Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 6 maart 2015, 11:39 uur
Even serieus: is het werkelijk nog nieuws dat Gullit miljoenen over de balk heeft gesmeten? Ben blij dat je niet bij de krant werkt, Mjuman. 
Verder: kijk even wat beter, zou ik zeggen (je wordt ook een dagje ouder hè
).
Hier bijvoorbeeld de eindstand van het seizoen 2005/2006, na 34 wedstrijden:
Eredivisie 2005/06 - Wikipedia - nl.wikipedia.org
You're welcome.

).Hier bijvoorbeeld de eindstand van het seizoen 2005/2006, na 34 wedstrijden:
You're welcome.

0
geplaatst: 6 maart 2015, 11:40 uur
Rudi S schreef:
"NB. Het betreft hier de officiële eindstanden dus ná eventuele herschikking als gevolg van de play-offs zoals in 2006/07 en 2008/09.
Rico neemt die liever niet mee, echter voor sommige clubs was er nu eenmaal play off en daarna pas eindrangschikking.
"NB. Het betreft hier de officiële eindstanden dus ná eventuele herschikking als gevolg van de play-offs zoals in 2006/07 en 2008/09.
Rico neemt die liever niet mee, echter voor sommige clubs was er nu eenmaal play off en daarna pas eindrangschikking.
Het is ook het grootste gedrocht dat de Eredivisie ooit heeft gekend. Je speelt 34 wedstrijden voor de eindstand. En na 2 wedstrijdjes dender je ineens naar beneden.
Maar het kan altijd nog gekker > zie onze Zuiderburen.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 12:44 uur
Nicolage Rico schreef:
Even serieus: is het werkelijk nog nieuws dat Gullit miljoenen over de balk heeft gesmeten? Ben blij dat je niet bij de krant werkt, Mjuman.
).
Hier bijvoorbeeld de eindstand van het seizoen 2005/2006, na 34 wedstrijden:
You're welcome.

).Hier bijvoorbeeld de eindstand van het seizoen 2005/2006, na 34 wedstrijden:
You're welcome.
Je mot ELF hele jaren teruggaan - en verder snap ik niet welk punt je wilt maken - ik ben zeker blij dat ik niet bij een krant werk, al heb ik wel respect voor de omstandigheden (o.a systemen) waaronder journalisten hun vak moeten beoefenen. En een beetje de slimme homie uithangen is een rol die je echt misstaat
NIMMER is er volledige financiële openheid gegeven van welke club dan ook in het betaalde voetbal. Alles is hearsay, bakerpraat, broodjesaapverkoperij. De enige club waar je iets zou kunnen zien is Ajax - omdat die club een beursnotering heeft (en dat vergt openheid naar buiten).Nogmaals: geen idee waar je die streetslimmigheid vandaan wilt halen, want het is neuzelkeutelerarij - er is gewoon weinig echt bekend, veel is niets meer dan achterklap - veelal van het soort "maar je weet toch dat" - heel weinig is feitelijk onderbouwd.
VI komt wel eens in hun blad met fin. vergelijkingen over zeg 5 - 10 jaar, maar dat zijn zeer geaggregeerde en 'genormaliseerde' gegevens die detailonderzoek niet toestaan. Onlangs werd hier nog de vraag gesteld hoeveel spelers naar verhouding slaagden of flopten bij transfer - op basis van de beschikbare gegevens is dat - zeker over een langere periode - moeilijk te zeggen. Waarom denk je dat er zo geheimzinnig wordt gedaan over transfersom - tekengeld - makelaarspremie - salaris - premie + voorwaarden etc?
De rekensom is niet zo moeilijk: opbrengst (transfersom ++) -/- kosten (transfersom +++) = opbrengst; en dan laat ik de bijdrage die een speler aan het resultaat heeft gehad nog onverlet.
0
Martial
geplaatst: 6 maart 2015, 16:09 uur
Je hangt wel erg aan dat programma om je mening kracht bij te zetten is het niet?
In dat kader goed nieuws....... vanavond zijn de mannen er weer dus maar weer goed opletten en luisteren wat ze te zeggen hebben misschien heb je er nog wat aan

