MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2

zoeken in:
Nicolage Rico schreef:
Begrijp totaal niet dat Karsdorp in sommige lijstjes staat, na een paar wedstrijdjes. Waarin hij ook nog eens matig heeft gespeeld. Zwak aan de bal, heeft moeite met aannames en z'n passing is ook nog niet geweldig. Al zie ik best potentie.

Kongolo hoort er wel in, anders bij de reserves. Ondank een aantal slippertjes. Groot talent.

Karsdorp heb ik ook nog overwogen, er zijn weinig echt goede spelers op de rechtsback.

Kongolo is absoluut een talent, maar het aantal slippertjes is toch wel wat te groot om hier in aanmerking te komen vind ik. Zeker omdat er nog een stuk of 5, 6 spelers van hetzelfde niveau zijn die stabieler zijn dit seizoen.

Wat zou jouw elftal zijn?

Veltman heeft ook aardig wat slippertjes gemaakt.

Vind het lastig om zo'n elftal te maken, omdat ik lang niet iedere wedstrijd zie - laat staan een hele wedstrijd van pak-em-beet Heerenveen of FC Groningen. Maar goed, uiteraard pik ik her en daar aardig wat samenvattingen mee en zie ik veel van de topclubs.

De spelers die er sowieso in zouden staan:

Cillessen, Van Beek, Kongolo, Willems, Guardado, Ziyech, Clasie, Depay, Traoré en - ik denk - de Jong.

Geen verrassende namen dus.

Nicolage Rico schreef:
Begrijp totaal niet dat Karsdorp in sommige lijstjes staat, na een paar wedstrijdjes. Waarin hij ook nog eens matig heeft gespeeld. Zwak aan de bal, heeft moeite met aannames en z'n passing is ook nog niet geweldig. Al zie ik best potentie.

Volgens Herman gaat het om spelers die nu in de eredivisie spelen en dan moet je bij talenten vlug zijn: voordat je het weet spelen ze in een ander land.
Karsdorp wordt tzt de opvolger van Janmaat. Hij heeft dat potentieel al in zich. Het moet nog even doorgroeien en gelukkig maar. Maar hij kan al makkelijk mee met alle concurrentie die er (niet) is voor de rechtsback positie.

herman schreef:
(quote)
Karsdorp heb ik ook nog overwogen, er zijn weinig echt goede spelers op de rechtsback.
Arias is toch gewoon met afstand de beste rechtsback van de Eredivisie?

herman schreef:
----------Guardado - Clasie - Klaassen
Ik neem aan dat je dan Klaassen in het midden zet en dus met de punt naar voren speelt? Ik zie Berghuis overigens niet op de rechtsbuiten uit de verf komen. Zelf zou ik daar El Ghazi zetten. Met 9 goals en volgens mij evenveel assists was hij een van de weinige spelers van Ajax die dit seizoen relatief constant was. Je zou ook Ziyech daar neer kunnen zetten, maar ik zou zelf hier voor gaan:

------------------------ Cillessen ------------------------
Veltman -- Van Beek/Kongolo -- Willems
------------------------ Guardado -----------------------
--------- Klaassen ----------------- Ziyech ----------
El Ghazi ------------- Uth ------------------- Depay

De rechtsback ben ik niet vergeten; ik zou gewoon echt niet weten wie ik daar neer zou moeten zetten. Bij de grote clubs loopt in ieder geval niemand die jaarelftalwaardig is en de subtoppers volg ik niet goed genoeg om er een uitspraak over te doen. Ik zie dat iemand als musician bv. Veltman op linksback gezet heeft, tja..

Wissels:
Vermeer, Zoet
Kashia, Van Beek/Kongolo, Botteghin, Bruma
Duplan, Vejinovic, Gudelj, Corona, Wijnaldum, Pröpper (edit: en Clasie )
Larsson, Kramer, De Jong, Narsingh, Traoré.

Hoeveel spelers mag je eigenlijk kiezen?

