Overig / Algemeen / Algemeen sporttopic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 9 februari 2014, 22:09 uur
musician schreef:
Ik begrijp dat het cynisme de eerste insteek is en dat dit allemaal gaat eindigen in doffe berusting.
Gisteravond streefde Immers in zijn spel Sneijder voorbij. En ik denk dat Immers het ook aankan, wedstrijden op wereldniveau.
(afbeelding)
Klaar voor Van Gaal
(quote)
Ik begrijp dat het cynisme de eerste insteek is en dat dit allemaal gaat eindigen in doffe berusting.
Gisteravond streefde Immers in zijn spel Sneijder voorbij. En ik denk dat Immers het ook aankan, wedstrijden op wereldniveau.
(afbeelding)
Klaar voor Van Gaal
Het is dat jij het zelf aangeeft in jouw aanhef.
Wesley was vorige week uitblinker met 3 doelpunten en heeft zijn ploeg verder geschoten in de Champions League
0
geplaatst: 10 februari 2014, 02:12 uur
musician schreef:
Het is niet anders met Ajax. De ene draak van een wedstrijd wordt afgelost door de andere. De eerste goede wedstrijd moeten ze dit seizoen nog spelen. Het is niet eens (sterk) wisselvallig, met vallen en opstaan, applaus en boegeroep. Het is gewoon niks.
Met wat geslepen koopmanschap kun je dan toch nog gemiddeld de meeste punten weten te halen. Maar je moet inderdaad niet denken dat je hartverwarmend spel krijgt voorgeschoteld van dat zwaar over het paard getilde elftal. En je cynisme begrijp ik volkomen.
(quote)
Het is niet anders met Ajax. De ene draak van een wedstrijd wordt afgelost door de andere. De eerste goede wedstrijd moeten ze dit seizoen nog spelen. Het is niet eens (sterk) wisselvallig, met vallen en opstaan, applaus en boegeroep. Het is gewoon niks.
Met wat geslepen koopmanschap kun je dan toch nog gemiddeld de meeste punten weten te halen. Maar je moet inderdaad niet denken dat je hartverwarmend spel krijgt voorgeschoteld van dat zwaar over het paard getilde elftal. En je cynisme begrijp ik volkomen.
Ik vind die kritiek veel te makkelijk. Ajax is in de Eredivisie nog altijd het team wat het meest constant presteert. Het enige wat telt in mei zijn de punten en het kampioenschap. Er is geen prijs voor het mooiste voetbal.
Ik hoor regelmatig Feyenoord- en PSV-supporters roepen dat de selectie van Ajax niet of nauwelijks beter is dan die van hun eigen teams. Dat Ajax net zoveel dramatische wedstrijden speelt. En dat Ajax de koppositie te danken heeft aan de geluksfactor.
Kijk je enkel naar de aanvallende statistieken van alle teams (goals, schoten op doel) valt daar wat voor te zeggen. Ajax scoort dit seizoen moeizamer dan anders, en er zijn intussen al een aantal teams die meer doelpunten hebben gemaakt (waaronder Feyenoord). Dat is geen fijn gegeven voor de aantrekkelijkheid van het spel, maar met de matige aanvalslinie is er gewoon niet meer van te maken op het moment.
Het verdedigende aspect is echter net zo belangrijk. Ajax heeft op dit moment respectievelijk 12 en 11 tegengoals minder dan Feyenoord en PSV. Ook het aantal clean sheets is bij Ajax een stuk hoger (10 om 6 om 5). Het gebeurt zelden dat Ajax meer dan 1 tegendoelpunt krijgt, terwijl andere teams nog wel eens volledig willen instorten. De Boer kiest er voor om zijn team controlerend te laten spelen met veel balbezit. Als je de kansen dan niet afmaakt zoals tegen Utrecht en Zwolle kan dat een paar punten kosten. Maar deze geduldige strategie heeft net zo goed een hoop succes gehad. En Ajax won 6 wedstrijden met 3 doelpunten verschil of meer, met uitstekend spel. Het lijkt me ook verstandiger om wat behoudender te spelen als je verreweg de meeste/zwaarste wedstrijden moet spelen (CL, beker en EL). Op deze manier houden de spelers het langer vol dan als je heel opportunistisch gaat spelen.