0
geplaatst: 6 maart 2015, 16:14 uur
Er wordt veel te veel nadruk gelegd op wel of geen schulden, wie er hoeveel uitgeeft en waarom dat per definitie fout is.
Het is niet erg, als er wat wordt uitgegeven als het ook weer wordt terug verdiend.
En wie denkt dat hij zijn club het beste dient door helemaal niks meer uit te geven en te leven van afdankertjes in de voetbalwereld is ook niet goed bij z'n hoofd.
Het ingezette beleid van Feyenoord met betrekking tot het afbouwen van schulden is in de basis prima.
Het moet wel reëel blijven als anders de gevolgen leiden tot een verregaande staat van bloedarmoede, lage stand op de ranglijst, het wegblijven van toeschouwers en het daardoor automatisch afhaken van sponsors.
In die spiraal naar beneden zit Van Geel.
Feyenoord dient over een selectie te beschikken die op z'n minst met enige gemak het rechter rijtje van de ranglijst van z'n sokken blaast. Dan wil ik het ontbreken van "oogstrelend" voetbal in de basis nog vergeven, als hard werken e.e.a. compenseert.
De werkelijkheid is, dat de spelersgroep steeds verder wordt uitgehold, het niveau naar bedroevend gaat en dat het alleen aan het onvermogen van nog meer andere clubs in de eredivisie ligt dat er nog een plek in de top 5 is. Zonder uitzicht ook op verbeteringen. Ik denk inderdaad dat Martial gelijk heeft en dat Van Geel alleen voor de verkoop van nieuwe seizoenkaarten net doet of hij interesse heeft in Guidetti.
De doorgevoerde bezuinigingen in spelersgroep, staf etc. leidt in de komende jaren tot een averechts effect in alle opzichten.
Dat is de realiteit waar Feyenoord nu voor staat. En hoe hoog ze de afgelopen seizoenen hebben gestaan maakt daarbij niet zoveel uit. Je moet het op z'n minst afzetten tegen de kracht van de andere clubs op dat moment. Dat zo aanziende, is de spelersgroep in 2015 een stuk minder dan 10, 15 jaar terug en ook het huidige elftal vergeleken met het eerste jaar Koeman inclusief Guidetti heeft voetballend beduidend minder te bieden.
Van Geel zal wel weer een nieuw excuus hebben om niet te hoeven investeren (in trainer en spelers) en het geld van verkochte spelers (Clasie) zal, hoewel geen schulden meer als ik het goed heb begrepen, ongetwijfeld voor iets anders worden aangewend.
Het is niet erg, als er wat wordt uitgegeven als het ook weer wordt terug verdiend.
En wie denkt dat hij zijn club het beste dient door helemaal niks meer uit te geven en te leven van afdankertjes in de voetbalwereld is ook niet goed bij z'n hoofd.
Het ingezette beleid van Feyenoord met betrekking tot het afbouwen van schulden is in de basis prima.
Het moet wel reëel blijven als anders de gevolgen leiden tot een verregaande staat van bloedarmoede, lage stand op de ranglijst, het wegblijven van toeschouwers en het daardoor automatisch afhaken van sponsors.
In die spiraal naar beneden zit Van Geel.
Feyenoord dient over een selectie te beschikken die op z'n minst met enige gemak het rechter rijtje van de ranglijst van z'n sokken blaast. Dan wil ik het ontbreken van "oogstrelend" voetbal in de basis nog vergeven, als hard werken e.e.a. compenseert.
De werkelijkheid is, dat de spelersgroep steeds verder wordt uitgehold, het niveau naar bedroevend gaat en dat het alleen aan het onvermogen van nog meer andere clubs in de eredivisie ligt dat er nog een plek in de top 5 is. Zonder uitzicht ook op verbeteringen. Ik denk inderdaad dat Martial gelijk heeft en dat Van Geel alleen voor de verkoop van nieuwe seizoenkaarten net doet of hij interesse heeft in Guidetti.
De doorgevoerde bezuinigingen in spelersgroep, staf etc. leidt in de komende jaren tot een averechts effect in alle opzichten.
Dat is de realiteit waar Feyenoord nu voor staat. En hoe hoog ze de afgelopen seizoenen hebben gestaan maakt daarbij niet zoveel uit. Je moet het op z'n minst afzetten tegen de kracht van de andere clubs op dat moment. Dat zo aanziende, is de spelersgroep in 2015 een stuk minder dan 10, 15 jaar terug en ook het huidige elftal vergeleken met het eerste jaar Koeman inclusief Guidetti heeft voetballend beduidend minder te bieden.
Van Geel zal wel weer een nieuw excuus hebben om niet te hoeven investeren (in trainer en spelers) en het geld van verkochte spelers (Clasie) zal, hoewel geen schulden meer als ik het goed heb begrepen, ongetwijfeld voor iets anders worden aangewend.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 16:42 uur
Dat zou eens wat zijn zeg. Vooral over Van Geel. Daar heb ik al een hele tijd niks meer over gelezen in dit forum.