Dat dacht ik ook toen ik hermans lijstje bewonderde , geen fatsoenlijke rechtsback te vinden in NL,

chevy93 schreef:

Geen Clasie, zelfs niet op de bank

Van Beek en Kongolo dan wel weer zowel in de basis als op de bank

Maar Uth? Die raakt al een half jaar geen knikker meer.

vigil schreef:
(quote)

Die speelt voor de verkeerde clup

vigil schreef:
(quote)

Uth scoort moeilijk de laatste maanden, maar heeft wel veel assists en speelt prima.
Prima aanspeelpunt en Larson en Slagveer profiteren hier van.

Dan moet je ze met z'n drieen opstellen want anders heb je er nog niks aan

"Moeilijk" is overigens nog redelijk positief samengevat

vigil schreef:
(quote)

Van Beek en Kongolo dan wel weer zowel in de basis als op de bank

Oh, Clasie vergeten, die hoort er wel bij, ja.

En Uth inderdaad zie wat Rudi zegt. Zijn huidige vorm doet niets af aan het feit dat hij een geweldig begin van het seizoen gedraaid heeft. 14 goals, maar ook 11 assists. Daarmee is hij direct verantwoordelijk voor de helft van het aantal goals bij Heerenveen.

Luuk de Jong is toch de beste spits van de eredivisie?

Waarom dat? Het is niet zo dat hij er 30 in heeft liggen. Hij heeft er 17 in liggen. Slechts 3 meer dan Uth en slechts 1 meer dan Kramer. Zelfs nog 2 minder dan Depay.

Volgens mij is het om het even en dan vind ik de prestaties van Uth en Kramer lovenswaardiger. Ik heb gekozen voor Uth over Kramer, omdat hij ook veel assists heeft.

Nou 17 goals bij PSV zegt me nog net wat meer dan bij een club als Heerenveen 14 goals maken.
Maar Uth is wel erg goed met assists, dat klopt, en hij heeft misschien meer potentie, maar op dit moment vind ik hem niet beter.

Bij een club als Heerenveen goals maken lijkt mij juist alleen maar moeilijker. PSV heeft er 80 in liggen, Heerenveen nog geen 50. Wie is nou belangrijker voor welke club?

Maar het ontloopt elkaar niet veel, dus als jij voor Luuk de Jong zou gaan, kan ik dat best voorstellen.

Maar zowel Uth als De Jong zijn echt tig keer beter dan Kramer.

Mijn team is in 4-4-2 opstelling (met ruit op het middenveld), omdat ik deze vier middenvelders hoe dan ook in mijn team wil. Over de centrumverdedigers heb ik even getwijfeld, want ik heb nu twee rechtspoten, maar volgens mij heeft Van Beek wel eens een wedstrijdje LCV gespeeld.

Arias ----- Botteghin -- Van Beek ----- Willems
-------------------------- Clasie --------------------------
---------- Klaassen ------------ Guardado ----------
----------------------- Wijnaldum -----------------------
---------- De Jong ------------------- Depay ----------

Wissels:
Padt
Kongolo, Veltman
Gudelj, Chery
Uth, Troaré

Officieel mag je zeven wissels hebben. Nog een honourable mention voor Vermeer, Kashia, Hoedt, Van der Heijden, Poulsen, El Ahmadi, Ayoub, Immers, Pröpper, Sinkgraven, Vejinovic, Ziyech, Berghuis, Duplan, El Ghazi, Slagveer, Larsson, Corona, Rusnák, Labyad en Ogbeche.

Botteghin zou ik ook als eerste CV nemen.

De rechtsback ben ik niet vergeten; ik zou gewoon echt niet weten wie ik daar neer zou moeten zetten. Bij de grote clubs loopt in ieder geval niemand die jaarelftalwaardig is en de subtoppers volg ik niet goed genoeg om er een uitspraak over te doen

Arias heeft een prima seizoen gespeeld hoor. Het is jammer dat hij toch al een tijdje geblesseerd is. Hij valt misschien wat minder op dan Willems, maar hij draagt aanvallend en verdedigend zijn steentje bij en is mijn inziens duidelijk de beste rechtsback van de eredivisie dit seizoen.