Feit is dat in de afgelopen tien jaar slechts eenmaal het team met de meeste doelpunten kampioen werd. Maar liefst zeven keer werd het team met de minste tegengoals kampioen. In de drie overige gevallen werd het team met de op één na minste tegendoelpunten kampioen. Feyenoord gaat met gemiddeld 1.39 tegendoelpunt per wedstrijd dus echt geen kans maken. Zeer waarschijnlijk wordt dit seizoen het team met de beste verdediging wederom kampioen (Ajax of Twente).
Dan heb ik dus liever een degelijke Cillessen of Moisander in mijn team dan een onbetrouwbare Mulder of Mathijsen (die Feyenoord al regelmatig punten hebben gekost). Ik denk dat menig Feyenoord van verdediging zou willen ruilen. Jammer dat Pelle of Finnbogason niet bij ons speelt, maar je kunt niet op elke positie de beste hebben.

0
geplaatst: 10 februari 2014, 09:02 uur
Nu speelt Vermeer weer even, hopelijk kan dat nog dat schelen voor het gemiddelde van Ajax 

0
Hendrik68
geplaatst: 10 februari 2014, 11:23 uur
Toch wel grappig dat we nu worden beschuldigd van doping door het enige land dat boven ons staat in het medailleklassement.
0
geplaatst: 10 februari 2014, 12:33 uur
Het enige wat telt in mei zijn de punten en het kampioenschap. Er is geen prijs voor het mooiste voetbal.
Acht jaar geleden dachten de meeste Ajacieden daar heel anders over...
0
geplaatst: 10 februari 2014, 12:46 uur
Opvallende woorden van Cruijff t.t.v. de "Haveaanse Oorlog": Ajax moet een eigen stijl spelen, herkenbaar vanaf de prille jeugd (de "E-tjes" zeg maar) tot in alle geledingen/eftallen - of woorden van soortgelijke strekking.
Dat was de inzet om te zorgen voor 'borging van de Ajax-school' incl aanstellingen van veel vooraanstaande Ajacieden (Jonk, Bergkamp oa) bij training en opleiding.
Herkenbaar zeer zeker: dit 13-in-een-dozijn voetbal, gefocust op controle balbezit etc. Resultaat staat centraal, 'tuurlijk - maar ga dan nu niet roepen over een uiterst herkenbare Ajax-stijl
Het is gewoon opportunisme dat wordt ingegeven door een vrij matige selectie.
Dat was de inzet om te zorgen voor 'borging van de Ajax-school' incl aanstellingen van veel vooraanstaande Ajacieden (Jonk, Bergkamp oa) bij training en opleiding.
Herkenbaar zeer zeker: dit 13-in-een-dozijn voetbal, gefocust op controle balbezit etc. Resultaat staat centraal, 'tuurlijk - maar ga dan nu niet roepen over een uiterst herkenbare Ajax-stijl

0
geplaatst: 10 februari 2014, 13:26 uur
Ik vraag me af of het team van Ajax dan wel instaat is om een ander spelopvatting te hanteren als de gangbare niet meer werkt. Dat zag je ook bij Barcelona gebeuren, die werden op alle fronten ingehaald door andere Europese topclubs.
0
geplaatst: 10 februari 2014, 13:39 uur
mjuman schreef:
Herkenbaar zeer zeker: dit 13-in-een-dozijn voetbal, gefocust op controle balbezit etc. Resultaat staat centraal, 'tuurlijk - maar ga dan nu niet roepen over een uiterst herkenbare Ajax-stijl. Het is gewoon opportunisme dat wordt ingegeven door een vrij matige selectie.
