
Dat is geheel iets anders dan een schuld in één keer volledig wegwerken, zonder beleid afgedankte spelers gratis ophalen en keer op keer de boot missen.
Met een beetje betoog, kun je ook redeneren dat met het verminderen van de schuld alleen en vervolgens redelijke resultaten met goede spelers extra opbrengsten genereren die eventueel desgewenst alsnog kunnen worden ingezet voor het wegwerken van schulden.
Het laatste is een stuk netter richting fans, de club en de spelers, beter dan de botte bijl van Van Geel. Want de vraag mag worden gesteld wat hij nu precies heeft opgelost.
Had hij de helft van de inkomsten van de spelersverkoop van vorig jaar aangewend voor doelgerichte aankopen, had Feyenoord het wellicht beter gedaan in de Champions League en hadden de extra inkomsten zonder kritiek kunnen worden aangewend voor schuldenverlaging. Had voor iedereen ook gelijk een stuk leuker geweest.
Misschien had je dan wel gewonnen van AS Roma.
Het is trouwens bizar om als braafste jongetje van de klas schuldenvrij doch onderaan de ranglijst te willen bungelen. Een beetje schuld is voor een voetbalclub helemaal niet erg. Als dure spelers het voor je terug verdienen, is het helemaal niet erg te investeren in dure spelers.
We moeten uitkijken dat de overdreven angst geld te stoppen in een goede selectie geen nadelige gevolgen op langere termijn zal veroorzaken. Vroeger liep Feyenoord ook niet schuldenvrij (jaren '70, '80, '90) door de competitie en werden dat soort zaken altijd in der minne geschikt of in ieder geval opgelost. Het weerhield in ieder geval niemand van af en toe een interessante aankoop.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 22:57 uur
Heb je het over:
http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDQxMQ==/z/QroAAOxyVLNS9HYq/$_35.JPG
Of:
http://static3.ad.nl/static/photo/2010/15/13/9/20101118095702/media_xl_633399.jpg
Van beiden sla ik niet erg achterover inzake talent
http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDQxMQ==/z/QroAAOxyVLNS9HYq/$_35.JPG
Of:
http://static3.ad.nl/static/photo/2010/15/13/9/20101118095702/media_xl_633399.jpg

0
geplaatst: 4 maart 2015, 23:12 uur
musician schreef:
Heb je het nu over Feyenoord, met de boot missen? Voor Van Geel kwam werd Feyenoord vrij snel achter elkaar 8e, 9e en 10e. Sinds zijn komst zijn ze 2e en 3e geworden. Dat is natuurlijk grotendeels te danken aan Koeman en twee spitsen die goed op hun plek vielen, maar er is toch een aardig team neergezet met weinig middelen.
En ja, achteraf had er voor dit seizoen beter ingekocht kunnen worden, maar je kan niet verwachten dat elke aankoop een voltreffer is. Dat is bij geen enkele club het geval.
0
geplaatst: 5 maart 2015, 10:11 uur
Ik heb een foto van musician gevonden:
https://lifeonabranch.files.wordpress.com/2013/02/hindsight1.jpg
https://lifeonabranch.files.wordpress.com/2013/02/hindsight1.jpg
0
geplaatst: 5 maart 2015, 10:46 uur
musician schreef:
Heb je het over:
(afbeelding)
Of:
(afbeelding)
Heb je het over:
(afbeelding)
Of:
(afbeelding)
Ha, wat grappig, ik lees op Wikipedia dat die zelfs een tegelijkertijd in het Nederlands elftal speelden.

0
geplaatst: 5 maart 2015, 16:35 uur
musician schreef:
Heb je het over:
(afbeelding)
Of:
(afbeelding)
Heb je het over:
(afbeelding)
Of:
(afbeelding)
Jantje Peters ( oa. AZ 67) was een sierlijke middenvelder. Zeker wel een talent.
Jan Peters ( Feyenoord) was geen echt geweldige voetballer- meer een rommelaar, wel een echte spits want hij scoorde heel makkelijk. Ook in de lucht sterk.
Geen idee hoe het verder is gegaan met beide Jannen.
0
geplaatst: 5 maart 2015, 20:25 uur
Zijn bijnaam, van die Peters bij AZ, was Jantje tikkie breed. Ook met tikkies terug had hij geen enkel probleem. Hij zou nu moeiteloos hebben kunnen meedraaien bij Ajax, ze zijn schatplichtig aan hem 