0
geplaatst: 6 maart 2015, 17:08 uur
0
geplaatst: 6 maart 2015, 17:08 uur
Martial schreef:
Je hangt wel erg aan dat programma om je mening kracht bij te zetten is het niet?
In dat kader goed nieuws....... vanavond zijn de mannen er weer dus maar weer goed opletten en luisteren wat ze te zeggen hebben misschien heb je er nog wat aan
(quote)
Jij komt in aanmerking om naar de conrector gestuurd te worden, niet alleen heb je je selectiefilter weer aan staan, ook is je leeskracht nog steeds onvoldoende; misschien toch eens nablijven. Omdat ik, optimist, geloof in het goede in ieder mens - al moet ik daar ooit mee stoppen - zal ik het je nog eens uitleggen: het verbaast me dat nog steeds organisaties waar 45 - 120 miljoen per jaar doorheen gaat, zo knullig worden gerund. Diverse voetbalclubs - waaronder ook de lokale FC - zijn in feite al tweemaal failliet gegaan. Welke onderneming overleeft in Da Real World een verlies dat 50% tot 75% is van de jaaromzet? In de echte wereld zou zo'n tent in no time failliet zijn.
"Voetbal is emotie" en "voetbal is voor velen een verzetje"zegt men, alsof alles rechtvaardigt en betekent dat je je ogen moet sluiten voor mismanagement. Blind vertrouwen in slecht management kost heul veul centen, en ook de lokale FC en die in Twente zijn daar goede voorbeelden van.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 19:37 uur
0
geplaatst: 7 maart 2015, 12:48 uur
De 10 beste quotes van de Britse coach Ian Holloway (nu bij Millwall):
Ian Holloway?s Top 10 Quotes | The SPORT Bible - thesportbible.com

Ian Holloway?s Top 10 Quotes | The SPORT Bible - thesportbible.com
“He’s six foot something, fit as a flea, good looking – he’s got to have something wrong with him. Hopefully he’s hung like a hamster – That would make us all feel better. Having said that, me missus has got a pet hamster at home, and his cock’s massive.” – talking about Cristiano Ronaldo.

0
geplaatst: 7 maart 2015, 17:09 uur
Mooi voor Stybar. Ik vond hem als veldrijder altijd al mooi koersen en hij ontwikkelt zich op de weg ook steeds meer.
Die mannen van Etixx moeten gewoon niet met te veel mensen in de kopgroep zitten. Dan kunnen ze het best aardig

0
geplaatst: 8 maart 2015, 17:42 uur
Nog twee doelpunten en FC Utrecht heeft een positief doelsaldo!
Alleen dan geen tegendoelpunten, natuurlijk.
3 - 0 is mooi tegen AZ maar 6 - 0 mag van mij ook
Alleen dan geen tegendoelpunten, natuurlijk.
3 - 0 is mooi tegen AZ maar 6 - 0 mag van mij ook

0
geplaatst: 8 maart 2015, 19:28 uur
Was een heerlijk potje in de Galgenwaard heren en het sympathieke Feyenoord ook nog een dienst bewezen ?
0
geplaatst: 8 maart 2015, 20:15 uur
musician schreef:
Mooie overwinning van Utrecht, niets op af te dingen ROE!
Mooie overwinning van Utrecht, niets op af te dingen ROE!
Bij een 6-2 uitslag kun je moeilijk iets anders beweren, maar......... als AZ supporter zijnde begin ik me weleens af te vragen hoe het kan dat wij zo weinig strafschoppen mee krijgen. Vandaag weer eens twee tegen vanwege hands, maar bij overduidelijk hands van Utrecht gebeurt er niks. Deze twijfels zijn niet gebaseerd op 1 wedstrijd. Even een citaatje uit het grote strafschoppenonderzoek van Tussen de Linies:
Het valt op dat de teams die de laatste jaren over het algemeen telkens in het linker rijtje eindigen, ook het hoogst scoren bij het krijgen van penalty's. Enkel AZ is hierbij de vreemde eend in de bijt. De Alkmaarders kregen de laatste zeven seizoenen maar 18 strafschoppen. Dit staat in schril contrast met bijvoorbeeld SC Heerenveen, dat er 47 kreeg.
Zal ongetwijfeld allemaal toeval zijn, maar het valt voor ons wel heel vaak de verkeerde kant op.
0
geplaatst: 8 maart 2015, 21:53 uur
angelin schreef:
Bij een 6-2 uitslag kun je moeilijk iets anders beweren, maar......... als AZ supporter zijnde begin ik me weleens af te vragen hoe het kan dat wij zo weinig strafschoppen mee krijgen. Vandaag weer eens twee tegen vanwege hands, maar bij overduidelijk hands van Utrecht gebeurt er niks.
Bij een 6-2 uitslag kun je moeilijk iets anders beweren, maar......... als AZ supporter zijnde begin ik me weleens af te vragen hoe het kan dat wij zo weinig strafschoppen mee krijgen. Vandaag weer eens twee tegen vanwege hands, maar bij overduidelijk hands van Utrecht gebeurt er niks.
Ik was vandaag uiteraard in het stadion en heb een zeldzaam fel en geinspireerd FC Utrecht gezien. De overwinning was zeer verdiend en niet geflatteerd. AZ werd volledig zoekgespeeld op een klein stukje in de 2e helft na. Wat betreft de penalties was de eerste van FC Utrecht geen penalty. De tweede penalty van Utrecht was absoluut een penalty. De door AZ geclaimde penalty had op de stip gekund, een twijfelgeval. Gelet op de kansen had het echter net zo goed 12-2 kunnen zijn.
0
geplaatst: 8 maart 2015, 22:23 uur
Running On Empty schreef:
Was een heerlijk potje in de Galgenwaard heren en het sympathieke Feyenoord ook nog een dienst bewezen ?
Waarvoor hartelijk dank, ook nog eens 5 vijf punten uitgelopen (en Utrecht ingelopen) op Twente dus een mooi weekend