Herkenbaar zeer zeker: dit 13-in-een-dozijn voetbal, gefocust op controle balbezit etc. Resultaat staat centraal, 'tuurlijk - maar ga dan nu niet roepen over een uiterst herkenbare Ajax-stijl. Het is gewoon opportunisme dat wordt ingegeven door een vrij matige selectie.
En het gaat er niet om, dat Ajax met Feyenoord en PSV wordt vergeleken. Vergelijk de statistieken eens met het Ajax van 5 of 10 of 20 jaar geleden en huiver.
Weinig doelpunten voor en tegen leidt tot onaantrekkelijk voetbal en een amusementswaarde van nul komma nul. Waar zijn de tijden dat Ajax inzake doelpunten voor met een straatlengte voorlag op de concurrentie?
Dan hier nog een gevalletje Bakkal vet:
http://www.soccernews.nl/uploads/john-guidetti(stoke-city)(2).jpg
Het kan natuurlijk zijn, dat de foto net toevallig op een niet zo charmant moment werd genomen. Misschien dat boze krachten zelfs hebben gefotoshopped.
Feit is, dat Manchester City Feyenoord de exclusieve mogelijkheid biedt om Hem aan het einde van het seizoen over te nemen voor 2,5 miljoen.
Omdat Guidetti in Manchester al anderhalf jaar zeurt en jammert om een terugkeer naar De Kuip. Een voorbeeldige instelling, laat ik dat voorop stellen.
Ik zou hem overigens gewoon overnemen voor dat geld, zonder uiteraard Pelle te verkopen. Wat mij betreft mag Guidetti dan de plek innemen van Schaken.
Als een voorhoede met Boetius-Pelle-Guidetti geen 100 doelpunten in het seizoen 2014-2015 gaat opleveren weet ik het niet meer. Bij de rechtstreekse plaatsing voor de Champions League aan het einde van dit seizoen breken dan eindelijk de gouden tijden weer eens aan.
0
geplaatst: 10 februari 2014, 13:45 uur
Mjuman schreef:
Dan moeten we toch vastellen dat de huidige Nederlandse comp geen ene moer meer voorstelt. Ajax verliest twee topspelers koopt vrijwel niks in en staat na 23 wedstrijden bovenaan. Iedere week zie je de ene na de andere fratsen wedstrijd en dito uitslagen. Voor een neutrale toeschouwer (zoals ik) is dit uitermate vermakelijk. Bijna iedere week week lees ik hier hetzelfde. De ene week is het afgelopen want Ajax gaat kampioen worden. De week erna is de comp weer spannend. Ik zou echt niet weten wie er dit jaar kampioen gaat worden. Want er valt gewoon geen touw aan vast te knopen PUNT.
En Immers in oranje!? Ik neem aan dat dat een grapje van je is Musician.
0
Hendrik68
geplaatst: 10 februari 2014, 14:01 uur
OK even kappen nou, de 500 meter begint zo. Wel of niet aantrekkelijk: goud is goud en dan is elke sport leuk. Net als met voetbal. Als Groningen ooit kampioen mocht worden (en dan bedoel ik niet volgend jaar in de Jupiler League) dan zal het mij worst zijn hoe dat gebeurt. Wat mij betreft 34 keer 1-0 na een onterechte strafschop telkens ingeschoten door het afdankertje van Chelsea 5 (=Vitesse 2). En zo denkt iedereen erover. Waarom barst het hier in Drenthe anders van de Ajax-Feyenoord en PSV supporters? Echt niet vanwege het mooie voetbal.
0
Hendrik68
geplaatst: 10 februari 2014, 14:19 uur
Wedstrijd zelf was niet echt spannend, maar de kroeg in Amsterdam zat hartstikke vol met liefhebbers en dat was toch een hele leuke ervaring. Volgend jaar op zeker weer.