0
geplaatst: 5 maart 2015, 21:15 uur
musician schreef:
Zijn bijnaam, van die Peters bij AZ, was Jantje tikkie breed. Ook met tikkies terug had hij geen enkel probleem. Hij zou nu moeiteloos hebben kunnen meedraaien bij Ajax, ze zijn schatplichtig aan hem
Jep de Wiki gelezen daar staattut perzies zo - Jan, had een fluwelen touch en een prachtige techniek - een van de beste leerlingen van Wiel Coerver - en heeft een prachtwedstrijd gespeeld tegen Engeland op Wembley - check de wiki maar eens. Jan was geen Arnie (Mühren), maar wel degelijk een begenadigd technicus. Zou ik hem een cijfer moeten geven was dat 7 - 7,5; "tikkie breed" - daarmee doejum tekort; en die anonieme wikiscribent ook (en daar heppie meteen een essentieel kritiekpunt op wiki te pakken: niet alle kwalificatieve uitspraken zijn even onderbouwd).
0
geplaatst: 6 maart 2015, 10:50 uur
herman schreef:
Heb je het nu over Feyenoord, met de boot missen? Voor Van Geel kwam werd Feyenoord vrij snel achter elkaar 8e, 9e en 10e. Sinds zijn komst zijn ze 2e en 3e geworden. Dat is natuurlijk grotendeels te danken aan Koeman en twee spitsen die goed op hun plek vielen, maar er is toch een aardig team neergezet met weinig middelen.
En ja, achteraf had er voor dit seizoen beter ingekocht kunnen worden, maar je kan niet verwachten dat elke aankoop een voltreffer is. Dat is bij geen enkele club het geval.
(quote)
Huh? Overdrijven is ook een vak. Feyenoord is een x 10e en 4 jaar daarvoor 7e geworden.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 11:11 uur
Nicolage Rico schreef:
Huh? Overdrijven is ook een vak. Feyenoord is een x 10e en 4 jaar daarvoor 7e geworden.
Nee, nee, nee Roze_Bril_Rico - gisteren nog bekeken op wiekiekt hoe 't ook al weer zat (mede nav het bericht van Herm); dat jij met je dementia partialis niet beter weet, neemt niet weg dat de (harde) realiteit is (precies na het vertrek van Ruud Gullit, zet het verval in - maar da's puur toeval):
06: 5
07: 9
08: 6
09: 8
10: 4
11: 10
12: 2
13: 3
14: 2
15: ?
0
geplaatst: 6 maart 2015, 11:23 uur
Mjuman schreef:
Nee, nee, nee Roze_Bril_Rico - gisteren nog bekeken op wiekiekt hoe 't ook al weer zat (mede nav het bericht van Herm); dat jij met je dementia partialis niet beter weet, neemt niet weg dat de (harde) realiteit is (precies na het vertrek van Ruud Gullit, zet het verval in - maar da's puur toeval):
(quote)
Ik heb het uiteraard over de eindstanden na 34 wedstrijden - zoals het hoort - en niet na een paar bijgeplakte, suffe play-off partijtjes.
Na het seizoen Gullit werd Feyenoord 3e. Valt nog mee hè.

(Feyenoord eindigde wel nog en x 6e en 7e, wat natuurlijk ook uitermate zwak is).
0
geplaatst: 6 maart 2015, 11:34 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik heb het uiteraard over de eindstanden na 34 wedstrijden - zoals het hoort - en niet na een paar bijgeplakte, suffe play-off partijtjes.
Vrijdag is klaarblijkelijk niet je sterkste dag qua leervermogen; geeft nix, gewoon volhouden lukt het ooit - hier is mijn bron: Feyenoord - Wikipedia - nl.wikipedia.org - die statistiek gaat duidelijk over de eindstand van de reguliere competitie.
Verder: bij VI klepten ze nl veel over het feit dat Gullit zowat 3* de pot had verteerd, waardoor Feyenoord - dat eerst die uitgavenkoers nog vasthield - armlastig werd na een aantal jaren. Geeft ook nix, dat je niet snapt dat ik op dat punt probeerde mee te denken. Het zijn nl altijd - ook bij Ajax, PSV en Twente - de jarenlang vastgehouden (maar ozo verkeerde) keuzes -slecht management is de regel in het voetbal, onbegrijpelijk bij die omzetgrootte - die een club in het slop brengen

0
geplaatst: 6 maart 2015, 11:37 uur
"NB. Het betreft hier de officiële eindstanden dus ná eventuele herschikking als gevolg van de play-offs zoals in 2006/07 en 2008/09.
Rico neemt die liever niet mee, echter voor sommige clubs was er nu eenmaal play off en daarna pas eindrangschikking.
Rico neemt die liever niet mee, echter voor sommige clubs was er nu eenmaal play off en daarna pas eindrangschikking.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.