Maar je zou hem buiten je team kunnen houden omdat hij ondertussen toch al bijna twee maanden niet speelt.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik neem aan dat je dan Klaassen in het midden zet en dus met de punt naar voren speelt? Ik zie Berghuis overigens niet op de rechtsbuiten uit de verf komen. Zelf zou ik daar El Ghazi zetten. Met 9 goals en volgens mij evenveel assists was hij een van de weinige spelers van Ajax die dit seizoen relatief constant was.

Ja, met de punt naar voren is dan wel het beste inderdaad.

Berghuis speelt bij AZ erg goed als rechtsbuiten dit seizoen, is alleen een tijdje geblesseerd geweest. El Ghazi heeft aardige statistieken, maar Slagveer heeft alleen na de winterstop al net zoveel gescoord als El Ghazi in het hele seizoen.

Ik heb gewoon een back-up elftal samengesteld.

Dat team van Teunnis kan ik mij aardig in vinden, alleen Wijnaldum zou ik ruilen voor Chery en Padt voor Hahn.

Martial
Hateboer -- Van Beek--Kongolo -- Willems
-------------Clasie----------------Guardado--------
----------------------- Ziyech --------------------------
Slagveer ---------- De Jong ------------ Depay

Wissels:
Vermeer
Botteghin - Veltman
El Ahmadi - Vejinovic - Gudelj
El Ghazi - Troaré - Larsson

Martial
Nicolage Rico schreef:

Karsdorp heeft "heel zijn leven" op het middenveld gespeeld en werd dit seizoen omgeturnd tot rechtsback en doet het best naar behoren, al valt er nog genoeg te verbeteren, maar aan zijn inzet ligt het zeker niet en ja de potentie is dus zeker aanwezig, afwachten hoe Karsdorp zich gaat ontwikkelen in de toekomst, al vind ik je wel iets te hard oordelen over Ricky

Nog een extra reden om Karsdorp niet in je lijstje te plaatsen, inderdaad, Martial. Hij is eigenlijk een middenvelder.

Verdedigen kan hij niet. Voetbaltechnisch is hij erg matig (kijk naar zijn aannames alleen al). Wel zie ik zijn werklust en gelukkig heeft hij power en snelheid. Daarmee kan hij in de Eredivisie best een goede kracht worden, a la Janmaat. Maar voorlopig bakt hij er nog niet veel van, hoor... Werd tegen AZ o.a. nog tureluurs gespeeld door Poulsen nota bene.

Typisch voorbeeld van een speler die binnen no-time de sterren in wordt geschreven.

Teunnis schreef:
Nog een honourable mention voor Immers.

Vriend van je?

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Vriend van je?

Hij is niet kieskeurig; hij vermeldt zeker nog 10 anderen en foefelde Immers er gewoon tussen.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Vriend van je?

Bij Feyenoord begon het dit seizoen pas te lopen toen immers weer meedeed.

herman schreef:
(quote)

Bij Feyenoord begon het dit seizoen pas te lopen toen immers weer meedeed.

Haha, welja. Dat lag aan Immers...

Echt, dat die jongen op een voetbalveld mag staan - en dan ook nog eens bij Feyenoord. Hij mag God, of wie dan ook, op z'n blote knietjes bedanken.

Het lag zeker niet aan El Ahmadi, Toornstra, Kazim, Vermeer, etc die er later bij kwamen?

Kijk de uitslagen en de opstellingen maar terug.

Bij mij zou Immers ook in het elftal staan - het elftal van schobbedebonk, hotseknotse voetballers - daar zou Kazim ook in staan trouwens

Kazim heeft absoluut nog een meerwaarde. Kijk alleen al tegen AS Roma thuis. Toen hij wegviel, was het direct gedaan in aanvallend opzicht voor Feyenoord. Hij is niet de speler die in de spits bij Feyenoord zou moeten staan, maar is verre van nutteloos > zie ook het aantal belangrijke goals.

Immers kan het totaal niet bijbenen als Feyenoord het tempo opvoert.

herman Immers: ''Ik heb me dit jaar niet echt kunnen onderscheiden'' | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Hij heeft nog iets van zelfkritiek, wat te prijzen is. Maar in werkelijkheid was het nog vele malen erger. Kijk je weleens? Het liefst uit ik geen kritiek op een Feyenoorder, hoor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:01 uur

geplaatst: vandaag om 10:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.