0
Martial
geplaatst: 10 februari 2014, 14:24 uur
Running On Empty schreef:
Ja echt bizar en we staan maar 3 puntjes achter Groningen. Het heeft onderin nog nooit zo dicht op elkaar gestaan.
(quote)
Ja echt bizar en we staan maar 3 puntjes achter Groningen. Het heeft onderin nog nooit zo dicht op elkaar gestaan.
Nee klopt ook onderin valt er elke week wel wat te beleven en op de vraag wie er rechtstreeks gaat degraderen valt geen zinnig woord over te zeggen.
FC Utrecht heeft het ook aanstaande zaterdag niet makkelijk uit tegen AZ dat weer wat heeft goed te maken na de nederlaag tegen de GAE.
0
geplaatst: 10 februari 2014, 14:46 uur
Hendrik68 schreef:
Waarom barst het hier in Drenthe anders van de Ajax-Feyenoord en PSV supporters? Echt niet vanwege het mooie voetbal.
Waarom barst het hier in Drenthe anders van de Ajax-Feyenoord en PSV supporters? Echt niet vanwege het mooie voetbal.
Ja, waarom eigenlijk? Het is een boeiende vraag, maar inderdaad, wacht maar even tot na het schaatsen.....

0
Martial
geplaatst: 10 februari 2014, 14:48 uur
musician schreef:
Feit is, dat Manchester City Feyenoord de exclusieve mogelijkheid biedt om Hem aan het einde van het seizoen over te nemen voor 2,5 miljoen.
Omdat Guidetti in Manchester al anderhalf jaar zeurt en jammert om een terugkeer naar De Kuip. Een voorbeeldige instelling, laat ik dat voorop stellen.
Ik zou hem overigens gewoon overnemen voor dat geld, zonder uiteraard Pelle te verkopen. Wat mij betreft mag Guidetti dan de plek innemen van Schaken.
Als een voorhoede met Boetius-Pelle-Guidetti geen 100 doelpunten in het seizoen 2014-2015 gaat opleveren weet ik het niet meer. Bij de rechtstreekse plaatsing voor de Champions League aan het einde van dit seizoen breken dan eindelijk de gouden tijden weer eens aan.
Martin van Geel heeft het bericht over Guidetti als "onzin" bestempelt en als die er zo vies vet uitziet als op de foto mag die lekker wegblijven, we zijn geen opvanghuis voor zwaargewichten

En dat Guidetti loopt te jammeren over een terugkeer naar de Kuip is voor mij enigszins "nieuw" en met die voorbeeldige instelling valt het dan ook wel weer mee anders zou die wel rondlopen zonder die vetrollen en meestal valt een terugkeer naar een club waar je al een keer gespeeld hebt tegen en een voorhoede samen met Pelle gaat denk ik niet werken laat Feyenoord maar lekker op zoek gaan naar een nieuwe rechterspits, ben trouwens ook wel benieuwd of Pelle volgend seizoen nog in de Kuip te bewonderen is?
Ik snap jou redenatie over Guidetti wel, maar dan heb je nog steeds de Guidetti voor je die Ajax over de knie lag en van die vorm is hij volgens mij heel ver af en de vraag is of hij daar ooit nog in de buurt komt?
Hij mag best komen van mij maar dan wel topfit en strak in het pak

0
geplaatst: 10 februari 2014, 15:29 uur
Hendrik68 schreef:
OK even kappen nou, de 500 meter begint zo. Wel of niet aantrekkelijk: goud is goud en dan is elke sport leuk.
OK even kappen nou, de 500 meter begint zo. Wel of niet aantrekkelijk: goud is goud en dan is elke sport leuk.
Ook zonder de Nederlandse kanshebbers zou dit een van de hoogtepunten van de OS zijn. Dan zouden er 9 in plaats van 12 kandidaten voor goud zijn. Fantastische eerste race. Ik ben nu al enorm zenuwachtig voor de tweede race.