0
geplaatst: 8 maart 2015, 23:21 uur
AZ had zeker een penalty moeten hebben Joep- geen twijfelgeval maar een 100% gevalletje.
Maar dan nog.......Utrecht was veel beter en de alkmaarders hadden onvoldoende antwoord op het gretige Utrecht. Leuke wedstrijd en wat een fraaie goals.
Ajax was weer geen doorkomen aan. Wat een armoe. Zoveel fouten, weinig vloeiend en het tempo weer te laag. Goal was fraai.
Maar dan nog.......Utrecht was veel beter en de alkmaarders hadden onvoldoende antwoord op het gretige Utrecht. Leuke wedstrijd en wat een fraaie goals.
Ajax was weer geen doorkomen aan. Wat een armoe. Zoveel fouten, weinig vloeiend en het tempo weer te laag. Goal was fraai.
0
geplaatst: 9 maart 2015, 11:13 uur
angelin schreef:
Zal ongetwijfeld allemaal toeval zijn, maar het valt voor ons wel heel vaak de verkeerde kant op.
@OptaJohanZal ongetwijfeld allemaal toeval zijn, maar het valt voor ons wel heel vaak de verkeerde kant op.
2 - AZ have conceded two penalties today, as many as in their previous 84 Eredivisie games combined. Rash.
0
geplaatst: 9 maart 2015, 11:59 uur
bikkel2 schreef:
AZ had zeker een penalty moeten hebben Joep- geen twijfelgeval maar een 100% gevalletje.
Ik heb de samenvatting nog eens bekeken en alle 3 de gevallen waren penalties wat mij betreft, ook die bal met Ayoub, alleen AZ kreeg hem niet. Dat is inderdaad spijtig voor AZ.
0
geplaatst: 10 maart 2015, 23:09 uur
Hoewel onvoorspelbaar dat het zo zou gaan had de NOS vanavond weer de verkeerde wedstrijd.
0
geplaatst: 10 maart 2015, 23:16 uur
Ongelooflijk wat een goal van Huntelaar 
Watch Footy Vines's Vine "Klaas-Jan Huntelaar's stunning volley for FC Schalke 04 vs Real Madrid C.F. in the Champions League!"

Watch Footy Vines's Vine "Klaas-Jan Huntelaar's stunning volley for FC Schalke 04 vs Real Madrid C.F. in the Champions League!"
0
geplaatst: 10 maart 2015, 23:33 uur
Die is van een andere wedstrijd, maar vandaag had hij wel een fraaie volley welke helaas op de kruising van paal en lat belandde. Hij scoorde ook nog twee keer en speelde verder een uitstekende wedstrijd. Ik ben wel blij dat Real door is, toch de betere ploeg.
0
geplaatst: 11 maart 2015, 00:12 uur
Ja, deze is van vorig seizoen of dat ervoor, toen Schalke met 6-1 verloor als ik me goed herinner. Heb de wedstrijd van vanavond niet gezien, wel de eerste helft van Porto - Basel. Dat was niet zo interessant.
Real is het wel aan zijn stand verplicht door te gaan tegen Schalke.
Real is het wel aan zijn stand verplicht door te gaan tegen Schalke.
0
geplaatst: 11 maart 2015, 00:21 uur
Het scheelde toch niets, Schalke had best nog wat kansjes in de laatste minuten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.