0
geplaatst: 10 februari 2014, 15:48 uur
Martial schreef:
Hij mag best komen van mij maar dan wel topfit en strak in het pak.
Hij mag best komen van mij maar dan wel topfit en strak in het pak.
Tja, de ons bekende site www.fr12.nl heeft het bericht een paar uur geleden ook overgenomen.
De discussie van de fans loopt ook uiteen van "direkt halen" tot "eerst afvallen en strak in het lijf".
Maar dan is hij misschien geen 2,5 miljoen. Eigenlijk is het affiche: Af te halen: opknappertje voor 2,5 miljoen.
Aangezien het aan zijn instelling niet kan liggen, zou ik het gokken, hem op streng dieet zetten en er dan mee aan de slag gaan. Het is wel treurig, dat het zover kon komen. Er is al eens eerder gediscussieerd over fitheid van spelers (uit de Engelse League) die niet konden rekenen op een vaste basisplaats. Maar overgewicht mag m.i. niet voorkomen bij spelers van een selectie van Manchester City, ook al is hij dan een paar weken geleden verhuurd.
Natuurlijk zegt Van Geel eerst nee, hij bekijkt eerst alle opties en zal daarna ongetwijfeld nog willen onderhandelen over de prijs.
Maar zijn naam en zijn komst kan ook opleveren dat veel spelers willen blijven en zie het dan ook als belangrijke versterking in de eh....... breedte.......

0
Hendrik68
geplaatst: 10 februari 2014, 15:48 uur
Ook zonder de Nederlandse kanshebbers zou dit een van de hoogtepunten van de OS zijn. Dan zouden er 9 in plaats van 12 kandidaten voor goud zijn. Fantastische eerste race. Ik ben nu al enorm zenuwachtig voor de tweede race.
Ja dit is sowieso een hoogtepunt. Ik vind persoonlijk schaatsen een hele mooie sport, maar of ik zonder Nederlandse deelname die lange afstanden wel zo leuk zou vinden dat denk ik niet. Die korte afstanden zijn wel altijd een spektakel. Ondanks dat het een Nederlandse sport is hebben we nog nooit goud gehaald op de 500 meter. Maar het ziet er nu wel erg goed uit.1 en 2 na de eerste heat met de nummer 2 op redelijke afstand. 1 van de 2 zal het toch wel gaan halen?
0
geplaatst: 10 februari 2014, 17:18 uur
Tsja 0,0012 verschil....... Daar heb je een microscoop voor nodig, wat dat is bijna quantummechanica
0
geplaatst: 10 februari 2014, 17:28 uur
thelion schreef:
Tsja 0,0012 verschil....... Daar heb je een microscoop voor nodig, wat dat is bijna quantummechanica
0,012

0
geplaatst: 10 februari 2014, 17:31 uur
Running On Empty schreef:
Een Epke Zonderland moment. Historisch.
Een Epke Zonderland moment. Historisch.
Naar mijn mening overtreft dit Epke Zonderland nog net een beetje. Ik denk dat dit moment op sportief gebied alleen nog kan worden overtroffen op 13 juli.
0
geplaatst: 10 februari 2014, 17:33 uur
Teunnis schreef:
Ik denk dat dit overtreffende trap is. Ik denk dat dit moment op sportief gebied alleen nog kan worden overtroffen op 13 juli.
Ik denk dat dit overtreffende trap is. Ik denk dat dit moment op sportief gebied alleen nog kan worden overtroffen op 13 juli.
En dat gaat niet gebeuren dus HET Sportmoment van het jaar is bekend.........
0
geplaatst: 10 februari 2014, 17:41 uur
Sfeerloos is het wel daar in die ijshal en dan die Wennemars erbij, je moet er wat voor over hebben.
0
geplaatst: 10 februari 2014, 18:01 uur
thelion schreef:
(quote)
Ligt eraan of Ron Vlaar, Willems en Veltman fit zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.